FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Praca silnika...
Autor Wiadomość
ziut3q 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 100
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 17-12-2007, 02:05   Praca silnika...
   Bolid: Seicento 899ccm Young / Bravo 1.4 16V Dynamic


Słuchajcie zrobiłem sobie małą przerwę z forum z kilku ważnych dla mnie spraw m.inn. szkoła...Ale nie o tym miało być :P


Słuchajcie ostatnio zauważyłem, że bezpośrednio silnik po zaskoczeniu STRZASZNIE głośno pracuje...Ostatnio wymieniałem kabelki i była wyraźna poprawa w charakterystyce jego pracy i reakcji na pedał gazu, ale przy zakłądaniu jeden za mocno wciskałem i uszkodziłem końcówkę 4 świecy tak, że jest lużna i troszke wygięta...:( Czy może to być powodem tak głośnej pracy silnika czy szukać przyczyny gdzie indziej? Dzisiaj mam zamiar kupuć nowę świece (polskie Iskry) i wymienić ponownie po 5 tys wszystkie...jeśli to nic nie zdziała to ja nie wiem...Olej ma roczek i przejechane 5400km. , kabelki tydzień (Sentech), świece pół roku i przejechane tyle co olej (NGK ale nie made in japan), płyn chłodzący 1200 km, filtr powietrza 21 km, paliwa i oleju tyle samo co olej.
Jeśli nie świece co może być przyczyną takiej pracy silnika? Niska temperatura? Te świece? czy coś innego?
Silnik 900 przejechane 35604km rocznik 2001.
Może coś źle zamontowałem? Nie wiem czy to ważne bo jak zdejmuje kabel z 4 świecy to dźwięk pracy silnika się nie zmienia, czy to wyjaśnia, że przyczynya leży po stornie świec?
pozdrawiam.

P.S.
Nie wiem czy to ważne ale tłumik ma 4 miesiące, rurka łącząca kolektor tyle samo wszystkie uszczelki założone nowe, wymieniona uszczelka od kolektora wydechowego. Wszystko montowane własnoręcznie (nakrętki nowe). Więc ukłąd wydechowy raczej można wykluczyć...
_________________
Polska jazda
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-12-2007, 07:35   Re: Praca silnika...
   Bolid: Audi


ziut3q napisał/a:

Może coś źle zamontowałem? Nie wiem czy to ważne bo jak zdejmuje kabel z 4 świecy to dźwięk pracy silnika się nie zmienia, czy to wyjaśnia, że przyczynya leży po stornie świec?
pozdrawiam.


jeśli podczas pracy silnika zdejmiesz przewód z którejś świecy to powinny zmienić się obroty silnik powinien szarpać i kiepsko reagować na pedał gazu, a jeśli nic się nie zmienia to znaczy że na tej świecy nie pali (z przewodem czy bez)
 
 
ziut3q 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 100
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-12-2007, 10:20   
   Bolid: Seicento 899ccm Young / Bravo 1.4 16V Dynamic


no tak właśnie myślałem. Dobra kupuje i wymieniam dzisiaj wszystkie zobaczymy co się stanie.
_________________
Polska jazda
 
 
 
Figi 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 26
Skąd: Chorzów
Wysłany: 17-12-2007, 10:39   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI '03


Wróć też do starych kabli i zobacz czy jest zmiana. Nie oryginalne kable są często słabej jakości i powodują różne problemy.
_________________

 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-12-2007, 22:01   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


A ja tu widzę związek miedzy tym że olej ma roczek(czyli niezależnie od przebiegu 2000tyś czy 15000 powinien być wymieniony bo zużywa sie nie tylko od przejechanych kilośów ale i od wieku.Stukają tak pewnie kompensatory.Napisz jeszcze jaki to olej?
Ale jeżeli odgłos pracy po zdjeciu fajki ze swiecy Ci sie nie zmienia to nie pali widocznie na niej-a nie masz przypadłości też że jest słaby i nierówno chodzi?
Ostatnio zmieniony przez Paweł1984 17-12-2007, 22:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ziut3q 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 100
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-12-2007, 22:07   
   Bolid: Seicento 899ccm Young / Bravo 1.4 16V Dynamic


Tylko wiesz niby lepsze...ale dlaczego jest poprawa w pracy silnika przy tych nowych?

Co do świec dzisiaj wymieniłem na nasze Iskry (szczelina 0,7) i silnik ganielnie pracuje wkońcu ma to 40 koników, a co do kabli to niby oryginalne...Zobaczymy jak to będzie pracowało teraz.
Jak wykręciłem dwie świece to na gwincie były delikatnie wilgotne od bezyny i całe czarne, a dwie pozostałem wzorowe, czyli chyba nie palił za dobrze na dwa gary...Zobaczymy rano jak odpali bo dzisiaj jak nim jechałem to 30 40 km/h max normalnie aż się bałem nim jechać...
_________________
Polska jazda
 
 
 
bartoszkowalski 
nówka sztuka ;)


Wiek: 36
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 22
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-12-2007, 22:10   
   Bolid: Seicento 900 00'


o pozdrawiam kolege z bydgoszczy :)
 
 
 
ziut3q 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 100
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18-12-2007, 00:39   
   Bolid: Seicento 899ccm Young / Bravo 1.4 16V Dynamic


Paweł1984 napisał/a:
A ja tu widzę związek miedzy tym że olej ma roczek(czyli niezależnie od przebiegu 2000tyś czy 15000 powinien być wymieniony bo zużywa sie nie tylko od przejechanych kilośów ale i od wieku.Stukają tak pewnie kompensatory.Napisz jeszcze jaki to olej?
Ale jeżeli odgłos pracy po zdjeciu fajki ze swiecy Ci sie nie zmienia to nie pali widocznie na niej-a nie masz przypadłości też że jest słaby i nierówno chodzi?


słuchaj to jest mobil 5W-50 Syntetyk więc nie wiem czy syntetyki też tak szybko się starzeją? on jest taki czysciutki aż żal go wymieniać :P co do mocy to pisałem, że była tragedia 40 km/h i nic więcej, ale założyłem nowe świece i jest 100 razy lepiej zobaczymy jak rano będzie jechał i jak odpali...

ja kolegę z Bydgoszczy również pozdrawiam ale bez spamowania w moim temacie proszę :P
_________________
Polska jazda
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-12-2007, 00:19   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Akurat w seju nawet olej 5W50 i w zasadzie we wszyskich autkach na tym oleju powinno sie go wymieniać co rok.Oczywiscie można troszkę nagiść terminy wymiany tzn.czas jeżeli masz olej 3 klasy wyższej jakości niż zaleca fiat do 899cm (sg a ty masz sl) do tego syntetyk ale on też starzeje,zima jest wiec warto nawet jak mało przejechać zmienić go niedługo na świerzy olej ma cały czas kontakt z metalem ,nie do końca spalonym paliwem,nalotem korozyjnym na cylindrach(nie mylić z korozją :)) .
To że jest czysty akurat w przypadku syntetyków nie jest tak do końca typowe-u Ciebie akurat dlatego że nie masz nagarów i nalotów oraz przede wszyskim sej 899cm spala niewiele paliwa ma malutkie cylindry wiec ten olej orarnia to w sensie myje szybko i nie bardzo ma co bo im mniejsze spalanie i silnik(sprawny oczywiscie i dobra bena) to olej długo pozostanie czysty.
Natomiast w wysilonym silniku z turbo jeszcze np. w Imprezie ten sam olej jest mocno brązowy już po 5tys. co też jest rzecza normalną tam spalanie siega 15l jest turbina i olej ma co działać.Pozdro.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum