Praca silnika... |
Autor |
Wiadomość |
ziut3q
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2006 Posty: 100 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-12-2007, 02:05 Praca silnika...
Bolid: Seicento 899ccm Young / Bravo 1.4 16V Dynamic |
|
|
Słuchajcie zrobiłem sobie małą przerwę z forum z kilku ważnych dla mnie spraw m.inn. szkoła...Ale nie o tym miało być
Słuchajcie ostatnio zauważyłem, że bezpośrednio silnik po zaskoczeniu STRZASZNIE głośno pracuje...Ostatnio wymieniałem kabelki i była wyraźna poprawa w charakterystyce jego pracy i reakcji na pedał gazu, ale przy zakłądaniu jeden za mocno wciskałem i uszkodziłem końcówkę 4 świecy tak, że jest lużna i troszke wygięta...:( Czy może to być powodem tak głośnej pracy silnika czy szukać przyczyny gdzie indziej? Dzisiaj mam zamiar kupuć nowę świece (polskie Iskry) i wymienić ponownie po 5 tys wszystkie...jeśli to nic nie zdziała to ja nie wiem...Olej ma roczek i przejechane 5400km. , kabelki tydzień (Sentech), świece pół roku i przejechane tyle co olej (NGK ale nie made in japan), płyn chłodzący 1200 km, filtr powietrza 21 km, paliwa i oleju tyle samo co olej.
Jeśli nie świece co może być przyczyną takiej pracy silnika? Niska temperatura? Te świece? czy coś innego?
Silnik 900 przejechane 35604km rocznik 2001.
Może coś źle zamontowałem? Nie wiem czy to ważne bo jak zdejmuje kabel z 4 świecy to dźwięk pracy silnika się nie zmienia, czy to wyjaśnia, że przyczynya leży po stornie świec?
pozdrawiam.
P.S.
Nie wiem czy to ważne ale tłumik ma 4 miesiące, rurka łącząca kolektor tyle samo wszystkie uszczelki założone nowe, wymieniona uszczelka od kolektora wydechowego. Wszystko montowane własnoręcznie (nakrętki nowe). Więc ukłąd wydechowy raczej można wykluczyć... |
_________________ Polska jazda
 |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-12-2007, 07:35 Re: Praca silnika...
Bolid: Audi |
|
|
ziut3q napisał/a: |
Może coś źle zamontowałem? Nie wiem czy to ważne bo jak zdejmuje kabel z 4 świecy to dźwięk pracy silnika się nie zmienia, czy to wyjaśnia, że przyczynya leży po stornie świec?
pozdrawiam.
|
jeśli podczas pracy silnika zdejmiesz przewód z którejś świecy to powinny zmienić się obroty silnik powinien szarpać i kiepsko reagować na pedał gazu, a jeśli nic się nie zmienia to znaczy że na tej świecy nie pali (z przewodem czy bez) |
|
|
|
 |
ziut3q
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2006 Posty: 100 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-12-2007, 10:20
Bolid: Seicento 899ccm Young / Bravo 1.4 16V Dynamic |
|
|
no tak właśnie myślałem. Dobra kupuje i wymieniam dzisiaj wszystkie zobaczymy co się stanie. |
_________________ Polska jazda
 |
|
|
|
 |
Figi
nówka sztuka ;)

Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Sty 2007 Posty: 26 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 17-12-2007, 10:39
Bolid: Seicento 1.1 MPI '03 |
|
|
Wróć też do starych kabli i zobacz czy jest zmiana. Nie oryginalne kable są często słabej jakości i powodują różne problemy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-12-2007, 22:01
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
A ja tu widzę związek miedzy tym że olej ma roczek(czyli niezależnie od przebiegu 2000tyś czy 15000 powinien być wymieniony bo zużywa sie nie tylko od przejechanych kilośów ale i od wieku.Stukają tak pewnie kompensatory.Napisz jeszcze jaki to olej?
Ale jeżeli odgłos pracy po zdjeciu fajki ze swiecy Ci sie nie zmienia to nie pali widocznie na niej-a nie masz przypadłości też że jest słaby i nierówno chodzi? |
Ostatnio zmieniony przez Paweł1984 17-12-2007, 22:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ziut3q
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2006 Posty: 100 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-12-2007, 22:07
Bolid: Seicento 899ccm Young / Bravo 1.4 16V Dynamic |
|
|
Tylko wiesz niby lepsze...ale dlaczego jest poprawa w pracy silnika przy tych nowych?
Co do świec dzisiaj wymieniłem na nasze Iskry (szczelina 0,7) i silnik ganielnie pracuje wkońcu ma to 40 koników, a co do kabli to niby oryginalne...Zobaczymy jak to będzie pracowało teraz.
Jak wykręciłem dwie świece to na gwincie były delikatnie wilgotne od bezyny i całe czarne, a dwie pozostałem wzorowe, czyli chyba nie palił za dobrze na dwa gary...Zobaczymy rano jak odpali bo dzisiaj jak nim jechałem to 30 40 km/h max normalnie aż się bałem nim jechać... |
_________________ Polska jazda
 |
|
|
|
 |
bartoszkowalski
nówka sztuka ;)

Wiek: 36 Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-12-2007, 22:10
Bolid: Seicento 900 00' |
|
|
o pozdrawiam kolege z bydgoszczy |
|
|
|
 |
ziut3q
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2006 Posty: 100 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-12-2007, 00:39
Bolid: Seicento 899ccm Young / Bravo 1.4 16V Dynamic |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | A ja tu widzę związek miedzy tym że olej ma roczek(czyli niezależnie od przebiegu 2000tyś czy 15000 powinien być wymieniony bo zużywa sie nie tylko od przejechanych kilośów ale i od wieku.Stukają tak pewnie kompensatory.Napisz jeszcze jaki to olej?
Ale jeżeli odgłos pracy po zdjeciu fajki ze swiecy Ci sie nie zmienia to nie pali widocznie na niej-a nie masz przypadłości też że jest słaby i nierówno chodzi? |
słuchaj to jest mobil 5W-50 Syntetyk więc nie wiem czy syntetyki też tak szybko się starzeją? on jest taki czysciutki aż żal go wymieniać co do mocy to pisałem, że była tragedia 40 km/h i nic więcej, ale założyłem nowe świece i jest 100 razy lepiej zobaczymy jak rano będzie jechał i jak odpali...
ja kolegę z Bydgoszczy również pozdrawiam ale bez spamowania w moim temacie proszę |
_________________ Polska jazda
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-12-2007, 00:19
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Akurat w seju nawet olej 5W50 i w zasadzie we wszyskich autkach na tym oleju powinno sie go wymieniać co rok.Oczywiscie można troszkę nagiść terminy wymiany tzn.czas jeżeli masz olej 3 klasy wyższej jakości niż zaleca fiat do 899cm (sg a ty masz sl) do tego syntetyk ale on też starzeje,zima jest wiec warto nawet jak mało przejechać zmienić go niedługo na świerzy olej ma cały czas kontakt z metalem ,nie do końca spalonym paliwem,nalotem korozyjnym na cylindrach(nie mylić z korozją .
To że jest czysty akurat w przypadku syntetyków nie jest tak do końca typowe-u Ciebie akurat dlatego że nie masz nagarów i nalotów oraz przede wszyskim sej 899cm spala niewiele paliwa ma malutkie cylindry wiec ten olej orarnia to w sensie myje szybko i nie bardzo ma co bo im mniejsze spalanie i silnik(sprawny oczywiscie i dobra bena) to olej długo pozostanie czysty.
Natomiast w wysilonym silniku z turbo jeszcze np. w Imprezie ten sam olej jest mocno brązowy już po 5tys. co też jest rzecza normalną tam spalanie siega 15l jest turbina i olej ma co działać.Pozdro. |
|
|
|
 |
|