FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
prawidłowe ciśnienie opon
Autor Wiadomość
waciun111 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-05-2009, 10:15   prawidłowe ciśnienie opon
   Bolid: Seicento 1.1, - małe i szybkie :P


Witam, szukałem po necie bo niestety nie mam instrukcji do swojego seja jakie powinno byc prawidlowe cisnienie w oponach? na różnych stronach znalazlem różne info :p Orientuje się ktoś? mój pojazd to 1.1
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 19-05-2009, 10:21   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Jeśli koła mają rozmiar 145/70/13 to na przód proponuję ciśnienie 2.3(zawsze przy wyjmowaniu końcówki z zaworka wyleci 0,1, dlatego należy uwzględnić to przy dopompowywaniu), a na tył zależnie od obciążenia-od 2.1 do 2.3-średnie obciążenie to 2.2. Natomiast jak koła mają rozmiar 155/65/13 to na obu osiach w zupełności wystarczy po 2.2.
Niższe wartości tylko utrudniają manewrowanie oraz zwiększają zużycie paliwa. Przy dobrze doklejonej oponie do obręczy i braku gwoździków w niej samej nie trzeba pilnować ciśnienia nawet parę miesięcy. Oczywiście jak przewozisz po 400-500kg na pace to trzeba w tylnych kołach dać nawet i 2.6-2.8atm... Pamiętaj też, że w przypadku zaciągu załadowanej przyczepy lekkiej(400kg), należy dopompować tylne koła do tych wartości jak w przypadku załadunku wewnątrz.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
waciun111 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-05-2009, 10:29   
   Bolid: Seicento 1.1, - małe i szybkie :P


dziękuje bardzo za info, wczoraj troche przepompowałem bo dałem po 2.6 i samochód jeździł "za twardo" więc 2.2 powinno byc w sam raz :)
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 19-05-2009, 10:31   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


waciun111 napisał/a:
dziękuje bardzo za info, wczoraj troche przepompowałem bo dałem po 2.6 i samochód jeździł "za twardo" więc 2.2 powinno byc w sam raz :)


Jedna sugestia-jak wymieniasz co sezon opony na tych samych felgach, to po wyjeździe od wulkanizatora proponuję przez jedną dobę właśnie taką wartość jaką 'przepompowałeś'-wtedy masz milion procent pewności, że opona dobrze się przyklei.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
waciun111 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-05-2009, 10:36   
   Bolid: Seicento 1.1, - małe i szybkie :P


w tej chwili jeżdze na tzw. całorocznych, ale nie zdają zbytnio egzaminu więc będe musiał coś pomyślec o zimówkach:) zapamiętam rade :)
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 19-05-2009, 10:44   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Dodam jeszcze ostatnią rzecz-serdecznie nie polecam rozmiaru 145/70/13 do tego silnika-jest on cięższy od 'dziewięć sety' i jeździ się jak w wozie drabiniastym niezależnie od ciśnienia w kołach-nawet instrukcja to przewidywała, lecz życie jak zwykle pokazuje inną prawdę(widziałem takowych co takimi kółkami zwiedzali świat, zapewne kierując się aspektem czysto finansowym-niestety po czasie wychodzi szybsze zużycie poszczególnych elementów zawieszenia).
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 19-05-2009, 10:47   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


ja mam 145 zimowe i 155 letnie. mysle ze jest to optymalnie, zimowe powinny byc cieńsze
 
 
Misha 
nówka sztuka ;)


Wiek: 42
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-05-2009, 19:07   
   Bolid: 1.1 SPI '99


U mnie jest tak samo,to dobre połączenie do normalnej,'miejsko-pozamiejskiej' jazdy :grin:
_________________
Nec temere, nec timide
 
 
 
Kosiar 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 42
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 23-05-2009, 10:15   
   Bolid: Fiat Bravo II


Panowie a rozmiar 175/40/R13 jest taki możliwy do kupienia ?
_________________
Fiat Bravo 1.9 MultiJet -jest
Fiat Uno 1.4 IES - jest
Alfa Romeo 156 2.0 TS - było
Fiat Seicento Go! 0.9 - było
 
 
elmo 
Nałogowiec
maruda


Wiek: 40
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 338
Skąd: Radom
Wysłany: 23-05-2009, 10:35   
   Bolid: mobil: 00' S 1.1śpi na gazie


przecie to by sam bieżnik już był :)) 175/50 jeśli chodzi o 13" to minimum
_________________
[moje auto]
 
 
Kosiar 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 42
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 23-05-2009, 12:31   
   Bolid: Fiat Bravo II


za duży traktor będzie , auto i tak siada na ziemię -50 :) więc oponka też ma być mała i rant ma wystawać poza oponę
_________________
Fiat Bravo 1.9 MultiJet -jest
Fiat Uno 1.4 IES - jest
Alfa Romeo 156 2.0 TS - było
Fiat Seicento Go! 0.9 - było
 
 
pepel 
I live here!


Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-05-2009, 14:55   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


Kosiar napisał/a:
Panowie a rozmiar 175/40/R13 jest taki możliwy do kupienia ?


Były kiedys Conti w rozmiarze 195/40/13 , ale to tylko uzywki juz mozesz trafic i czesto leciwe. Takie coś jak tutaj :arrow: http://www.allegro.pl/ite..._13_r13_13.html
_________________
1.2 8V
 
 
 
snoopi_lubin 
Nałogowiec

Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 265
Skąd: Lubin
Wysłany: 23-05-2009, 15:50   
   Bolid: SC


continental 195/40 to nie jest przypadkiem r14 ?
_________________
Sprzedam:

Gwint FK Konigsport - 2500

puszke filtra powietrza MPI - 60
 
 
Michal_K 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-05-2009, 19:46   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1


Odnośnie pompowania kół.
Czy mierząc ciśnienie w kołach korzystacie ze swojego ciśnieniomierza, czy może z tych, przy kompresorach na stacjach? Moje pytanie wynika stąd, że mam jakieś nieodparte wrażenie, że na każdej stacji ciśnieniomierz pokazuje co innego.
 
 
ReplikantONE 
Nałogowiec

Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Bytom
Wysłany: 23-05-2009, 22:13   
   Bolid: 16v


Michal_K napisał/a:
Odnośnie pompowania kół.
Czy mierząc ciśnienie w kołach korzystacie ze swojego ciśnieniomierza, czy może z tych, przy kompresorach na stacjach? Moje pytanie wynika stąd, że mam jakieś nieodparte wrażenie, że na każdej stacji ciśnieniomierz pokazuje co innego.


Na bytomskim LukOil'u napompowałem do każdego z kół 2.7 atmosfery. Po dojechaniu do garażu sprawdziłem sobie jeszcze raz czy aby na pewno w każdym jest taka sama wartość - okazało się, że tak, ale nie 2.7, a 2.8. W sumie nie wiem który zestaw pokazywał poprawną wartość ale na wszelki wypadek wypuściłem 0.1 z każdego koła.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum