Swap SPI 1.1 na 1.2 16v Ważne informacje |
Autor |
Wiadomość |
bartekn1992
Nałogowiec
Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 106 Skąd: Rzewnie k.Różana
|
Wysłany: 25-10-2014, 14:13 Swap SPI 1.1 na 1.2 16v Ważne informacje
Bolid: Sporting 1.1 SPI |
|
|
Siema , wiem że tematów jest dużo ale nie ma tematu który zwiera wszystkie informacje . Koszt swapu z 1.1 spi na 1.2 16v ? Porady co i jak zrobić ? Co dokupić ? co Szlifować , lutować ?Jak z mocowaniami silnika , kolektorami ? I czy warto sie bawić , spora różnica w mocy odczuwalna ? ZBIERAM INFORMACJE BO SZUKAM SILNIKA I NIEDŁUGO SWAPUJE ! DZIĘKI ZA INFO ! |
_________________ !----Sejo----! |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 25-10-2014, 14:39
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Koszt swapu... można mieć za darmo a można wydać 5 tys.
Sprawa oczywista że po przesiadce z 1.1 na 16v czuć moc |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
bartekn1992
Nałogowiec
Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 106 Skąd: Rzewnie k.Różana
|
Wysłany: 25-10-2014, 16:17
Bolid: Sporting 1.1 SPI |
|
|
no nie licząć robocizny bo sam sie zabiorę z kumplem koszt silnika i osprzętu i dodatkow |
_________________ !----Sejo----! |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-10-2014, 18:42
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
bartekn1992 napisał/a: | no nie licząć robocizny bo sam sie zabiorę z kumplem koszt silnika i osprzętu i dodatkow |
Robiliście przekładkę kiedyś? A koszt silnika i osprzętu to...zależy ja trafisz, czesto silniki do uszczelnienia,wymiany rozrządu,simmeringów, najgorsze trafiasz na minę i jest padaka-celuj w te droższe ze sprawdzonego źródła, nie spod płotu.
Np. pompę ori 3 bary możesz mieć za 100zł jak i za 300zł. |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 25-10-2014, 22:50
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
pytania zadawane jak wielu z nas przed próbą podjęcia swapu... a Pytanie czy warto?? hm.. może ktoś w okolicy ma seja 16v, to spytaj o możliwość przejażdżki. Myślę że po wyjściu z auta będziesz wiedział Co robić:D:D
Koszt swapu to zależy od wszystkiego np. silnik kompletny czy nie itd.pozdro |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26-10-2014, 00:46
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
bartekn1992 napisał/a: | I czy warto sie bawić , spora różnica w mocy odczuwalna ? |
nie warto, 1.2 po tygodniu ci się znudzi. Chcesz mieć FUN to ładuj 1.2 8V Turbo i celuj w 150KM
Co byś nie kupił to musisz rozebrać, wymienić uszczelki, pierścienie, sprawdzić panewki. 1,2 to stare silniki.
dawiddawidowski napisał/a: | Sprawa oczywista że po przesiadce z 1.1 na 16v czuć moc |
Jaką moc? Pojęcie mocy rozpatrujemy dopiero od 300KM, |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
bartekn1992
Nałogowiec
Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 106 Skąd: Rzewnie k.Różana
|
Wysłany: 26-10-2014, 02:01
Bolid: Sporting 1.1 SPI |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | bartekn1992 napisał/a: | no nie licząć robocizny bo sam sie zabiorę z kumplem koszt silnika i osprzętu i dodatkow |
Robiliście przekładkę kiedyś? A koszt silnika i osprzętu to...zależy ja trafisz, czesto silniki do uszczelnienia,wymiany rozrządu,simmeringów, najgorsze trafiasz na minę i jest padaka-celuj w te droższe ze sprawdzonego źródła, nie spod płotu.
Np. pompę ori 3 bary możesz mieć za 100zł jak i za 300zł. |
Robiłem przekładkę ale nie w sejo. Pracuje w mechanice od 3 lat:) |
_________________ !----Sejo----! |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 26-10-2014, 09:26
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | dawiddawidowski napisał/a:
Sprawa oczywista że po przesiadce z 1.1 na 16v czuć moc
Jaką moc? Pojęcie mocy rozpatrujemy dopiero od 300KM, |
racja ale przez pierwsze kilka dni jest banan jeżeli nie tyrkoli |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 26-10-2014, 16:20
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Jakie kilka pierwszych dni... ja tak latam już około roku i dalej sej potrafi mnie zadziwić.
Co prawda na samym początku po przesiadce z cc700 była kolosalna różnica to teraz też nie jest najgorzej. Gorzej jak się wsiada do innego cywilnego auta bo czuć że nie jedzie...
Może ja akurat nie jestem zbyt wymagający ale 1.2 1.4 to według mnie optymalny silnik do cento.
Przede wszystkim ekonomiczny niezawodny a jak się che to potrafi też wgnieść w fotel. |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
panczo1511
Bywalec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Paź 2011 Posty: 53 Skąd: Kolbuszowa/ Rzeszów
|
Wysłany: 27-10-2014, 11:13
Bolid: cc 1.2 |
|
|
Zależy w jakim celu będzie używane auto.
Jeżeli ktos ma zamiar co tydzień startować w popularkach i na dojazdówkach robić 300km to rozumiem że trzeba otworzyć silnik.
Ale do cywilnej jazdy mija się to z celem. Spokojnie można już kupić 16v nawet z 2007r. ( tak jak ja) zmienić uszczelki, rozrząd i można katować.
Silnik bez remontu po rozgrzaniu nie widzi przepinek biegów poniżej 6500 a same dojazdówki między odcinkami wciągu dnia wahają się miedzy 200-300km.
1.4 do cywilnej jazdy starczy na długo. A jeżeli chcemy mieć auto które do setki ma niska 6 albo lepiej to nie w tej karoserii szanujmy swoje zycie
ps. I tak przy śmiesznej kolizji rozrząd dostaje i zawory całują tłoki... |
_________________ Fanpage-Cento Rally Team
https://www.facebook.com/CentoRallyTeam
Swaps 1.2 & 1.4 16v |
|
|
|
 |
bartekn1992
Nałogowiec
Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 106 Skąd: Rzewnie k.Różana
|
Wysłany: 28-10-2014, 18:09
Bolid: Sporting 1.1 SPI |
|
|
To warto czy nie?:D |
_________________ !----Sejo----! |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-10-2014, 19:17
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
bartekn1992 napisał/a: | To warto czy nie?:D |
Warto, ale porządnie, bo kijowo jest co tydzień walczyć z usterką x., czy dolewać 1l oleju na 500km. |
|
|
|
 |
bartekn1992
Nałogowiec
Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 106 Skąd: Rzewnie k.Różana
|
Wysłany: 28-10-2014, 20:29
Bolid: Sporting 1.1 SPI |
|
|
wiec tak silnik z osprzętem (altelnator i rozrusznik z 1.1 spi pasi?, uszczelniacze , uszczelki (pod głowicę też? czy się wstrzymać ?) I jak z mocowaniami silnika co trzeba dorobic itd? i czy 1500 starczy na wszystko? |
_________________ !----Sejo----! |
|
|
|
 |
Ichtio
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 29 Dołączył: 25 Sty 2013 Posty: 376 Skąd: Marklowice (SWD)
|
Wysłany: 28-10-2014, 21:27
Bolid: Fiat Seicento 900 Young |
|
|
Kupienie dobrego silnika + wymiana rozrządu, pompy, uszczelek, pierścieni itd to masz koszt 1500 ponad |
|
|
|
 |
bartekn1992
Nałogowiec
Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 106 Skąd: Rzewnie k.Różana
|
Wysłany: 28-10-2014, 22:10
Bolid: Sporting 1.1 SPI |
|
|
pierscieni? to po co kupic dobry silnik skoro remont:D
jak zrobisz pierscienie to glowica siadzie... |
_________________ !----Sejo----! |
|
|
|
 |
|