czy zbyt wczesne przelaczanie sie na gaz szkodzi? |
Autor |
Wiadomość |
patgaw
Bywalec
Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 92 Skąd: wawa
|
Wysłany: 21-01-2016, 00:04 czy zbyt wczesne przelaczanie sie na gaz szkodzi?
Bolid: Fiat 600 LPG |
|
|
Witam w moim seicento gaz chce sie przelaczac od razu po odpaleniu niezaleznie od temperatury. I mam pytanie czy np jak silnik ma zbyt mala temperature powidzmy ok 10 stopni, to jazda na gazie jest szkodliwa dla samochodu? Bo nic nie szarpie. |
|
|
|
|
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 21-01-2016, 17:33
Bolid: Seicento 900 |
|
|
można dołożyć czujnik temperatury i ustawić to w kompie żeby miał minimalną temperaturę. 10 stopni to nie tak źle. ale powinno być jednak więcej. znam takich co odpalali w mrozach na gazie i wszystko działało. ale reduktor dostaje po dupie jak i silnik bo na zubożonej mieszance może pracować bo reduktor na zimno nie ma pełnej wydajności |
|
|
|
|
KrzychuB
Nałogowiec
Wiek: 40 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 293 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 21-01-2016, 18:10
Bolid: Seicento 900 |
|
|
patgaw, pewnie masz taką samą centralkę gazu jak ja. Jeśli tak odpalaj na trybie samej benzyny(u mnie I), po 2-3 min daj na automatyczny tryb (u mnie II). Po raz przy dużych mrozach może zamarznąć reduktor i du*a z jazdy póki nie rozgrzejesz go. Po drugie przy za małej ilości używanej PB membrana w reduktorze szybko padnie. |
_________________ https://www.facebook.com/seicento900red oraz http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=369287
|
|
|
|
|
patgaw
Bywalec
Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 92 Skąd: wawa
|
Wysłany: 23-01-2016, 00:37
Bolid: Fiat 600 LPG |
|
|
KrzychuB napisał/a: | patgaw, pewnie masz taką samą centralkę gazu jak ja. Jeśli tak odpalaj na trybie samej benzyny(u mnie I), po 2-3 min daj na automatyczny tryb (u mnie II). |
no tak robie ale pytam czy moge wczesniej skoro mi nie szarpie |
|
|
|
|
KrzychuB
Nałogowiec
Wiek: 40 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 293 Skąd: Nowy Sącz
|
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 23-01-2016, 18:00
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Jeśli masz sekwencję temperatura przełączania to minimum 30st.C, jak szarpie to trzeba dać więcej.
Jeśli masz II generację, to potrzebujesz ok. 45st.C żeby krokowy był w stanie utrzymać mieszankę. Czyli dobre 1,5km jazdy przy mrozie nawet do 2km.
Na zimnym jak będziesz przełączał to skracasz życie membrany i skutek będzie taki, że spalanie znacznie wzrośnie. Jak bujasz się po mieście na odcinkach do 3-4km i potem długi postój, to w ogóle nie używaj lpg - nie ma to sensu.Szkoda silnika i parownika. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 23-01-2016, 18:16
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Membrana na pewno trochę chodzi nawet jak jeździmy na benzynie, chyba żeby krokowiec szczelnie zamykał dopływ gazu do kolektora, w co wątpie. |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 23-01-2016, 18:34
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
ul7855 napisał/a: | Membrana na pewno trochę chodzi nawet jak jeździmy na benzynie, chyba żeby krokowiec szczelnie zamykał dopływ gazu do kolektora, w co wątpie. |
na niedogrzanym parowniku krokowy otwiera się na maksa nawet i dalej sonda widzi ubogą mieszankę, ładuje gazem w silnik a nie może wejść sonda w oscylację. Stąd później bierze się wysokie spalanie.. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz
Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 23-01-2016, 23:28
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Takie oszczędności odbijają się konsekwentnie wielokrotnością wydanych pieniędzy na naprawę |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24-01-2016, 01:21
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
dawiddawidowski napisał/a: | Takie oszczędności odbijają się konsekwentnie wielokrotnością wydanych pieniędzy na naprawę |
UPG i parownik |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
patgaw
Bywalec
Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 92 Skąd: wawa
|
Wysłany: 24-01-2016, 10:48
Bolid: Fiat 600 LPG |
|
|
oki dziekuje za odpowiedzi
ja przelaczam tak po 3-4 km |
|
|
|
|
krzycho506
Nałogowiec Krzycho
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 620 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 24-01-2016, 12:13
Bolid: VAN MPI we GAZIE |
|
|
patgaw napisał/a: | oki dziekuje za odpowiedzi
ja przelaczam tak po 3-4 km |
Najlepszym rozwiązaniem jest zamontowanie czujnika temp. do Twojej instalacji LPG i ustawienie go na temp min 25stopni.
Optymalne rozwiązanie i nie trzeba pamiętać aby przełączać na LPG |
_________________ A mój roboczo-wóz spala tylko
Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 << |
|
|
|
|
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 24-01-2016, 13:45
Bolid: Seicento 900 |
|
|
trzeba też wtedy z opóźnieniem kombinować żeby nie skakał na benzynę i na odwrót |
|
|
|
|
|