FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
czy zbyt wczesne przelaczanie sie na gaz szkodzi?
Autor Wiadomość
patgaw 
Bywalec

Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 92
Skąd: wawa
Wysłany: 21-01-2016, 00:04   czy zbyt wczesne przelaczanie sie na gaz szkodzi?
   Bolid: Fiat 600 LPG


Witam w moim seicento gaz chce sie przelaczac od razu po odpaleniu niezaleznie od temperatury. I mam pytanie czy np jak silnik ma zbyt mala temperature powidzmy ok 10 stopni, to jazda na gazie jest szkodliwa dla samochodu? Bo nic nie szarpie.
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 21-01-2016, 17:33   
   Bolid: Seicento 900


można dołożyć czujnik temperatury i ustawić to w kompie żeby miał minimalną temperaturę. 10 stopni to nie tak źle. ale powinno być jednak więcej. znam takich co odpalali w mrozach na gazie i wszystko działało. ale reduktor dostaje po dupie jak i silnik bo na zubożonej mieszance może pracować bo reduktor na zimno nie ma pełnej wydajności
 
 
KrzychuB 
Nałogowiec


Wiek: 40
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 293
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 21-01-2016, 18:10   
   Bolid: Seicento 900


patgaw, pewnie masz taką samą centralkę gazu jak ja. Jeśli tak odpalaj na trybie samej benzyny(u mnie I), po 2-3 min daj na automatyczny tryb (u mnie II). Po raz przy dużych mrozach może zamarznąć reduktor i du*a z jazdy póki nie rozgrzejesz go. Po drugie przy za małej ilości używanej PB membrana w reduktorze szybko padnie. :)
_________________
https://www.facebook.com/seicento900red oraz http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=369287
 
 
 
patgaw 
Bywalec

Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 92
Skąd: wawa
Wysłany: 23-01-2016, 00:37   
   Bolid: Fiat 600 LPG


KrzychuB napisał/a:
patgaw, pewnie masz taką samą centralkę gazu jak ja. Jeśli tak odpalaj na trybie samej benzyny(u mnie I), po 2-3 min daj na automatyczny tryb (u mnie II). :)


no tak robie ale pytam czy moge wczesniej skoro mi nie szarpie :D
 
 
KrzychuB 
Nałogowiec


Wiek: 40
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 293
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 23-01-2016, 11:25   
   Bolid: Seicento 900


patgaw, zobacz moją całą wypowiedź raz jeszcze i zadaj sobie pytanie czy szybko chcesz zajechać parownik. :roll:
_________________
https://www.facebook.com/seicento900red oraz http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=369287
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 23-01-2016, 18:00   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Jeśli masz sekwencję temperatura przełączania to minimum 30st.C, jak szarpie to trzeba dać więcej.
Jeśli masz II generację, to potrzebujesz ok. 45st.C żeby krokowy był w stanie utrzymać mieszankę. Czyli dobre 1,5km jazdy przy mrozie nawet do 2km.
Na zimnym jak będziesz przełączał to skracasz życie membrany i skutek będzie taki, że spalanie znacznie wzrośnie. Jak bujasz się po mieście na odcinkach do 3-4km i potem długi postój, to w ogóle nie używaj lpg - nie ma to sensu.Szkoda silnika i parownika.
_________________
Moje Seicento
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 23-01-2016, 18:16   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Membrana na pewno trochę chodzi nawet jak jeździmy na benzynie, chyba żeby krokowiec szczelnie zamykał dopływ gazu do kolektora, w co wątpie.
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 23-01-2016, 18:34   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


ul7855 napisał/a:
Membrana na pewno trochę chodzi nawet jak jeździmy na benzynie, chyba żeby krokowiec szczelnie zamykał dopływ gazu do kolektora, w co wątpie.


na niedogrzanym parowniku krokowy otwiera się na maksa nawet i dalej sonda widzi ubogą mieszankę, ładuje gazem w silnik a nie może wejść sonda w oscylację. Stąd później bierze się wysokie spalanie..
_________________
Moje Seicento
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 23-01-2016, 23:28   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Takie oszczędności odbijają się konsekwentnie wielokrotnością wydanych pieniędzy na naprawę :wink:
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 24-01-2016, 01:21   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


dawiddawidowski napisał/a:
Takie oszczędności odbijają się konsekwentnie wielokrotnością wydanych pieniędzy na naprawę :wink:


UPG i parownik :)
_________________
Moje Seicento
 
 
patgaw 
Bywalec

Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 92
Skąd: wawa
Wysłany: 24-01-2016, 10:48   
   Bolid: Fiat 600 LPG


oki dziekuje za odpowiedzi ;)
ja przelaczam tak po 3-4 km ;)
 
 
krzycho506 
Nałogowiec
Krzycho


Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 620
Skąd: Wadowice
Wysłany: 24-01-2016, 12:13   
   Bolid: VAN MPI we GAZIE


patgaw napisał/a:
oki dziekuje za odpowiedzi ;)
ja przelaczam tak po 3-4 km ;)


Najlepszym rozwiązaniem jest zamontowanie czujnika temp. do Twojej instalacji LPG i ustawienie go na temp min 25stopni.
Optymalne rozwiązanie i nie trzeba pamiętać aby przełączać na LPG :wink:
_________________
A mój roboczo-wóz spala tylko

Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 <<
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 24-01-2016, 13:45   
   Bolid: Seicento 900


trzeba też wtedy z opóźnieniem kombinować żeby nie skakał na benzynę i na odwrót
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum