FORUM SEICENTO Strona G³ówna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
lpg w zimie, przygotowanie auta
Autor Wiadomo¶æ
hahn 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 06 Maj 2010
Posty: 55
Sk±d: mazowieckie
Wys³any: 31-01-2012, 19:13   
   Bolid: sc


to alezy jak do tego podejdziesz czy zrobisz kokon na reduktor i wtryskiwacze :P
od rozmieszczenie instalacji tez.
 
 
krzycho506 
Na³ogowiec
Krzycho


Pomóg³: 4 razy
Wiek: 35
Do³±czy³: 08 Wrz 2008
Posty: 620
Sk±d: Wadowice
Wys³any: 31-01-2012, 19:18   
   Bolid: VAN MPI we GAZIE


bo wpad³ mi do g³owy g³upi pomys³ z ociepleniem wê¿y ma³ego obiegu
(nie posiadam lpg)
_________________
A mój roboczo-wóz spala tylko

Wiêcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 <<
 
 
hahn 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 06 Maj 2010
Posty: 55
Sk±d: mazowieckie
Wys³any: 01-02-2012, 10:05   
   Bolid: sc


tez powinno pomoc+ zaslona ch³odnicy
 
 
hahn 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 06 Maj 2010
Posty: 55
Sk±d: mazowieckie
Wys³any: 25-03-2012, 14:23   
   Bolid: sc


i jak sprawdza³ ktos?
 
 
kaziu1985pn 
Na³ogowiec

Pomóg³: 2 razy
Wiek: 38
Do³±czy³: 09 Wrz 2011
Posty: 237
Sk±d: poznañ
Wys³any: 25-03-2012, 14:55   
   Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2


hahn, zabawa w to zima to raczej bol±cy temat, wrzesieñ to taki bardziej odpowiedni miesi±c na takie zabawy :)
_________________
Zdrowa¶ turbino, powietrza¶ pe³na, gaz z Tob± B³ogos³awiona¶ty miêdzy kolektorami i b³ogos³awiony owoc ¿ywota twojego moment. ?wiêta turbino, matko mocy, módl siê za nami wolnymi, teraz i w godzinê braku wachy amen.
 
 
hahn 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 06 Maj 2010
Posty: 55
Sk±d: mazowieckie
Wys³any: 25-03-2012, 14:58   
   Bolid: sc


ja pytam o podsumowanie bo juz zima za nami :-P
 
 
kaziu1985pn 
Na³ogowiec

Pomóg³: 2 razy
Wiek: 38
Do³±czy³: 09 Wrz 2011
Posty: 237
Sk±d: poznañ
Wys³any: 25-03-2012, 15:06   
   Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2


hahn, je¶li kto¶ siê zna chocia¿ trochê na rozchodzeniu ciep³a to nie musi testowaæ ¿eby wiedzieæ ze musi co¶ dawaæ :) jak dobrze pójdzie to na nastêpn± zimê to robiê plus mo¿e w koñcu monta¿ webo :D
_________________
Zdrowa¶ turbino, powietrza¶ pe³na, gaz z Tob± B³ogos³awiona¶ty miêdzy kolektorami i b³ogos³awiony owoc ¿ywota twojego moment. ?wiêta turbino, matko mocy, módl siê za nami wolnymi, teraz i w godzinê braku wachy amen.
 
 
hahn 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 06 Maj 2010
Posty: 55
Sk±d: mazowieckie
Wys³any: 07-10-2012, 20:51   
   Bolid: sc


zimno juz sie robi wiec trzeba pomyslec o izolacji insalacji
 
 
HakerBen 
Na³ogowiec


Pomóg³: 3 razy
Wiek: 35
Do³±czy³: 18 Lip 2012
Posty: 110
Sk±d: Suwa³ki/Augustów
Wys³any: 07-10-2012, 21:38   Re: lpg w zimie, przygotowanie auta
   Bolid: A3 8L


Owszem przyda³oby siê pomy¶leæ o 'akcji zima.'
hahn napisa³/a:
4 welna mineralna pociac na kwaa³ki 20cm na 20 cm lub inne - zalezy gdzie macie reduktor i obwinac szczelnie zwykla szara tasma - takimi panelami ob³ozyc jak sie da reduktor ze wszystkich strona

A co je¶li kto¶ ma reduktor z 'nieza¶lepialn±' dziurk±(np. G79SE klik)?
 
 
hahn 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 06 Maj 2010
Posty: 55
Sk±d: mazowieckie
Wys³any: 07-10-2012, 23:06   Re: lpg w zimie, przygotowanie auta
   Bolid: sc


eMeS88 napisa³/a:
Owszem przyda³oby siê pomy¶leæ o 'akcji zima.'
hahn napisa³/a:
4 welna mineralna pociac na kwaa³ki 20cm na 20 cm lub inne - zalezy gdzie macie reduktor i obwinac szczelnie zwykla szara tasma - takimi panelami ob³ozyc jak sie da reduktor ze wszystkich strona

A co je¶li kto¶ ma reduktor z 'nieza¶lepialn±' dziurk±(np. G79SE klik)?



ma³o kto bedzie siê bawi³ w szczelne obwijanie reduktora tak jak pajak owija pajeczyn± muchê.

ja przy³ozy³em taka we³ne z przodu i z boków reduktora- poprostu nie by³o miejsca na reszte. W ten sposob zostawiasz wolne miejsce.
Najwazniejsze to zabezpieczyc przed struga zimnego powietrza i ograniczyc emitowanie ciep³a na zewnatrz.
 
 
renire 
Bywalec


Pomóg³: 1 raz
Wiek: 41
Do³±czy³: 21 Sty 2011
Posty: 73
Sk±d: internet
Wys³any: 09-10-2012, 10:17   
   Bolid: Fiat seicento 0.9 FUN + LPG


jak by który¶ z forumowiczów ju¿ zrobi³ te zabiegi przed zim± i wrzuci³ jakie¶ foto jak to wizualnie wyglada, to by³bym wdzieczny, wtedy to bedzie widaæ czarno na bia³ym jaki przewód wsadziæ w otuline co owin±c i jak. !!! :grin: :grin: :grin:
_________________
reni
 
 
 
hahn 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 06 Maj 2010
Posty: 55
Sk±d: mazowieckie
Wys³any: 09-10-2012, 15:17   
   Bolid: sc


σ
renire napisa³/a:
jak by który¶ z forumowiczów ju¿ zrobi³ te zabiegi przed zim± i wrzuci³ jakie¶ foto jak to wizualnie wyglada, to by³bym wdzieczny, wtedy to bedzie widaæ czarno na bia³ym jaki przewód wsadziæ w otuline co owin±c i jak. !!! :grin: :grin: :grin:


rury biegnace do i z reduktora
oraz idace do nagrzewnicy,

najlepiej jak jest zimne auto- odpalic i sprawdzic reka która rura jest ciep³a- ma³y obieg i go zaizolowac/
 
 
hahn 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 06 Maj 2010
Posty: 55
Sk±d: mazowieckie
Wys³any: 11-12-2012, 21:27   
   Bolid: sc


od¶wie¿am
 
 
hahn 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 06 Maj 2010
Posty: 55
Sk±d: mazowieckie
Wys³any: 01-02-2014, 09:33   
   Bolid: sc


od¶wie¿am
 
 
onore 
nówka sztuka ;)

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 12 Lip 2014
Posty: 29
Sk±d: Kalisz
  Wys³any: 20-02-2016, 22:41   [1.1 MPI] Izolacja parownika i os³ona pod silnik
   Bolid: SC Active 1.1 MPI 2003' LPG


Po lekturze forum oraz to, ¿e auto u¿ytkujê na krótkich odcinkach i czêsto kontynuujê jazdê po 1h postoju postanowi³em ociepliæ komorê silnika i parownik.
1) Jesieni± dokupi³em matê pod maskê - u mnie nie w oryginale by³o :( .
2) Z prostok±tnego pojemnika budowlanego wykona³em boczne os³ony komory silnika mocuj±c od wewnêtrznej strony nadkoli wykorzystuj±c oryginalne ¶ruby do mocowania plastikowych nadkoli. Oczywi¶cie trochê rze¼by by³o z otworami na pó³osie i dr±¿ek kierownicy :) .
3) Tydzieñ temu zamontowa³em os³onê pod silnik. Skusi³em siê na licznie oferowane na allegro. Uprzedzony opiniami czê¶ci kolegów zadzwoni³em do sprzedawcy upewniaj±c siê, czy bêdzie pasowaæ do SC 1.1 MPI. Twierdzi³, ¿e wszystko bêdzie pasowaæ. Niestety, totalny niewypa³ :( , ale rozcinaj±c przez ¶rodek i wyginaj±c j± z u¿yciem opalarki uda³o siê j± dopasowaæ i zamocowaæ. Zale¿a³o mi te¿ na os³oniêciu alternatora. Ponadto doda³em listwê z pianki na zderzak, tak ¿e uniemo¿liwia wlot powietrza miêdzy krawêdzi± maski a zderzakiem. Na zdjêciu widaæ fragment - koloru niebieskiego. Teraz powietrze mo¿e wpadaæ do komory tylko przez ch³odnicê i ma³e szpary nad reflektorami, a wylatywaæ od spodu w tylnej czê¶ci komory silnika :) .
http://www.gg.pl/dysk/Mka...odSilnikiem.jpg
3) Dzi¶ obudowa³em parownik wykorzystuj±c 2 pojemniki 5l. Mniejszy da³em od spodu odpowiednio docinaj±c otwory na wê¿e, mocowanie parownika i przewody (trudno by³o nasun±æ od spodu na parownik). Wiêkszy czarny pojemnik analogicznie na³o¿y³em od góry. ¦rodek jest wype³niony p³yt± z we³ny mineralnej 5cm :) .
http://www.gg.pl/dysk/37j...waParownika.jpg

Natomiast moje nerwy przeros³o ... mocowanie dolotu powietrza w tylnej czê¶ci zderzaka :( . Podczas monta¿u instalacji, gazownik wyj±³ je aby zamontowaæ parownik i pewnie nie bardzo umia³ go zamocowaæ z powrotem. Pamiêtam, ¿e sporo siê namêczy³em z dopasowaniem przed³u¿enia dolotu w kszta³cie "~" i ponownym wci¶niêciem rurki w otwór belki zderzaka. I tak by³o do dzi¶, bo te¿ skapitulowa³em przy próbach ponownego umocowania rurki w otworze. Ostatecznie wykorzystuj±c jak±¶ star± rurê powietrza od innego auta zakoñczon± ³apaczem powietrza spu¶ci³em rurê dolotu na dó³. £apacz przymocowa³em od wewnêtrznej strony na 5mm dystansach, a w plastikowej os³onie wywierci³em otwory.
Teraz trochê siê obawiam czy to dobre rozwi±zanie z uwagi na krople deszczu, czy te¿ pryskaj±c± wodê z aut jad±cych przede mn±. Nie znam budowy wewnêtrznej zderzaka i na ile oryginalne rozwi±zanie dolotu w 1.1 MPI chroni przed takimi skutkami.
http://www.gg.pl/dysk/LGY...otPowietrza.jpg

Po testujê i zobaczê jakie bêd± efekty tej rze¼by ;) .
_________________
SC Active 1.1 MPI 2003' LPG: Tomasetto AT09/STAG4 QBox Basic/Hana H2000.
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum