lpg w zimie, przygotowanie auta |
Autor |
Wiadomo¶æ |
hahn
Bywalec
Pomóg³: 3 razy Do³±czy³: 06 Maj 2010 Posty: 55 Sk±d: mazowieckie
|
Wys³any: 30-10-2011, 19:15 lpg w zimie, przygotowanie auta
Bolid: sc |
|
|
skrobne poradnik tak aby auto sie szybciej nagrzewalo a co za tym idzie szybsze przelaczenie na lpg
sprawdzone w praktyce:
koszt to wysz³o mnie nieca³e 10 z³ i troche roboty ale daje to
zmniejszone spalanie benzyny i gazu
mozna odpalac na samym gazie - instalacje lpg I i II generacji co bedzie skutkowalo szybszym zuzyciem sie gumowej membrany w reduktorze
ale osoby ktore maja sekwencji i ustawiona minimalna temp przejscia polecam:
1 zalozyc kartonemch³odnice- ja mialem zas³oniete 3/4 w gornej czesci tak aby powietrze ch³odzi³o tylko dol ch³odnicy - tak na wszelki wypadek
2 zas³onic kartonem lub czyms innym (uwazac na kolketor wydechowy) wloty powietrza (nie tylko w zderzaku ale takze pod maska powietrze dostaje sie do silnika) oraz kana³y ktorymi powietrze moze dochodzic (ch³odzic) do wtryskikiwaczy, reduktora, przewodow gazowych, przewodow grzejacych reduktor.
3 kupic otuline szara / pianke na rury centralnego ogrzewania i zaizolowac weze doprowadzajace ciecz do i z reduktora
zaizolowac waz gazu w fazie lotnej wraz z filtrem
zaizolowac waz gumowy odchodzacy z gornej czesci zbiornika wyrowawczego- mozna rowniez ten waz przedluzyc tak aby dotyka³ do listwy wtryskowej (tak robi BRC ) i rowniez zaizolowac
4 welna mineralna pociac na kwaa³ki 20cm na 20 cm lub inne - zalezy gdzie macie reduktor i obwinac szczelnie zwykla szara tasma - takimi panelami ob³ozyc jak sie da reduktor ze wszystkich stron
mozna tez uzyc welny mineralnej ktora ma z jednej strony panel alu- taki co sie montuje przy kaloryferach.
zaizolowac listwe wtryskiwaczy- bo wpadajace powietrze spod maski ch³odzi listwe wtryskowa |
|
|
|
|
krzycho506
Na³ogowiec Krzycho
Pomóg³: 4 razy Wiek: 35 Do³±czy³: 08 Wrz 2008 Posty: 620 Sk±d: Wadowice
|
Wys³any: 30-10-2011, 19:49 Re: lpg w zimie, przygotowanie auta
Bolid: VAN MPI we GAZIE |
|
|
hahn napisa³/a: | skrobne poradnik tak aby auto sie szybciej nagrzewalo a co za tym idzie szybsze przelaczenie na lpg
sprawdzone w praktyce:
koszt to wysz³o mnie nieca³e 10 z³ i troche roboty ale daje to
zmniejszone spalanie benzyny i gazu
mozna odpalac na samym gazie - instalacje lpg I i II generacji co bedzie skutkowalo szybszym zuzyciem sie gumowej membrany w reduktorze
ale osoby ktore maja sekwencji i ustawiona minimalna temp przejscia polecam:
1 zalozyc kartonemch³odnice- ja mialem zas³oniete 3/4 w gornej czesci tak aby powietrze ch³odzi³o tylko dol ch³odnicy - tak na wszelki wypadek
2 zas³onic kartonem lub czyms innym (uwazac na kolketor wydechowy) wloty powietrza (nie tylko w zderzaku ale takze pod maska powietrze dostaje sie do silnika) oraz kana³y ktorymi powietrze moze dochodzic (ch³odzic) do wtryskikiwaczy, reduktora, przewodow gazowych, przewodow grzejacych reduktor.
3 kupic otuline szara / pianke na rury centralnego ogrzewania i zaizolowac weze doprowadzajace ciecz do i z reduktora
zaizolowac waz gazu w fazie lotnej wraz z filtrem
zaizolowac waz gumowy odchodzacy z gornej czesci zbiornika wyrowawczego- mozna rowniez ten waz przedluzyc tak aby dotyka³ do listwy wtryskowej (tak robi BRC ) i rowniez zaizolowac
4 welna mineralna pociac na kwaa³ki 20cm na 20 cm lub inne - zalezy gdzie macie reduktor i obwinac szczelnie zwykla szara tasma - takimi panelami ob³ozyc jak sie da reduktor ze wszystkich stron
mozna tez uzyc welny mineralnej ktora ma z jednej strony panel alu- taki co sie montuje przy kaloryferach.
zaizolowac listwe wtryskiwaczy- bo wpadajace powietrze spod maski ch³odzi listwe wtryskowa |
co do 1 punktu zas³anianie to jest pój¶cie na ³atwiznê
najlepszym rozwi±zaniem jest wymiana termostatu
i grzeje sej jak farelka...
ka¿dy ci to powie bo je¶li masz termostat dobry/sprawny to nie puszcza ci ciep³ej cieszy na ch³odnice |
_________________ A mój roboczo-wóz spala tylko
Wiêcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 << |
|
|
|
|
hahn
Bywalec
Pomóg³: 3 razy Do³±czy³: 06 Maj 2010 Posty: 55 Sk±d: mazowieckie
|
Wys³any: 30-10-2011, 19:53 Re: lpg w zimie, przygotowanie auta
Bolid: sc |
|
|
co do 1 punktu zas³anianie to jest pój¶cie na ³atwiznê
najlepszym rozwi±zaniem jest wymiana termostatu
i grzeje sej jak farelka...
ka¿dy ci to powie bo je¶li masz termostat dobry/sprawny to nie puszcza ci ciep³ej cieszy na ch³odnice[/quote]
jak jest sprawny termostat to i tak trzeba zas³onic ch³odnice bo przepuszcza do komory silnika zimne powietrze które ch³odzi elementy instalacji lpg |
|
|
|
|
macher
Moderator
Pomóg³: 448 razy Do³±czy³: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Sk±d: wioska wilków wlkp
|
Wys³any: 30-10-2011, 19:58
Bolid: by³y Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Te¿ zas³aniam czê¶æ wlotu na ch³odnicê. Wynik? Tak trzyma mi w trasie 80 stopni a z zas³oniêtym 90.Te 10 stopni zim± czyni wiele dobrego jest cieplej o wiele. Tak jak trzymaæ na piecu centralnego temperaturê o 10 stopni wy¿sz±. Jest cieplej w domu wtedy.Jakbym ca³kiem zas³oni³ wlot na ch³odnicê. to by³oby 100 i wentylator by czasem chodzi³ co mia³oby mo¿e i pozytywny skutek bo silnik wentylatora pracowa³by co jaki¶ czas a wiadomo co nie u¿ywane zanika tudzie¿ psuje siê |
|
|
|
|
dark210
nówka sztuka ;)
Pomóg³: 2 razy Do³±czy³: 18 Gru 2009 Posty: 33 Sk±d: Lubelskie
|
Wys³any: 30-10-2011, 20:36 Re: lpg w zimie, przygotowanie auta
Bolid: Seicento 1.1 Mpi 2003 |
|
|
hahn napisa³/a: | skrobne poradnik tak aby auto sie szybciej nagrzewalo a co za tym idzie szybsze przelaczenie na lpg
sprawdzone w praktyce:
koszt to wysz³o mnie nieca³e 10 z³ i troche roboty ale daje to
zmniejszone spalanie benzyny i gazu
mozna odpalac na samym gazie - instalacje lpg I i II generacji co bedzie skutkowalo szybszym zuzyciem sie gumowej membrany w reduktorze
ale osoby ktore maja sekwencji i ustawiona minimalna temp przejscia polecam:
1 zalozyc kartonemch³odnice- ja mialem zas³oniete 3/4 w gornej czesci tak aby powietrze ch³odzi³o tylko dol ch³odnicy - tak na wszelki wypadek
2 zas³onic kartonem lub czyms innym (uwazac na kolketor wydechowy) wloty powietrza (nie tylko w zderzaku ale takze pod maska powietrze dostaje sie do silnika) oraz kana³y ktorymi powietrze moze dochodzic (ch³odzic) do wtryskikiwaczy, reduktora, przewodow gazowych, przewodow grzejacych reduktor.
3 kupic otuline szara / pianke na rury centralnego ogrzewania i zaizolowac weze doprowadzajace ciecz do i z reduktora
zaizolowac waz gazu w fazie lotnej wraz z filtrem
zaizolowac waz gumowy odchodzacy z gornej czesci zbiornika wyrowawczego- mozna rowniez ten waz przedluzyc tak aby dotyka³ do listwy wtryskowej (tak robi BRC ) i rowniez zaizolowac
4 welna mineralna pociac na kwaa³ki 20cm na 20 cm lub inne - zalezy gdzie macie reduktor i obwinac szczelnie zwykla szara tasma - takimi panelami ob³ozyc jak sie da reduktor ze wszystkich stron
mozna tez uzyc welny mineralnej ktora ma z jednej strony panel alu- taki co sie montuje przy kaloryferach.
zaizolowac listwe wtryskiwaczy- bo wpadajace powietrze spod maski ch³odzi listwe wtryskowa |
jak dla mnie te wszystkie zabiegi s± niepotrzebne, sprawne auto technicznie prze³±cza siê na gaz po 2-3 km, bez tych magicznych zabiegów, no i to zas³anianie ch³odnicy to zabobon jest |
_________________
CASTROL MAGNATEC 5W40
TUTELA CAR ZC 75 SYNTH 75W80 |
|
|
|
|
hahn
Bywalec
Pomóg³: 3 razy Do³±czy³: 06 Maj 2010 Posty: 55 Sk±d: mazowieckie
|
Wys³any: 30-10-2011, 21:02 Re: lpg w zimie, przygotowanie auta
Bolid: sc |
|
|
dark210 napisa³/a: |
jak dla mnie te wszystkie zabiegi s± niepotrzebne, sprawne auto technicznie prze³±cza siê na gaz po 2-3 km, bez tych magicznych zabiegów, no i to zas³anianie ch³odnicy to zabobon jest |
to w³asnie zabobon...
auto z zaizolowana instalacja lpg prze³acza sie po jakis 500 m a nie 3 km
co znaczy ze silnik wczesniej osiaga odpowiednia temp pracy która wp³ywa na ekonomie jazdy
komputer krocej stosuje wwzbogacona mieszanke poniewaz silnik sie szybciej nagrzewa.
pomijam fakt stosowania w autach skandynawskich grza³ek w ukladzie ch³odzenia pod³aczanych pod gniazdko 220v oraz stosowanie w niektorych autach grza³ek pod³aczanych do aku w celu grzania cieczy ch³odzacej w niskich temp. |
|
|
|
|
lukas_KWON
Bywalec
Pomóg³: 3 razy Wiek: 36 Do³±czy³: 22 Wrz 2011 Posty: 56 Sk±d: WLKP
|
Wys³any: 31-10-2011, 07:25
Bolid: Fiat Seicento 1,1 MPI |
|
|
Kolega hahn ma racje. Jest to najzwyklejsza izolacja termiczna silnika która przy temperaturach rzêdu -20 stopni na pewno da ogromn± ró¿nice w trzymaniu temperatury w kabinie a co za tym idzie zwiêkszy te¿ ekonomiê. W przypadku seicento zabieg ma ogromny sens gdy¿ jak ka¿dy wie konstruktorzy delikatnie mówi±c po¿a³owali materia³ów t³umi±cych i termo izoluj±cych. |
_________________ Niema g³upich pytañ, za to g³upich odpowiedzi jest mnóstwo.
|
|
|
|
|
hahn
Bywalec
Pomóg³: 3 razy Do³±czy³: 06 Maj 2010 Posty: 55 Sk±d: mazowieckie
|
Wys³any: 30-12-2011, 13:44
Bolid: sc |
|
|
ocieplilem reduktor i przeowodu i auto szybciej przechodzi na lpg |
|
|
|
|
kaziu1985pn
Na³ogowiec
Pomóg³: 2 razy Wiek: 39 Do³±czy³: 09 Wrz 2011 Posty: 237 Sk±d: poznañ
|
Wys³any: 30-12-2011, 14:49
Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2 |
|
|
nie od dzi¶ wiadomo ¿e samochodu z lpg lubi± izolacje kilka osób z lpg-forum od 2-3 lat jezdza z takimi zabiegami i jest zauwa¿alny spadek spalania a tutaj co jak co ale po komorze powietrze hula ¿e hoho, sam fakt ze nie zauwazy³em spalonego silnika ch³odnicy |
_________________ Zdrowa¶ turbino, powietrza¶ pe³na, gaz z Tob± B³ogos³awiona¶ty miêdzy kolektorami i b³ogos³awiony owoc ¿ywota twojego moment. ?wiêta turbino, matko mocy, módl siê za nami wolnymi, teraz i w godzinê braku wachy amen. |
|
|
|
|
hahn
Bywalec
Pomóg³: 3 razy Do³±czy³: 06 Maj 2010 Posty: 55 Sk±d: mazowieckie
|
Wys³any: 09-01-2012, 21:14
Bolid: sc |
|
|
kazik kojarze nicka z forum... |
|
|
|
|
kaziu1985pn
Na³ogowiec
Pomóg³: 2 razy Wiek: 39 Do³±czy³: 09 Wrz 2011 Posty: 237 Sk±d: poznañ
|
Wys³any: 09-01-2012, 21:27
Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2 |
|
|
hahn, no trochê ju¿ tam siedze, a jaki Ty masz tam ?? |
_________________ Zdrowa¶ turbino, powietrza¶ pe³na, gaz z Tob± B³ogos³awiona¶ty miêdzy kolektorami i b³ogos³awiony owoc ¿ywota twojego moment. ?wiêta turbino, matko mocy, módl siê za nami wolnymi, teraz i w godzinê braku wachy amen. |
|
|
|
|
hahn
Bywalec
Pomóg³: 3 razy Do³±czy³: 06 Maj 2010 Posty: 55 Sk±d: mazowieckie
|
Wys³any: 31-01-2012, 17:41
Bolid: sc |
|
|
inny niz tutaj |
|
|
|
|
krzycho506
Na³ogowiec Krzycho
Pomóg³: 4 razy Wiek: 35 Do³±czy³: 08 Wrz 2008 Posty: 620 Sk±d: Wadowice
|
Wys³any: 31-01-2012, 17:53 Re: lpg w zimie, przygotowanie auta
Bolid: VAN MPI we GAZIE |
|
|
hahn napisa³/a: | skrobne poradnik tak aby auto sie szybciej nagrzewalo a co za tym idzie szybsze przelaczenie na lpg
sprawdzone w praktyce:
koszt to wysz³o mnie nieca³e 10 z³ i troche roboty ale daje to
zmniejszone spalanie benzyny i gazu
mozna odpalac na samym gazie - instalacje lpg I i II generacji co bedzie skutkowalo szybszym zuzyciem sie gumowej membrany w reduktorze
ale osoby ktore maja sekwencji i ustawiona minimalna temp przejscia polecam:
1 zalozyc kartonemch³odnice- ja mialem zas³oniete 3/4 w gornej czesci tak aby powietrze ch³odzi³o tylko dol ch³odnicy - tak na wszelki wypadek
2 zas³onic kartonem lub czyms innym (uwazac na kolketor wydechowy) wloty powietrza (nie tylko w zderzaku ale takze pod maska powietrze dostaje sie do silnika) oraz kana³y ktorymi powietrze moze dochodzic (ch³odzic) do wtryskikiwaczy, reduktora, przewodow gazowych, przewodow grzejacych reduktor.
3 kupic otuline szara / pianke na rury centralnego ogrzewania i zaizolowac weze doprowadzajace ciecz do i z reduktora
zaizolowac waz gazu w fazie lotnej wraz z filtrem
zaizolowac waz gumowy odchodzacy z gornej czesci zbiornika wyrowawczego- mozna rowniez ten waz przedluzyc tak aby dotyka³ do listwy wtryskowej (tak robi BRC ) i rowniez zaizolowac
4 welna mineralna pociac na kwaa³ki 20cm na 20 cm lub inne - zalezy gdzie macie reduktor i obwinac szczelnie zwykla szara tasma - takimi panelami ob³ozyc jak sie da reduktor ze wszystkich stron
mozna tez uzyc welny mineralnej ktora ma z jednej strony panel alu- taki co sie montuje przy kaloryferach.
zaizolowac listwe wtryskiwaczy- bo wpadajace powietrze spod maski ch³odzi listwe wtryskowa |
Je¶li mo¿na prosi³ bym o Foto |
|
|
|
|
hahn
Bywalec
Pomóg³: 3 razy Do³±czy³: 06 Maj 2010 Posty: 55 Sk±d: mazowieckie
|
|
|
|
|
krzycho506
Na³ogowiec Krzycho
Pomóg³: 4 razy Wiek: 35 Do³±czy³: 08 Wrz 2008 Posty: 620 Sk±d: Wadowice
|
Wys³any: 31-01-2012, 18:19
Bolid: VAN MPI we GAZIE |
|
|
mój b³±d bardziej mi chodzi³o o to jak to wygl±da na gotowo zamontowane w komorze silnika
a jak ta szara otulina wygl±da i gdzie ja dostane to wiem |
|
|
|
|
|