FORUM SEICENTO Strona G³ówna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
lpg w zimie, przygotowanie auta
Autor Wiadomo¶æ
hahn 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 06 Maj 2010
Posty: 55
Sk±d: mazowieckie
Wys³any: 30-10-2011, 19:15   lpg w zimie, przygotowanie auta
   Bolid: sc


skrobne poradnik tak aby auto sie szybciej nagrzewalo a co za tym idzie szybsze przelaczenie na lpg
sprawdzone w praktyce:
koszt to wysz³o mnie nieca³e 10 z³ i troche roboty ale daje to
zmniejszone spalanie benzyny i gazu

mozna odpalac na samym gazie - instalacje lpg I i II generacji co bedzie skutkowalo szybszym zuzyciem sie gumowej membrany w reduktorze


ale osoby ktore maja sekwencji i ustawiona minimalna temp przejscia polecam:

1 zalozyc kartonemch³odnice- ja mialem zas³oniete 3/4 w gornej czesci tak aby powietrze ch³odzi³o tylko dol ch³odnicy - tak na wszelki wypadek

2 zas³onic kartonem lub czyms innym (uwazac na kolketor wydechowy) wloty powietrza (nie tylko w zderzaku ale takze pod maska powietrze dostaje sie do silnika) oraz kana³y ktorymi powietrze moze dochodzic (ch³odzic) do wtryskikiwaczy, reduktora, przewodow gazowych, przewodow grzejacych reduktor.

3 kupic otuline szara / pianke na rury centralnego ogrzewania i zaizolowac weze doprowadzajace ciecz do i z reduktora

zaizolowac waz gazu w fazie lotnej wraz z filtrem
zaizolowac waz gumowy odchodzacy z gornej czesci zbiornika wyrowawczego- mozna rowniez ten waz przedluzyc tak aby dotyka³ do listwy wtryskowej (tak robi BRC ) i rowniez zaizolowac

4 welna mineralna pociac na kwaa³ki 20cm na 20 cm lub inne - zalezy gdzie macie reduktor i obwinac szczelnie zwykla szara tasma - takimi panelami ob³ozyc jak sie da reduktor ze wszystkich stron

mozna tez uzyc welny mineralnej ktora ma z jednej strony panel alu- taki co sie montuje przy kaloryferach.

zaizolowac listwe wtryskiwaczy- bo wpadajace powietrze spod maski ch³odzi listwe wtryskowa
 
 
krzycho506 
Na³ogowiec
Krzycho


Pomóg³: 4 razy
Wiek: 35
Do³±czy³: 08 Wrz 2008
Posty: 620
Sk±d: Wadowice
Wys³any: 30-10-2011, 19:49   Re: lpg w zimie, przygotowanie auta
   Bolid: VAN MPI we GAZIE


hahn napisa³/a:
skrobne poradnik tak aby auto sie szybciej nagrzewalo a co za tym idzie szybsze przelaczenie na lpg
sprawdzone w praktyce:
koszt to wysz³o mnie nieca³e 10 z³ i troche roboty ale daje to
zmniejszone spalanie benzyny i gazu

mozna odpalac na samym gazie - instalacje lpg I i II generacji co bedzie skutkowalo szybszym zuzyciem sie gumowej membrany w reduktorze


ale osoby ktore maja sekwencji i ustawiona minimalna temp przejscia polecam:

1 zalozyc kartonemch³odnice- ja mialem zas³oniete 3/4 w gornej czesci tak aby powietrze ch³odzi³o tylko dol ch³odnicy - tak na wszelki wypadek

2 zas³onic kartonem lub czyms innym (uwazac na kolketor wydechowy) wloty powietrza (nie tylko w zderzaku ale takze pod maska powietrze dostaje sie do silnika) oraz kana³y ktorymi powietrze moze dochodzic (ch³odzic) do wtryskikiwaczy, reduktora, przewodow gazowych, przewodow grzejacych reduktor.

3 kupic otuline szara / pianke na rury centralnego ogrzewania i zaizolowac weze doprowadzajace ciecz do i z reduktora

zaizolowac waz gazu w fazie lotnej wraz z filtrem
zaizolowac waz gumowy odchodzacy z gornej czesci zbiornika wyrowawczego- mozna rowniez ten waz przedluzyc tak aby dotyka³ do listwy wtryskowej (tak robi BRC ) i rowniez zaizolowac

4 welna mineralna pociac na kwaa³ki 20cm na 20 cm lub inne - zalezy gdzie macie reduktor i obwinac szczelnie zwykla szara tasma - takimi panelami ob³ozyc jak sie da reduktor ze wszystkich stron

mozna tez uzyc welny mineralnej ktora ma z jednej strony panel alu- taki co sie montuje przy kaloryferach.

zaizolowac listwe wtryskiwaczy- bo wpadajace powietrze spod maski ch³odzi listwe wtryskowa


co do 1 punktu zas³anianie to jest pój¶cie na ³atwiznê
najlepszym rozwi±zaniem jest wymiana termostatu
i grzeje sej jak farelka...
ka¿dy ci to powie bo je¶li masz termostat dobry/sprawny to nie puszcza ci ciep³ej cieszy na ch³odnice
_________________
A mój roboczo-wóz spala tylko

Wiêcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 <<
 
 
hahn 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 06 Maj 2010
Posty: 55
Sk±d: mazowieckie
Wys³any: 30-10-2011, 19:53   Re: lpg w zimie, przygotowanie auta
   Bolid: sc


co do 1 punktu zas³anianie to jest pój¶cie na ³atwiznê
najlepszym rozwi±zaniem jest wymiana termostatu
i grzeje sej jak farelka...
ka¿dy ci to powie bo je¶li masz termostat dobry/sprawny to nie puszcza ci ciep³ej cieszy na ch³odnice[/quote]
jak jest sprawny termostat to i tak trzeba zas³onic ch³odnice bo przepuszcza do komory silnika zimne powietrze które ch³odzi elementy instalacji lpg
 
 
macher 
Moderator

Pomóg³: 448 razy
Do³±czy³: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Sk±d: wioska wilków wlkp
Wys³any: 30-10-2011, 19:58   
   Bolid: by³y Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Te¿ zas³aniam czê¶æ wlotu na ch³odnicê. Wynik? Tak trzyma mi w trasie 80 stopni a z zas³oniêtym 90.Te 10 stopni zim± czyni wiele dobrego jest cieplej o wiele. Tak jak trzymaæ na piecu centralnego temperaturê o 10 stopni wy¿sz±. Jest cieplej w domu wtedy.Jakbym ca³kiem zas³oni³ wlot na ch³odnicê. to by³oby 100 i wentylator by czasem chodzi³ co mia³oby mo¿e i pozytywny skutek bo silnik wentylatora pracowa³by co jaki¶ czas a wiadomo co nie u¿ywane zanika tudzie¿ psuje siê
 
 
dark210 
nówka sztuka ;)

Pomóg³: 2 razy
Do³±czy³: 18 Gru 2009
Posty: 33
Sk±d: Lubelskie
Wys³any: 30-10-2011, 20:36   Re: lpg w zimie, przygotowanie auta
   Bolid: Seicento 1.1 Mpi 2003


hahn napisa³/a:
skrobne poradnik tak aby auto sie szybciej nagrzewalo a co za tym idzie szybsze przelaczenie na lpg
sprawdzone w praktyce:
koszt to wysz³o mnie nieca³e 10 z³ i troche roboty ale daje to
zmniejszone spalanie benzyny i gazu

mozna odpalac na samym gazie - instalacje lpg I i II generacji co bedzie skutkowalo szybszym zuzyciem sie gumowej membrany w reduktorze


ale osoby ktore maja sekwencji i ustawiona minimalna temp przejscia polecam:

1 zalozyc kartonemch³odnice- ja mialem zas³oniete 3/4 w gornej czesci tak aby powietrze ch³odzi³o tylko dol ch³odnicy - tak na wszelki wypadek

2 zas³onic kartonem lub czyms innym (uwazac na kolketor wydechowy) wloty powietrza (nie tylko w zderzaku ale takze pod maska powietrze dostaje sie do silnika) oraz kana³y ktorymi powietrze moze dochodzic (ch³odzic) do wtryskikiwaczy, reduktora, przewodow gazowych, przewodow grzejacych reduktor.

3 kupic otuline szara / pianke na rury centralnego ogrzewania i zaizolowac weze doprowadzajace ciecz do i z reduktora

zaizolowac waz gazu w fazie lotnej wraz z filtrem
zaizolowac waz gumowy odchodzacy z gornej czesci zbiornika wyrowawczego- mozna rowniez ten waz przedluzyc tak aby dotyka³ do listwy wtryskowej (tak robi BRC ) i rowniez zaizolowac

4 welna mineralna pociac na kwaa³ki 20cm na 20 cm lub inne - zalezy gdzie macie reduktor i obwinac szczelnie zwykla szara tasma - takimi panelami ob³ozyc jak sie da reduktor ze wszystkich stron

mozna tez uzyc welny mineralnej ktora ma z jednej strony panel alu- taki co sie montuje przy kaloryferach.

zaizolowac listwe wtryskiwaczy- bo wpadajace powietrze spod maski ch³odzi listwe wtryskowa


jak dla mnie te wszystkie zabiegi s± niepotrzebne, sprawne auto technicznie prze³±cza siê na gaz po 2-3 km, bez tych magicznych zabiegów, no i to zas³anianie ch³odnicy to zabobon jest
_________________


CASTROL MAGNATEC 5W40
TUTELA CAR ZC 75 SYNTH 75W80
 
 
 
hahn 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 06 Maj 2010
Posty: 55
Sk±d: mazowieckie
Wys³any: 30-10-2011, 21:02   Re: lpg w zimie, przygotowanie auta
   Bolid: sc


dark210 napisa³/a:


jak dla mnie te wszystkie zabiegi s± niepotrzebne, sprawne auto technicznie prze³±cza siê na gaz po 2-3 km, bez tych magicznych zabiegów, no i to zas³anianie ch³odnicy to zabobon jest


to w³asnie zabobon...

auto z zaizolowana instalacja lpg prze³acza sie po jakis 500 m a nie 3 km
co znaczy ze silnik wczesniej osiaga odpowiednia temp pracy która wp³ywa na ekonomie jazdy
komputer krocej stosuje wwzbogacona mieszanke poniewaz silnik sie szybciej nagrzewa.

pomijam fakt stosowania w autach skandynawskich grza³ek w ukladzie ch³odzenia pod³aczanych pod gniazdko 220v oraz stosowanie w niektorych autach grza³ek pod³aczanych do aku w celu grzania cieczy ch³odzacej w niskich temp.
 
 
lukas_KWON 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Wiek: 36
Do³±czy³: 22 Wrz 2011
Posty: 56
Sk±d: WLKP
Wys³any: 31-10-2011, 07:25   
   Bolid: Fiat Seicento 1,1 MPI


Kolega hahn ma racje. Jest to najzwyklejsza izolacja termiczna silnika która przy temperaturach rzêdu -20 stopni na pewno da ogromn± ró¿nice w trzymaniu temperatury w kabinie a co za tym idzie zwiêkszy te¿ ekonomiê. W przypadku seicento zabieg ma ogromny sens gdy¿ jak ka¿dy wie konstruktorzy delikatnie mówi±c po¿a³owali materia³ów t³umi±cych i termo izoluj±cych.
_________________
Niema g³upich pytañ, za to g³upich odpowiedzi jest mnóstwo.
 
 
hahn 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 06 Maj 2010
Posty: 55
Sk±d: mazowieckie
Wys³any: 30-12-2011, 13:44   
   Bolid: sc


ocieplilem reduktor i przeowodu i auto szybciej przechodzi na lpg
 
 
kaziu1985pn 
Na³ogowiec

Pomóg³: 2 razy
Wiek: 39
Do³±czy³: 09 Wrz 2011
Posty: 237
Sk±d: poznañ
Wys³any: 30-12-2011, 14:49   
   Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2


nie od dzi¶ wiadomo ¿e samochodu z lpg lubi± izolacje :D kilka osób z lpg-forum od 2-3 lat jezdza z takimi zabiegami i jest zauwa¿alny spadek spalania :) a tutaj co jak co ale po komorze powietrze hula ¿e hoho, sam fakt ze nie zauwazy³em spalonego silnika ch³odnicy :oops:
_________________
Zdrowa¶ turbino, powietrza¶ pe³na, gaz z Tob± B³ogos³awiona¶ty miêdzy kolektorami i b³ogos³awiony owoc ¿ywota twojego moment. ?wiêta turbino, matko mocy, módl siê za nami wolnymi, teraz i w godzinê braku wachy amen.
 
 
hahn 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 06 Maj 2010
Posty: 55
Sk±d: mazowieckie
Wys³any: 09-01-2012, 21:14   
   Bolid: sc


kazik kojarze nicka z forum...
 
 
kaziu1985pn 
Na³ogowiec

Pomóg³: 2 razy
Wiek: 39
Do³±czy³: 09 Wrz 2011
Posty: 237
Sk±d: poznañ
Wys³any: 09-01-2012, 21:27   
   Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2


hahn, no trochê ju¿ tam siedze, a jaki Ty masz tam ??
_________________
Zdrowa¶ turbino, powietrza¶ pe³na, gaz z Tob± B³ogos³awiona¶ty miêdzy kolektorami i b³ogos³awiony owoc ¿ywota twojego moment. ?wiêta turbino, matko mocy, módl siê za nami wolnymi, teraz i w godzinê braku wachy amen.
 
 
hahn 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 06 Maj 2010
Posty: 55
Sk±d: mazowieckie
Wys³any: 31-01-2012, 17:41   
   Bolid: sc


inny niz tutaj :P
 
 
krzycho506 
Na³ogowiec
Krzycho


Pomóg³: 4 razy
Wiek: 35
Do³±czy³: 08 Wrz 2008
Posty: 620
Sk±d: Wadowice
Wys³any: 31-01-2012, 17:53   Re: lpg w zimie, przygotowanie auta
   Bolid: VAN MPI we GAZIE


hahn napisa³/a:
skrobne poradnik tak aby auto sie szybciej nagrzewalo a co za tym idzie szybsze przelaczenie na lpg
sprawdzone w praktyce:
koszt to wysz³o mnie nieca³e 10 z³ i troche roboty ale daje to
zmniejszone spalanie benzyny i gazu

mozna odpalac na samym gazie - instalacje lpg I i II generacji co bedzie skutkowalo szybszym zuzyciem sie gumowej membrany w reduktorze


ale osoby ktore maja sekwencji i ustawiona minimalna temp przejscia polecam:

1 zalozyc kartonemch³odnice- ja mialem zas³oniete 3/4 w gornej czesci tak aby powietrze ch³odzi³o tylko dol ch³odnicy - tak na wszelki wypadek

2 zas³onic kartonem lub czyms innym (uwazac na kolketor wydechowy) wloty powietrza (nie tylko w zderzaku ale takze pod maska powietrze dostaje sie do silnika) oraz kana³y ktorymi powietrze moze dochodzic (ch³odzic) do wtryskikiwaczy, reduktora, przewodow gazowych, przewodow grzejacych reduktor.

3 kupic otuline szara / pianke na rury centralnego ogrzewania i zaizolowac weze doprowadzajace ciecz do i z reduktora

zaizolowac waz gazu w fazie lotnej wraz z filtrem
zaizolowac waz gumowy odchodzacy z gornej czesci zbiornika wyrowawczego- mozna rowniez ten waz przedluzyc tak aby dotyka³ do listwy wtryskowej (tak robi BRC ) i rowniez zaizolowac

4 welna mineralna pociac na kwaa³ki 20cm na 20 cm lub inne - zalezy gdzie macie reduktor i obwinac szczelnie zwykla szara tasma - takimi panelami ob³ozyc jak sie da reduktor ze wszystkich stron

mozna tez uzyc welny mineralnej ktora ma z jednej strony panel alu- taki co sie montuje przy kaloryferach.

zaizolowac listwe wtryskiwaczy- bo wpadajace powietrze spod maski ch³odzi listwe wtryskowa


Je¶li mo¿na prosi³ bym o Foto :wink:
 
 
hahn 
Bywalec

Pomóg³: 3 razy
Do³±czy³: 06 Maj 2010
Posty: 55
Sk±d: mazowieckie
Wys³any: 31-01-2012, 18:13   
   Bolid: sc


masz tutaj

http://www.google.pl/sear...EO4rLsga57-3aAQ
 
 
krzycho506 
Na³ogowiec
Krzycho


Pomóg³: 4 razy
Wiek: 35
Do³±czy³: 08 Wrz 2008
Posty: 620
Sk±d: Wadowice
Wys³any: 31-01-2012, 18:19   
   Bolid: VAN MPI we GAZIE


hahn napisa³/a:
masz tutaj

http://www.google.pl/sear...EO4rLsga57-3aAQ



mój b³±d bardziej mi chodzi³o o to jak to wygl±da na gotowo zamontowane w komorze silnika

a jak ta szara otulina wygl±da i gdzie ja dostane to wiem :mg:
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum