Położenie reduktora |
Autor |
Wiadomość |
GimG
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 2 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 16-06-2009, 08:16 Położenie reduktora
Bolid: SC 0.9 |
|
|
W paru miejscach doczytałem się, że reduktor powinien być zainstalowany pionowo równolegle do osi pojazdu. U mnie jest pionowo, ale już nie równolegle do osi (kąt ok 45st.). Czy takie zainstalowanie jest dopuszczalne. Mechanik tłumaczy się brakiem miejsca ale w wersji SC0.9 przy nadkolu dla reduktora Lovato wydaje mi się że można jeczsze pokombinować.
Ps. Gaziarz wykazał się pewnym niechlujstwem montażu (przecieki w układzie chłodzenia, prowadzenie okablowania) i chciałbym się upewnić, co do poprawności montażu innych elementów. |
|
|
|
|
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"
Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 16-06-2009, 08:57
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
Tak do końca równolegle nie musi być. Chodzi o to, aby siła przyspieszenia/hamowania nie wywierała nacisku na membrany - dlatego nie może być prostopadle do osi pojazdu.
Jeśli gaziarz odwalił fuche to kłóć się ile wlezie. Pomimo małych rozmiarów w naszych autkach można ładnie założyć instalkę, wystarczy chcieć.
U mnie np. reduktor siedzi za lewym reflektorem i jest git. |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
|
GrzegorzW
Bywalec
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 68 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 16-06-2009, 14:18
Bolid: Fiat Seicento 0.9 & Wartburg 1,3 z LPG |
|
|
Moim zdaniem to jest naciąganie, że musi być w osi. A jak ostro skręcasz w lewo czy w prawo i przecież też odziaływóje na membranę. Moim zdaniem nie ma znaczenia jak jest obrucony parownik.
Jak byś się czepił czemu podczas hamowania- przyspieszania - skręcania zmienia się poziom paliwa świeci się rezerwa itp. Z tym to bym się zgodził paliwo ma jakąś bezwładność a membrana prawie żadną. więc odpuściła bym sobie.
Nigdy nie zauważyłem żeby podczas hamowania- przyspieszania - skręcania działo się coś z parownikiem a jest pod kątem 90° to osi pojazdu |
_________________
Czerwone są piękne |
|
|
|
|
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"
Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 17-06-2009, 06:51
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
GrzegorzW - sprawdzone organoleptycznie i potwierdzone przez wielu mechaników. A im starszy parownik i membrany, tym większy wpływ mają działające nań siły. W moim Sejku na starym parowniku potrafił zgasnąć przy ostrym hamowaniu, a w moim śmiesznym golfie na zakręcie potrafi zgasnąć. |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
|
GimG
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 2 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 18-06-2009, 06:16
Bolid: SC 0.9 |
|
|
No i stało się dziś rano na dość ostrym łuku mój Czerwony Szerzeń zgasł. Wcześniej gdy skręcałem w lewo słychać było jakby tarcie, turkotanie - a dziś przy nawrocie w lewo zgasł. Instalacja świeżuteńka jeszcze przed 1kkM Czyżby moje przypuszczenia potwierdziły się |
|
|
|
|
Endymion
nówka sztuka ;)
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 49 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 19-06-2009, 20:30
Bolid: SC 0,9-LPG-2000r-99kkm + DaciaLoganMCV 202kkm |
|
|
Ja znowu słyszałem że parownik powinien być właśnie pod kątem 45*, dzięki temu minimalizuje się zarówno siły skrętów jak i przyspieszania/zatrzymywania.
Właśnie tak mam u siebie, co do wycieków, to na początku też mi się delikatnie pocił na złączkach układu chłodzenia ,ale naprawdę symbolicznie i po kilku kkm przestał. |
|
|
|
|
Pucek
Nałogowiec
Pomógł: 12 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 168 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 19-06-2009, 21:22
Bolid: Fiat Punto 2002 1.2 16V 80KM HLX ! |
|
|
ktory to gazownik ? gdzies u nas w wolominie ? |
_________________ Hurtownia wyrobów ciastkarskich i cukierniczych !
www.niemirka.pl
|
|
|
|
|
|