FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Położenie reduktora
Autor Wiadomość
GimG 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 2
Skąd: Wołomin
Wysłany: 16-06-2009, 08:16   Położenie reduktora
   Bolid: SC 0.9


W paru miejscach doczytałem się, że reduktor powinien być zainstalowany pionowo równolegle do osi pojazdu. U mnie jest pionowo, ale już nie równolegle do osi (kąt ok 45st.). Czy takie zainstalowanie jest dopuszczalne. Mechanik tłumaczy się brakiem miejsca ale w wersji SC0.9 przy nadkolu dla reduktora Lovato wydaje mi się że można jeczsze pokombinować.

Ps. Gaziarz wykazał się pewnym niechlujstwem montażu (przecieki w układzie chłodzenia, prowadzenie okablowania) i chciałbym się upewnić, co do poprawności montażu innych elementów.
 
 
niemiec 
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"


Pomógł: 62 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 222
Skąd: LHR/WWE
Wysłany: 16-06-2009, 08:57   
   Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00


Tak do końca równolegle nie musi być. Chodzi o to, aby siła przyspieszenia/hamowania nie wywierała nacisku na membrany - dlatego nie może być prostopadle do osi pojazdu.
Jeśli gaziarz odwalił fuche to kłóć się ile wlezie. Pomimo małych rozmiarów w naszych autkach można ładnie założyć instalkę, wystarczy chcieć.

U mnie np. reduktor siedzi za lewym reflektorem i jest git.
_________________
Nie ma mnie na forum
 
 
 
GrzegorzW 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16-06-2009, 14:18   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9 & Wartburg 1,3 z LPG


Moim zdaniem to jest naciąganie, że musi być w osi. A jak ostro skręcasz w lewo czy w prawo i przecież też odziaływóje na membranę. Moim zdaniem nie ma znaczenia jak jest obrucony parownik.

Jak byś się czepił czemu podczas hamowania- przyspieszania - skręcania zmienia się poziom paliwa świeci się rezerwa itp. Z tym to bym się zgodził paliwo ma jakąś bezwładność a membrana prawie żadną. więc odpuściła bym sobie.
Nigdy nie zauważyłem żeby podczas hamowania- przyspieszania - skręcania działo się coś z parownikiem a jest pod kątem 90° to osi pojazdu
_________________


Czerwone są piękne
 
 
 
niemiec 
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"


Pomógł: 62 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 222
Skąd: LHR/WWE
Wysłany: 17-06-2009, 06:51   
   Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00


GrzegorzW - sprawdzone organoleptycznie i potwierdzone przez wielu mechaników. A im starszy parownik i membrany, tym większy wpływ mają działające nań siły. W moim Sejku na starym parowniku potrafił zgasnąć przy ostrym hamowaniu, a w moim śmiesznym golfie na zakręcie potrafi zgasnąć.
_________________
Nie ma mnie na forum
 
 
 
GimG 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 2
Skąd: Wołomin
Wysłany: 18-06-2009, 06:16   
   Bolid: SC 0.9


No i stało się :-? dziś rano na dość ostrym łuku mój Czerwony Szerzeń zgasł. Wcześniej gdy skręcałem w lewo słychać było jakby tarcie, turkotanie - a dziś przy nawrocie w lewo zgasł. Instalacja świeżuteńka jeszcze przed 1kkM :| Czyżby moje przypuszczenia potwierdziły się :?:
 
 
Endymion 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 11 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 49
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 19-06-2009, 20:30   
   Bolid: SC 0,9-LPG-2000r-99kkm + DaciaLoganMCV 202kkm


Ja znowu słyszałem że parownik powinien być właśnie pod kątem 45*, dzięki temu minimalizuje się zarówno siły skrętów jak i przyspieszania/zatrzymywania.
Właśnie tak mam u siebie, co do wycieków, to na początku też mi się delikatnie pocił na złączkach układu chłodzenia ,ale naprawdę symbolicznie i po kilku kkm przestał.
 
 
 
Pucek 
Nałogowiec

Pomógł: 12 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 168
Skąd: Wołomin
Wysłany: 19-06-2009, 21:22   
   Bolid: Fiat Punto 2002 1.2 16V 80KM HLX !


ktory to gazownik ? gdzies u nas w wolominie ?
_________________
Hurtownia wyrobów ciastkarskich i cukierniczych !

www.niemirka.pl

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum