FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Prosba o ocene parametrow LPG Stag 4. Parametry Stag 4.
Autor Wiadomość
lukaszt112233 
Bywalec

Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-12-2012, 18:56   Prosba o ocene parametrow LPG Stag 4. Parametry Stag 4.
   Bolid: Seicento 1.1 kat MPI


Witam

Chcialbym abyscie ocenili poprawnosc parametrow - ustawien mojej instalacji stag 4. Dzis byl w regulacji u gazownika po pierwszym 1000 km.

Wtryski Valteki czerwone, reduktor Tomasetto AT09

1.


2.


3.


3. Wcisniety gaz do 3000 obr


4. Odchylka - cokolwiek to jest


Obroty po nagrzaniu na pb jak i lpg utrzymuja sie na poziomie okolo 800. Tak ma byc?
_________________
Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze
 
 
motomaniek10 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-12-2012, 09:43   
   Bolid: seicento 0.9 citymatic


Nie chciało im się jednego kabelka do sondy podłączyć? Sc ma krótkie czasy wtrysku przy pełnym obciążeniu i na wolnych obrotach, dlatego wymaga szybszych wtryskiwaczy (REG fast, ACW01), na waltkach też pociągnie ale ja bym tych wtrysków nie wybierał. Alaska wystarczy ze sporym zapasem. Ile Ci pali Pb i LPG? Teoretycznie można się przyczepić do regulacji ale po tym wykresom nie zawsze sie ufa więc jak nie ma żadnych problemów to nawet bym tego nie ruszał. Dopóki działa to nie podpinaj sie nawet pod kompa. A propos, wiesz, że możesz za takie podpięcie stracić gwarancję na całą instalację jak ktoś popatrzy na ostatnie połączenia z PC?
_________________

 
 
 
lukaszt112233 
Bywalec

Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-12-2012, 11:04   
   Bolid: Seicento 1.1 kat MPI


Tzn ja wtryskow nie wybieralem, jakbym mial mozliwosc wybory wybral bym szybsze :-) .

Z LPG nic sie nie dzieje, poza tym ze czasem /raczej rzadko/ zdaza sie ze na jalowych, albo jak chamuje silnikiem to cos poszarpie samochodem, albo na jalowym obroty spadaja chwilowo do takiego poziomu ze swiatla przygasaja.

To bym chetnie poprawil.

Na pb tez sie tak czasem dzieje ale, obroty nie spadaja az tak bardzo, tylko troche.
Moze przepustnica do czyszczenia?

Jakie oborty jalowe powinien miec silnik 1.1?

Na razie jednak nie sprawi to wiekszych problemow i jestem zadowolony z instalacji. Przyspieszenie takie samo jak na pb.


Glownie jezdze do pracy 11 km w jedna strone. Przy temp przelaczania 35 stopni przelacza sie na LPG po 1.5km.

Jakie spalanie LPG? Ostatnio jak mierzylem wyszlo 6.1L

Ile PB? na oko mniej wiecej moge powiedziec ze ~ 1L na 100km.

1. Mam jeszcze pytanie. Czy ta instalacja Stag4 plus - podczas pracy na LPg przepuszcza co jakis czas jakas dawke PB?

2. O co chodzi z ta lambda? Faktycznie jest jedna podlaczona z dego co widzialem pod maska. Podlaczenie drugiej zmienilo by cos?

Z tego co wiem to sterownik pobiera informacje od sterownika PB seja. To moze w takim wypadku nie trzeba II lambdy podlaczac?

Co do podlaczania kabla to nic sie nie stanie jesli zczytuje parametry. Tylko zmiany sa odnotowywane, ale mam taki warsztat ze gwarancji nie strace :-) . Na razie nic nie zmienialem.
_________________
Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze
 
 
motomaniek10 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-12-2012, 23:01   
   Bolid: seicento 0.9 citymatic


Te silniki mają problem z wolnymi zawsze. Szybsze wtryski mogłyby pomóc ale niekoniecznie. W tym przypadku czyszczenie przepustnicy nic nie da. Ten typ tak ma
, jedna działają, z innymi są problemy. Przy tych ustawieniach nie będzie pobierał benzyny na gazie. Nie widzę pracy sondy na wykresie, może jest źle podłączona albo nie działa prawidłowo. Drugą sondę podpina się jak masz silnik typu V lub bokser. Ty masz jedną sondę przed katalizatorem.
_________________

 
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2016, 21:10   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Ja na valtekach zrobilem ponad 50tys. i wymienialem tylko dlatego bo nie chciacy je rozkalibrowalem:-[ ale teraz widze spora roznice mniej szarpie sejkiem i plynniej chodzi warto bylo:-) teraz mysle nad zakupem urzadzenia do kalibracji wtryskow:-)
_________________
Fiat 600 2009
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 31-01-2016, 21:54   
   Bolid: Seicento 900


 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2016, 10:17   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Kabelek doszedl i udalo sie polaczyc z kompem. Jakie powinno byc prawidlowe cisnienie na reduktorze?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 11-02-2016, 15:30   
   Bolid: Seicento 900


1-1.2 bara
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2016, 17:56   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


http://naforum.zapodaj.net/070ff669f06a.jpg.html

To u mnie jest troche wieksze czy takie moze byc bo cos okolo 1,3 bara podczas jazdy 1,26 ale nie spada trzyma cos okolo 1,2 do 1,3 moze tak byc czy to zmniejszac? Pytam bo ostatnio jak bylem u gazownika jak jeszcze kabla nie mialem to mowil ze za duze ale zmniejszal srubka na reduktorze.
_________________
Fiat 600 2009
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2016, 18:03   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


http://naforum.zapodaj.net/85cce313c3b5.jpg.html

Prosze jeszcze o ocene mojej mapy bo rozumiem ze za bogato mam na gazie? Sorki za nastepny post ale pisze z telefonu a tu nie moge wkleic w jednym poscie dwoch zdjec.
_________________
Fiat 600 2009
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 11-02-2016, 19:15   
   Bolid: Seicento 900


na takim ciśnieniu było strojone więc jak się nic nie dzieje i ciśnienie za bardzo nie rośnie przy hamowaniu silnikiem to zostawić ewentualnie zmniejszyć i kalibrację jeszcze raz zrobić. a czy za bogato to nikt nie stwierdzi bez wykresu z sondy. czasy wtrysku nie odbiegają bardzo od siebie
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-02-2016, 20:50   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


A jak ten wykres sondy zrobic zebys wiedzial bo ja cqlkiem zielony w tym jestem a chcialbym pomalutku jakos to ogarnac zeby nie jezdzic do tych naciagaczy
_________________
Fiat 600 2009
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 11-02-2016, 21:11   
   Bolid: Seicento 900


ustawić ciśnienie na wolnych na reduktorze na 1.2. tyle samo w programie jako referencyjne, zrobić autokalibrację, pozbierać mapy noPB potem LPG, program zrobi korekty a potem jak coś będzie nie tak to ciężko na odległość pomóc. jest funkcja oscyloskopu w tym programie? można lambdę wtedy narysować, nagrać film jak to przebiega

coś się dzieje że chcesz regulować?
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-02-2016, 19:00   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Dzis postanowilem zrobic AutoKalibracje przejechalem po kalibracji 6km na PB i okolo 8km na LPG i sytuacja wyglada teraz jak na filmie. Z wykresu wynika ze gaz jest teraz nizej od benzyny. Co mam teraz robic jezdzic dalej troche na PB i na LPG i samo powinno sie ustawic prawidlowo?

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
_________________
Fiat 600 2009
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-02-2016, 08:47   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Prosze o jakos opinie. Zrobilem teraz tak rozwiercilem dysze na 1.6mm (mialem 1,5mm) zrobilem AutoKalibracje i mapy PB i LPG teraz sie pokrywaja, wyglada to tak:

http://naforum.zapodaj.net/aa062c6736d8.jpg.html

Co oznacza ta odchylka?

http://zapodaj.net/917f0a8f7961a.jpg.html

Teraz moje pytanie czy zostawiac tak jak jest bo jest chyba dobrze? Czy dalej rozwiercac dysze o 0.1mm i wtedy obnizyc cisnienie na reduktorze?
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum