Spalanie gazu??? |
Autor |
Wiadomość |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 08-06-2009, 12:36 Zimny dolot w spi
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
owen napisał/a: | Apropo zimnego dolotu (chodzi mi o silnik 900) jeśli damy tylko zimny dolot to wtedy czujnik zasysanego powietrza w przepustnicy będzie dostawał sygnał, że powietrze jest zimne i chyba nie będzie to tak działać jak piszecie. Mogę się mylić ale powiedzcie czy ten czujnik ma jakiś znaczący wpływ na działanie silnika? |
Nie ma żadnego czujnika zasysanego powietrza. Jest tylko marny termostat w obudowie filtra, który uchyla klapkę zasłaniając zimne powietrze(zasilany podciśnieniem). W 97% przypadkach patent ten nie działa lub pozostawia klapkę zawieszoną w któreś pozycji. Żaden sterownik nie bierze z niego żadnego sygnału. W przepustnicy jest czujnik położenia (tps) i ten bierze udział w sterowaniu dawką paliwa(obojętnie jakiego-w przypadku lpg też, jeśli ktoś raczył podłączyć). Mowa o 1108ccm starego typu(mpi mają tylko zimny dolot).
Sonic napisał/a: | mozesz zarzucic jakimis fotami tego patentu? mam tez Bingo ale wersje S
|
Robi się.
http://win386.fotosik.pl/albumy/645295.html
Jak widać na zdjęciach zaślepiony otwór po rurze ciepłego podmuchu porządną taśmą(nie tym dziadostwem z pcv co się odkleja przy temperaturze), założony nowy płaskownik(uformowany młotkiem, by całość przybliżyć, żeby cały dolot nie wadził o parownik) oraz końcowa gumowa rura skierowana w kierunku zderzaka, centralnie pod lampę(spięta opaskami do wiązki przewodów-ostatnie zdjęcie)-standardowo wychodzi przy skrzyni biegów, co powoduje wpadanie pędu powietrza. Może nie wygląda profesjonalnie, ale zadanie swoje spełnia i jest porządnie ulokowane . Zapomniałbym-obowiązkowo odłączyć przewód idący od klapki na mieszaczu do termostatu(przy termostacie łatwiej wychodzi, a przy klapce można zniszczyć jej obudowę i nie wyciągnąć) i zawinąć go taśmą. Rozwiązanie te polecam każdemu, kto ma tak lub podobnie umiejscowiony parownik jak ja, niezależnie od posiadanego sterownika gazu. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 08-06-2009, 15:31
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
barthez a co powiesz na to?
Ten wynalazek znajduje się w przepustnicy
Źródło "sam naprawiam fiat seicento" |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 09-06-2009, 13:28
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Chciałbym zaznaczyć, że na zdjęciach szczególnie widać jaki silnik dotyczy opis. Innych rozwiązań nie testowałem, z braku ochotników.
Po za tym nawet jeśli taki obiekt występuje u mniejszych braci, to ciepłe czy zimne powietrze absolutnie nie wpływa na podanie zmiennej dawki rozruchowej, którą głównie ecu bierze z czujnika temperatury na termostacie. Ssanie pracuje prawidłowo-pomyśl logicznie: gdyby ten czujnik miał jakikolwiek wpływ i był powiązany z mieszaczem, to byś nie mógł uruchomić silnika na gołej przepustnicy(bez żadnej obudowy filtra), zarówno w zimie, jak i w lecie. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 10-06-2009, 11:32
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
To miało tylko na celu pokazanie tego czujnika u mniejszego brata i tu było moje pytanie czy ten czujnik odgrywa jakąkolwiek rolę przy doborze składu mieszanki A autka nigdy nie odpalałem na gołej przepustnicy z racji braku takiej potrzeby więc myślę
PS: Wyraźnie zaznaczyłem, że pytam o silnik 900 a Ty od razu opowiadasz mi o 1100
barthez napisał/a: | Po za tym nawet jeśli taki obiekt występuje u mniejszych braci, to ciepłe czy zimne powietrze absolutnie nie wpływa na podanie zmiennej dawki rozruchowej, którą głównie ecu bierze z czujnika temperatury na termostacie. |
I to jest odp na moje pytanie |
|
|
|
 |
elmo
Nałogowiec maruda

Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 338 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-06-2009, 00:08
Bolid: mobil: 00' S 1.1śpi na gazie |
|
|
taki sam czujnik jest w 1.1spi (jak np. u kolegi barthez'a, który sam nie wie co ma jak widać, a wywody prawi na cały ekran) |
_________________ [moje auto] |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 11-06-2009, 17:12
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
elmo napisał/a: | taki sam czujnik jest w 1.1spi (jak np. u kolegi barthez'a, który sam nie wie co ma jak widać, a wywody prawi na cały ekran) |
Twoje ironie na mnie nie działają. Zrób próbę-odłącz cały mieszacz i zobaczysz, że nic to nie zmieni w pracy, więc ten czujnik nie ma wpływu w tym miejscu, a o tym pisałem!. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
elmo
Nałogowiec maruda

Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 338 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-06-2009, 20:07
Bolid: mobil: 00' S 1.1śpi na gazie |
|
|
piszesz, że nie masz czujnika, który masz... czyli coś tu nie tak opowiadasz
przestań mylić czujnik temperatury zasysanego powietrza umieszczony w przy wtrysku z mieszalnikiem ciepłe/zimne |
_________________ [moje auto] |
|
|
|
 |
martek
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 1 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 16-06-2009, 19:45
Bolid: seicento 1.1 |
|
|
Jestem posiadaczem seicento 1,1 spi z gazem od miesiąca i przeżyłem szok po kilku tankowaniach lpg.Pali tyle jak zapewniał sprzedający tz 6 - 6,5 gazu a nawet po ostatniej trasce przy prędkości 110-120 wyszło 5,9.To spalanie rekompensuje wszelkie niewygody. |
|
|
|
 |
Pucek
Nałogowiec
Pomógł: 12 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 168 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 17-06-2009, 00:04
Bolid: Fiat Punto 2002 1.2 16V 80KM HLX ! |
|
|
martek, nie mozliwe. i tyle |
_________________ Hurtownia wyrobów ciastkarskich i cukierniczych !
www.niemirka.pl

 |
|
|
|
 |
marek_grz
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 6 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-06-2009, 08:58
Bolid: Seicento 1.1 MPI + LPG Stag 300 |
|
|
A możliwe, mi pali 6,5 średnio, na trasie schodzi nawet do 6.0 |
|
|
|
 |
Roman1111
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 1 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 24-11-2009, 15:44
Bolid: seicento |
|
|
Witam niedawno zalozylem gaz do mojego seitka 900 na poczatku palil okolo 9 liter ale po regulacji wyszlo mi 7 ciekawe jakj bedzie dalej<mam 3 letnia gwarancje na instalacje |
|
|
|
 |
Fly
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 8 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 24-11-2009, 16:22
Bolid: seicento fun 0.9+LPG, cc700 |
|
|
witam a moja 900 pali 8 po miesćie i po trasie 6,5 i regulacje nic nie dawały |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 24-11-2009, 16:31
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Fly napisał/a: | witam a moja 900 pali 8 po miesćie i po trasie 6,5 i regulacje nic nie dawały | To tyle ma palić jeśli chcesz nią jeszcze pojeździć...ten silnik musi wziąść te 8 litrów. Więc ciesz się bo jest dobrze Inaczej nie będzie |
|
|
|
 |
Pucek
Nałogowiec
Pomógł: 12 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 168 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 24-11-2009, 17:41
Bolid: Fiat Punto 2002 1.2 16V 80KM HLX ! |
|
|
mi pali teraz dyche ale mam cos z czujnikiem polozeia walu nie tak |
_________________ Hurtownia wyrobów ciastkarskich i cukierniczych !
www.niemirka.pl

 |
|
|
|
 |
obcy21
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 153 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 24-11-2009, 17:42
Bolid: audi 80 B4 1.9 TD |
|
|
ludzie to by chcieli aby samochody paliły gazu nawet z 30% mniej niż benzyny. nie bądźmy zbytnio oszczędni, nawet spalanie o 15-20% większe niż benzyny, to jest i tak taniość w jeździe - oszczędzajmy z głową. |
_________________ to nie BÓG stworzył człowieka, a CZŁOWIEK boga
Zbieram na: ?? |
|
|
|
 |
|