Zima & Reduktor & Gaz |
Autor |
Wiadomość |
krzycho506
Nałogowiec Krzycho
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 620 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 18-11-2008, 15:30 Zima & Reduktor & Gaz
Bolid: VAN MPI we GAZIE |
|
|
Witam nie cały miesiąc temu wymieniłem reduktor i wszystko ładnie cacy..
tyle ze moje pytanie brzmi
... nadchodzi zima niskie temperatury poniżej kreski 0 stopni i przy odpaleniu silniczek kreci się na benzynie rzecz oczywista
tyle ze po dodaniu gazu automatycznie mi się przełącza na LPG i tak sobie myślę ze trochę szkoda parownika bo ciecz chłodząca jest jeszcze zbyt zimna i go szlak trafi po nie długim czasie takiej eksploatacji
i wiec mam sekwencje i myślę czy nie udało by mi się założyć Termometr od cieczy chłodzącej
analogowy ewentualnie elektronicznego żeby mi wskazywał temperaturę .... no i tak..
1. Jaki będzie koszt założenia termometru
2. W którym miejscu ulokować owy wskaźnik (deska rozdzielcza?)
3. Czy w serwisie mi takie coś zrobią czy muszę się bawić z tym na własną rękę
4. Jeśli już będę miał założone to cudeńko to przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej wypadało bym przełączyć na gaz
Ale się rozpisałem
Jak macie coś takiego albo macie jakieś pomysły to piszcie nie obrazę się |
_________________ A mój roboczo-wóz spala tylko
Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 << |
|
|
|
|
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"
Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 19-11-2008, 06:49
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
krzycho506 napisał/a: | 1. Jaki będzie koszt założenia termometru | to zalezy, jak bardzo profesjonalny ma być termometr. Najprostsze cuda chodzą po 10zł.
krzycho506 napisał/a: | 2. W którym miejscu ulokować owy wskaźnik (deska rozdzielcza?) | Są różne szkoły - w słupku, w konsoli środkowej.
krzycho506 napisał/a: | 3. Czy w serwisie mi takie coś zrobią czy muszę się bawić z tym na własną rękę | - w serwisie zabulisz sumę astronomiszną, w warsztacie też zsotawisz parę złotych. Najtaniej samemu.
krzycho506 napisał/a: | 4. Jeśli już będę miał założone to cudeńko to przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej wypadało bym przełączyć na gaz | przy 50 stopniach cieczy chłodzącej można przełączać.
krzycho506 napisał/a: | macie jakieś pomysły to piszcie | - najprościej jest obserwować temperaturę powietrza z nawiewu. Po kilku minutach robi się ciepłe - znak, że można przełączać na gaz. |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
|
ArturS
coś innego
Pomógł: 33 razy Wiek: 44 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 244 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 19-11-2008, 08:17
Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner |
|
|
Mi gaziarze w MPI ustawili temp. maksymalnie nisko (sekwencja), co przekłada się na to, że musi być z -5 albo mniej żeby auto przejechało przynajmniej 300m na Pb bez automatycznego przełączenia na LPG. Zacząłem więc samemu przełączać na gazio w momencie gdy wyczuję, że leci ogrzane powietrze z wentylacji. Nie chcę tego zmieniać, bo jeszcze coś źle pokręcą i będę miał jak w primerze - przełącza się po kilku km |
_________________ P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN
reklama |
|
|
|
|
Dj Kris
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 148 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 20-11-2008, 11:07
Bolid: Opel Astra G 2,0 DI 16V 99r - Full Opcja |
|
|
Ja w swoim tez tak mam ze jak zimny jest trochę go trzymam na PB zeby sie pochodzil a dopiero potem na GAZ przewal. Podobno slyszalem, ze mozna te parowniki przeczyscic od czasu ,chociaz mialem niedawno CC 700 z gazem i zalozylem gaz 4 lata temu i nic mi sie nie dzialo z parownikiem od gazu. Odpalalal mi na GAZIE!! czy to zima czy lato czy nawet mrozy duze. |
|
|
|
|
Endymion
nówka sztuka ;)
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 49 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 20-11-2008, 20:37
Bolid: SC 0,9-LPG-2000r-99kkm + DaciaLoganMCV 202kkm |
|
|
Mój sterownik gazu (Bingo-M) ma w standardzie czujnik temperatury przy parowniku i pozwala na ustawienie temp. przy której można przełączyć na gaz - u mnie 14 stopni.
Czyli odpalam rano samochód wkładam panel do radia, otwieram bramę, wyjeżdżam, obracam się, zamykam bramę i po ok. 50-100m mam GAZ |
|
|
|
|
krzycho506
Nałogowiec Krzycho
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 620 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 20-11-2008, 20:53
Bolid: VAN MPI we GAZIE |
|
|
no niestety nie mam takiego bajeru jak ty u mnie jest sekwencja połączona z automatyczna zmiana przy większych obrotach przełączy się samo....
niestety nie mam automatycznego przełącznika czułego na temperaturę |
_________________ A mój roboczo-wóz spala tylko
Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 << |
|
|
|
|
Endymion
nówka sztuka ;)
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 49 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 21-11-2008, 15:55
Bolid: SC 0,9-LPG-2000r-99kkm + DaciaLoganMCV 202kkm |
|
|
a jaki masz sterownik ?? |
|
|
|
|
krzycho506
Nałogowiec Krzycho
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 620 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 21-11-2008, 17:48
Bolid: VAN MPI we GAZIE |
|
|
Dobre pytanie do ja mam od gazu tylko taką kartkę A4 i pisze na niej WYCIĄG ZE ŚWIADECTWA HOMOLOGACJI
i pisze dane pojazdu bla bla bla ....
i potem mam tabelkę
1 reduktor >>> AGC TOMASCETTO >>> nr homolagacji .......
2 zawór gazowy TOMASCETTO >>> nr homolagacji .......
3 zbiornik >>>> bla bla bla....
4 wielozawór >>>> TOMASCETTO >>> nr homolagacji .......
5 obudowa wielozaworu STAKO >>> nr homolagacji ......
6 zawór tankowania TOMASCETTO >>> nr homolagacji .......
7 przełącznik / centralka i tu pusta rubryka
8 układ elektroniczny AP 604 AUTRONIC
poniżej dane na temat spalania i to ze jest dopuszczony do ruchu
montaż 15.05.2004
jak bym miał skaner to bym tą kartkę ze skanował i bym ci wysłał ale lipa
no i nie wiem jak się nazywa moja instalacja
|
_________________ A mój roboczo-wóz spala tylko
Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 << |
|
|
|
|
Albin
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 136 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 21-11-2008, 20:33
Bolid: Seicento 0.9 |
|
|
Endymion napisał/a: | Mój sterownik gazu (Bingo-M) ma w standardzie czujnik temperatury przy parowniku i pozwala na ustawienie temp. przy której można przełączyć na gaz - u mnie 14 stopni.
Czyli odpalam rano samochód wkładam panel do radia, otwieram bramę, wyjeżdżam, obracam się, zamykam bramę i po ok. 50-100m mam GAZ |
Ja mam chyba taki sam sterownik - oprócz obrotów potrzebuje jeszcze temperatury żeby się przełączyć. A można to jakoś samemu sprawdzić na ile gazownicy ustawili i ewentualnie zmienić? Bo jak się zaczęło zimno robić to mam jak kolega - brama itp, z tym, że mi potrafi się gaz włączyć dopiero po kilometrze-dwóch o 5 rano jak jest zimno... |
|
|
|
|
Endymion
nówka sztuka ;)
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 49 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 21-11-2008, 22:04
Bolid: SC 0,9-LPG-2000r-99kkm + DaciaLoganMCV 202kkm |
|
|
Przy ostatniej regulacji poprosiłem gazownika o zmianę temperatury, ale jeśli chcesz sam to robić to zastanów się nad tym: http://moto.allegro.pl/it...brany_wtyk.html
Podobno zanieczyszczony reduktor i filtr gazu też mają wpływ na czas przełaczania. |
|
|
|
|
Dj Kris
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 148 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 06-01-2009, 10:56
Bolid: Opel Astra G 2,0 DI 16V 99r - Full Opcja |
|
|
Jesli się robi odcinki do pracy do 5km to lepiej jechac na benzynie. Po co meczyc reduktor. A i spalanie gazu bedzie mnijesze. |
|
|
|
|
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"
Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 06-01-2009, 13:39
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
[quote="Dj Kris"]Jesli się robi odcinki do pracy do 5km to lepiej jechac na benzynie./quote]
przy takim dystansie to polecałbym rower
Dj Kris napisał/a: | Po co meczyc reduktor. A i spalanie gazu bedzie mnijesze. | to fakt, spalanie gazu spadnie do zera... |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
|
|