| 
		Ciśnienie oleju | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 puma_01  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Pomógł: 2 razy Wiek: 35  Dołączył: 30 Sty 2009 Posty: 133 Skąd: Dąbrowa Tarnowska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-03-2013, 00:37   
                                 
               Bolid: 1.1 MPI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jeśli chcesz iść po kosztach to używany nowy silnik (sam słupek) doliczasz wymianę ok 200-300zł najmniej plus wymiana filtrów płynów olejów. Jak będzie wszystko ok to wymienić rozrząd i jeździć    Upg na starcie myślę że nie musisz robić. Myślę że około 1200-1500 musisz liczyć. Chyba że silnik kupisz taniej to możesz zejść poniżej 1k.     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mati060294  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Wiek: 31  Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 176 Skąd: ok. Krakowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-03-2013, 15:18   
                                 
               Bolid: Seicento 1.1 Brush                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeśli chodzi o wymianę to zrobię to sam na warsztacie za darmo bo jestem praktykantem na mechanika i szef mi warsztat na weekend udostępni     problem tylko żeby nie kupić silnika w takim samym stanie bo nigdy nie wiadomo jaki się trafi     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rotax24 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-03-2013, 17:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mati060294 napisał/a: | 	 		  Jeśli chodzi o wymianę to zrobię to sam na warsztacie za darmo bo jestem praktykantem na mechanika i szef mi warsztat na weekend udostępni     problem tylko żeby nie kupić silnika w takim samym stanie bo nigdy nie wiadomo jaki się trafi     | 	   - to w tej sytuacji zrobił bym remont     nigdy nie masz 100% pewności co kupisz     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Łukasz  		  
		 
         AntyToyotowy
  
                  Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-03-2013, 21:59   
                                 
               Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec  2004r. 152 k km                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               można kupić u gościa , który odpali silnik i zmierzy kompresje
 
 
kupno silnika jest o wiele łatwiejsze od kupna skrzyni na portalu | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rotax24 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-03-2013, 13:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Łukasz napisał/a: | 	 		  | można kupić u gościa , który odpali silnik i zmierzy kompresje  | 	   - ale i tak nie daje to żadnej pewności że silnik jest sprawny - wystarczy że nalał 20w50 + zagęszczacz i kompresja będzie elegancka (na chwilę) - jak są warunki do wykonania remontu jak pisze kolega powyżej to myślę że rozsądniejsze wyjście     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Łukasz  		  
		 
         AntyToyotowy
  
                  Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-03-2013, 13:35   
                                 
               Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec  2004r. 152 k km                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               można kupić dobry silnik z rozbitka, jakiś czas temu widziałem pande 300 km ( trzysta km słownie ) została uderzona w bok, silnik przy tobie wyjmowany
 
 
panda do kasacji ale tajle nówki | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommi029  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączył: 22 Mar 2008 Posty: 2 Skąd: z daleka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-03-2013, 22:10   
                                 
               Bolid: 900                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak uczysz się mechaniki to zrób tak.
 
Wymień wszystkie panewki i nalej sensownego oleju, wystarczy zdjąć miskę, wszystko zrobisz od dołu, żadnych szlifów. 
 
Jak pomoże po sprawie, jak nie nowy silnik- niewiele ryzykujesz. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 doctor1  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Wiek: 41  Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 13 Skąd: poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2013, 19:12   
                                 
               Bolid: sejkol 1100 SPI+LPG                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | witam kolega mówi że ciśnienie oleju miało 1bar po rozgrzaniu silnika, a książka sam naprawiam podaje ciśnienie 0,7 bara więc może to tylko czujnik? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mati060294  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Wiek: 31  Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 176 Skąd: ok. Krakowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-04-2013, 19:26   
                                 
               Bolid: Seicento 1.1 Brush                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mógłby ktoś jeszcze pomóc odnośnie posta wyżej ? bo nie wydaje mi się aby 0,7 bara to było wystarczające ciśnienie ale może ktoś to potwierdzić ? bo ja 80% aut to dieselki robię więc nie mam pewności a może ktoś coś jeszcze pomoże kto miał już przygode z takim silniczkiem     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jaro74  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 164 Skąd: Mikołów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-07-2013, 12:02   
                                 
               Bolid: fiat seicento abarth                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dzisaj  mierzyłem cisnienie  oleju   umnie w seju  bo mam podobny  problem   i mam  1.4  bar   ciśnienie  na   rozgrzanym  silniku   i co moze byc za problem    kazał mi gosciu wymienic jeszcze raz   olej  i filter  co myslicie  o tym     na biegu  jałowym niby to jest ?? | 
             
						
				_________________ Szczyrk 2013 # 61   
 
 
http://polskajazda.pl/Sam...Seicento/146275
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez jaro74 04-07-2013, 15:27, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rotax24 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-07-2013, 12:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jaro74 napisał/a: | 	 		  dzisaj  mierzyłem cisnienie  oleju   umnie w seju  bo mam podobny  problem   i mam  1.4  bar   ciśnienie  na   rozgrzanym  silniku   i co moze byc za problem    kazał mi gosciu wymienic jeszcze raz   olej  i filter  co myslicie  o tym     | 	   - dobrze ale przy jakich obrotach jest to 1.4 bara    
 
zgodnie z instrukcją na biegu jałowym jest >0,7bar natomiast przy 4000 obr/min i temperaturze 100 stopni powinno być około 0,4 bara czyli wynika że masz nadciśnienie     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 andre44  		  
		 
         Bywalec
  
                  Pomógł: 3 razy Wiek: 35  Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 94 Skąd: bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-07-2013, 13:57   
                                 
               Bolid: "BOLID" tak go zwę                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | rotax24 napisał/a: | 	 		  natomiast przy 4000 obr/min i temperaturze 100 stopni powinno być około 0,4 bara czyli wynika że masz nadciśnienie     | 	   
 
 
a nie przypadkiem 4 bary | 
             
						
				_________________ W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku 22   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rotax24 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-07-2013, 16:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | andre44 napisał/a: | 	 		   	  | rotax24 napisał/a: | 	 		  natomiast przy 4000 obr/min i temperaturze 100 stopni powinno być około 0,4 bara czyli wynika że masz nadciśnienie     | 	   
 
 
a nie przypadkiem 4 bary | 	   - masz andre rację pomyliłem się ma być 4 bary a dopuszczalna odchyłka +/- to 0,4 bara     czyli jak przy 4tyś.obr/min było by 1,4 to panewek brak lub ale to byłby cud jest zawieszony "relief" w pompie oleju     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jaro74  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 164 Skąd: Mikołów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-07-2013, 07:28   
                                 
               Bolid: fiat seicento abarth                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to panowie    co to moze byc za problem  umnie ze świeci mi  ta kontrolka oleju     jak  cisnienie  oleju    jest  na  1.4 bar na  biegu   jałowym wymiana  jeszcze raz oleju   i filtra tam mi doradzili na warsztacie    | 
             
						
				_________________ Szczyrk 2013 # 61   
 
 
http://polskajazda.pl/Sam...Seicento/146275
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wojtek12321  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-07-2013, 07:45   
                                 
               Bolid: Fiat seicento 900 SX                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jaro74 napisał/a: | 	 		  | to panowie    co to moze byc za problem  umnie ze świeci mi  ta | 	  
 
Przyczyn to może być multum, najprostsza to uszkodzony czujnik, jakieś spięcie w instalacji, itp. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |