FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik położenia przepustnicy
Autor Wiadomość
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 17-05-2009, 21:17   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


A może ktoś z forumowiczów byłby tak dobry i pomierzył rezystancje czujnika w MPI i zobaczył czy są też takie "skoki" rezystancji...wiedzielibyśmy wtedy czy te czujniki rzeczywiście mają taka charakterystykę....

Pozdrawiam
Łukasz
 
 
 
djroman 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-05-2009, 16:04   
   Bolid: Seicento 1.1


TAkie cos znalazlem odnosnie czujnika polozenia przepustnicy w Pandzie 1.1 a z tego co sie orinetuje to silniki tam takie same jezdza. Jesli sie myle niech ktos mnie poprawi.

Tylko skoro moj teoretycznie jest uwalony to czemu komp pokazuje prawidlowe polozenie przepustnicy w %??
 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 19-05-2009, 19:32   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


heh...przepustnica jest ta sama, ale parametry trochę inne chyba ma- rezystancja od 0-1,2kΩ...ja już nie wiem o co tu chodzi...
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 19-05-2009, 20:15   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


luki55 napisał/a:
heh...przepustnica jest ta sama, ale parametry trochę inne chyba ma- rezystancja od 0-1,2kΩ...ja już nie wiem o co tu chodzi...


chodzi o to ze komp dostaje na wolnych obrotach napięcie 5V przepuszczone przez ten(TPS) rezystor i na wyjściu na jałowych obr ma 0.69V a przy maks otwartej przepustnicy dochodzi do 4.69, skala jest liniowa i tyle na tej samej zasadzie działa map sensor tez sterowany 5V

jak chcesz mogę ci loga z ecu mastera pokazać tam są podane napięcia z poszczególnych czujników

a czujniki mogą się minimalnie różnic ale to załatwia auto adaptacja komputera (ja mam od 1.6 wcześniej było 1.1 i działa tak samo dobrze)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
djroman 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-05-2009, 21:22   
   Bolid: Seicento 1.1


Wuniek to jak bys mogl to zapodaj tego loga, bede mial z czym porownywac.
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 19-05-2009, 21:45   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


djroman napisał/a:
Wuniek to jak bys mogl to zapodaj tego loga, bede mial z czym porownywac.


no mogę zapodać tego loga ale musisz sobie zapodać klienta żeby go odczytać

a wygląda to tak jak napisałem na starcie jest 0.69v przy uchyleniu przepustnicy 0% potem przy 95% dochodzi do 4.75 skala idzie liniowo dodatkowo komp w seju po przekroczeniu jakiś 75%-80% przechodzi na inna mapę

http://www.youtube.com/watch?v=IfLL2t0su6I - tu na początku widać różową linie to jest położenie przepustnicy po przestawieniu skali z % na volty będziesz mógł podejrzeć ale jak mowie wynika z tego ze 1% uchylenia to jakieś 0.04V
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
djroman 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-05-2009, 17:40   
   Bolid: Seicento 1.1


Dzis uzbrojony w nowe narzedzie zdjelem zderzak aby dostac sie do pierwszej lambdy. Okazalo sie ze byla lekko przykrecona, praktycznie nie trzeba bylo uzyc zadnej sily zeby ja odkrecic. Zamienilem sondy miejscami. Teraz caly czas komp pokazuje mi blad podgrzewania sondy 2, dodatkowo w odczycie czujnikow jest takie pole: Status Ukladu Paliwowego 1 - caly czas pokazuje: sprzezenie zwrotne,blad czujnika O2. Dla ciekawosci moge dodat ze kontrolka Check Engine sie nie zapala w czasie jazdy. Zachwouje sie jak by nie bylo bledu. Dodatkowo bede wymienial czujnik polozenia walu, gdyz silnik ma problemy z odpalaniem przy temp okolo 80 stopni. Na zimno i na goraco pali bez problemu. Wymienie sonde i czujnik i zobaczymy co sie zmieni. Po zamanie kolejnoscia sonda zauwazylem lekka poprawe mocy przy goracym silniku.

P.S. Moj czujnik ma wybrzusznie na koncu, czy to normalne?? Np. w corsie jest plaski.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum