Długo kręci, przygasaja obroty |
Autor |
Wiadomość |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 16-03-2016, 12:01 Długo kręci, przygasaja obroty
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Kolejny epizod z cyklu kupilem Seicento.
Czasem zapala ładnie czasem trzeba kręcić kręcić i dodać gazu bo inaczej zgasnie.
Na luzie na wolnych obrotach pracuje tak sobie...
Po włączeniu akcesoriów elektrycznych , np szyb, radia, nawiewu czy wentylatora chłodnicy obroty spadają. Chodzi inaczej.
Co jest przyczyną?
Jak coś to mogę nagrać filmik. |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 16-03-2016, 19:35
Bolid: seicento 899 |
|
|
Przyczyną może być kiepskie ładowanie aku. Najczęściej pada regulator napięcia w altku.Najpierw sprawdź masy i klemy. |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 16-03-2016, 19:58
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Dodam ze po wylaczeniu silnika słychać dziwne syczenie (?) z okolic akumulatora.
Czyli to nie ma raczej związku ze świecami/kablami WN?
Na czym polega sprawdzenie klem i masy? |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 16-03-2016, 20:02
Bolid: seicento 899 |
|
|
inskript napisał/a: | Na czym polega sprawdzenie klem i masy? |
Czy połączenia nie są zaśniedziałe.
Świece i kable to i tak pierwsza rzecz jaką trzeba sprawdzić/wymienić. |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 17-03-2016, 11:44
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Nowe info:
Ladowanie rano po nocy:
-sam silnik on 14,5
-swiatla radio nawie 14,2
Ladowanie po kilku kilometrach cisnac go:
-full obciazenie <13 |
|
|
|
 |
Tailor93
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Sty 2016 Posty: 253 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17-03-2016, 12:29
Bolid: Fiat Seicento 900 "99 |
|
|
13v to trochę za mało, powinno się utrzymywać w granicach 14v. U mnie jest to samo, wczoraj włączyłem ogrzewanie tylnej szyby i nawiew na max, jak wyłączyłem ogrzewanie szyby to dmuchawa od razu przyspieszyła, przy włączaniu świateł też mi obroty lekko spadają.
Podejrzewam, że oboje mamy alternator do wymiany, u siebie jeszcze nie mierzyłem napięć, ale wyraźnie widać, że nie wyrabia. |
_________________ Moje SC ^^ |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 17-03-2016, 14:15
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
To już jest irytujące. Seiec ciepły i odpala dopiero za ntym razem z wielkim trudem. Jak odpali jest ok.
Filmik:
https://youtu.be/BPZu1sdM5_0
Tu krótko trzymalem ale to mniej więcej tak wygląda... No i trzeba ostro gazowac by odpalił.
Kupilem regulator napięcia spróbuje go wymienić a i wyczyścić komutator. Ale po odpaleniu ładowanie było 14.4... Więc czy to jest przyczyną problemów z odpalaniem... |
|
|
|
 |
inskript
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 106 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 07-05-2016, 18:10
Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG |
|
|
Dla potomności napisze:
Wymieniłem jakiś czas temu regulator napięcia i przeciscilem cały alternator, po dłuższym czasie mogę stwierdzić że to pomoglo.
Ładowanie jest już jak najbardziej w normie, nie przygasaja obroty po włączeniu świateł itd.
Czyli pomogło.
Alternator mam magneti marelli.
Odpalanie to była wina wtryskiwacza. |
_________________ Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 |
|
|
|
 |
|