FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie na luzie z gorki
Autor Wiadomość
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 26-04-2016, 08:25   Gaśnie na luzie z gorki
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Witam. Zdążyło się to już drugi raz.
Jazda na paliwie, wszystko idealnie, bez szarpania.
Jazda w mieście, napedzam się, i z górki wrzucamy luz, mam dużą prędkość >70km/h dojedzam na dole, a tu zgasł.
Co jest?
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 26-04-2016, 08:29   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


ja tylko mam pytanie... czemu z taką prędkością na luzie jeździsz? :P
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 26-04-2016, 08:37   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Oszczędność :-P
A serio to poprostu dla wygody.

Jaka przyczyna tego co zaistniało?
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-04-2016, 08:56   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Większą oszczędność zapewnia hamowanie silnikiem, ale to tylko moja dygresja :wesoly:

A wracając do tematu, jak stoisz w miejscu na luzie to silnik pracuje równo? Nie falują obroty, nie trzęsie nim?
_________________
Moje SC ^^
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 26-04-2016, 09:02   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


inskript napisał/a:
Oszczędność :-P
A serio to poprostu dla wygody.

nie będę już offtopował.. ale ani to oszczędne, ani bezpieczne...

Cytat:

Jaka przyczyna tego co zaistniało?

jeśli na postoju wszystko jest ok... to ciężko tak jednoznacznie sprecyzować mi... warunki pracy są te same w zasadzie :roll:
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 26-04-2016, 09:03   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Na postoju ok, nie trzęsie ani nic.

Może za dużo powietrza..?
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-04-2016, 09:34   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Sam kiedyś miałem okazję doświadczyć częstego gaśnięcia po wrzuceniu na luz, akurat nie w swoim seju. Tam winna była instalacja gazowa. Ale z tego co pamiętam to miałeś jakiś czas temu problemu z tym ze silnik się dusił, przeczysciłbym dla pewności przepustnicę i układ wtryskowy.
_________________
Moje SC ^^
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-04-2016, 22:36   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


A czy normalnie podczas pracy na biegu jałowym na postoju, czy oczekując na światłach, nie gaśnie? U mnie tak było i winny okazał się czujnik położenia wału.

Co do jazdy na luzie to podałeś właśnie podręcznikowy przykład dlaczego należy tego nie robić. Silnik gaśnie, tracisz wspomaganie hamulców. Nie od razu co prawda, ale wystarczy że dwa-trzy razy przyhamujesz żeby prędkość z górki nie rosła i już nie masz podciśnienia do dalszej pracy wspomagania. Na dole okaże się, że nie wyhamujesz przed przeszkodą. Na luzie to jeździli miszczowie szos ubiegłego stulecia, kupujący prawo jazdy za gotówkę w szkołach nauki jazdy na wsiach (wtedy tak było można).
 
 
czarski 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 5
Skąd: szczecin
Wysłany: 27-04-2016, 12:22   
   Bolid: sc900


Miałem to u siebie - łapał lewe powietrze przez uszkodzoną uszczelke pokrywy zaworów po wymianie zero problemów z gasnieciem.
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 28-04-2016, 08:57   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


Uszczelka była wymieniona 1,5mc temu.

Na postoju pracuje dobrze już, nie szarpie.

Dziś powtórka z rozrywki z tym ,ze zgasł po długiej jeździe po równym na 4, dojeżdżam do skrzyżowania dojechałem, sprzeglo, luz, i patrze zgasł... Poprostu, bez duszenia się szarpania.
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 550
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-04-2016, 21:59   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Czy po zgaśnięciu da się od razu odpalić?
 
 
Miecho 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 80
Skąd: Tarnów/Kraków
Wysłany: 29-04-2016, 08:09   
   Bolid: SC 1.1 SPI Schumacher


Ja miałem kiedyś podobnie ale jeżdżę na gazie. Pomogła regulacja gazu i wymiana przewodów i świec. Mnie gasł podczas jazdy na prostym właśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania czy ronda jak wciskałem sprzęgło.
 
 
inskript 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 106
Skąd: Toruń
Wysłany: 29-04-2016, 19:34   
   Bolid: Vectra C, Seicento SX 98 0,9 LPG


mario91, tak, bez problemu

Miecho, zdarza się to na paliwie równierz, świece wymieniałem, może przewody rzeczywiście...
_________________
Początkujący Sejkomaniak z Torunia
SX'98 900 LPG 'Brzoskwinka'
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=371718
 
 
czarski 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 5
Skąd: szczecin
Wysłany: 16-05-2016, 22:20   
   Bolid: sc900


Pisałem wcześniej że to samo miałem u siebie i to było lewe powietrze u mnie było spowodowane uszczelka pod pokrywą, być może u Ciebie przy wymianie tej uszczelki uszkodzila się jakaś inna.
 
 
Tailor93 
Nałogowiec


Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 253
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-05-2016, 23:18   
   Bolid: Fiat Seicento 900 "99


Jak wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów, to uszczelka przepustnicy porozrywała się przy zdejmowaniu pokrywy. Możliwe, że właśnie w tej uszczelce tkwi problem i tam łapie lewe powietrze.
_________________
Moje SC ^^
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum