halogeny przód jak to zrobić |
Autor |
Wiadomość |
tomazi89
Nałogowiec przyjaciel

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 10 Paź 2012 Posty: 463 Skąd: EKU
|
Wysłany: 28-10-2013, 13:46 halogeny przód jak to zrobić
Bolid: seicento 899ccm s |
|
|
siemka
jak w temacie przymierzam się do założenia halogenów ale nie wiem jak się za to zabrać żeby spięcia nie było
czy będzie można je zamontować do seryjnego zderzaka spi ??
wiem ze muszę zakupić odpowiednie organy do operacji a jak to podpiąć i pod co
pomocy ( |
_________________ http://www.polskajazda.pl...Seicento/143598
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359604 |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-10-2013, 17:21 Re: halogeny przód jak to zrobić
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Tak generalnie wygląda kompletna wiązka halogenów, dzięki uprzejmości użytkownika sebcyc Nie ma tego dużo
Schemat.
Schemat z pomocą
Kilka wskazówek ,czego niema na zdjęciu.
Kabel żółty (styk 86 w przekaźniku) od niego generalnie zależy kiedy będziemy mogli użyć halogenów. Ponieważ zasilanie na tym styku sprawi ,że przekaźnik zacznie pracować i będziemy mogli je włączyć. Fabrycznie jest to podpięte do kabla od świateł postojowych, czyli dopiero po włączeniu pozycyjnych będziemy mogli włączyć halogeny.
Kabel pomarańczowo-biały (bezpiecznik 15A nr. 19, po bezpieczniku już kabel niebieski, dochodzi do styku nr. 30) ten kabel doprowadza nam zasilanie, jeżeli auto jest wyposażone w el.szyby ,centralny zamek lub rozsuwany dach, to tego kabla należy szukać w skrzynce bezpieczników. Jest to kabel który ma również bezpiecznik 30A za akumulatorem. Natomiast jeżeli auto nie ma wyżej wymienionych usług ,należy doprowadzić zasilanie z akumulatora oczywiście po drodze należy dać bezpiecznik 30A.
Przełącznik na konsoli środkowej, jeżeli go nie posiadamy wystarczy dać zwykły przełącznik i połączyć z nim kable przy panelu środkowym:
Niebieski pin nr. 1
Czerwony pin nr. 12
Jaki tam płynie prąd to nie mam pojęcia ale myślę ,że 25A spokojnie wystarczy.
Może kolega macher zajrzy i ewentualnie poprawi ,nie znam się na elektryce
Wiązka silnikowa.
Dodatkowe kable w panelu środkowym.
Później było ładnie zaizolowane ,żeby nie było ,że drut
Jest to przepis oraz tłumaczenie wiązki fabrycznej. Jeżeli ktoś chce montować ori wiązkę to kolory się zgadzać muszą.
Jak coś to PW |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 28-10-2013, 17:40
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Wiązkę silnikową kupisz na alledrogo, około 30zł jak kupowałem.
Osłony i mocowania tylko w serwisie około 170zł wszystko.
Nie udało mi się znaleźć nigdzie indziej pomimo że w internecie są to na stanie brak.
Halogeny ori alledrogo 100zł, przekaźnik sklep motoryzacyjny 20zł ,panel 40zł.
To tyle ode mnie celem uzupełnienia. |
_________________ 75Hp |
|
|
|
 |
tomazi89
Nałogowiec przyjaciel

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 10 Paź 2012 Posty: 463 Skąd: EKU
|
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 28-10-2013, 18:08
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Tak ją opisał kolega wyżej.
Jeszcze nie myślałem nad tym jak to połączyć.
Pewnie będę się wzorował na opisie powyżej plus schemacie.
Na razie zbieram części po kolei i na wiosnę ściągam zderzak do montażu.
Myślałem że ta wiązka silnikowa ori jest do podpięcia halogenów ori ale okazuje się że w tej wiązce są gniazda 2 pin i jeden wtyk 2pin i w halogenach też gniazda 2 pin więc raczej nie.
Ta wiązka ori ma zaczepy jak widać na zdjęciach - na zderzak jak myślę.
Ma numer któego nie udało mi się znaleźć nigdzie ( eper, net) 00517980920
Może kolega Pieczar93 coś jeszcze napisze.
Mnie by interesowała długość wiązki. |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-10-2013, 18:18
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
krysy, tomazi89, wiązka silnikowa to jest w sumie jeden kabel. Tak jak na schemacie, niebieski. Wychodzi z przekaźnika idzie przez ścianę grodziową. W 1.1 SPI jest kostka przy pasie przednim ,która łączy wiązki kabinową oraz silnikową. Można to pominąć i puścić kabel po za kostką. Tak jak krysy,powiedziałeś ,halogeny są na dwa piny, jeden to właśnie ten kabel niebieski ,a drugi to kabel masowy ,który podłączamy gdzieś do budy. Można kupić wiązkę na alledrogo ale nie polecam ,kostki są męskie, a w halogenach też są męskie i trzeba którąś stronę przerobić na żeńską. Na jednym zdjęciu widać, wiązkę ori i dokupioną na alledrogo. Wystarczy doprowadzić kable i zakończyć je kostką w tym wypadku żeńską i śmiało można podłączyć halogeny.
EDIT: długość wiązki, myślę ,że od przekaźnika do halogenów 2,5m starczy. Między panelem, a skrzynką bezpieczników to kwestia 1m. W skrzynce bezpieczników starczy po 20cm. Liczone na oko z lekkim zapasem, ręki nie dam ,że starczy albo będzie za dużo |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 28-10-2013, 18:32
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Spoko, dzięki za info o długościach. Chce przygotować wiązkę w domu a potem się dotnie. Taki miałem plan by kupić męskie wtyki 2 pinowe i wymienić w halogenach lub wiązce. Gdzie jest fabrycznie umieszczony przekaźnik lub gdzie go najlepiej umieścić?
Czyli w panelu dokładamy tylko 2 piny do przełącznika pin 1 i 12 w dużej kostce. |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-10-2013, 19:40
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
krysy, dokładnie dwa piny dokładamy Przekaźnik no fabrycznie jest w skrzynce bezpieczników. Ale do tego trzeba mieć dedykowane złącza ,żeby to umieścić w skrzynce bezpieczników. Pasują od SC, Punto, Siena lub inne Fiaty z roczników ~99, lecz nie wszystkie np. Bravo jest wyjątkiem. |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 28-10-2013, 20:01 Re: halogeny przód jak to zrobić
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Pieczar93 napisał/a: |
Schemat z pomocą
Obrazek
|
połączenie 17B to nie jest połączenie wiązki silnikowej z kabinową przy pasie przednim ale jest to złacze żółte pod nakładką na słupku A przy lewej stopie kierowcy. Pin 11 się zgadza |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-10-2013, 21:07
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
macher, teraz wiem czemu mi tyle kabla zostało ,dzięki Przepraszam za błąd |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 04-11-2013, 18:40
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Odebrałem dzisiaj plastiki do halogenów z Fiata i zaczęły się problemy.
Halogeny są ciut za duże i wydaje mi się że powinny być inne do tych obudów bo te nie pasują.
Ktoś tu na forum montował do niebieskiego MPI ori halogeny.
I co teraz sztukować mocowania w środku by zamocować, podcinać plastiki by weszły ?
Może były 2 rodzaje halogenów do seja. |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-11-2013, 19:35
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
krysy, były dwa rodzaje. Jedne do Sportinga ,drugie do Schumachera. Schumacher miał właśnie te dwa grzybki po boku w obudowie. widać na pierwszym zdjęciu. Nie wydaję mi się ,żeby to miało wpływ na to |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 05-11-2013, 20:11
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Mnie brakuje tych elementów co są w woreczku.
Śruby są na przelot do skręcenia obudów ze zderzakiem.
Nie wiem do czego są te blachy.
Te wystające bolce z halogenów to prawdopodobnie wchodzą w te cienkie listwy w zderzaku oczywiście po wycięciu odpowiedniej długości (równej halogenowi)
Może coś jednak będzie z montażu chyba że sypnie śniegiem |
|
|
|
 |
|