FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kontrolka - za wysoka temperatura plynu chlodzacego
Autor Wiadomość
KINIA 
Smerfetka


Pomogła: 2 razy
Wiek: 45
Dołączyła: 31 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-06-2010, 11:45   kontrolka - za wysoka temperatura plynu chlodzacego
   Bolid: seicento 900 + LPG


Witam nie znalazlam czegos co by odpowiadalo mojej sytuacji ktora mi sie wczoraj przytrafila.
jadac w czoraj z pracy trafilam na dosc duzy korek w ktorym spedzilam ok godz. :evil: Po jakims czasie zaswiecila mi sie kontrolka o ktorej jest mowa w temacie. Jako ze wczesniej nie mialam z tym problemow nie interesowalam sie tym tak wiec dalej jechalam z zaswiecona kontrolka. Gdy wkoncu wyjechalam z korka auto bylo strasznie mulowate i pod gorke na ktora bez problemu wjezdzalam na V biegu musialam wjezdzac na IV a czasami musialam zredukowac nawet na III bieg. :roll: Auto ma instalacje LPG plyn w chlodnicy zmiezony byl testerem na jesien zeszlego roku byl O.K auto dzisiaj jechalo normalnie
Moje pytania:
1 Czy jadac w korku jest obojetne czy jade na LPG czy lepiej przelaczyc na benzyne?
2 Czy wrazie powtorzenia takiej sytuacji wlaczac ogrzewanie na MAX - czy to cos da?
3 Czy lepiej zatrzymac auto wylaczyc silnik i troche odczekac
4 Dlaczego auto sie tak zamuliło?
5 Czy ma to zwiazek z termostatem? do wymiany?

Dziekuje za wszelkie odpowiedzi i porady :))
_________________
Pozdrawiam Kinia
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-06-2010, 12:19   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


włączenie ogrzewania na max i 3 bieg nawiewu to redukcja jakichś 8-10 stopni w płynie chłodzącym także jest o co walczyć. zawsze w korku włączam nawiew i nawet wentylator sie nie włącza
_________________

 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 22-06-2010, 12:26   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Hehehe fulara i co jeszcze uchylasz maskę i dmuchasz na silnik bo to kolejne 2st.C? Rozumiem coś takiego w sytuacji awaryjnej, jak się zatrze wentylator chłodnicy, no ale bez jaj że zawsze w korku włączasz ogrzewanie na maksa :lol: poprawiłeś mi humor hehe
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-06-2010, 12:29   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


gandw napisał/a:
Hehehe fulara i co jeszcze uchylasz maskę i dmuchasz na silnik bo to kolejne 2st.C? Rozumiem coś takiego w sytuacji awaryjnej, jak się zatrze wentylator chłodnicy, no ale bez jaj że zawsze w korku włączasz ogrzewanie na maksa :lol: poprawiłeś mi humor hehe


nie zawsze. jak widze ze korek jest na 10-20 min stania. wtedy warto puscic nagrzewnice.
_________________

 
 
KINIA 
Smerfetka


Pomogła: 2 razy
Wiek: 45
Dołączyła: 31 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-06-2010, 13:06   
   Bolid: seicento 900 + LPG


a czy ktos potrafi powiedziec czemu auto sie zamulilo???
_________________
Pozdrawiam Kinia
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 22-06-2010, 13:18   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Jak zapala Ci się lampka to trzeba się zatrzymać, po ostygnięciu, na dojazd do domu, mechanika odkręcasz ogrzewanie na maksa i nawiew - żeby przegrzanie się nie powtórzyło. Jeśli auto Ci sie przegrzało w korku to może to być zatarty wentylator chłodnicy, uszkodzony czujnik temperatury chłodnicy. Jeśli się przegrzewa też w czasie jazdy to termostat. Czyli generalnie kontrola układu chłodzenia przed Tobą. Silnik zamuliło bo go przegrzałaś.
 
 
 
mrartur 
Bywalec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 60
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 01-07-2010, 07:51   
   Bolid: Opel Corsa D 2010 & Seicento0,9 2000+Lpg


mój znajomy w swoim cc wozi w bagażniku 5l wody z kranu i polewa silnik xD - hehe kazdy robi co chce ze swoim autem ;] osobiście zatrzymał bym się i zaczekał. Ponieważ wiemy czym grozi przegrzanie silnika ;]


Rada dla kolegi wyżej:
Wypnij kostkę z chłodnicy(termostat) i zepnij dwa przewody ze sobą aby sprawdzić czy wentylator działa jeżeli tak polecam wymianę termostatu ;)

Pozdrawiam
_________________
www.imprez.org
Profesjonalna Organizacja Imprez !
 
 
 
ryba4 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-07-2010, 16:00   
   Bolid: SC VAN 1,1 SPI


czytam i nie wierzę... koleżanko jak Ci się zapali kontrolka temperatury to należy NATYCHMIAST wyłączyć silnik i poczekać aż ostygnie (czyli nie 5 min),a na dojazd do mechanika właśnie - ogrzewanie i dmuchawa na max i za okno :)
 
 
mrartur 
Bywalec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 60
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 01-07-2010, 16:20   
   Bolid: Opel Corsa D 2010 & Seicento0,9 2000+Lpg


mnie nazwałes koleżanką ? ; D hehe

Ja wolę poczekać troche bo jak mają mi się zagotować jaja w środku kabiny przy gorącym powietrzu to wyjebane mam xD
_________________
www.imprez.org
Profesjonalna Organizacja Imprez !
 
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 02-07-2010, 14:01   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


KINIA napisał/a:
1 Czy jadac w korku jest obojetne czy jade na LPG czy lepiej przelaczyc na benzyne?
2 Czy wrazie powtorzenia takiej sytuacji wlaczac ogrzewanie na MAX - czy to cos da?
3 Czy lepiej zatrzymac auto wylaczyc silnik i troche odczekac
4 Dlaczego auto sie tak zamuliło?
5 Czy ma to zwiazek z termostatem? do wymiany?


1. nie ma różnicy,
2. tylko w sytuacji awaryjnej i otworzyć wszystkie okna maksymalnie, żeby nie paść trupem,
3. pozwolić mu popracować parę minut z w/w sposobem,
4. pierścienie "spuchły" i już niedaleko było do pęknięcia uszczelki,
5. jak się zaciął w małym obiegu to normalne.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-07-2010, 15:00   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


barthez napisał/a:
fulara napisał/a:
jak widze ze korek jest na 10-20 min stania. wtedy warto puscic nagrzewnice.


I niczego to nie poprawi. Zmień lepiej swoje durne przyzwyczajenia bo kiedyś zrobisz sobie krzywdę i będziesz tego gorzko żałował.


a co niby ma mi zrobić odkręcenie sobie pokrętła ogrzewania ? wybuchnie ? zadymi ? uderzy mnie ?

skoro po takim zabiegu temperatura cieczy spada nawet chwilowo o 7-10 stopni to chyba zabieg ma sens nie ? a jesli ktos nie ma klimy to jest NORMALNE że pierwsze co robi w samochodzie to opuszcza wszystkie szyby na max ile sie tylko da i które sie tylko da w takie dni jak teraz. chyba ze chcesz sie troszku popocić i schudnąć
_________________

 
 
Aquar 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 55
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 40
Skąd: Nowa Słupia
Wysłany: 02-07-2010, 16:23   
   Bolid: sc 900, Rumcajs 1,9TDI, Auris 1,4


fulara, może barthez użył zbyt dosadnego języka, sam stosowałem sposób opisany przez Ciebie ( ale miałem już dzieci :wink: ). Nic mnie nie uderzyło. Pękł po prostu wiatrak dmuchawy i wkład pracy jaki włożyłem w jego wymianę ogranicza w moim przypadku zastosowanie omawianej wyżej metody do sytuacji kiedy kontrolka rzeczywiście się zapali.
 
 
 
Michaelslon 
Bywalec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 76
Skąd: Kielce
Wysłany: 02-07-2010, 17:17   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG


mrartur napisał/a:
mój znajomy w swoim cc wozi w bagażniku 5l wody z kranu i polewa silnik xD - hehe kazdy robi co chce ze swoim autem ;]


Owned xD
 
 
 
Aquar 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 55
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 40
Skąd: Nowa Słupia
Wysłany: 03-07-2010, 08:43   
   Bolid: sc 900, Rumcajs 1,9TDI, Auris 1,4


KINIA, musiałem się przespać, żeby nie napisać czegoś głupiego. Drogi użytkowniku samochodu: czerwone kontrolki są właśnie dla Ciebie informacją, ze trzeba się zatrzymać i zaprowadzić auto do serwisu (albo przyprowadzić serwis do auta). Dla takich użytkowników jak fulara czy barthez znaczą trochę co innego. Oni czują, co się tam pod maską dzieje wiec kontrolka to tylko sugestia, że mogli by coś z tym fantem zrobić. Ty czujesz, że silnik słabnie a mimo to jedziesz dalej...

1 Czy jadac w korku jest obojetne czy jade na LPG czy lepiej przelaczyc na benzyne?
2 Czy wrazie powtorzenia takiej sytuacji wlaczac ogrzewanie na MAX - czy to cos da?
3 Czy lepiej zatrzymac auto wylaczyc silnik i troche odczekac
4 Dlaczego auto sie tak zamuliło?
5 Czy ma to zwiazek z termostatem? do wymiany?

ad. 1 LPG wytwarza wyższą temp. w czasie spalania więc teoretycznie lepiej jechać na zupie.
ad. 2 włączyć da.
ad. 3 lepiej się zatrzymać i wyłączyć silnik, poczekać aż wystygnie.
ad. 4 odkształcenia termiczne elementów silnika utrudniały mu pracę
ad. 5 to może mieć związek z termostatem ale nie musi...
 
 
 
KINIA 
Smerfetka


Pomogła: 2 razy
Wiek: 45
Dołączyła: 31 Paź 2009
Posty: 43
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-07-2010, 09:15   
   Bolid: seicento 900 + LPG


Aquar napisał/a:
KINIA, musiałem się przespać, żeby nie napisać nic głupiego. Drogi użytkowniku samochodu: czerwone kontrolki są właśnie dla Ciebie informacją, ze trzeba się zatrzymać i zaprowadzić auto do serwisu

Aquar, dziekuje za odpowiedzi na moje pytania. To jest moje pierwsze wlasne auto bo wczesniej to jezdzilam skoda od meza a tam poprostu nic sie nie dzialo w calej tej sytuacji bylam juz mocno zdenerwowana bo
1 stalam w dlugim korku
2 maz mi zadzwonil ze musial juz wujechac do pracy wiec dzieciaki zostale same w domu a dzieci jak sa same to potrafia.... :gun: :plasma:
wiec najzwyczajniej w swiecie nie pomyslalam ze to tak powazny problem jestem teraz bogatsza o nowe doswiadczenie i wiem jak sie zachowac. Najwazniejsze ze bardziej nie popsulam mojego kochanego autka i jezdzi juz normalnie byl to pojedynczy incydent
_________________
Pozdrawiam Kinia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum