kontrolka - za wysoka temperatura plynu chlodzacego |
Autor |
Wiadomość |
KINIA
Smerfetka

Pomogła: 2 razy Wiek: 45 Dołączyła: 31 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-06-2010, 11:45 kontrolka - za wysoka temperatura plynu chlodzacego
Bolid: seicento 900 + LPG |
|
|
Witam nie znalazlam czegos co by odpowiadalo mojej sytuacji ktora mi sie wczoraj przytrafila.
jadac w czoraj z pracy trafilam na dosc duzy korek w ktorym spedzilam ok godz. Po jakims czasie zaswiecila mi sie kontrolka o ktorej jest mowa w temacie. Jako ze wczesniej nie mialam z tym problemow nie interesowalam sie tym tak wiec dalej jechalam z zaswiecona kontrolka. Gdy wkoncu wyjechalam z korka auto bylo strasznie mulowate i pod gorke na ktora bez problemu wjezdzalam na V biegu musialam wjezdzac na IV a czasami musialam zredukowac nawet na III bieg. Auto ma instalacje LPG plyn w chlodnicy zmiezony byl testerem na jesien zeszlego roku byl O.K auto dzisiaj jechalo normalnie
Moje pytania:
1 Czy jadac w korku jest obojetne czy jade na LPG czy lepiej przelaczyc na benzyne?
2 Czy wrazie powtorzenia takiej sytuacji wlaczac ogrzewanie na MAX - czy to cos da?
3 Czy lepiej zatrzymac auto wylaczyc silnik i troche odczekac
4 Dlaczego auto sie tak zamuliło?
5 Czy ma to zwiazek z termostatem? do wymiany?
Dziekuje za wszelkie odpowiedzi i porady |
_________________ Pozdrawiam Kinia
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-06-2010, 12:19
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
włączenie ogrzewania na max i 3 bieg nawiewu to redukcja jakichś 8-10 stopni w płynie chłodzącym także jest o co walczyć. zawsze w korku włączam nawiew i nawet wentylator sie nie włącza |
_________________
 |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 22-06-2010, 12:26
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Hehehe fulara i co jeszcze uchylasz maskę i dmuchasz na silnik bo to kolejne 2st.C? Rozumiem coś takiego w sytuacji awaryjnej, jak się zatrze wentylator chłodnicy, no ale bez jaj że zawsze w korku włączasz ogrzewanie na maksa poprawiłeś mi humor hehe |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-06-2010, 12:29
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
gandw napisał/a: | Hehehe fulara i co jeszcze uchylasz maskę i dmuchasz na silnik bo to kolejne 2st.C? Rozumiem coś takiego w sytuacji awaryjnej, jak się zatrze wentylator chłodnicy, no ale bez jaj że zawsze w korku włączasz ogrzewanie na maksa poprawiłeś mi humor hehe |
nie zawsze. jak widze ze korek jest na 10-20 min stania. wtedy warto puscic nagrzewnice. |
_________________
 |
|
|
|
 |
KINIA
Smerfetka

Pomogła: 2 razy Wiek: 45 Dołączyła: 31 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-06-2010, 13:06
Bolid: seicento 900 + LPG |
|
|
a czy ktos potrafi powiedziec czemu auto sie zamulilo??? |
_________________ Pozdrawiam Kinia
 |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 22-06-2010, 13:18
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Jak zapala Ci się lampka to trzeba się zatrzymać, po ostygnięciu, na dojazd do domu, mechanika odkręcasz ogrzewanie na maksa i nawiew - żeby przegrzanie się nie powtórzyło. Jeśli auto Ci sie przegrzało w korku to może to być zatarty wentylator chłodnicy, uszkodzony czujnik temperatury chłodnicy. Jeśli się przegrzewa też w czasie jazdy to termostat. Czyli generalnie kontrola układu chłodzenia przed Tobą. Silnik zamuliło bo go przegrzałaś. |
|
|
|
 |
mrartur
Bywalec

Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 01-07-2010, 07:51
Bolid: Opel Corsa D 2010 & Seicento0,9 2000+Lpg |
|
|
mój znajomy w swoim cc wozi w bagażniku 5l wody z kranu i polewa silnik xD - hehe kazdy robi co chce ze swoim autem osobiście zatrzymał bym się i zaczekał. Ponieważ wiemy czym grozi przegrzanie silnika
Rada dla kolegi wyżej:
Wypnij kostkę z chłodnicy(termostat) i zepnij dwa przewody ze sobą aby sprawdzić czy wentylator działa jeżeli tak polecam wymianę termostatu
Pozdrawiam |
_________________ www.imprez.org
Profesjonalna Organizacja Imprez ! |
|
|
|
 |
ryba4
nówka sztuka ;)
Wiek: 38 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-07-2010, 16:00
Bolid: SC VAN 1,1 SPI |
|
|
czytam i nie wierzę... koleżanko jak Ci się zapali kontrolka temperatury to należy NATYCHMIAST wyłączyć silnik i poczekać aż ostygnie (czyli nie 5 min),a na dojazd do mechanika właśnie - ogrzewanie i dmuchawa na max i za okno |
|
|
|
 |
mrartur
Bywalec

Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 01-07-2010, 16:20
Bolid: Opel Corsa D 2010 & Seicento0,9 2000+Lpg |
|
|
mnie nazwałes koleżanką ? ; D hehe
Ja wolę poczekać troche bo jak mają mi się zagotować jaja w środku kabiny przy gorącym powietrzu to wyjebane mam xD |
_________________ www.imprez.org
Profesjonalna Organizacja Imprez ! |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 02-07-2010, 14:01
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
KINIA napisał/a: | 1 Czy jadac w korku jest obojetne czy jade na LPG czy lepiej przelaczyc na benzyne?
2 Czy wrazie powtorzenia takiej sytuacji wlaczac ogrzewanie na MAX - czy to cos da?
3 Czy lepiej zatrzymac auto wylaczyc silnik i troche odczekac
4 Dlaczego auto sie tak zamuliło?
5 Czy ma to zwiazek z termostatem? do wymiany? |
1. nie ma różnicy,
2. tylko w sytuacji awaryjnej i otworzyć wszystkie okna maksymalnie, żeby nie paść trupem,
3. pozwolić mu popracować parę minut z w/w sposobem,
4. pierścienie "spuchły" i już niedaleko było do pęknięcia uszczelki,
5. jak się zaciął w małym obiegu to normalne. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-07-2010, 15:00
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
barthez napisał/a: | fulara napisał/a: | jak widze ze korek jest na 10-20 min stania. wtedy warto puscic nagrzewnice. |
I niczego to nie poprawi. Zmień lepiej swoje durne przyzwyczajenia bo kiedyś zrobisz sobie krzywdę i będziesz tego gorzko żałował. |
a co niby ma mi zrobić odkręcenie sobie pokrętła ogrzewania ? wybuchnie ? zadymi ? uderzy mnie ?
skoro po takim zabiegu temperatura cieczy spada nawet chwilowo o 7-10 stopni to chyba zabieg ma sens nie ? a jesli ktos nie ma klimy to jest NORMALNE że pierwsze co robi w samochodzie to opuszcza wszystkie szyby na max ile sie tylko da i które sie tylko da w takie dni jak teraz. chyba ze chcesz sie troszku popocić i schudnąć |
_________________
 |
|
|
|
 |
Aquar
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 55 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 40 Skąd: Nowa Słupia
|
Wysłany: 02-07-2010, 16:23
Bolid: sc 900, Rumcajs 1,9TDI, Auris 1,4 |
|
|
fulara, może barthez użył zbyt dosadnego języka, sam stosowałem sposób opisany przez Ciebie ( ale miałem już dzieci ). Nic mnie nie uderzyło. Pękł po prostu wiatrak dmuchawy i wkład pracy jaki włożyłem w jego wymianę ogranicza w moim przypadku zastosowanie omawianej wyżej metody do sytuacji kiedy kontrolka rzeczywiście się zapali. |
|
|
|
 |
Michaelslon
Bywalec

Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-07-2010, 17:17
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
mrartur napisał/a: | mój znajomy w swoim cc wozi w bagażniku 5l wody z kranu i polewa silnik xD - hehe kazdy robi co chce ze swoim autem |
Owned xD |
|
|
|
 |
Aquar
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 55 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 40 Skąd: Nowa Słupia
|
Wysłany: 03-07-2010, 08:43
Bolid: sc 900, Rumcajs 1,9TDI, Auris 1,4 |
|
|
KINIA, musiałem się przespać, żeby nie napisać czegoś głupiego. Drogi użytkowniku samochodu: czerwone kontrolki są właśnie dla Ciebie informacją, ze trzeba się zatrzymać i zaprowadzić auto do serwisu (albo przyprowadzić serwis do auta). Dla takich użytkowników jak fulara czy barthez znaczą trochę co innego. Oni czują, co się tam pod maską dzieje wiec kontrolka to tylko sugestia, że mogli by coś z tym fantem zrobić. Ty czujesz, że silnik słabnie a mimo to jedziesz dalej...
1 Czy jadac w korku jest obojetne czy jade na LPG czy lepiej przelaczyc na benzyne?
2 Czy wrazie powtorzenia takiej sytuacji wlaczac ogrzewanie na MAX - czy to cos da?
3 Czy lepiej zatrzymac auto wylaczyc silnik i troche odczekac
4 Dlaczego auto sie tak zamuliło?
5 Czy ma to zwiazek z termostatem? do wymiany?
ad. 1 LPG wytwarza wyższą temp. w czasie spalania więc teoretycznie lepiej jechać na zupie.
ad. 2 włączyć da.
ad. 3 lepiej się zatrzymać i wyłączyć silnik, poczekać aż wystygnie.
ad. 4 odkształcenia termiczne elementów silnika utrudniały mu pracę
ad. 5 to może mieć związek z termostatem ale nie musi... |
|
|
|
 |
KINIA
Smerfetka

Pomogła: 2 razy Wiek: 45 Dołączyła: 31 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-07-2010, 09:15
Bolid: seicento 900 + LPG |
|
|
Aquar napisał/a: | KINIA, musiałem się przespać, żeby nie napisać nic głupiego. Drogi użytkowniku samochodu: czerwone kontrolki są właśnie dla Ciebie informacją, ze trzeba się zatrzymać i zaprowadzić auto do serwisu |
Aquar, dziekuje za odpowiedzi na moje pytania. To jest moje pierwsze wlasne auto bo wczesniej to jezdzilam skoda od meza a tam poprostu nic sie nie dzialo w calej tej sytuacji bylam juz mocno zdenerwowana bo
1 stalam w dlugim korku
2 maz mi zadzwonil ze musial juz wujechac do pracy wiec dzieciaki zostale same w domu a dzieci jak sa same to potrafia....
wiec najzwyczajniej w swiecie nie pomyslalam ze to tak powazny problem jestem teraz bogatsza o nowe doswiadczenie i wiem jak sie zachowac. Najwazniejsze ze bardziej nie popsulam mojego kochanego autka i jezdzi juz normalnie byl to pojedynczy incydent |
_________________ Pozdrawiam Kinia
 |
|
|
|
 |
|