FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Najlepszy olej półsyntetyczny.
Autor Wiadomość
Rollo1323 
spamer team


Pomógł: 44 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 04-06-2014, 23:02   
   Bolid: Seicento Young


ja zainwestowałem w..

zobaczymy czy będzie to opłacalny interes ! ;)
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2014, 23:14   

Rollo1323 napisał/a:
zobaczymy czy będzie to opłacalny interes !
- to będzie biznes życia a silnikowi wyrośnie 5 tłok :)) :)) :))
ps. posłuży dłużej mniej pogłębiając stan zużycia :wink:
 
 
Baryl 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-06-2014, 13:54   
   Bolid: Seicento 900 Young


Obejrzałem w weekend dokładnie cały silnik, jest jakies zapocenie przy łaczeniu bloku z głowicą od strony kabiny i na łączeniu miski z blokiem jest zapocenie bardziej od strony kabiny (tu troche z filtra chyba sie saczy) i troche przy kole pasowym, od przodu wszędzie raczej sucho, dekiel zaworów suchy.
Pod korkiem troche majonezu, ale wiadomo krótkie dystanse przelotowe to normalka.
Czy ten silnik bierze olej nie wiem, za krótko go mamy dopiero jakieś 400 km od kupna dziewczyna nim zrobila, jeśli nawet to tyle co nic, albo wcale.

O ile tam byl teraz wlany ten castrol (nie mam pewnosci) to on tbn ma 8, shelle maja miedzy 10-11, wiec bardzo szoku byc nie powinno.

Ale zastanawiam sie czy może najpier wlaź shella hx7 10w40 i dopiero przy nastepnej wymianie shella ultra 5w40.

Dobry pomysł?? Czy bez wielkiej rożnicy to bedzie?
_________________

 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2014, 14:05   

Baryl napisał/a:
Ale zastanawiam sie czy może najpier wlaź shella hx7 10w40
- możesz w ten sposób - Shell HX7 też ma TBN powyżej 10 i jak się sprawdzi to później bez obaw wlejesz Ultra 5w40 :wink:
 
 
Baryl 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-06-2014, 18:57   
   Bolid: Seicento 900 Young


Dzięki koledzy za pomoc, teraz zaleje go tym HX7 10w40 i jak bedzie ok to przy następnej wymianie pójdzie Ultra.
Jeszcze tylko olej w skrzyni przydało by się zmienić, wątpie by tam ktoś zaglądał od nowości.
rotax24 co bys polecił do skrzyni?
 
 
eniek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-06-2014, 19:27   
   Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB


W temacie już jest zawarta odpowiedź na Twoje pytanie ...
 
 
Baryl 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2015, 15:12   
   Bolid: Seicento 900 Young


Koledzy po wymianie oleju na Shell HX7 10w40 silnik zaczął się rozszczelniać, pojawiły się wycieki, między innymi spod uszczelki głowicy, pokrywy zaworów.
Tam gdzie jak pisałem wcześniej było tylko lekkie zapocenie teraz jest porządnie mokro.
A ostatnio zauważyłem że spod pokrywy zaworów też zaczęło dobrze cieknąc.
To jest więcej jak zapocenie gdyż olej zbiera się w zagłębieniach kolektora wydechowego, ponadto cały silnik przez to zrobił sie mokry od oleju, a był ładny suchutki.

Obecnie od wymiany jest przejechane 2500 km, podejżewam że to niestety wina oleju.
Wygląda na to że ten shell jest bardzo agresywny w stosunku do uszczelek.

Myślę by go czym prędzej spuścić i zalać coś innego, może uda się powstrzymać coraz większe wycieki.
Zastanawiam się na Valvoline Maxlife, ma ponoś włąściwości zapobiegające wyciekom (nie wiem na ile to prawda, na różnych forach są pochlebne opinie), albo wlać co było poprzednio czyli Castrol lub coś jeszcze innego.

Poradźcie co tu zrobić.
_________________

 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2015, 18:15   

Masz autko z 2002 roku i przebieg 62kkm więc wymień uszczelkę zaworów bo nie przypuszczam żeby wyciek był z UPG i nie zmieniaj na MaxLife tylko jeździj dalej i obserwuj - po 14 latach uszczelka może puścić (traci elastyczność i jej prawo) Shell nie jest agresywny dla uszczelek szczególnie że TBN to zdolność do utrzymywania w zawiesinie nieczystości i zapobieganie ich gromadzeniu w formie osadów przez co silnik posiadający znaczną ilość nagaru przestaje go dalej gromadzić a nie działa to w tą stronę że TBN powoduje mycie na zasadzie rozpuszczalnika a już szczególnie po 2,5kkm - uszczelka tracąc elastyczność zaczyna po prosty pękać a przepuszczanie oleju jest sygnałem do jej wymiany - przecież ona ma za zadanie uszczelniać a nie olej :wink:

ps. kilka osób przeszło na Shell'a 5w40 przy wyższych przebiegach i na razie nie dają złych sygnałów :wink:
 
 
dariusz.p 
Bywalec

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 09-01-2015, 18:43   
   Bolid: fiat seicento


Wlej Castrol to najlepszy olej ,a bajki rotaxa o jego super Shellu czas skończyć...naczytał się etykiet a praktyki zero.
 
 
Gms 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 71
Skąd: SPI
Wysłany: 09-01-2015, 19:06   
   Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240


rotax24, ja po wymianie popychaczy przeszedłem tak jak mówiłeś na Shell'a 10w40 i jestem zadowolony, autko chodzi jak zegarek a do tego mimo moich obaw żadnych ubytków oleju, stan jest taki sam od jakiś 2kkm :) Chyba na wiosnę przejdę na Shell'a 5w40 albo na Mobil Super 5w40 :)
 
 
eniek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2015, 19:37   
   Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB


Ja też przeszedłem na Shell Helix Ultra 5W40 z mineralnego oleju. Zrobiłem na nim prawie 10kkm. Silnik ma teraz prawie 90kkm i żadnych problemów.
Zero wycieków, trzyma stan, cyka jak ta lala.
 
 
miXol2607 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 129
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 09-01-2015, 20:44   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


a ja szczerze polecam Valvoline Maxlife'a bardzo dobry olej w moim drugim autku cieka już od 170 000 auto ma ponad 300 000km naklepane a olej spełnia swą rolę w 100%. :)
 
 
tofik 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 139
Skąd: Elbląg - Wrocław
Wysłany: 09-01-2015, 20:47   
   Bolid: Alfa 156 1.9 JTD


Olej K2 ale 10w40 uniwersalny benzyna, gaz, diesel strasznie tani za bańkę 5 litrów dałem ok 30 zł w hipermarkecie, zrobiłem bez wymiany 20 tyś. km. zero problemów jakichkolwiek wycieków, olej wg mnie to olej jak na dolewkę kupujesz to jak cie uczyli? Byle tej samej konsystencji tj 5w40 czy 10w40 a nie patrzeć po firmach :))

aktualnie jeżdżę na jakimś GM 10w40 niby leją to do nowych Opli, już ok 30 tyś. zrobiłem wymieniam co 20 tyś.

Auto moje aktualnie ok 130 tyś. zdrowa jednostka
_________________
Kiedyś to było
 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 09-01-2015, 20:59   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


dariusz.p napisał/a:
Wlej Castrol to najlepszy olej

Haha, dobre poczucie humoru :D Castrol to wielkie g*wno ;) Na którym sam aktualnie jeżdżę, ale ostatnie wymiany mi sponsorowano - nawet nie wiem co tam jest :lol:
Widziałeś kiedyś jaki nagar pozostaje po tym twoim najlepszym oleju? Wątpię. :roll:

Miał ktoś może do czynienia z tym:
http://allegro.pl/motul-6...4805283705.html

Chciałbym zalać zarówno do silnika jak i skrzyni Motul, lecz wolę spytać ;) Silnik cieknie strasznie spod pokrywy, spod filtra (lecz to olać mogę, bo itak przecież będzie wymieniany) i co najgorsze - spod miski. Zastanawiam się więc czy to dobra opcja, ewentualnie jak będzie potrzeba, przy wymianie wymienię uszczelkę pod miską bo od nowego nie ruszana, a miskę sobie przemyję przy okazji. Po jakim czasie po wymianie mogę zalać nowy olej? Będę robił u znajomego, prawdopodobnie robimy akcję serwisową więc zależy mi na tej informacji bo trochę samochodów mamy już do wymian i przeglądów.
Ewentualnie jeszcze w grę wchodzi Valvoline Max Life 10w40...
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 09-01-2015, 21:01   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


tofik, jeżeli komuś zależy na silniku to problemem nie jest wydanie 100zł za dobry olej :wink: Po za tym dużo osób chce by silnik służył dzielnie jak najdłużej (czyt, przebieg) a później zdziwienie że przy 160kkm silnik do wymiany :wink: Nie jest to regułą ale się sprawdza w szczególności w 900 na kiepskim oleju z przedłużonymi wymianami :roll: Jeżeli ktoś jeździ autem góra 2 lata to się nie przejmuje natomiast gdy ma zamiar jeździć jak najdłużej to dołożenie 50zł raz w roku nie jest jakimś wyrzeczeniem i super wydatkiem :)) Po za tym na pewno lepiej wymieniać częściej olej nawet kiepski niż wieżyć w historyjki producenta co do wymian
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum