FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Niski V-max
Autor Wiadomość
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-11-2007, 19:15   Niski V-max
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Pany potrzebuje porady(najlepiej kilku),bo mam mały dylemat.
Wczoraj zmieniłem opony na zimowe kupiłem nówki jakie były bo wyjeżdzam a sobota była ostatnim dniem i okazją przed wyjazdem.
Opony to Barum polaris 2 145/70 na 4,5'R13 napompowane 2,2 bara.
Poprzednio miałem letnie 165/13 good yeara.
Otórz do czego zmierzam dziś było mokro wypadam na znaną mi trase wciskam gaz do oporu na 5 a on 155km/h na liczniku po długim rozpędzaniu i koniec ??? 1.1SCS
Poprzednio na lightcie rozpędzał sie na letnich 2cm szerszych i też w 3 osoby jak dzisiaj do 165km/h licznikowych i jakie było moje zdziwienie co jest nie tak.
Mam pare hipotez wiec proszę obstawcie która jest najbardziej właściwa i co jest przyczyną że tak słabo leciał,a zaznaczam że wczesniej nawet tak jak dzisiaj na mokrym małe kałuże lekko zwalniają autko i też obciążonym 165km/h licznikowe bez problemu osiągał.
Oto co ja o tym myślę.
-zmiana na zimówki spowodowała że licznik zaczął inaczej pokazywać(ale dlaczego mniej przecież srednica koła jest taka sama co 165/55 R13,zimówki mogą mieć wieksze opory toczenia ale są węższe o 2cm wiec to by sie kompensowało?
Druga rzecz którą teraz zauważyłem to małe przebicie przy jednej z fajek przewodów dochodzących do cewek(jak jest ciemno widać iskrę przewody są jakieś niebieskie nie ja kupowałem ale oryginały są czarne wiec te pewnie są prywaciarskie),ale czy takie nieduże przebicie powodowało by taką stratę prędkości? Kable mają ok.10tyś przejechane dopiero?
Co to by była za tandeta w takim razie?
Eliminuję takie przyczyny jak hamulce,złe paliwo zużyty filtr powietrza bo to wszysko jest sprawne.Dodam że subiektywna dynamika jest dla mnie taka sama jak była gdybym zasłonił licznik nie poznałbym że jedzie wolniej przyspiesza i wyprzedza się tak samo jak wcześniej.Silnik chodzi równo nie ksztusi się tylko ta różnicaw V-maxie?
Czy ktoś z Was miał podobne przypadki czy to może przez te kable(konkretnie 1 bo przy jego fajce iskrę było widać) może mieć wpływ na prędkość maksymalną.
Miał ktoś z Was lub słyszał o podobnym przypadku po zmianie kół na inne czy to wina tego małego przebicia co radzicie psiknąć Wd40 na kable a sprawę opon uznać za normalkę że tak wpływa na wskazania licznika czy wymienić te kable(co mają niecałe 10tys. na nowe).
Namieszałem ale poproszę o poradę bo ostatnio zabiegany jestem a lubie jak autko jeździ cacy i nie lubie niejasności.Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
 
 
 
ADAMSKY 
Nocny zwiadowca
Nadworny Akustyk


Pomógł: 130 razy
Wiek: 50
Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 547
Skąd: Pleszew
Wysłany: 04-11-2007, 19:46   
   Bolid: SC 1.1 SPI


Paweł1984 oczywiscie przebicie na przewodach WN moze miec wplyw na osiagi , ale ja tu upatruje raczej wplyw wiekszych oporow opon zimowych. Jak czytalem w testach , opony te maja tendencje do "gwizdania" na mokrej nawierzchni co przy charakterystycznym ksztalcie lamelek wyjasnia ich zwiekszony opor toczenia w stosunku do opon letnich (nawet o wiekszej szerokosci).
Nie biore tu pod uwage wszystkich innych czynnikow wplywajacych na Vmax ktore wyeliminowales (moze inne paliwo , gesty olej itp)

pozdrawiam
_________________

 
 
 
arkadiusz 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 11
Skąd: polska-warszawa
Wysłany: 04-11-2007, 19:50   
   Bolid: seicento 1.1 mpi


nie wiem czy dobrze to rozumiem ale letnie miałes :165/.....???..../13 a zimowe masz 145/70/13 wiesz własnie przy szybkosciach jest wazna ta srodkowa liczba jesli jest ona mniejsza np: 65 czy 55 na zimówkach to logiczne ze wskaznik predkosci bedzie inaczej pokazywał piersza np: 155 to szerokosc opony
dróga np: 65 to wysokosc opony od felgi do jej szczytu
trzecia np:13 to srednica w calach

jesli ta srodkowa liczbe masz inna to sie nie dziw miedzy 55 a 70 jest 15 cm róznicy wiec koło bedzie sie szybciej krecic..... nie wiem czy o to chodziło mimo wszystko napisz;)
_________________
1:z Fiata człowiek cieszy sie DWA RAZY jak go kupuje i jak go sprzedaje:))

2.chcesz mieć problem?? ..................... kup sobie fiata:))

Teraz juz 6X KM;) (moja tajemnica)śiuper;)

http://www.chojnacki.com.pl/ --polecam naprawde warto!!!!
 
 
ADAMSKY 
Nocny zwiadowca
Nadworny Akustyk


Pomógł: 130 razy
Wiek: 50
Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 547
Skąd: Pleszew
Wysłany: 04-11-2007, 19:55   
   Bolid: SC 1.1 SPI


arkadiusz napisał/a:
miedzy 55 a 70 jest 15 cm


... ale to jest profil - liczony w % szerokosci opony a nie wysokosc w cm ...

Oznaczenia opon
_________________

 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-11-2007, 20:00   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Letnie miałem Good year 165/55R13 zimówki mam 145/70R13 Baruma.
165-szerokosć
55-wysokość opony(profil)55% jej szerokości.
13-liczba cali czyli srednica w srodku opony w calach w cmx2,5 Tak? Bo sam nie wiem ale coś już głupieje na starość ;/
Zimówka;
-145-szerokość
-70%szerokości to profil
-13-j.w
 
 
 
Figi 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 26
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-11-2007, 20:02   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI '03


Paweł zmieniłeś profil opony. Jeśli dobrze zrozumiałem jeździłeś na 165/55 a zimówki masz 145/70?W takim układzie licznik przekłamuje o jakieś 7 km/h wieć jeśli ci pokazuje 155 lecisz faktycznie na tych zimowych 162 km/h(pomijając przekłamanie licznika).Różnica w średnicy koła to jakieś 2,2 cm.
_________________

 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-11-2007, 20:23   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Właśnie tak to sobie wyliczyłem i chyba w tym sęk + wiekszy opór toczenia zimówek i ich miekkość(własnie czytałem opinie o tych Barumach i dużo ludzi twierdzi że są bardzo miekkie mi niby nabili 2,2bara ale nawet na pusto tak mi się jakoś wydawało że wizualnie jakby niedopompowane(to te grube nowe lamele tak siadają i taki chyba skład mieszanki)miekki nawet jak na zimówkę.Wcześniej jak miałem 900 czy później 1.1S to zakładałem takie same zimówki(w tamtym wypadku 155/65 R13) i takich wałków nie było,wiec to pewnie dlatego inny profil + opory toczenia ;/
 
 
 
arkadiusz 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 11
Skąd: polska-warszawa
Wysłany: 04-11-2007, 20:40   
   Bolid: seicento 1.1 mpi


Figi, ma jak najbardzie racje masz teraz wyzsze opony i licznik cie okłamuje opory toczenia tu nie maja takiego znaczenia ja mam zimowe i letnie 155/65/13 i nie mam problemu pozdrawiam
_________________
1:z Fiata człowiek cieszy sie DWA RAZY jak go kupuje i jak go sprzedaje:))

2.chcesz mieć problem?? ..................... kup sobie fiata:))

Teraz juz 6X KM;) (moja tajemnica)śiuper;)

http://www.chojnacki.com.pl/ --polecam naprawde warto!!!!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-11-2007, 20:59   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Też niby mi się tak zdawało ale w szukajce znalazłem takie liczydło i z niego wychodzi właśnie jak wstawiłem swoje wartości przełożeń że tu chyba jednak opory toczenia bo licznik mi oszukuje ale z tego liczydełka oszukuje na + czyli na 145/70R13 jechał bym szybciej http://klub.chip.pl/krzys...6p/predkosc.htm ,chociaż tu jest obliczana prędkość rzeczywista a nie licznikowa ;/
 
 
 
MRodz 
Nałogowiec


Pomógł: 14 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 178
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-11-2007, 21:16   
   Bolid: Clio 1.8 16V, Lancia Y10


arkadiusz napisał/a:

jesli ta srodkowa liczbe masz inna to sie nie dziw miedzy 55 a 70 jest 15 cm róznicy wiec koło bedzie sie szybciej krecic..... nie wiem czy o to chodziło mimo wszystko napisz;)


:))





Co do problemu z licznikiem - obwod kola teoretycznie masz teraz o niecale 7cm wiekszy (na zimowkach), czyli 4,2% wiecej. Oznacza to, ze jesli jedziesz 155 to tak jakbys na 165/55/13 jechal 161,5. Dodaj do tego jakies drobnostkowe zmienne (wiatr, cisnienie w oponach, opory, paliwo itd itp) i mysle, ze wyjasnienie sie znajdzie ;)
_________________

 
 
ziut3q 
Nałogowiec


Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Wrz 2006
Posty: 100
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 04-11-2007, 21:18   
   Bolid: Seicento 899ccm Young / Bravo 1.4 16V Dynamic


hmm...według mnie to opory toczenia nie powinny wpływać aż tak na V-max...Zobacz sam gdybyś kupił letnie i zimowe w tym samym rozmiarze to można by było szukać przyczyny zwiększenia się oporów toczenia. Bo mając letnie 145/70 i 155/65 oczywiście R13 to szybciej pojedziesz na tych 145/70 dlaczego?! Bo będą stawiać mniejsze opory toczenia to jak by postawić obok kolarzówkę i górala i kazać pojechać człowiekowi odcinek 1km. Oczywiście szybciej dojechałby kolarzówką z uwagi na szerokość opon w przeciwieństiw do roweru górskiego jest kilka razy mniejsza...co do opon zimowy to stawiają większy opór w stosunku do letnich ale nie tak duży...Moim zdaniem wymień przewody bo to raczej miało na to wpływ, weż pod uwagę rónież wpływ wiatru bo to też o dziwo przy takim silniku ma znaczenie oraz ukształtowanie terenu (górki) 1.1 to raczej czuje wzniesienia. Jeśli na letnich miałeś alumy to także ma wpływ na V-max bo felgi aluminowe oczywiście są lżejsze i silik łatwiej może na nich wprowadzić w ruch autko (mniejsza masa całkowita) oczywiście ilość atmosfer w oponie także ma wpływ na prędkości (nieznaczny ale ma), a co do paliwka nie bądź taki pewny. Ja np. miałem taką sytuacje: zatankowałem jak zawze supreme 95 na statoil jade do Warszawy...przyszła droga expressowa to ja rura (2 osoby) a on 130 i nic więcej :mad: a droga powrotna przepailł jakby i 140 ;] i jeszcze troszke zapasu było...Wpływ ma nawet coś takiego zobacz: Przyjechał cysterna napełniła zbiornik ja uradowany przyjechałem na stacje o będe pierwszy co świeżutkie zatankuje a Pan z cysterny powiedział żeby odczekać z 30 min bo teraz w paliwie unoszą się wszystkie zanieczyszczenia podniesione z dna pod wpływem napełniania zbiornika, które też mają wpływ na nasze autka. Zdziwiony pojechałem na Orlen i tyle, może miałeś pecha i chwile przed tobą była cysterna. sorki za taki referat ale mam nadzieję, że pomogłem. pozdrawiam
_________________
Polska jazda
Ostatnio zmieniony przez ziut3q 04-11-2007, 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-11-2007, 21:23   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Już czaję wszysko dziekuje Wam za pomoc i rozjaśnienie mi umysłu policzyłem faktycznie i tak to oszukuje niestety wcześniej się nad tym nie zastanawiałem bo zawsze miałem takie same rozmiary opon zimowych i letnich wtedy różnicy nie wychwytywałem.
 
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Pomógł: 76 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 04-11-2007, 22:34   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


ha, też tak mam, zamiast 165km/h pojechał mi sej ostatnio tylko 155, ta sama sytuacja prawie, - letnie 165/55, a zimówki 155/65. Normalna sprawa, tak to jest z zimówkami :)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum