Odpala za 5 razem.. |
Autor |
Wiadomość |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-10-2015, 18:19 Odpala za 5 razem..
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Jak jest ciepło to bez znaczenia czy silnik ciepły czy zimny odpala zawsze za pierwszym razem.
Teraz jednak jak zrobiło się chłodno to odpala średnio za 5 razem, bardzo rzadko za 3, a bywa że i za 6-7..
Jest tak jak stoi po nocy i jak kawałek się przejedzie np. 1km i zaraz znów chce się odpalić.. |
|
|
|
 |
tierman
Bywalec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Działoszyn/Warszawa
|
Wysłany: 08-10-2015, 18:56 Re: Odpala za 5 razem..
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
dre123 napisał/a: | Jak jest ciepło to bez znaczenia czy silnik ciepły czy zimny odpala zawsze za pierwszym razem.
Teraz jednak jak zrobiło się chłodno to odpala średnio za 5 razem, bardzo rzadko za 3, a bywa że i za 6-7..
Jest tak jak stoi po nocy i jak kawałek się przejedzie np. 1km i zaraz znów chce się odpalić.. |
Sprawdzałeś ?
1. Sprawdzić naładowanie akumulatora
2. Sprawdzić świece zapłonowe i przewody wysokiego napięcia
3. Sprawdzić układ dolotowy, czy nie jest uszkodzony
4. Wykonać testerem kompleksową diagnostykę systemu wtryskowo- -zapłonowego pod kątem prawidłowości parametrów elektronicznego urządzenia sterującego i wtryskiwaczy paliwa
5. Sprawdzić luz popychaczy zaworów w silniku 1108
6. Sprawdzić ciśnienie sprężania w cylindrach
W książce jest na stronie 60. Jak to zrobisz i nie zadziała to pisz.
Ps. Pisz po polsku. Ostatnie co miało znaczyć? Mam się domyślać co miałeś na myśli? |
_________________ tomek |
|
|
|
 |
perelka82
Bywalec

Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 70 Skąd: Łask
|
Wysłany: 08-10-2015, 20:33
Bolid: Octavia I |
|
|
Proponuję przyjrzeć się czujnikowi położenia wału. Jak masz możliwość to zrób podmiankę.
Pozdrawiam
Tomek |
_________________
 |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-10-2015, 20:51
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Aku nówka sztuka, kręci rozrusznikiem pięknie.
Świece i przewody były wymieniane w tym roku, ale mimo to je przejże.
Układ dolotowy sprawdzę, zobaczę czy szczelny i jak wygląda filtr powietrza. Bywało, że było tam sporo oleju.
System wtryskowo zapłonowy działa zupełnie dobrze podczas jazdy na benzynie. Jest kłopot tylko z odpalaniem. Po odpaleniu przełączam na gaz - instalacja pierwszej generacji ze śrubą..
Silnik 900 czyli powinien mieć hydrauliczne kasatory luzu.
Sprężania puki co nie mam jak sprawdzić. Kiedyś była robiona głowica - nowe zawory, uszczelniacze. Nie było problemu z silnikiem wtedy.
Po polsku - auto ciężko odpala jak jest zimno na dworze. Jeśli jest ciepło odpala normalnie za pierwszym razem. Jeśli odpalę go i przejadę mały dystans np. 1km, problem utrzymuje się. Jadąc rano do pracy zatrzymuje się po przejechaniu około 1km. Zapalam ponownie auto i jest to samo - zapala za około 5 razem. Po pracy jak jest już ciepło odpala za pierwszym razem. Problem występuje od paru dni odkąd jest zimno rano..
Czujnik położenia wału miałby wpływ na odpalanie a na jazdę już nie ? Mimo to sprawdzę go.
Dzięki za podpowiedzi. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-10-2015, 21:04
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Podmień czujnik temp. płynu. |
|
|
|
 |
tierman
Bywalec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Działoszyn/Warszawa
|
Wysłany: 08-10-2015, 22:01
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Podmień czujnik temp. płynu. |
To ciekawe. W sumie jest tam jeszcze czujnik temperatury zasysanego powietrza. Nie wiem jak to wygląda ale na 74 stronie w "Sam Naprawiam" jest rozmieszczenie, dalej są opisane połączenia i zasady działania. Może jakiś test z suszarką i podgrzaniem powietrza przy zimnie na zewnątrz Ciekawa sprawa.
Kołuj książkę i czytaj
Edit:
Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału:
"Jeżeli czujnik nie jest wymontowany, jego rezystancja może być mierzona między stykami „28" i „11" złącza konektorowego zdjętego z elektronicznego urządzenia sterującego (rys. 2.14).
W prawidłowo działającym czujniku rezystancja mierzona w temperaturze +20°C powinna wynosić 578 do 782 Om." - Sam Naprawiam Seicento
Czujnik temp. zasysanego powietrza:
"Aby sprawdzić czujnik, należy zmierzyć jego rezystancję, podłączając multimetr do jego styków. Zmierzona rezystancja w temperaturze +25°C powinna wynosić 2850 do 3150 Om."- Sam Naprawiam Seicento
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej:
"W celu sprawdzenia czujnika należy zmierzyć jego rezystancję wewnętrzną, która mierzona w temperaturze +20°C powinna wynosić 2400 do 2600 Om."- Sam Naprawiam Seicento |
_________________ tomek |
Ostatnio zmieniony przez tierman 08-10-2015, 22:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-10-2015, 22:05
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
TPS zostaw na koniec jego awaria powoduje inne anomalie
Książka nadaje się .....do przejrzenia ot tak |
|
|
|
 |
tierman
Bywalec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Działoszyn/Warszawa
|
Wysłany: 08-10-2015, 22:14
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Książka nadaje się .....do przejrzenia ot tak |
Jestem innego zdania. Tam znajdziesz wartości, które będą potrzebne by wstępnie zweryfikować stan. Masz tam momenty dokręcania śrub itd. Nie zastąpi doświadczenia i umiejętności diagnozowania, ale bez niej ja bym się nie brał do roboty. Wymieniać czujniki w kółko można jak ma się czas i możliwość robienia przeszczepów
sorry za OT |
_________________ tomek |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-10-2015, 00:17
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Tu wystarczy pożyczyć 1 i podmienić, a jak wyjdzie, że działa na nim zamiennik EPS-a kosztuje 17.99zł.:-) Jest tam sporo cyferek i schematów-tylko też sporo błędów, składając silnik na tych dokładnie wymierach np. po pierwsze nie znajdziesz takich po drugie na 99% zatrzesz |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-10-2015, 11:38
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Zastosowałem się do Waszych podpowiedzi i znalazłem jedne luźny kabel wysokiego napięcia. Świece ok bez nagaru, nie zużyte, kształtne, natomiast z jednej świecy odkręciła się ta końcówka na którą zatrzaskuje się przewód. Przewód był dość luźno na niej ulokowany. Być może to było przyczyną.. Sprawdzę to dopiero jutro rano jak będę odpalał do roboty.. |
|
|
|
 |
tierman
Bywalec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Działoszyn/Warszawa
|
Wysłany: 11-10-2015, 12:37
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Tu wystarczy pożyczyć 1 i podmienić, a jak wyjdzie, że działa na nim zamiennik EPS-a kosztuje 17.99zł.:-) Jest tam sporo cyferek i schematów-tylko też sporo błędów, składając silnik na tych dokładnie wymierach np. po pierwsze nie znajdziesz takich po drugie na 99% zatrzesz |
Tak jak napisałem wcześniej, nic nie zastąpi doświadczenia i umiejętności. To tak jak ze słuchaniem się nawigacji i z niejednym przypadkiem gdzie ktoś utknął na jakiejś łące albo w lesie - zdrowy rozsądek trzeba zachować wszędzie. Jednak książka jako baza jest OK, ale nie jest to jedyny słuszny poradnik
Koniec Off topic'a
@dre123 - nie możesz dziś wieczorem? Pomiar czujników to też kilka chwil, a da Ci jakiś pogląd, czy będziesz musiał szukać na podmianę lub iść kupić nowy. |
_________________ tomek |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-10-2015, 16:25
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Odpala teraz za 3 razem.. Odpalił tak wczoraj dwa razy, dziś rano do roboty i później jak jechałem do domu. Zawsze za 3. Tak więc coś ten przewód dał jednak chyba..
Może te świece warto jednak wymienić, lub oczyścić styki chociaż ?
Te czujniki mierze omometrem, który jest wbudowany w zestaw miernika do prądu tak ?
I kable przykładam dowolnie do czujnika tam gdzie idzie do niego prąd + i - ? czujnik halla wiem gdzie jest, ale pozostałe nie bardzo. Czujnik temperatury cieczy na głowicy ten odpowiedzialny za kontrolkę ? No i mierzy się w temperaturze 20 stopni a teraz jest koło zera..
Może to problem z paliwem, może przy pchany jest trochę układ, czy coś tam przymarza ? |
|
|
|
 |
tierman
Bywalec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 50 Skąd: Działoszyn/Warszawa
|
Wysłany: 12-10-2015, 17:36
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
dre123 napisał/a: | Odpala teraz za 3 razem.. Odpalił tak wczoraj dwa razy, dziś rano do roboty i później jak jechałem do domu. Zawsze za 3. Tak więc coś ten przewód dał jednak chyba..
Może te świece warto jednak wymienić, lub oczyścić styki chociaż ?
Te czujniki mierze omometrem, który jest wbudowany w zestaw miernika do prądu tak ?
I kable przykładam dowolnie do czujnika tam gdzie idzie do niego prąd + i - ? czujnik halla wiem gdzie jest, ale pozostałe nie bardzo. Czujnik temperatury cieczy na głowicy ten odpowiedzialny za kontrolkę ? No i mierzy się w temperaturze 20 stopni a teraz jest koło zera..
Może to problem z paliwem, może przy pchany jest trochę układ, czy coś tam przymarza ? |
1. Świece - oczyść i sprawdź odstęp elektrody
2. Podociskaj przewody wysokiego napięcia. Możesz wziąć zraszacz do kwiatków i po nich trochę popryskać wodą, nic nie powinno się zadziać. Jeśli coś się zacznie dziać to znaczy, że masz przebicie i kable do wymiany / reklamacji.
Co do czujnika - te wartości są ze świata idealnego, więc przy 0 mogą być jakieś wahania, ale też bez jakiś wielkich przegięć w jedną czy drugą stronę;)
Zwykły omomierz ze standardowego miernika będzie OK. Czy to ten odpowiedzialny za kontrolkę to nie wiem na 100%. Jeśli jest on połączony z komputerem to tak. Musisz sobie sprawdzić wg schematu Twojego silnika.
Jakby układ paliwowy był zapchany to nie odpaliłbyś w ogóle lub miał problem z wkręceniem na obroty - bo dostawałby za mało paliwa. Ty masz problem z odpaleniem jak jest zimno.
Jak jest zimno to zbliżamy się do punktu rosy, co oznacza, że na elementach samochodu zbiera się wilgoć z powietrza. Tu szukałbym przyczyny. Dla świętego spokoju kupiłbym jakiś środek do czyszczenia styków elektrycznych, np kontakt albo jakoś tak. Przeleciałbym pod maską styki z czujnikami + coś do zakonserwowania ich - jakaś wazelina techniczna / kosmetyczna.
Oczywiście mogę się mylić |
_________________ tomek |
|
|
|
 |
perelka82
Bywalec

Pomógł: 15 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 70 Skąd: Łask
|
Wysłany: 12-10-2015, 18:02
Bolid: Octavia I |
|
|
Z tego co pamiętam, to czujnik temperatury masz wkręcony w termostat.
Pozdrawiam
Tomek |
_________________
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 12-10-2015, 20:02
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Według mnie trzeba określić czego nie ma rano - albo wachy albo iskry. Potrzebne są dwie osoby, jedna kręci druga sprawdza iskrę lub podlewa trochę paliwa.
Podejrzewam braki iskry z powodu zaśniedziałych przewodów, bądź awarię cewek. Może też zamarza filtr paliwa?
Na zimę warto trochę poczęstować auto butelką denaturatu. Pozwoli to zebrać i spalić wodę z baku. Miałem kiedyś w Fordzie taką sytuację, że zamarzał mi filtr paliwa, tworzyła się na nim cienka błona z lodu. O zapaleniu rano nie było mowy, dopiero gdy trochę postał na słońcu. |
|
|
|
 |
|