FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
odpowietrzenie baku
Autor Wiadomość
michal1311885 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Pawłowice
  Wysłany: 27-07-2013, 11:38   odpowietrzenie baku
   Bolid: seicento 1.1 mpi


Witam wszystkich ponownie :wink: Mam takie pytanie : gdzie znajde odpowietrzenie baku w moim seju 1.1 mpi. 2003r Jak otwieram wlew baku to mam strasznie duże cisnienie, ostatnio miałem zatankowane pół baku paliwa i jak otworzyłem wlew w miare szybko to takie było cisnienie że aż mnie paliwo ochlapało z baku. i bardzo nie mile mnie to zaskoczyło. Prosze o pomoc
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2013, 11:51   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Chyba korek ma odpowietrzenie :roll:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
michal1311885 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 27-07-2013, 12:06   
   Bolid: seicento 1.1 mpi


To spróbowac od korka wlewu? a z tego co wiem to w baku obok pompy paliwa sa zaworki odpowiedzialne za odpowietrzenie baku czy tam może być przyczyna
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2013, 15:49   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


najpierw sprobuj nie dokonca dokrecic korek wlewu i zobacz czy bedzie lepiej
_________________
Fiat 600 2009
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 27-07-2013, 16:13   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


biznesik napisał/a:
najpierw sprobuj nie dokonca dokrecic korek wlewu i zobacz czy bedzie lepiej


Ja bym się przejechał bez korka po prostu, tylko klapkę zamknąć ;)

W korku nie ma żadnego odpowietrzenia, to nie Romet. Odpowietrzenie jest chyba przy pompie, a następnie idzie przewodem do przedniego lewego błotnika, gdzie znajduje się pochłaniacz par paliwa- ekologia ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2013, 16:51   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


ja mialem kiedys w innym aucie w korku dlatego napisalem chyba w korku jest :grin: no ale spokojnie mozesz jezdzic bez korka albo lekko nie dokreconym jak nie masz czasu tego zrobic
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Olonor 
Nałogowiec


Wiek: 35
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 210
Skąd: Łódź / Selkirk
Wysłany: 31-07-2013, 15:54   
   Bolid: One Point One MPI


właśnie mam ten sam problem...
wtykam nalewak i leję... no i szybko mi odbija a nawet nie ma połowy... i musze znów poczekać i znów nalewam nie litr nawet i dupa... czy podniesienie pompy coś pomoże w sensie żeby tam odpowietrzyć
_________________

One Point One - Multi Point Injection
 
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 31-07-2013, 20:00   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


akurat odbijanie to nie jest kwestia odpowietrzenia, tylko ten typ tak ma :)
W punciaku tak samo nie mogę załadować pistoletu do pełna, bo od razu odbije, tylko ino żeby odchylić plastikową klapkę i psikam :))
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
marcelmax 
Bywalec

Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 81
Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
Wysłany: 08-08-2013, 03:08   
   Bolid: Seicento


jakby ktoś przeanalizował budowę wlewu paliwa to by zobaczył że jest odpowietrzenie od baku a jak czytam jakieś teksty o podnoszeniu pompy jej co za pomysły
_________________
SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo :)
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-08-2013, 08:15   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Zawór odpowiadający za odpowietrzanie jest zblokowany w obudowie za wlewem paliwa. Oba zaworki w baku są z nim połączone, a on z kolei łączy się z pochłaniaczem par paliwa i dalej ze ssącym.
Układ jest zamknięty fabrycznie i w przypadku awarii zostaje tylko kupić nowy.

Ja bym poświęcił ~2 popołudnia na generalny przegląd układu, sprawdzenie drożności przewodów, a przede wszystkim działania obu zaworków na baku.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 27-12-2013, 18:59   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Odgrzeje temat. Bylem dziś na stacji, po przejechaniu 80km od zalania do pełna. Chce tankować, a tu od razu odbija. Jak podnosiłem pistolet, paliwo stało we wlewie i powoli leciało... wydedukowałem że to wina odpowietrzenia zbiornika. Wie ktoś może jak to naprawić? No i przede wszystkim co tu nie tak, bo mogę sie mylić. Proszę o szybką pomoc, gdyż jest to dla mnie ważne z powodu ze niedługo mam kilka dalszych wyjazdów.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
ROMEL 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 27
Skąd: Strzelin
Wysłany: 28-12-2013, 09:08   
   Bolid: Astra Sport, Focus, Yaris, Seicento KitCar1,1


A robiłeś cos ostatnio przy zbiorniku?
Tylko dwie rzeczy przychodzą mi do głowy, mało-prawdopodobne ale...
- głowny wlew paliwa (trąbka słonia) połącznie wlewy ze zbiornikiem załamany na przegieciu w nadkolu koła, wystarczy plasticzek na 3 śrubki zdjąć i zagładnać...tam zawsze masa blotka sie zbiera, maze jeszcze gdzie cos koło złapalo i zagniotło...(byłbym nieźle zdziwiony jakby tak było)
-albo...przewód odpowietrzający ten do tankowania (fi 20mm) gdzieś go załamało, ścisnęło...ale to by coś musiało być grzebane...
- no chyba ze cos wpadło do wlewu...a korek masz cały?:)

Sprawdź i daj znaka bo jestem ciekaw...
_________________
"Wykorzystujmy życie zanim ono wykorzysta nas..."
www.romel-motorsport.vot.pl
 
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-12-2013, 11:01   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


saper94 no wybacz, kto jak kto, ale Ty nie wiesz co może być uszkodzone?
Do wymiany są elementy powiązane z odpowietrzaniem zbiornika i pochłaniaczem oparów przy wlewie.
Próba czyszczenia odpowietrzników zbiornika nic nie da, gdyż tam nie ma się co zapchać.
Dwa białe "grzybki" na zbiorniku odpowiadają za odprowadzanie oparów, natomiast za odpowietrzanie odpowiada karbowana plastikowa rurka o średnicy około 20 mm. połączona z zasobnikem przy wlewie.
Miałem swego czasu identyczne problemy o jakich pisze saper94 aż pewnej nocy amatorzy cudzej własności przecięli nożem rurę wlewową (karbowaną) i ukradli paliwo.
Musiałem wymienić cały wlew, gdyż wtedy rura nie występowała jako element wymienny. Kupując wlew, elementy pochłaniacza oparów i odpowietrzania zbiornika, o których piszę wyżej, są zintegrowaną częścią zestawu.
Ku mojemu wielkiemu POZYTYWNEMU zaskoczeniu problemy z nadciśnieniem w zbiorniku minęły.

http://allegro.pl/wlew-pa...3822623433.html

Droga zabawka, ale to przez nią te wszystkie problemy.
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 28-12-2013, 17:50   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Tylko w zbiorniku nadciśnienia nie mam, korek też cały. Grzebane po tej stronie nie bylo nigdy, wszystko jest pod nadkolem ukryte, a kilka dni predzej normalnie do pełna zalane było. Podjadę zaraz na inną stacje, bo problem pojawił sie dzis w innym samochodzie jak z Warszawy wracalem i chcialem zatankowac. Tak coś myślę że to wina dystrybutora... Jak się nie uda to już mam pomysł jak to przepchać ewentualnie :)) Taki z komarka jeszcze, tylko użyje sprężarki zamiast płuc :D

Napisałem bo wolałem sie upewnić zanim rozbiorę to ewentualnie :) A od początku roku czeka mnie duzo wyjazdów i nie mam czasu żeby w ciemno szukać ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-12-2013, 19:12   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


saper94 napisał/a:
Tylko w zbiorniku nadciśnienia nie mam, korek też cały. Grzebane po tej stronie nie bylo nigdy, wszystko jest pod nadkolem ukryte, a kilka dni predzej normalnie do pełna zalane było. Podjadę zaraz na inną stacje, bo problem pojawił sie dzis w innym samochodzie jak z Warszawy wracalem i chcialem zatankowac. Tak coś myślę że to wina dystrybutora... Jak się nie uda to już mam pomysł jak to przepchać ewentualnie :)) Taki z komarka jeszcze, tylko użyje sprężarki zamiast płuc :D

Zapchanie zaworków, bądź jakiś kanalików w zasobniku (nazywam tak tą czarną puszkę) przy wlewie, na pewno nie jest spowodowane grzebaniem tam.
Wytłumacz mi proszę co ma wspólnego dystrybutor z tym, że po przejechaniu 80 km. nie możesz swobodnie zatankować.
Wg. mnie ewidentnie problem tkwi w odpowietrzaniu zbiornika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum