Ogrzewanie |
Autor |
Wiadomość |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 05-01-2016, 13:12
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
A to stadko u mnie tak samo,pozdrawiam |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-01-2016, 14:11
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Moje 1.2 16V na lpg przy -15st.C daje ciepło ale tylko na pierwszym biegu, na drugim też trochę jest ciepłe, ale schładza silnik Mam wskaźniczek i widzę jak leci w dół. Termostat mam dobry. Za mało ciepła produkuje ten silnik chyba | Moje 16 grzeje jak każdy inny silnik, a ciepłe leci nawet na max obr. Trzeba mieć płyn chłodzący na wyższym poziomie niż góra nagrzewnicy, czyli inny zbiornik niż seria lub jakiś drobny modzik |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
CentoMaciek
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Sty 2016 Posty: 1 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-01-2016, 14:55
Bolid: seicento 899s ford f |
|
|
u mnie tylko w ustawieniu na twarz ledwo letnie a im wyższa prędkość dmuchawy tym gorzej |
|
|
|
 |
krzycho506
Nałogowiec Krzycho

Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 620 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 06-01-2016, 15:01
Bolid: VAN MPI we GAZIE |
|
|
CentoMaciek napisał/a: | u mnie tylko w ustawieniu na twarz ledwo letnie a im wyższa prędkość dmuchawy tym gorzej |
termostat do wymiany |
_________________ A mój roboczo-wóz spala tylko
Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 << |
|
|
|
 |
gajowwy
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 123 Skąd: dokładnie
|
Wysłany: 06-01-2016, 22:18
Bolid: seicento 900 |
|
|
U mnie grzeje aż miło. A paten jest prosty:
http://e-katalog.intercar...chlodzacej.html
na szrocie takie cudo można znaleźć za 50zł. Wpięte oczywiście w przewód nagrzewnicy. |
|
|
|
 |
Majk-l
Nałogowiec Przyjaciel SC.PL

Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2013 Posty: 904 Skąd: WZY
|
Wysłany: 06-01-2016, 22:50
Bolid: Peugeot 406 |
|
|
gajowwy napisał/a: | http://e-katalog.intercar...chlodzacej.html |
Flokowałem ostatnio cos takiego, tylko metalowe i zastanawialem sie co to za ustrojstwo. Teraz juz wiem |
_________________
|
|
|
|
 |
krzysiek609
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 15 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 06-01-2016, 23:12
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Ostatnio w sylwestra mój mały samochodzik zaczął znacząco tracić moc grzewczą, pojeździłem jeszcze tak kilka dni myślałem, że to może przez te mrozy (-15) ale zaprowadziłem do mechaniora, wymienił termostat i teraz jest masakrycznie gorąco. Więc mówienie, że sej ma małą nagrzewnicę itp jest zwykłym gadaniem bzdur. Dobrze utrzymany układ chłodzenia zapewnia odpowiednie grzanie i tyle w temacie. |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 07-01-2016, 09:22
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Czyli moje podejrzenia o braku obiegu mają sens. Zastanawia mnie tylko jak może popsuć się pompa składająca się tylko ze śmigła i obudowy? Chyba że ktoś kiedyś mielił nią lód? |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 07-01-2016, 11:41
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Żadne pompki nie pomogą jak termostat uchylony, przy zamkniętym 80% idzie na nagrzewnice a 20 na wtrysk.
Nawet na max dmuchawie przewód do nagrzewnicy parzący a powrotny ciepły a w aucie 40C. |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 07-01-2016, 12:26
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Uchylony nie jest, chłodnica przez 15 min jest lodowata.
Te 40°C w wężach to chłodna woda, na pewno nie zagrzejesz tym auta. |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 07-01-2016, 12:39
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Czytaj, w aucie, kabinie 40C.
Przewód to i ma 40C na zepsutym termostacie.
Jak zamknięty prawie całość musi iść na nagrzewnice, wystarczy popatrzeć na obieg. |
|
|
|
 |
gajowwy
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 123 Skąd: dokładnie
|
Wysłany: 07-01-2016, 17:53
Bolid: seicento 900 |
|
|
Ja długo u siebie walczyłem z ogrzewaniem w tym gracie. Wymieniłem termostat (2x - więc wykluczam ze wymieniłem na wadliwy), nagrzewnicę i pompę wody. U mnie problem polega na tym, że w układ nagrzewnicy wpięty jest reduktor lpg i to przez niego był problem. Podłączony równolegle - płyn szedł gdzie miał łatwiej czyli na reduktor zamiast na nagrzewnicę. Jak podłączyłem szeregowo to za mały przepływ był przez nagrzewnicę, bo reduktor go ograniczał. Teraz mam podłączone równolegle, a na nagrzewnicę dodatkowa pompa wymusza większy przepływ.
Dodatkowy plus jest taki że po zagaszeniu silnika, można jeszcze trochę pogrzać auto zanim płyn z silnika nie wystygnie ... |
|
|
|
 |
jędrek
Nałogowiec
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 702 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 07-01-2016, 18:12
Bolid: seicento 899 |
|
|
gajowwy napisał/a: | Teraz mam podłączone równolegle, a na nagrzewnicę dodatkowa pompa wymusza większy przepływ. |
Zamontowałeś dodatkową pompę gdzie to ją upchałeś |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 07-01-2016, 18:19
Bolid: Seicento 900 |
|
|
A nie lepiej było dać kryze na reduktor, albo w obieg wtrysku. |
|
|
|
 |
gajowwy
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 123 Skąd: dokładnie
|
Wysłany: 07-01-2016, 19:37
Bolid: seicento 900 |
|
|
Próbowałem takich rozwiązań. Niewiele to dawało. Co do zamontowania pompy - one są małe a pod maską miejsca sporo.
Tu nie chodzi o zastanawianie się czy można było inaczej. Ja podpowiadam tym, którzy zmagają się ze słabym ogrzewaniem i mimo wykluczenia wadliwych termostatów, pomp, nagrzewnic i UPG auto dalej im nie grzeje. Proste, a skuteczne rozwiązanie... |
|
|
|
 |
|