FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogrzewanie
Autor Wiadomość
MichałFIAT 
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 165
Skąd: mazowsze
Wysłany: 05-01-2016, 13:12   
   Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r


A to stadko u mnie tak samo,pozdrawiam :smile:
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-01-2016, 14:11   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


ir3n3usz napisał/a:
Moje 1.2 16V na lpg przy -15st.C daje ciepło ale tylko na pierwszym biegu, na drugim też trochę jest ciepłe, ale schładza silnik :)) Mam wskaźniczek i widzę jak leci w dół. Termostat mam dobry. Za mało ciepła produkuje ten silnik chyba :)
Moje 16 grzeje jak każdy inny silnik, a ciepłe leci nawet na max obr. Trzeba mieć płyn chłodzący na wyższym poziomie niż góra nagrzewnicy, czyli inny zbiornik niż seria lub jakiś drobny modzik ;)
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
CentoMaciek 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 1
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-01-2016, 14:55   
   Bolid: seicento 899s ford f


u mnie tylko w ustawieniu na twarz ledwo letnie a im wyższa prędkość dmuchawy tym gorzej
 
 
krzycho506 
Nałogowiec
Krzycho


Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 620
Skąd: Wadowice
Wysłany: 06-01-2016, 15:01   
   Bolid: VAN MPI we GAZIE


CentoMaciek napisał/a:
u mnie tylko w ustawieniu na twarz ledwo letnie a im wyższa prędkość dmuchawy tym gorzej


termostat do wymiany :wink:
_________________
A mój roboczo-wóz spala tylko

Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 <<
 
 
gajowwy 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: dokładnie
Wysłany: 06-01-2016, 22:18   
   Bolid: seicento 900


U mnie grzeje aż miło. A paten jest prosty:
http://e-katalog.intercar...chlodzacej.html
na szrocie takie cudo można znaleźć za 50zł. Wpięte oczywiście w przewód nagrzewnicy.
 
 
Majk-l 
Nałogowiec
Przyjaciel SC.PL


Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 904
Skąd: WZY
Wysłany: 06-01-2016, 22:50   
   Bolid: Peugeot 406


gajowwy napisał/a:
http://e-katalog.intercar...chlodzacej.html

Flokowałem ostatnio cos takiego, tylko metalowe i zastanawialem sie co to za ustrojstwo. Teraz juz wiem :grin:
_________________
 
 
krzysiek609 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 15
Skąd: Głogów
Wysłany: 06-01-2016, 23:12   
   Bolid: Seicento 900


Ostatnio w sylwestra mój mały samochodzik zaczął znacząco tracić moc grzewczą, pojeździłem jeszcze tak kilka dni myślałem, że to może przez te mrozy (-15) ale zaprowadziłem do mechaniora, wymienił termostat i teraz jest masakrycznie gorąco. Więc mówienie, że sej ma małą nagrzewnicę itp jest zwykłym gadaniem bzdur. Dobrze utrzymany układ chłodzenia zapewnia odpowiednie grzanie i tyle w temacie.
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 07-01-2016, 09:22   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


gajowwy napisał/a:
U mnie grzeje aż miło. A paten jest prosty:
http://e-katalog.intercar...chlodzacej.html
na szrocie takie cudo można znaleźć za 50zł. Wpięte oczywiście w przewód nagrzewnicy.


Czyli moje podejrzenia o braku obiegu mają sens. Zastanawia mnie tylko jak może popsuć się pompa składająca się tylko ze śmigła i obudowy? Chyba że ktoś kiedyś mielił nią lód? :-P
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 07-01-2016, 11:41   
   Bolid: Seicento 900


Żadne pompki nie pomogą jak termostat uchylony, przy zamkniętym 80% idzie na nagrzewnice a 20 na wtrysk.
Nawet na max dmuchawie przewód do nagrzewnicy parzący a powrotny ciepły a w aucie 40C.
 
 
ul7855 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Ostróda
Wysłany: 07-01-2016, 12:26   
   Bolid: 1.1 MPI LPG


Uchylony nie jest, chłodnica przez 15 min jest lodowata.
Te 40°C w wężach to chłodna woda, na pewno nie zagrzejesz tym auta.
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 07-01-2016, 12:39   
   Bolid: Seicento 900


Czytaj, w aucie, kabinie 40C.
Przewód to i ma 40C na zepsutym termostacie.
Jak zamknięty prawie całość musi iść na nagrzewnice, wystarczy popatrzeć na obieg.
 
 
gajowwy 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: dokładnie
Wysłany: 07-01-2016, 17:53   
   Bolid: seicento 900


Ja długo u siebie walczyłem z ogrzewaniem w tym gracie. Wymieniłem termostat (2x - więc wykluczam ze wymieniłem na wadliwy), nagrzewnicę i pompę wody. U mnie problem polega na tym, że w układ nagrzewnicy wpięty jest reduktor lpg i to przez niego był problem. Podłączony równolegle - płyn szedł gdzie miał łatwiej czyli na reduktor zamiast na nagrzewnicę. Jak podłączyłem szeregowo to za mały przepływ był przez nagrzewnicę, bo reduktor go ograniczał. Teraz mam podłączone równolegle, a na nagrzewnicę dodatkowa pompa wymusza większy przepływ.
Dodatkowy plus jest taki że po zagaszeniu silnika, można jeszcze trochę pogrzać auto zanim płyn z silnika nie wystygnie :D ...
 
 
jędrek 
Nałogowiec

Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 702
Skąd: tarnów
Wysłany: 07-01-2016, 18:12   
   Bolid: seicento 899


gajowwy napisał/a:
Teraz mam podłączone równolegle, a na nagrzewnicę dodatkowa pompa wymusza większy przepływ.

Zamontowałeś dodatkową pompę :szok: gdzie to ją upchałeś :?:
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 07-01-2016, 18:19   
   Bolid: Seicento 900


A nie lepiej było dać kryze na reduktor, albo w obieg wtrysku.
 
 
gajowwy 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: dokładnie
Wysłany: 07-01-2016, 19:37   
   Bolid: seicento 900


Próbowałem takich rozwiązań. Niewiele to dawało. Co do zamontowania pompy - one są małe a pod maską miejsca sporo.
Tu nie chodzi o zastanawianie się czy można było inaczej. Ja podpowiadam tym, którzy zmagają się ze słabym ogrzewaniem i mimo wykluczenia wadliwych termostatów, pomp, nagrzewnic i UPG auto dalej im nie grzeje. Proste, a skuteczne rozwiązanie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum