Ogrzewanie |
Autor |
Wiadomość |
Magikrealista
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 368 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-01-2016, 15:49
Bolid: Ceed 1.4 DOHC |
|
|
Nie załamuj się jak jest duży mróz to mój też dość długo się grzeje jeszcze do -5 stopni super |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tomek900
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 25 Skąd: ?wiercze
|
Wysłany: 13-01-2016, 16:06 ogrzewanie
Bolid: Seiceno 900 |
|
|
Witam!! dołączę się ja ostatnio zrobiłem przegląd ogrzewania czyli poprawiłem linkie od ciepła,czyszczenie nagrzewnicy z liści było ciepło ale nie takie wymieniłem termostat kurde aż parzy w rękę:)a mechanik powiedział ze to pompa? |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 13-01-2016, 16:53
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Tam już mogą być resztki łopatek, starte przez kamień, osady. A wszystko zaczyna się od nie wymienionego kiepskiego płynu na czas. |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 13-01-2016, 17:27
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
Panowie bez przesady z tym rdzewieniem łopatk ,pompy z wyższej pułki cenowej mają je lepiej wyprofilowane a w tych "ekonomicznych"to ordynarnie pozacinana blacha, jedyne co morze ulec awarii to łożysko ...
Bardziej zastanawia mnie osad "kamień kotłowy" na pewno jest słabszym przewodnikiem ciepła niż Al.... |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-01-2016, 22:10
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Niby chodzi o seicento 900 a jak się czytam niektóre wypowiedzi to mam wrażenie że piszecie o miejskiej magistrali CO
Pompa może jedynie się zatrzeć i albo stanie albo zacznie lać. Jak rdza na łopatkach jakie osady? Dobry płyn w układzie to syfu nie ma, a jak się grzebie co rusz albo kupuje chłodnice ze szrotu bo żal stówki wydać na nową to potem się szuka dziury w całym. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 13-01-2016, 22:20
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Jutro poszukam zdjęcia jak moze pompa wyglądać. Tak dla niedowiarków co mówią że lopatki się nie niszczą. A dokładnie zjawiska kawitacyjne je dobijają |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 14-01-2016, 10:31
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Cały układ chłodzenia mam oryginalny, płyn petrygo, czasami robię dolewkę wodą destylowaną.
Gdyby nie to że auto dużo jeździ codziennie to już byłoby rozebrane w mak. |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 14-01-2016, 18:41
Bolid: Seicento 900 |
|
|
pacjent to mazda 626. to nie moje błoto a poprzedniego właściciela ale podejrzewam że w niejednym seicento tak wygląda "płyn" w układzie. stara pompa to oryginał mazdy a nie chińszczyzna |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 14-01-2016, 20:47
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
Proces kawitacji niszczy łopatki w okolicy krawędzi natarcia gdzie panuje największa prędkość cieczy(najniższe ciśnienie)zdjęcie pompy wyglądało na zwykłą rdzę(kwaśny odczyn cieczy chłodzącej)pewnych płynów chłodzących nie wolno mieszać ponieważ posiadają inhibitory korozji(które się "gryzą").Moim zdaniem zalewanie "twardą wodą" może powodować osiadanie osadów mineralnych. Ps. wyobraznia ludzka nie zna granic a i ilu z nas rozcieńcza koncentrat wodą destylowaną? |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-01-2016, 21:07
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
A kto się bawi w koncentraty jak wszędzie można kupić gotowy płyn? Tańsze i wygodniejsze
Tylko właśnie problem w tym, że luzie mieszają wszystko ze sobą i potem taki mix do niczego się nie nadaje. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2016, 21:35
|
|
|
MichałFIAT napisał/a: | pewnych płynów chłodzących nie wolno mieszać ponieważ posiadają inhibitory korozji(które się "gryzą") | zgadza się,inhibitory korozji mogą być na bazie krzemianowej lub organicznej i tutaj jest konflikt ale występują płyny hybrydowe HOAT które stanowią połączenie obu inhibitorów w odpowiedniej proporcji ze zmniejszoną dawką kwasu 2-EHA (2-Ethylhexyl Acrylate) i te są najlepszym rozwiązaniem zarówno dla żeliwa jak i aluminium |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 14-01-2016, 22:05
Bolid: Seicento 900 |
|
|
w każdym bądź razie nie szło tego wypłukać. parę płukań wodą z octem dopiero jako tako doprowadziło to do porządku |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14-01-2016, 23:09
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Tanie płyny to IAT pokrywające cały układ warstwą nie przepuszczającą ciepła na max. 3 lata. No ale po co wymiana, szkoda pinindzy, lepiej w lodzie siedzieć. |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 16-01-2016, 10:02
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
No dobrze, tylko czemu po otwarciu termostatu nie idzie dotknąć chłodnicy i węży?
Przecież mam "dupny płyn nie przewodzący ciepła " i pewnie "kamień kotłowy".
Będzie cieplej to porozkręcam dziada. |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 16-01-2016, 12:38
Bolid: Seicento 900 |
|
|
chłodnica ma grubsze kanały niż nagrzewnica przez co łatwiej zapchać nagrzewnicę tym właśnie kamieniem |
|
|
|
 |
|