FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Praca 1.2 8v
Autor Wiadomość
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-05-2014, 18:57   
   Bolid: Seicento 1242


Fiat Palio/Siena:

187B5.000
187B7.045

Wszystko jest w linku który podałem wyżej :))
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 08-05-2014, 19:15   
   Bolid: Abarth 1.1


Rozumiem, ale wg zdjęć coś nie pasuje. 60Km różni się osprzętem ( np kolektory) od 75Km? Chodzi o to że sprzedawcy mówią że są np wtryski ale jak sczytają z dowodu to pisze +/-44KW. Wiec skoro są wtryski to chyba MPI czy spi to tez wielopunkt. Wybaczcie że tak drążę ale normalnie ciężko:P:P:P:P...
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 08-05-2014, 19:21   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


wtryski w 60km to np może być punto 2 :P i wtedy nr na bloku zaczyna się od 188
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-05-2014, 21:47   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Powodzenia w szukaniu numerów silnika, szczególnie tych 1.2.8v 75 PI-giną szybko z bloku/czapki.
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-05-2014, 11:38   
   Bolid: Seicento 1242


Najłatwiej poznać wizualnie, metalowy kolektor ssący z czterema wtryskami (pomarańczowe).

_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 12-05-2014, 08:34   
   Bolid: Abarth 1.1


Czyli 60KM to też może być MPI ale w Punto II tak jak Pisał Linduś.Czy tak?? To wyjaśnia trochę:) Dla was co mieli styczność z takimi silnikami, to wiedza co i jak:P.

Spore grono osób szukała, szuka lub będzie szukać silników 75KM.Ale wydając pieniądze na 75Km (frajda:D), lecz później gdy okazuję się, że jest to 60Km.:(( pytanie, dlaczego? Bo np sporo silników jest poza budą kompletne lub nie.

Myślę że temat mógłby być rozwijany i warto tutaj dodawać INFORMACJĘ o oznaczeniach, szczegółach itp silników 1.2 8v 75KM.

Ogólnie z podsumowania( jak narazie) tematu, to szukać silnika o oznaczeniach :
- 176A8000 np w punto I !!! , siena. - 4 POMARAŃCZOWE wtryskiwacze + metalowy kolektor! Zdjęcie dodane przez Pieczar93

Może jest lub ktoś zna różnicę w Głowicy (zewnątrz) 60 vs 75KM!! ?? :)) Pozdrawiam i dzieki za wyrozumiałość.!!:D
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
kamilen 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-05-2014, 10:24   
   Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V


Gdzieś to już było, ale dodam żeby było łatwiej znaleźć. Różnice między głowicami widać najbardziej po wałku rozrządu. W 75 jest wałek 866 ale jak nie chce się komuś rozkręcać to widać też po średnicy kanałów dolotowych i kształcie wskazanym strzałką na zdjęciach.
_________________
No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-05-2014, 10:30   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


dyzio_abarth napisał/a:

Może jest lub ktoś zna różnicę w Głowicy (zewnątrz) 60 vs 75KM!! ?? :)) Pozdrawiam i dzieki za wyrozumiałość.!!:D


Ja znam różnicę tylko potrzebne są dokładne zdjęcia, bo jak sprzedawca pokazuje tylko zdjęcie spod maski gdzie praktycznie widać tylko obudowę filtra powietrza to ciężko coś stwierdzić.
Jeśli sprzedawca ma kompletny silnik to bez problemu poznasz różnicę między 1.2spi 60KM (1 wtryskiwacz niewidoczny na zewnątrz bo jest nad przepustnicą) i 1.2mpi 75KM (4 pomarańczowe wtryskiwacze, które rzucają się od razu w oczy) - obie wersje mają kolektory aluminiowe, w 1.2spi jest taki sam kolektor jak w 1.1spi. W punto II kolektory dolotowe są już czarne plastikowe, więc łatwo poznać.

Jeśli sprzedawca ma goły słupek to wystarczy fotka głowicy od strony kolektora ssącego. 1.2spi ma inny rozkład śrub kolektora niż 1.2mpi. Dodatkowo, po głowicy można rozpoznać czy jest to silnik z PuntoI czy PuntoII. PI miały czujnik temp w głowicy (ten idący do kontrolki tak jak w seju 1.1spi), a w PII nie było już czujników w głowicy.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-05-2014, 10:33   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


kamilen, Niestety na fotce jest błędny opis.

Pierwsza głowica po lewej jest to głowica montowana w seju/puntoI 1.1spi oraz w puntoI 1.2spi 60KM. Środkowa (tutaj jest błąd) jest to głowica z Punto II 1.2MPI 60KM (brak otworu na czujnik temperatury) - taka sama głowica siedzi również w Seju 1.1MPI. A ta głowica po prawej to jak najbardziej z Punto I 1.2 75KM.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
krzysiek680 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 114
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 12-05-2014, 13:46   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 S


Przepraszam, że się wtrącę gdyż nie wniosę nic do tematu. Ale mam propozycje ;D gdy ten temat zostanie już wyczerpany ;) mianowicie wszystkie wątki i zagadnienia zostaną rozwiązane, można by z tych wszystkich wypowiedzi i zdj. stworzyć nowy w temat w którym będzie jasno pokazane jak rozpoznać te 2 silniki? na pewno wielu osobom to pomoże i nie będzie trzeba szukać po 20 tematach skoro wszystko będzie w 1 miejscu.
Pozdrawiam ;)
 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 12-05-2014, 19:18   
   Bolid: sc75/vwg4/161


Nie lepiej podjechać na autozłom i sobie zakupić pewny silnik?
Widzisz jaki jest przebieg na liczniku auta, widzisz czy to jest 75 bo nadwozie ma oznaczenia. W sobotę u mnie na szrocie stał właśnie palio 75km z silnikiem o przebiegu 170 tys km. Za cały ten silnik 700zł wołał.
Kupisz w necie to kto Ci zagwarantuje jaki ma prawdziwy przebieg, czy się nie okaże do remontu.
_________________
75Hp
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 12-05-2014, 20:38   
   Bolid: Abarth 1.1


krysy, masz rację ale można podjąć inne rozwiązanie z jakiś powodów...:) Poza tym chyba muszę was poprawić odnośnie głowić. Mianowicie dzisiaj oglądałem silnik 1.2 8 v 75 Km od Palio i nie ma w głowicy wejścia na czujnik tak jak na zdjęciu! Są wtryskiwacze pomarańczowe, kolektor aluminiowy czy metalowy , kolektor wydechowy 421 z dwururką .Silnik nie był myty także w 100% nikt niczego nie zmieniał.Wstawię zdjęcie przy okazji. Pozdrawiam
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-05-2014, 23:04   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


dyzio_abarth napisał/a:
krysy, masz rację ale można podjąć inne rozwiązanie z jakiś powodów...:) Poza tym chyba muszę was poprawić odnośnie głowić. Mianowicie dzisiaj oglądałem silnik 1.2 8 v 75 Km od Palio i nie ma w głowicy wejścia na czujnik tak jak na zdjęciu! Są wtryskiwacze pomarańczowe, kolektor aluminiowy czy metalowy , kolektor wydechowy 421 z dwururką .Silnik nie był myty także w 100% nikt niczego nie zmieniał.Wstawię zdjęcie przy okazji. Pozdrawiam


A te Palio z którego roku? Bo były palio I i palio II. Z tym palio to też dziwne rzeczy. Kiedyś kupiłem niby słupek właśnie z Palio 1.2 75KM (był nawet zamontowany w seju). Okazało się właśnie, że w głowicy nie ma czujnika temperatury i pod pokrywą zaworów był wałek taki sam jak w seju 1.1. Czyli był to silnik o pojemności 1.2, z głowicą taką jak w puntoII 60KM albo w seju 1.1mpi.
Być może w palio (tej wersji z roczników 2001-2004 czyli palioII) była jakaś hybryda czyli silnik taki jak w punto II 1.2mpi 60KM, ale na osprzęcie z 1.2 75KM, bo wg danych technicznych w necie, w palio były silniki 1.2 8V 67KM to właśnie mogłaby być taka hybryda.
To zapodaj te fotki bo to może wnieść trochę nowej wiedzy w temacie tych silników:)
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-05-2014, 00:12   
   Bolid: Seicento 1242


Fiat Palio/Siena, w sumie to prawie to samo. Oznaczenie 178. ( U góry mały błąd zamiast 178 to napisałem 187 w oznaczeniach silnika).

Poprawione:
178B5.000 - MPI 73KM - pewniak, tak jak w P1 176A8.000. :ok:
178B7.045 - też 1242 MPI, a 44kW ~ 59.82KM :/

dyzio_abarth napisał/a:
Mianowicie dzisiaj oglądałem silnik 1.2 8 v 75 Km od Palio i nie ma w głowicy wejścia na czujnik tak jak na zdjęciu! Są wtryskiwacze pomarańczowe, kolektor aluminiowy czy metalowy , kolektor wydechowy 421 z dwururką


Nawet eper ma razem te dwa modele, Siena/Palio. Napewno 73KM występował w pierwszych modelach lata 1996-2001 ,sam nawet taki silnik posiadałem. I był to 73KM z 1999, bez czujnika temp. w głowicy. Oznaczenie 178B5.000. Sygnowanie na błotniku auta "75". Komp również 1.2 MPI. W dowodzie 54.00kW. Fiat Siena.

Tak to wyglądało.



Zauważyłem też ,że rozruszniki w 73KM były 1.0kW ,a w 60KM były 0.8/0.9 kW. Ale to może być przypadek ,ktoś potwierdzi ? :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13-05-2014, 01:34   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Pieczar93, to nieźle fiat namieszał w tych silnikach, tyle lat siedzę w temacie cento a o takiej opcji w palio nie słyszałem. W ogóle dziwny ten silnik z tego zdjęcia co wkleiłeś, wszystkie głowice z którymi miałem do czynienia, a które nie posiadały czujnika temp. miały takie nacięcie w miejscu czujnika (jak na foto od kamilen), natomiast na Twojej focie w tym miejscu nie ma nic. Pierwszy raz widzę taką głowicę :wink:
Czyli jeśli chodzi o palio/siena to chyba 100% pewności można mieć jedynie po sprawdzeniu oznaczenia wałka rozrządu (powinien mieć nr 866) - gdy mamy do czynienia z gołym słupkiem, a jeśli chodzi o kompletny silnik to musi mieć kolektor ssący MPI i wydechowy z dwururką.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum