FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silnikiem
Autor Wiadomość
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 02-06-2011, 10:12   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


dre123 napisał/a:
Ok postaram się wyczyścić silnik i zobaczyć dokładnie skąd cieknie. Nadal jestem niemal pewny, że to z wężyka od odmy.. Może też tak być, że za mocno go przykręciłem i wywala spod uszczelki pokrywy zaworów

Wężyk od sensora dobry bo oglądałem go niedawno przy okazji wymiany wężyka od paliwa. Od elektrozaworu par paliwa jeszcze obejrzę.

Dzięki wielkie!
odkręć ten wąż odmy i w nim masz tłumik płomieni. Jak zawalony takim smarem olejowym to ciężko gazom wyjść do kolektora ssącego i możliwe że wywala uszczelką. A przewód od mapsensora możliwe że nie jest przetarty ale lubi sobie pękać przy wejściu do czujnika i do tego niby filtra (stabilizatora ciśnienia) co jest na drodze od przepustnicy co mapu
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 02-06-2011, 11:12   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Nie trzeba dawać sylikonu pod pokrywę zaworową, tylko trzeba zeszlifować o kilka mm te nóżki u dołu pokrywy na równej powierzchni i do tego oryginalna uszczelka Fiata i mamy spokój.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 02-06-2011, 11:42   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


U siebie szlifowałem te występy w pokrywie zaworowej by mocniej docisnąć uszczelkę i niestety ciekło po jakimś czasie a dałem uszczelkę nową oryginalną fiata.Jednakże jak mechanik wymieniał mi uszczelka pod głowicą to teraz widzę że mam czerwonym silikonem objechane i nie wycieka ani kropelki więc jak to tłumaczyć? Myślę że warto pociągnąć wysokotemperaturowym silikonem
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-06-2011, 19:58   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Przewód od sensora dobry - nie popękany, oglądałem go wzdłuż i wszerz.. Wąż od odmy trochę mokry - trudno powiedzieć co to było - silnik gorący. W środku ta siatka wyglądała ok - czysta zupełnie. Na pewno nie ma tam oleju konsystencji smaru..

Wyczyściłem pokrywę zaworów. Była czarna, ogólnie to na niej właśnie była taka konsystencja smaru czarnego - coś jakby piasek - ziemia. Ogólnie wszystko pod maską było tak pobrudzone - obudowa filtru powietrza, komputer, akumulator, wygłuszenie podszybia. Generalnie po deszczu jest tam mokry syf. Odwróciłem uszczelkę podszybia, ale wygląda dobrze - nie wiem skąd taki bród..

Swoją drogą na kolektorze wydechowym też to samo czarne mazidło i tak jak było napisane wyżej pewnie to śmierdzi olejem jak się rozgrzeje..

Po przejechaniu około 15 km z tego węża od odmy nic nie wyciekło. Sucho i czysto jak po czyszczeniu..

Czy takie nagary w środku silnika mogą jakoś skruszeć i wylatują, czy raczej utrzymują się i narastają ? Pytam, bo na świecach była spory nagar i pewnie w środku tam też jest. Może on blokuje normalną prace silnika, albo zalega gdzieś w wydechu ?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 02-06-2011, 20:38   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Czyli już troszkę wiadomo co taki zapach zostawiało olejowy. Pewno czułeś też taki spalony olej w środku auta lak nawiew dawałeś. I te wycieki raczej spod pokrywy zaworów jak odma czysta.Przepustnica zatem też powinna być ok. Co do świec to one powinny mieć tzw samooczyszczanie się i elektrody nie powinny mieć nagaru zwłaszcza jak jeździsz na LPG gdzie temperatura spalania jest wyższa jak na benzynie. Wniosek że jednak oleju bierze troszkę. Pozamieniaj świece z tych dobrych miejsc czyli cylindrów 3 i 4 na cylindry gorsze gdzie nagaru było więcej i wtedy zobaczysz czy to nie wina świec. Bo ten nagar nie wiem czy wypala się i idzie w tłumiki ale wtedy zatkałby katalizator a już troszkę oleju dolałeś w tym czasie.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-06-2011, 16:51   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Dziś odma nadal czysta a od czyszczenia przejechane około 60km. Jest trochę mokro przy uszczelce pod pokrywą.. Przypomniałem sobie, że jak zmieniali ostatnio uszczelkę pod pokrywą zaworów to wcześniej jednej nie było i dali na sylikon. Chyba wynikło to z tego, że jak kiedyś zakładany był mikser to po prostu dali starą uszczelkę a nowej nikt nie zakładał.. Być może że i tam jest jakiś wyciek, albo przedmuch. Założyłbym ją, ale nie wiem jak się nazywa i jak dokładnie wygląda, bo z tego co widziałem jest tam ich parę..

Spalony olej w środku był i jest wyczuwalny, zwłaszcza jeśli odkręcę nawiew.. Świece dałem już nowe DENSO, chodziło mi bardziej o nagar w środku silnika..

Auto nadal słabe, gaśnie i nierówno pracuje na jałowym.. Poprawia się trochę jak silnik rozgrzeje się i lepiej pracuje na wysokich obrotach..
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 03-06-2011, 18:02   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Nie rozumiem o czym piszesz? Uszczelka pod pokrywą zaworów jest tylko jedna, a nazywa się 'uszczelka pokrywy zaworowej' :-P Wymiana jest prosta i z podstawowym zestawem kluczy dość łatwo wymienić.

Nagar w silniku i świece powinny się same oczyścić, o ile nie masz przedmuchów oleju. Nie ubywa Ci płynu chłodniczego? Ja bym zrobił pomiar kompresji, skoro ciągle na pierwszym i drugim cylindrze masz zaolejone świece.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-06-2011, 20:18   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Chodzi o uszczelki wyżej przy przepustnicy. Po kolei jak ściąga się wszystko by dostać się do pokrywy zaworów jest parę uszczelek..

Dziś przejechałem z 15 km na benzynie - jest to samo.. Dodatkowo w filtrze powierza olej..

Co można zrobić z tym silnikiem i ile jeszcze przejedzie ??
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 03-06-2011, 20:48   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Uszczelki można zrobić z kartonu byleby nie tektury falistej.Najlepszy byłby z bloku technicznego (ten szary na końcu) Najgorzej z ta plastikową uszczelką pod wtryskiem zaraz. Ale ja mam tylko na silikon prócz tej właśnie uszczelki plastikowej którą też objechałem silikonem i daje radę . Nie słychać by ciągnęło lewe powietrze. Olej w filtrze powietrza ewidentnie wskazuje na duże przedmuchy układu korbowo-tłokowego. Są na tyle duże ze odma nie jest w stanie wszystkiego skierować do przepustnicy i cofa się do filtra. Nie strzela czasem?Pod mikserem jak przedmuchy i uszczelka przepuszcza to nie ma wpływu na prace silnika i obroty jałowe. Gdyby były poniżej przepustnicy to tak gdyż wtedy są poniżej regulatora krokowego obrotów.Najlepiej właśnie sprawdzić ciśnienie w cylindrach i przeanalizować co lepsze naprawa silnika czy szrotowy motor z gwarancją rozruchową. Ta uszczelka pod pokrywą zaworów zastanawiająca. Niedawno wymieniana i puszcza wiec znów nachodzą stwierdzenia że przedmuchy i ciśnienie duże z gazów ze skrzyni kobowej
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-06-2011, 07:44   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Silnik nie strzela, choć czasem były takie szarpnięcia i jak dodawało się gazu to muliło go i pomagało przegazowanie go parę razy.. Teraz tego nie ma a za to jest słabszy, nierówno pracuje i gaśnie. Polepsza się praca jak silnik rozgrzeje się - nie gaśnie, lepiej przyspiesza i zdecydowanie bardziej równo pracuje na jałowym..

Już zacząłem orientować się w cenach silników z wymianą. Problem jest jeszcze tego typu, że najlepiej byłoby ze skrzynią i pewnie też z nowym sprzęgłem.. Skrzynia pęknięta i olej zlatuje z niej w jakiś tydzień nawet ten najbardziej gęsty.. Taka wymiana bez sensu chyba.. Co innego jeśli z samym silnikiem zmieściłbym się w 1000.. Sprzedaż takiego auta też chyba nie bardzo, od razu zorientują się, że wrak.. Ma jeszcze ślady od naklejek po firmie i jest dość zaniedbany..

Może jakieś preparaty by pomogły typu ceramizer lub zagęszczacz oleju STP z marketu ??
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 04-06-2011, 09:24   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


dre123 napisał/a:


Już zacząłem orientować się w cenach silników z wymianą. Problem jest jeszcze tego typu, że najlepiej byłoby ze skrzynią i pewnie też z nowym sprzęgłem.. Skrzynia pęknięta i olej zlatuje z niej w jakiś tydzień nawet ten najbardziej gęsty.. Taka wymiana bez sensu chyba.. Co innego jeśli z samym silnikiem zmieściłbym się w 1000.. Sprzedaż takiego auta też chyba nie bardzo, od razu zorientują się, że wrak.. Ma jeszcze ślady od naklejek po firmie i jest dość zaniedbany..

Może jakieś preparaty by pomogły typu ceramizer lub zagęszczacz oleju STP z marketu ??
Jak ktoś mi kiedyś powiedział najważniejsza jest blachówa a mechanikę zawsze można zrobić w swoim zakresie.Wiec jeśli kolega chce trzymać autko dla siebie i wie w jakim jest stanie karoseria (skoro firmowe to dość zaniedbane ale pewno całe)wiec zastanowiłbym się nad tym kompletem skrzynia i silnik. Niewiele pewno więcej ale można wyhaczyć o mniejszym przebiegu i oczywiście z gwarancją rozruchowa jak auto dostało w bok a nie w przód czy tył jak było na biegu.Skoro silnik byłby wymieniany to za jednym razem można sprzęgło i skrzynię sprawdzić . Bo to dolewanie oleju do skrzyni też za darmo nie jest. Ceramizery i inne środki typu doktor... podchodzę do tego sceptycznie i jakby ktoś kupił to auto mógłby być niezadowolony po kupnie i mieć pretensje. Właśnie patrzyłem na allegro. W Twej okolicy silnik i skrzynia w granicach 850 zł. (plus robocizna) A na pewno są jakieś szroty też. Gra warta świeczki jeśli chcesz dla siebie potrzymać auto
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-06-2011, 11:39   
   Bolid: Seicento 900 LPG


No blacha jest ok trochę schodzi farby z kalpy bagażnika wokół zamka, ale to chyba normalne w sejach..

Byłem dziś na regulacji gazu, powiedziałem co i jak a gość, że najpierw auto trzeba naprawić na benzynie a później na gaz przyjechać. Ustawił jak mógł za darmo..

Rozebrałem też górę od przepustnicy i powycierałem olej..

Na Allegro są oferowane silniki z możliwością montażu wysłałem maila do dwóch takich firm z możliwością wyceny kosztów i czasu takiej roboty..

Jeśli wymienię sam silnik to koszty dużo mniejsze a później ewentualnie skrzynie ze sprzęgłem. Do skrzyni już nie leje oleju.. Biegi bardzo ciężko wchodzą, piątka wyskakuje, ale jakoś jestem do niej przyzwyczajony i radze sobie z nią jeszcze..

Jeśli wymiana kompletu silnika ze skrzynią to chyba najlepiej 1,1 już brać ? Lepsza dynamika i nowsze są pewnie..
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 04-06-2011, 12:30   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


dre123 napisał/a:
Do skrzyni już nie leje oleju.. Biegi bardzo ciężko wchodzą, piątka wyskakuje, ale jakoś jestem do niej przyzwyczajony i radze sobie z nią jeszcze..

Jeżeli tak bardzo cieknie to zastosuj starą metodę z małych fiacików, u których ciągle skrzynie ciekły(jedne mocniej-jedne mniej)-napchanie tam smaru stałego(nie towot-dobry jest smar do przegubów, wymieszanego z olejem do skrzyni(całość mocno podgrzana, by lepiej wchodziła).
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 04-06-2011, 13:01   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


dre123 napisał/a:


Jeśli wymienię sam silnik to koszty dużo mniejsze a później ewentualnie skrzynie ze sprzęgłem. Do skrzyni już nie leje oleju.. Biegi bardzo ciężko wchodzą, piątka wyskakuje, ale jakoś jestem do niej przyzwyczajony i radze sobie z nią jeszcze..

Jeśli wymiana kompletu silnika ze skrzynią to chyba najlepiej 1,1 już brać ? Lepsza dynamika i nowsze są pewnie..
Tylko ze wtedy robota podwójna. Każdy mechanik weźmie nawet za spuszczenie płynu itp bo to czas i roboczogodziny. A tak już wszystko będzie na wierchu , jedno oddzielanie skrzyni od silnika . Bez oleju nie pojeździsz za długo kiedyś chrupnie i różnicowy zostawisz na asfalcie.Mechanik co ustawiał gaz powiedział dobrze że pierw musi bez zarzutu na benzynie pracować . I tak kółko się zamyka. Jak masz okazję na silnik 1.1 i skrzynie do niego to bierz ale czy komputer ma taki sam program w 900 i 1.1? nie wiem mam napisane na kompie 0.9 SPI wiec coś w tym jest. Pewno inne czasy wtrysku bo ciut więcej pojemności ma. U mnie w okolicy np trudno dostać na szrocie silnik 1.1 . Idą jak ciepłe bułeczki ponoć. No i wtedy ciut więcej za ubezpieczenie zapłacisz i zmiana w dowodzie bo jakbyś 900 wstawiał to nic bo to teraz część zamienna. Tak więc trzeba przemyśleć
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
trou87 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Wysłany: 06-06-2011, 21:43   
   Bolid: SC 0.9 LPG-140 000


Ostatnio zauważyłem, że silnik w moim samochodzie dziwnie pracuje jak odpalam to trochę nierówno pracuje i bulgocze. Jak jadę to po zmianie biegów jak dodaje gazu to charakterystycznie "charczy" i rzęzi przez chwilę po chwili jest już OK. Przyszedł już też czas wymiany oleju czy to może pomoże i czy to może być powód? Ogólnie oleju nie bierze i nie muli jak przyspieszam. Tylko efekty dźwiękowe mnie martwią. :-?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum