FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problemy z silniczkiem, co mu dolega?
Autor Wiadomość
Budzik92 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 5
Skąd: Nowy Dwór Maz.
  Wysłany: 10-02-2011, 17:33   problemy z silniczkiem, co mu dolega?
   Bolid: Sexczento


hej :smile: niedawno kupiłem seicento 900-tke SPI z 99 roku. Teraz rozwiazuje jego problemy. Przy lepszym rozgrzaniu silnika pojawiał sie niepokojący smród, jak sie okazało silnik był zarzygany. Wiedziałem ze do wymiany jest uszczelka pod zaworami wiec to zrobiłem, zaobserwowałem wtedy olej na filtrze powietrza. Odma nie była zapchana.
Pod tą okrągłą obudowa wtrysku tez było sporo oleju. Po zmontowaniu olej nie ucieka juz pod deklem zaworów lecz cały czas z jakiegoś miejsca wali, troche z pod tego wężyka od odmy który wchodzi w dekiel zaworów. Silnik ma słabiutką moc ( przed wyprzedzeniem skutera musze sie zastanowić) Zaobserwowałem też że przy odpalonym silniku wali spalinami gdy wyciągnę bagnet. Ma ktoś jakieś pomysły o co może chodzić? ;/
 
 
 
NSKK2 
Antypirat drogowy

Pomógł: 33 razy
Wiek: 51
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 104
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-02-2011, 18:35   
   Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510


Witam!Przede wszystkim radzę sprawdzić jaka jest kompresja w cylindrach.Jeśli jest słaba to znaczy albo bardzo już zużyte tłoki i cylindry albo UPG.Jaki auto ma przebieg?Czy środek silnika jest pokryty czarną mazią?Jak wygląda olej i plyn chłodzący?
 
 
Budzik92 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 5
Skąd: Nowy Dwór Maz.
Wysłany: 10-02-2011, 21:10   
   Bolid: Sexczento


Przebiegu ma niby 67 tyś. (ale jak sie nie kupuje pewniaka to przeglad jest sprawą wzgledną)
W silniku nie zauważyłem żadnej czarnej mazi. Olej był wymieniany w tym tygodniu. Płyn chłodzący troche znika.
 
 
 
NSKK2 
Antypirat drogowy

Pomógł: 33 razy
Wiek: 51
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 104
Skąd: Katowice
Wysłany: 11-02-2011, 19:08   
   Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510


Jeśli Twój sej ma rzeczywiście 67tys.to jeszcze nie powinien być zużyty,mój ma 91tys.i chodzi jak zegarek.Ja bym stawiał na UPG lub uszczelki prowadnic zaworów,daj zrobić pomiar kompresji w cylindrach,to wiele powie.Masz przedmuch z komór spalania do komory korbowej i dlatego wybija Ci olej i czuć spalinami z bagnetu.
 
 
Budzik92 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 5
Skąd: Nowy Dwór Maz.
Wysłany: 11-02-2011, 20:52   
   Bolid: Sexczento


znajomy "znachor zamochodów" stwierdził że może to być wina pierścieni. Czy w takim raze wymiana UPG jest konieczna już teraz czy moze poczekać jakieś 2 miesiące? (problemy z pieniążkami)
 
 
 
NSKK2 
Antypirat drogowy

Pomógł: 33 razy
Wiek: 51
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 104
Skąd: Katowice
Wysłany: 12-02-2011, 18:58   
   Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510


Jeśli to nie UPG to nie trzeba jej wymieniać,ale jeśli przebieg jest rzeczywisty to trochę za wcześnie na zużycie pierścieni.Zresztą przy wymianie pierścieni trzeba zdjąć cały blok cylindrów a więc i głowicę też,więc UPG też trzeba wymienić bo starej się nie zakłada.Koszt UPG to zresztą najmniejszy problem.
 
 
Budzik92 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 5
Skąd: Nowy Dwór Maz.
Wysłany: 15-02-2011, 22:59   
   Bolid: Sexczento


w takim razie dzięki za pomoc. Jak seicento doczeka sie dofinansowania napiszę co mu najbardziej dolegało :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum