Rdza na końcówkach podłużnic |
Autor |
Wiadomość |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-03-2019, 15:19 Rdza na końcówkach podłużnic
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Zauważyłem, że w dwóch sejakach jakie posiadamy, pojawia się rdza na końcówkach podłużnic z przodu i z tyłu. Mowa o tych miejscach, w które wkręca się ucho do holowania. Czy u was też pojawia się w tych miejscach ruda? Należy się tym jakoś mocno przejmować, zbierać kasę na blacharza czy coś w tym rodzaju? |
|
|
|
 |
junioras7
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Kwi 2016 Posty: 503 Skąd: Bath
|
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-03-2019, 21:13
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Korzystając z chwili czasu obejrzałem dokładnie podwozie. Miejscami niestety rudzielca przybyło po zimie. Ponieważ auto zachęca zdrową podłogą, progami i silnikiem, postanowiłem że dam to do blacharza. Ostatnio brakuje mi czasu by latać po całym podwoziu ze szlifierką kątową.
Wziąłem młotek i waliłem każde w zardzewiałe miejsce, potem podziubałem dość ostro śrubokrętem. Żadnych dziurek nie udało mi się zrobić.
Poniżej wrzucam zdjęcia (kliknięcie powiększa). Starałem się uchwycić te miejsca, gdzie jest najwięcej rdzy. Co o tym sądzicie, wytrzyma to jeszcze parę lat, gdyby kumaty blacharz to ogarnął i zabezpieczył? Oddawał ktoś może auto na taki zabieg i zmieścił się w 1000zł?
Podłoga pasażera od przodu:
Podłoga kierowcy od tyłu:
Miejsce na wkręcanie ucha holowniczego:
Dalsza część lewej przedniej podłużnicy:
Mocowanie łapy skrzyni biegów:
Tylna strona pasa przedniego:
Pas przedni po środku:
Jeszcze raz podłużnica lewa przód, dalej w stronę kabiny za łapą skrzyni:
Okolice mocowania wahacza lewego przód:
Okolice mocowania wahacza prawego przód:
Wahacz prawy przód:
Tylna końcówka prawej podłużnicy:
Tylna końcówka lewej podłużnicy i mocowanie zderzaka:
Okolice mocowania tylnego lewego wahacza i belki:
Połączenie tylnego prawego amora z belką:
Podłużnica tylna prawa w miejscu mocowania sprężyny:
 |
|
|
|
 |
jackst
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 26 Skąd: Mazury Ełk
|
Wysłany: 26-03-2019, 21:18
Bolid: Seicento 1.1 spi |
|
|
sciagnij sobie nadkola u mnie była masa błota a to prowadzi do rudej |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-03-2019, 21:53
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
U mnie akurat pod przednimi nadkolami rdzy nie ma. Z tyłu gdzie nadkoli nie mam w ogóle, też ani grama. Tylko te cholerne podłużnice tak chrupie. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-03-2019, 23:45
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Za 1000zł nie usuniesz nie zatrzymasz tej korozji...tu by się przydało wszystko oczyścić do blachy,na to jakiś preparat typu R-Stop czy brunox, podkład reaktywny i na to co tam juz chcesz baranek, chlorokauczuk,bitex. A na jak długo to wystarczy diabli wiedzą.... podstawa to oczyszczenie i ,,wypalenie'' tego , bo zapierdzielić barankiem każdy może,a to jeszcze gorzej.... |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-03-2019, 00:20
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Planuję dać do blacharza, żeby to właśnie zrobił. Sam nie mam na to ani czasu, ani cierpliwości. Ustaliłem tyle, że dziur nie ma i po użyciu młotka i śrubokręta żadna się nie pojawiła.
Zastanawia mnie czy za maks tysiaka jakiś zakład mi to ogarnie, oczyści rdze, zabezpieczy odpowiednimi preparatami i tak dalej, gdy jeszcze nie trzeba (na 90%) niczego wycinać i wspawywać. Oddawał ktoś auto na taki zabieg? |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 27-03-2019, 09:12
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Żadnych brunoxow, bitexow i innego dziadostwa, chyba że po powłoką rdza ma niszczyć dalej.
Oczyściłem zgrubnie szczotką na wkrętarce, 2x bez oszczędności cortanin f, po wyschnięciu podkład epoksydowy na zewnętrzne powierzchnie. Kupiłem 10 puszek Tectyl ML (jedna z sondą) i 2x w wszystkie możliwe otwory plus zewnątrz. Po wyschnięciu na zewnątrz 2x Tectyl Bodysafe.
Będzie 5-10 lat spokoju w zależności po czym się jeździ.
W mojej dojazdówce leci 20 rok użytkowania.
Najgorszy w tym wszystkim jest czas, czas schnięcia poszczególnych warstw. |
|
|
|
 |
jackst
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 26 Skąd: Mazury Ełk
|
Wysłany: 27-03-2019, 12:50
Bolid: Seicento 1.1 spi |
|
|
bardzo polecany neutralizator rdzy Rust Converter V607 zrobił na mnie wrazenie z jednych odcinków w tvn Turbo a co do zabezpieczenia polecam wosk Innoteca |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-03-2019, 16:56
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Sebastian_M26 napisał/a: | Najgorszy w tym wszystkim jest czas, czas schnięcia poszczególnych warstw. |
Przy tych specyfikach nie trzeba drzeć rdzy do gołej blachy? Bo dla mnie właśnie to było najgorsze, jak w tamtym roku kasowałem rudą pod wnęką koła zapasowego. Rdza we włosach, w zębach i wszędzie gdzie się da |
|
|
|
 |
Sebastian_M26
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 27-03-2019, 19:31
Bolid: Seicento 900 |
|
|
To co widać to jest max 15 min z szczotkami na wkrętarce.
Odrdzewiacze to głównie fosfor, jak jest kasa można stosować 2x Fertan, to zneutralizuje końcową rdzę. Do roboty są potrzebne tanie okulary i maska z hurt bhp. |
|
|
|
 |
|