FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja alternatora
Autor Wiadomość
albercik54 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 45
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-12-2015, 16:38   Regeneracja alternatora
   Bolid: Seicento 1,1 SPI


Witam
Piszczące łożyska w alternatorze zmuszają mnie do jego zmiany/regeneracji. Z braku odpowiedniego miejsca, czasu i umiejętności raczej nie ogarnę sam wymiany. Po ogarnięciu cen, montaż z demontażem + regeneracja wychodzi jakieś 200zł. Moje pytanie jest takie, czy oddawać im do regeneracji czy kupić regenerowany na allegro i na którymś weekendzie go wymienić.
 
 
krzycho506 
Nałogowiec
Krzycho


Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 620
Skąd: Wadowice
Wysłany: 08-12-2015, 17:12   Re: Regeneracja alternatora
   Bolid: VAN MPI we GAZIE


albercik54 napisał/a:
Witam
Piszczące łożyska w alternatorze zmuszają mnie do jego zmiany/regeneracji. Z braku odpowiedniego miejsca, czasu i umiejętności raczej nie ogarnę sam wymiany. Po ogarnięciu cen, montaż z demontażem + regeneracja wychodzi jakieś 200zł. Moje pytanie jest takie, czy oddawać im do regeneracji czy kupić regenerowany na allegro i na którymś weekendzie go wymienić.



skoro przez week chcesz wkładać regenerowany.....
to co za problem żeby starego zdemontować i rzucić na regeneracje.

Jak przy zakupie regenerowanego będziesz musiał stary demontować a 'nowy' zakładać...

Dla mnie toż to jeden #uj :mg:
_________________
A mój roboczo-wóz spala tylko

Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 <<
 
 
albercik54 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 45
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-12-2015, 19:47   
   Bolid: Seicento 1,1 SPI


Jak wspomniałem chodzi o miejsce :D Jakbym wrócił do domu, gdzie mógłbym się bawić w garażu to znowu nie mam jak sie zabrać z altkiem do Rzeszowa zeby go zawieźć do regeneracji
 
 
mieszko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 32
Skąd: Krk
Wysłany: 08-12-2015, 19:49   
   Bolid: Seito 0,9


Co prawda w 900-tce ale ja regenerowałem - tzn. wymontowałem i oddałem do regeneracji do profesjonalnego zakładu, który zajmuje się tylko alternatorami. Kompletna regeneracja wyszła nieco mniej niż regenerowany na allegro, a miałem jeszcze założony oryginalny MM (takich już nie kupisz).

Regenerowane z allegro są zazwyczaj na tanich chińskich zamiennikach i szansa że pochodzi dłużej jest mniejsza. Przy regeneracji szanujące się zakłady dają np. 6 czy 12 m-cy gwarancji i dostajesz wszystko, co Ci wymienili do wglądu. Dlatego uważam, że wbrew pozorom regeneracja jest lepszą opcją.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-12-2015, 19:51   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


100% racja.
 
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 08-12-2015, 20:49   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


mieszko1 napisał/a:
Regenerowane z allegro są zazwyczaj na tanich chińskich zamiennikach i szansa że pochodzi dłużej jest mniejsza. Przy regeneracji szanujące się zakłady dają np. 6 czy 12 m-cy gwarancji i dostajesz wszystko, co Ci wymienili do wglądu. Dlatego uważam, że wbrew pozorom regeneracja jest lepszą opcją.

Dam przykład co do "regenerowanych" najprawdopodobniej tak jak w cytacie wyżej. Koledze zatarł się altek, wprawdzie nie sejak a Renault megane, Auto było potrzebne "od zaraz" więc zdecydował się kupić "nowy" czyli wypiaskowany i "regenerowany", czyli wypiaskowany i na "oryginalnych częściach" (z czego oryginalne były tylko te wyczyszczone obudowy) - w "szanującym się" sklepie z częściami do aut. Cena to 450 zł plus zwrot zużytego. w ciągu tygodnia altki "regenerowane" były 4 (słownie "cztery") razy reklamowanei wymieniane na inne w tym samym punkcie sprzedaży. I tak, wady to - zbyt mocne nagrzewanie po przejechaniu kr€tkiego odcinke, następna wada to "skaczące" prąd ładowania w granicach na jednym altku od 17 V do 11 V, żażaca się cały czas kontrolka od ładowania i "szeleszczące" łożyska. W końcu po całodziennej jeżdzie po szrotach (okazało się że dość trudno dostępne)udało się znaleźć używkę oryginał w rozsądnej cenie 150 zł na której jeździ (odpukać) już prawie drugi rok beż żadnych niespodzianek.
Tak że jeżeli regeneracja to tylko w zakładzie który się tym zajmuje na poważnie i robi to na częściach dobrej jakości i solidnie bo do tych sprzedawanych "regenerowanych" na allle lu innych "nieznanego" pochdzenia to z daleka...
 
 
albercik54 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 45
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-12-2015, 10:51   
   Bolid: Seicento 1,1 SPI


Udało mi się załatwić garaż z kanałem na święta, więc jednak jakoś sam będę działał :D będę kierował się tym poradnikiem:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=34026
czy oprócz tego macie jeszcze jakieś porady dla kogoś kto będzie dobierał się tam 1 raz ;p
i żeby nie zakładać nowego tematu, czy ten zestaw naprawczy pasuje do skrzyni z podciąganym wstecznym ?
http://allegro.pl/zestaw-...5816115723.html
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 11-12-2015, 13:34   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


albercik54
Tu masz opisane krok po kroku co robić, jak wymienić łożyska i inne "ustrojstwa" w alternatorze, wprawdzie pisze Fiat uno ale altek podobny jak w 900, nawet z "obrazkami"...
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,739.html
 
 
albercik54 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 45
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-12-2015, 23:06   
   Bolid: Seicento 1,1 SPI


Dzięki wielkie :)
 
 
Peter_1965 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 9
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26-01-2016, 12:44   
   Bolid: 900


wojtek12321 napisał/a:
albercik54
Tu masz opisane krok po kroku co robić, jak wymienić łożyska i inne "ustrojstwa" w alternatorze, wprawdzie pisze Fiat uno ale altek podobny jak w 900, nawet z "obrazkami"...
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,739.html


pytanie: czy podane w linku rozmiary łożysk

1. łożysko o symbolu 6203ZZCM (łożysko duże)
2. łożysko o symbolu 6201ZZCM (łożysko małe)

dotyczą również alternatora sc900?

dla mnie ważne, bo auto niezbędne na co dzień, muszę najpierw kupić łożyska, a dopiero potem rozbierać alternator
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 26-01-2016, 14:35   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Peter_1965 napisał/a:
pytanie: czy podane w linku rozmiary łożysk

1. łożysko o symbolu 6203ZZCM (łożysko duże)
2. łożysko o symbolu 6201ZZCM (łożysko małe)

dotyczą również alternatora sc900?

dla mnie ważne, bo auto niezbędne na co dzień, muszę najpierw kupić łożyska, a dopiero potem rozbierać alternator

Tak, jeżeli to typowy alternator 900 Seicento/Ciquecento 900, to tak, chyba że były montowane jakieś inne typy alternatorów w zależności od wersji/wyposażenia.
Robiłem kilka dni temu alternator od Cinquecento też od 900, który pracował u mnie "zastępczo" i po wymianie na inny z powodu własnie zbyt dużych luzów na łożyskach będzie teraz w "zapasie".
Łożyska które montowałem:
1. łożysko o symbolu 6203 2Z CM (łożysko duże)
ŚREDNICA WEWNĘTRZNA: 17mm
ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA: 40mm
SZEROKOŚĆ: 12mm

2. łożysko o symbolu 6201 2Z CM (łożysko małe)
średnica wewnetrzna (mm) - 12
średnica zewnętrzna (mm) - 32
szerokość (mm) - 10
koszt łożysk to 22 zł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum