Regeneracja alternatora |
Autor |
Wiadomość |
albercik54
nówka sztuka ;)
Wiek: 32 Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 45 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 08-12-2015, 16:38 Regeneracja alternatora
Bolid: Seicento 1,1 SPI |
|
|
Witam
Piszczące łożyska w alternatorze zmuszają mnie do jego zmiany/regeneracji. Z braku odpowiedniego miejsca, czasu i umiejętności raczej nie ogarnę sam wymiany. Po ogarnięciu cen, montaż z demontażem + regeneracja wychodzi jakieś 200zł. Moje pytanie jest takie, czy oddawać im do regeneracji czy kupić regenerowany na allegro i na którymś weekendzie go wymienić. |
|
|
|
 |
krzycho506
Nałogowiec Krzycho

Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 620 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 08-12-2015, 17:12 Re: Regeneracja alternatora
Bolid: VAN MPI we GAZIE |
|
|
albercik54 napisał/a: | Witam
Piszczące łożyska w alternatorze zmuszają mnie do jego zmiany/regeneracji. Z braku odpowiedniego miejsca, czasu i umiejętności raczej nie ogarnę sam wymiany. Po ogarnięciu cen, montaż z demontażem + regeneracja wychodzi jakieś 200zł. Moje pytanie jest takie, czy oddawać im do regeneracji czy kupić regenerowany na allegro i na którymś weekendzie go wymienić. |
skoro przez week chcesz wkładać regenerowany.....
to co za problem żeby starego zdemontować i rzucić na regeneracje.
Jak przy zakupie regenerowanego będziesz musiał stary demontować a 'nowy' zakładać...
Dla mnie toż to jeden #uj |
_________________ A mój roboczo-wóz spala tylko
Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 << |
|
|
|
 |
albercik54
nówka sztuka ;)
Wiek: 32 Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 45 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 08-12-2015, 19:47
Bolid: Seicento 1,1 SPI |
|
|
Jak wspomniałem chodzi o miejsce Jakbym wrócił do domu, gdzie mógłbym się bawić w garażu to znowu nie mam jak sie zabrać z altkiem do Rzeszowa zeby go zawieźć do regeneracji |
|
|
|
 |
mieszko1
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 32 Skąd: Krk
|
Wysłany: 08-12-2015, 19:49
Bolid: Seito 0,9 |
|
|
Co prawda w 900-tce ale ja regenerowałem - tzn. wymontowałem i oddałem do regeneracji do profesjonalnego zakładu, który zajmuje się tylko alternatorami. Kompletna regeneracja wyszła nieco mniej niż regenerowany na allegro, a miałem jeszcze założony oryginalny MM (takich już nie kupisz).
Regenerowane z allegro są zazwyczaj na tanich chińskich zamiennikach i szansa że pochodzi dłużej jest mniejsza. Przy regeneracji szanujące się zakłady dają np. 6 czy 12 m-cy gwarancji i dostajesz wszystko, co Ci wymienili do wglądu. Dlatego uważam, że wbrew pozorom regeneracja jest lepszą opcją. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-12-2015, 19:51
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
100% racja. |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 08-12-2015, 20:49
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
mieszko1 napisał/a: | Regenerowane z allegro są zazwyczaj na tanich chińskich zamiennikach i szansa że pochodzi dłużej jest mniejsza. Przy regeneracji szanujące się zakłady dają np. 6 czy 12 m-cy gwarancji i dostajesz wszystko, co Ci wymienili do wglądu. Dlatego uważam, że wbrew pozorom regeneracja jest lepszą opcją. |
Dam przykład co do "regenerowanych" najprawdopodobniej tak jak w cytacie wyżej. Koledze zatarł się altek, wprawdzie nie sejak a Renault megane, Auto było potrzebne "od zaraz" więc zdecydował się kupić "nowy" czyli wypiaskowany i "regenerowany", czyli wypiaskowany i na "oryginalnych częściach" (z czego oryginalne były tylko te wyczyszczone obudowy) - w "szanującym się" sklepie z częściami do aut. Cena to 450 zł plus zwrot zużytego. w ciągu tygodnia altki "regenerowane" były 4 (słownie "cztery") razy reklamowanei wymieniane na inne w tym samym punkcie sprzedaży. I tak, wady to - zbyt mocne nagrzewanie po przejechaniu kr€tkiego odcinke, następna wada to "skaczące" prąd ładowania w granicach na jednym altku od 17 V do 11 V, żażaca się cały czas kontrolka od ładowania i "szeleszczące" łożyska. W końcu po całodziennej jeżdzie po szrotach (okazało się że dość trudno dostępne)udało się znaleźć używkę oryginał w rozsądnej cenie 150 zł na której jeździ (odpukać) już prawie drugi rok beż żadnych niespodzianek.
Tak że jeżeli regeneracja to tylko w zakładzie który się tym zajmuje na poważnie i robi to na częściach dobrej jakości i solidnie bo do tych sprzedawanych "regenerowanych" na allle lu innych "nieznanego" pochdzenia to z daleka... |
|
|
|
 |
albercik54
nówka sztuka ;)
Wiek: 32 Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 45 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11-12-2015, 10:51
Bolid: Seicento 1,1 SPI |
|
|
Udało mi się załatwić garaż z kanałem na święta, więc jednak jakoś sam będę działał będę kierował się tym poradnikiem:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=34026
czy oprócz tego macie jeszcze jakieś porady dla kogoś kto będzie dobierał się tam 1 raz
i żeby nie zakładać nowego tematu, czy ten zestaw naprawczy pasuje do skrzyni z podciąganym wstecznym ?
http://allegro.pl/zestaw-...5816115723.html |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 11-12-2015, 13:34
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
albercik54
Tu masz opisane krok po kroku co robić, jak wymienić łożyska i inne "ustrojstwa" w alternatorze, wprawdzie pisze Fiat uno ale altek podobny jak w 900, nawet z "obrazkami"...
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,739.html |
|
|
|
 |
albercik54
nówka sztuka ;)
Wiek: 32 Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 45 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11-12-2015, 23:06
Bolid: Seicento 1,1 SPI |
|
|
Dzięki wielkie |
|
|
|
 |
Peter_1965
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Lip 2010 Posty: 9 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26-01-2016, 12:44
Bolid: 900 |
|
|
wojtek12321 napisał/a: | albercik54
Tu masz opisane krok po kroku co robić, jak wymienić łożyska i inne "ustrojstwa" w alternatorze, wprawdzie pisze Fiat uno ale altek podobny jak w 900, nawet z "obrazkami"...
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,739.html |
pytanie: czy podane w linku rozmiary łożysk
1. łożysko o symbolu 6203ZZCM (łożysko duże)
2. łożysko o symbolu 6201ZZCM (łożysko małe)
dotyczą również alternatora sc900?
dla mnie ważne, bo auto niezbędne na co dzień, muszę najpierw kupić łożyska, a dopiero potem rozbierać alternator |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 26-01-2016, 14:35
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Peter_1965 napisał/a: | pytanie: czy podane w linku rozmiary łożysk
1. łożysko o symbolu 6203ZZCM (łożysko duże)
2. łożysko o symbolu 6201ZZCM (łożysko małe)
dotyczą również alternatora sc900?
dla mnie ważne, bo auto niezbędne na co dzień, muszę najpierw kupić łożyska, a dopiero potem rozbierać alternator |
Tak, jeżeli to typowy alternator 900 Seicento/Ciquecento 900, to tak, chyba że były montowane jakieś inne typy alternatorów w zależności od wersji/wyposażenia.
Robiłem kilka dni temu alternator od Cinquecento też od 900, który pracował u mnie "zastępczo" i po wymianie na inny z powodu własnie zbyt dużych luzów na łożyskach będzie teraz w "zapasie".
Łożyska które montowałem:
1. łożysko o symbolu 6203 2Z CM (łożysko duże)
ŚREDNICA WEWNĘTRZNA: 17mm
ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA: 40mm
SZEROKOŚĆ: 12mm
2. łożysko o symbolu 6201 2Z CM (łożysko małe)
średnica wewnetrzna (mm) - 12
średnica zewnętrzna (mm) - 32
szerokość (mm) - 10
koszt łożysk to 22 zł |
|
|
|
 |
|