FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
seicento 1.1 MPI WENTYLATOR ZAŁąCZA SIĘ CO CHWILE :(
Autor Wiadomość
manias1987 
nówka sztuka ;)

Wiek: 36
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22-03-2008, 01:07   seicento 1.1 MPI WENTYLATOR ZAŁĄCZA SIĘ CO CHWILE :(
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 MPI Van


-Witam zakupilem wlasnie seicento 1.1 2001 rok. Mam problem z wentylatorem chlodnicy. Mianowicie załącza sie nawet po 10 min jezdzie ok 70-80 km/h. Dodam, ze zadne dodatkowe kontrolki mi sie nie zapalaja, jedynie check engine pali mi sie caly czas. Co radzicie mi najpierw posprawdzac i co ewentualnie moze byc do wymiany. Spróbować na początek wymienić płyn chłodzący, bo pewnie nie byl dlugo wymieniany.
- A druga sprawa to pali mi sie check engine, orientujecie sie moze ile kosztuje podpiecie pod kompa?
Pozdrawiam
 
 
 
ArturS 
coś innego


Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 244
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22-03-2008, 07:57   
   Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner


Szukajka nie boli ;-) Dopiero co o tym było
http://www.seicento.pl/te...zany-vt9535.htm
_________________
P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN

reklama
 
 
 
 
FIGO-22 
nówka sztuka ;)


Wiek: 39
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 37
Skąd: szamotuły
Wysłany: 22-03-2008, 08:42   Re: seicento 1.1 MPI WENTYLATOR ZAŁĄCZA SIĘ CO CHWILE :(
   Bolid: seicento sporting


manias1987 napisał/a:
-Witam zakupilem wlasnie seicento 1.1 2001 rok. Mam problem z wentylatorem chlodnicy. Mianowicie załącza sie nawet po 10 min jezdzie ok 70-80 km/h. Dodam, ze zadne dodatkowe kontrolki mi sie nie zapalaja, jedynie check engine pali mi sie caly czas. Co radzicie mi najpierw posprawdzac i co ewentualnie moze byc do wymiany. Spróbować na początek wymienić płyn chłodzący, bo pewnie nie byl dlugo wymieniany.
- A druga sprawa to pali mi sie check engine, orientujecie sie moze ile kosztuje podpiecie pod kompa?
Pozdrawiam



kolego wlec gdzies na diagnoze komputerowa ... a moze sprobuj domowego sposobu ja tak kiedys robilem odepnij kleme minusowa z akumulatora na jakies 30 min moze ci CHEcK zniknia :-) te gowniane MPI lubia jakos błedy a z wentylem to stawiam tak jak u mnie na czujnik tmp http://allegro.pl/item326...atury_wody.html

pozdrawiam
_________________
FIGO
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-03-2008, 10:45   
   Bolid: Audi


przeszukaj forum pod kątem:
- czujnik temp
- termostat (może jest zamknięty)
- uszcz. pod głowicą
_________________

 
 
wrc86 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 9
Skąd: Krakow
Wysłany: 22-03-2008, 13:19   
   Bolid: Sporting 1.1 mpi


Witam,
Po pierwsze, należy podłączyć samochód pod komputer,
Po drugie, powinno wykryć, że jest błąd czujnika temperatury i sądy lambda za katalizatorem.
Po trzecie, Nie masz kaski na badanie komputerem i chcesz to zrobić sam??
Sprawdź czy wszystkie nóżki które się łączą są na tej samej wysokości, jak rozepniesz ta złączkę to na pewno rozkminisz o co mi chodzi, nie potrafię tego inaczej wyjaśnić.
Póki ci mi pomogło, a wydałem 180 na chłodnice, 70 na czujnik temperatury, i w sumie 150 na płyny chłodnicze, i po co?? Naprawa zajęła mi 5 minut. Jak to zrobisz to kontrolka powinna się jeszcze świecić i po kilku odpaleniach sama zgaśnie. Też mam MPI...... niestety.. Hehehe
Pozdrawiam,
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 22-03-2008, 18:11   
   Bolid: sc A0


mam na szczęscie mpi:)

zakładajac ze termostat ok i pompa wody ok to:

...podjedz pod tester i wykasuj wszystkie błędy..
bedziesz mial na bank zasilanie jednostki sterującej+autodiagnoza wykaze resztę byc moze czujnik choc niekoniecznie, niekoniecznie rowniez sonde..

...jaki masz model komputera?m7 czy m1?

im wiecej zaczniesz grzebac bez podpiecia tym bardziej mozesz popieprzyc sprawe..
podjedz i niech odczytaja i skasują..nastepnie..
...wlącz na chwilke silnik na powiedzmy 4 minuty(zadnego gazowania przeciagania..normalnie jałowy..) po zgaszeniu odczyt...jak nie bedzie bledu zasilania cpu to te bledy dopiero wskaza Ci co masz...

najorszy przypadek:
- jezeli to komputer m1 to po prostu dostał skądś lewy prąd i szlag go trafił...bawicie sie w jakies wzmacniacze i inne neony to tak sie taka zabawa konczy ..ile kosztuje m1 z mapa sportinga to sie (nie daj boze) przekonasz..a neon ile? 7 zeta?

- komputer ma problem z odczytem wartosci oporu z czujnika temperatury..(do wymiany sam czujnik lub polaczenia)..po wymianie wizyta na testerze i kasowanko błędu OBOWIAZKOWO..i ponowne odczyty po kilku cyklach pracy..

- jak silnik przy okazji gubi zaplony to tez masz problem w postaci cpu-powinno to isc w parze przynajmniej tak zawsze jest..


MPI jest duzo lepsze kolego..wlasnie ze wzgledu na mozliwosc szybkiej diagnozy bledów w pracy..to jest moje odczucie i proszę nie uzywać tego przeciw mnie ( Panie blondas ;) ) hehe
Ostatnio zmieniony przez irekg 22-03-2008, 18:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum