seicento 1.1 MPI WENTYLATOR ZAŁąCZA SIĘ CO CHWILE :( |
Autor |
Wiadomość |
manias1987
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 22 Mar 2008 Posty: 1 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22-03-2008, 01:07 seicento 1.1 MPI WENTYLATOR ZAŁĄCZA SIĘ CO CHWILE :(
Bolid: Fiat Seicento 1.1 MPI Van |
|
|
-Witam zakupilem wlasnie seicento 1.1 2001 rok. Mam problem z wentylatorem chlodnicy. Mianowicie załącza sie nawet po 10 min jezdzie ok 70-80 km/h. Dodam, ze zadne dodatkowe kontrolki mi sie nie zapalaja, jedynie check engine pali mi sie caly czas. Co radzicie mi najpierw posprawdzac i co ewentualnie moze byc do wymiany. Spróbować na początek wymienić płyn chłodzący, bo pewnie nie byl dlugo wymieniany.
- A druga sprawa to pali mi sie check engine, orientujecie sie moze ile kosztuje podpiecie pod kompa?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
ArturS
coś innego

Pomógł: 33 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 244 Skąd: Zabrze
|
|
|
|
 |
FIGO-22
nówka sztuka ;)

Wiek: 40 Dołączył: 10 Lut 2007 Posty: 37 Skąd: szamotuły
|
Wysłany: 22-03-2008, 08:42 Re: seicento 1.1 MPI WENTYLATOR ZAŁĄCZA SIĘ CO CHWILE :(
Bolid: seicento sporting |
|
|
manias1987 napisał/a: | -Witam zakupilem wlasnie seicento 1.1 2001 rok. Mam problem z wentylatorem chlodnicy. Mianowicie załącza sie nawet po 10 min jezdzie ok 70-80 km/h. Dodam, ze zadne dodatkowe kontrolki mi sie nie zapalaja, jedynie check engine pali mi sie caly czas. Co radzicie mi najpierw posprawdzac i co ewentualnie moze byc do wymiany. Spróbować na początek wymienić płyn chłodzący, bo pewnie nie byl dlugo wymieniany.
- A druga sprawa to pali mi sie check engine, orientujecie sie moze ile kosztuje podpiecie pod kompa?
Pozdrawiam |
kolego wlec gdzies na diagnoze komputerowa ... a moze sprobuj domowego sposobu ja tak kiedys robilem odepnij kleme minusowa z akumulatora na jakies 30 min moze ci CHEcK zniknia te gowniane MPI lubia jakos błedy a z wentylem to stawiam tak jak u mnie na czujnik tmp http://allegro.pl/item326...atury_wody.html
pozdrawiam |
_________________ FIGO |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-03-2008, 10:45
Bolid: Audi |
|
|
przeszukaj forum pod kątem:
- czujnik temp
- termostat (może jest zamknięty)
- uszcz. pod głowicą |
_________________
 |
|
|
|
 |
wrc86
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 17 Gru 2007 Posty: 9 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 22-03-2008, 13:19
Bolid: Sporting 1.1 mpi |
|
|
Witam,
Po pierwsze, należy podłączyć samochód pod komputer,
Po drugie, powinno wykryć, że jest błąd czujnika temperatury i sądy lambda za katalizatorem.
Po trzecie, Nie masz kaski na badanie komputerem i chcesz to zrobić sam??
Sprawdź czy wszystkie nóżki które się łączą są na tej samej wysokości, jak rozepniesz ta złączkę to na pewno rozkminisz o co mi chodzi, nie potrafię tego inaczej wyjaśnić.
Póki ci mi pomogło, a wydałem 180 na chłodnice, 70 na czujnik temperatury, i w sumie 150 na płyny chłodnicze, i po co?? Naprawa zajęła mi 5 minut. Jak to zrobisz to kontrolka powinna się jeszcze świecić i po kilku odpaleniach sama zgaśnie. Też mam MPI...... niestety.. Hehehe
Pozdrawiam, |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 22-03-2008, 18:11
Bolid: sc A0 |
|
|
mam na szczęscie mpi:)
zakładajac ze termostat ok i pompa wody ok to:
...podjedz pod tester i wykasuj wszystkie błędy..
bedziesz mial na bank zasilanie jednostki sterującej+autodiagnoza wykaze resztę byc moze czujnik choc niekoniecznie, niekoniecznie rowniez sonde..
...jaki masz model komputera?m7 czy m1?
im wiecej zaczniesz grzebac bez podpiecia tym bardziej mozesz popieprzyc sprawe..
podjedz i niech odczytaja i skasują..nastepnie..
...wlącz na chwilke silnik na powiedzmy 4 minuty(zadnego gazowania przeciagania..normalnie jałowy..) po zgaszeniu odczyt...jak nie bedzie bledu zasilania cpu to te bledy dopiero wskaza Ci co masz...
najorszy przypadek:
- jezeli to komputer m1 to po prostu dostał skądś lewy prąd i szlag go trafił...bawicie sie w jakies wzmacniacze i inne neony to tak sie taka zabawa konczy ..ile kosztuje m1 z mapa sportinga to sie (nie daj boze) przekonasz..a neon ile? 7 zeta?
- komputer ma problem z odczytem wartosci oporu z czujnika temperatury..(do wymiany sam czujnik lub polaczenia)..po wymianie wizyta na testerze i kasowanko błędu OBOWIAZKOWO..i ponowne odczyty po kilku cyklach pracy..
- jak silnik przy okazji gubi zaplony to tez masz problem w postaci cpu-powinno to isc w parze przynajmniej tak zawsze jest..
MPI jest duzo lepsze kolego..wlasnie ze wzgledu na mozliwosc szybkiej diagnozy bledów w pracy..to jest moje odczucie i proszę nie uzywać tego przeciw mnie ( Panie blondas ) hehe |
Ostatnio zmieniony przez irekg 22-03-2008, 18:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|