FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Seicento 900 gotowanie plynu chłodzącego w zbiorniku
Autor Wiadomość
Serfer92 
nówka sztuka ;)

Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 8
Skąd: Stronie ?ląskie
Wysłany: 08-02-2015, 11:51   Seicento 900 gotowanie plynu chłodzącego w zbiorniku
   Bolid: Fiat Seicento SX 900 1998r


Witam. Posiadam Fiata Seicento 900 z 98r i mam problem z układem chłodzenia.

Mianowicie wszystko zaczęło się od tego jak zobaczyłem pod samochodem w garażu plamę z płynu chłodniczego w okolicach koła pasażera.
Okazało się, że pompa wody jest uszkodzona i przez nią jest ten ubytek płynu oraz chłodnica ma w dolnej części delikatną dziurę, przez którą też trochę płynu wylewa się na zewnątrz.

Pojechałem do mechanika, zmieniliśmy pompę wody na nową, chłodnicę uszczelniliśmy specjalnym płynem do uszczelniania.

Po przejechaniu 15-20 km zapaliła się czerwona kontrolka od wysokiej temperatury.
Natychmiast zgasiłem auto, otworzyłem maskę i odkręciłem korek w zbiorniku płynu chłodzącego w celu sprawdzenia jego stanu, najpierw usłyszałem dźwięk wypuszczanego powietrza z pod korka i za 2 sekundy woda ze zbiornika zaczęła się wylewać przez korek poza zbiornik. Wentylator się nie uruchamiał.
Zakręciłem korek odczekałem 30 minut i powoli dojechałem do mechanika ( kontrolka się już nie zaświeciła )
Mechanik stwierdził, że może to być wina czujnika temperatury przy chłodnicy, więc zakupiłem nowy czujnik i mechanik go wymienił.
Sprawdziliśmy też bezpiecznik wentylatora który był dobry oraz sam wentylator, który był sprawny.
Niestety nic to nie zmieniła sytuacja była identyczna.
Pojechałem do następnego mechanika, który stwierdził uszkodzony termostat ( zawieszał się prawdopodobnie ) chociaż ogrzewanie działało jak należy i wszystkie wyloty z termostatu były ciepłe.
Wymienił termostat, odpowietrzył układ, uruchomił silnik i zostawił go na biegu jałowym przez ok. 20 minut.
Po 20 minutach zaczął się włączać na kilkanaście sekund wentylator żeby studzić silnik, kontrolka się nie świeciła.
Na drugi dzień przed wyjazdem do szkoły ( 30 km ) sprawdziłem wszystkie płyny w samochodzie.
Okazała się, że olej w silniku jest na stanie minimum więc uzupełniłem go tak aby był między minimum a maksimum.
Pojechałem do szkoły . Po przejechaniu 15 km zaczęła migać kontrolka wysokiej temperatury. Zagasiłem auto, odkręciłem korek od wlewu płynu i woda się nie gotowała , wszystko było okej , chociaż wentylator nadal nie chodził ale może przez to że silnik na odcinku 15 kim nie osiągnął wymaganej temperatury.
Odpaliłem silnik, kontrolka nadal się paliła.
Na zapalonym silniku złapałem za dolną gumową rurę, która prowadzi do chłodnicy żeby sprawdzić czy jest ciepła.
Była ciepła zacząłem ją ruszać i ściskać, kontrolka zaczęła migać i w końcu zgasła.
Przejechałem kolejne 15 km kontrolka się nie świeciła , po ruszeniu z świateł auto zgasło i przez 15 minut nie mogłem go odpalić, woda się nie gotowała.
Po 2 godzinach przejechałem 30 km bez świecenia się kontrolki i gotowania wody.
Niestety problem powrócił wczoraj po przejechaniu 7 km, auto nie gaśnie ale woda się gotuje a kontrolka nadal się świeci.
Przy zbiorniku nie poczułem spalin a w zbiorniku nie ma bąbelków.

Podsumowując:

-Wymieniona pompa woda
- czujnik temperatury przy chłodnicy
- termostat

Usterka nadal ta sama.

Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 08-02-2015, 12:27   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Istnieje możliwość taka, że kupiłeś czujnik rezystancyjny a nie 0-1 dlatego zaświeca Ci sie kontrolka ; też przerabiałem ten temat, po wymienieniu wszystkiego po prostu ja odłaczyłem bo kupiłem nowy czujnik ale niestety rezystancyjny wiec na poczatku lekko się zarzyła a potem świeciła pełna moca.

kontrolka zapala sie od razu, czy lekko się żarzy aż do pełnej mocy ?

czujnik powinien mieć czarna koncowke.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
gajowwy 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: dokładnie
Wysłany: 08-02-2015, 14:05   
   Bolid: seicento 900


Przede wszystkim kiepski to mechanik, który uszczelnia chłodnicę "magicznymi środkami dodawanymi do płynu". Mogło pozatykać kanały. Chłodnica do tego auta to taniocha. Lepiej było wymienić. I porządnie odpowietrzyć układ.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-2015, 14:25   

gajowwy napisał/a:
Przede wszystkim kiepski to mechanik, który uszczelnia chłodnicę
:ok:
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 08-02-2015, 14:31   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


zamiennik kosztuje 50-60zł i nie mam z nim dotychczas problemów, każde magiczne środki to tylko półsrodki które w dalszej części mogą narobić jeszcze większych strat niz dotychczas :wink:
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 08-02-2015, 15:14   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Serfer92 napisał/a:
Podsumowując:



-Wymieniona pompa woda

- czujnik temperatury przy chłodnicy

- termostat

1922 napisał/a:
Istnieje możliwość taka, że kupiłeś czujnik rezystancyjny a nie 0-1 dlatego zaświeca Ci sie kontrolka

Jak pisał Serfer92 "czujnik temperatury przy chłodnicy", a czujnik przy chłodnicy nie ma nic wspólnego z zaświecaniem kontrolki temperatury, on w 900-setce tylko załącza wentylator...
 
 
Serfer92 
nówka sztuka ;)

Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 8
Skąd: Stronie ?ląskie
Wysłany: 08-02-2015, 16:06   
   Bolid: Fiat Seicento SX 900 1998r


Kontrolka jak się zapala to od razu mocnym czerwonym światłem i nie miga.
Jeżeli chodzi o chłodnice to po wymianie pompy nie uszczelniałem jej od razu tylko parę dni jeździłem z lekkim wyciekiem a kontrolka nadal się świeciła i gotował się płyn w zbiorniku , więc prze wlaniem tego uszczelniacza i po objawy te same.
Co powinienem teraz zrobić?
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 08-02-2015, 16:32   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Wymienić chłodnice.

Być może traci ciśnienie w układzie przez tą dziure. Sprawdź drożność układu również, czy nie zapchałeś tym uszczelniaczem czegos

Cytat:
1922 napisał/a:
Istnieje możliwość taka, że kupiłeś czujnik rezystancyjny a nie 0-1 dlatego zaświeca Ci sie kontrolka

Jak pisał Serfer92 "czujnik temperatury przy chłodnicy", a czujnik przy chłodnicy nie ma nic wspólnego z zaświecaniem kontrolki temperatury, on w 900-setce tylko załącza wentylator...


nie doczytałem mój błąd
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Serfer92 
nówka sztuka ;)

Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 8
Skąd: Stronie ?ląskie
Wysłany: 08-02-2015, 18:04   
   Bolid: Fiat Seicento SX 900 1998r


Okej jutro to sprawdzę na napiszę czy pomogło. Dzięki póki co za podpowiedzi.
 
 
Serfer92 
nówka sztuka ;)

Wiek: 35
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 8
Skąd: Stronie ?ląskie
Wysłany: 14-02-2015, 10:38   
   Bolid: Fiat Seicento SX 900 1998r


Witam, dziękuję wszystkim za podpowiedzi okazało się, że odpowietrznik przy lampie był zatkany . Minimalnie puszczał płyn. Po porządnym odpowietrzeniu wszystko się unormowało , kontrolka się nie świeci. Temat uważam za zamknięty. pozdrawiam :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum