siecento 900 |
Autor |
Wiadomość |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 15-10-2015, 21:57
Bolid: fiat seicento |
|
|
Drążek na górze wahacza, tak jak powinno być. Przy seryjnych sprężynach nie było problemu, po obniżeniu (eibach -30) dalej nie ma problemu . |
|
|
|
 |
Jarson75
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 39 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 24-10-2015, 21:51
Bolid: seicento 900 +LPG |
|
|
Koledzy od dwóch tygodni walczę ze swoim sejkiem.Wymienione świece,kable,silniczek krokowy,termostat czujnik temperatury na termostacie,sonda lambda,uszczelniony cały monowtrsyk ,wymienione węże od podciśnień wraz z odmą ,fitr powietrza olej filtr oleju i problem z odpalaniem sejka jest dalej,czyli....na zimnym silniku rano odpali za1 razem ewentualnie za drugim,później gdy się rozgrzeje po zgaszeniu to odpala różnie ale zazwyczaj za 5,6 razem,obroty silnika jak zaskoczy chodzi równo jak zegarek,a po jakimś czasie falują z różna częstotliwością i potrafi zgasnąć dojeżdżając do skrzyżowania. Powiem szczerze że już nie wiem, gdzie dalej szukać przyczyny.Akumulator ok rozrusznik ok.Proszę zasugerujcie coś....Auto jest z instalacją gazową ale na razie nie korzystam z niej dopóki nie zacznie pracować idealnie na benzynie,wiem na pewno jest ona do sprawdzenia i regulacji bądź serwisu.Byłem na komputerze zostały skasowane błędy było ich 8 i nie wskoczyły ponownie.Gdzie szukać przyczyny.....? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24-10-2015, 22:14
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Jeśli masz gaz to jednak spróbowałbym pojeździć na gazie. Jeśli objawy nie będą występować na LPG to wtedy można przynajmniej wykluczyć układ paliwowy. Podjedź do mechanika żeby sprawdził ciśnienie sprężania na cylindrach, bo to może być coś z samym silnikiem. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Jarson75
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 39 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 24-10-2015, 22:35
Bolid: seicento 900 +LPG |
|
|
Ok to już coś.Właśnie przed chwilą go odpaliłem,odpalił za drugim razem,przejechałem się żeby się rozgrzał,nie mam zastrzeżeń do samej jazdy jest dynamcizny dobrze wchodzi na obroty 100 osiąga bez problemu.Teraz chodził na wolnych obrotach idealnie.Odpalał za każdym razem po zgaszeniu. Niepokoi mnie stuk jaki dochodzi z silnika raz głośniej raz ciszej,nie raz nic nie słychać,gdzieś czytałem że to może być popychacz hydrauliczny.Może to jest niedomaganiem silnika? |
|
|
|
 |
Jarson75
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 39 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 25-10-2015, 09:50
Bolid: seicento 900 +LPG |
|
|
Chłopy powiedzcie chodzi mi o zworek podciśnienia który jest zamontowany na przewodzie ,który wychodzi z podstawy monowtrysku i idzie do takiego czujnika po prawej stronie grodzi silnika jest u samej góry , jest do którego jest podłączona kostka elektryczna czy on ma przepuszczać tylko w jedną stronę?Bo mój przepuszcza w obie strony....sprawdzałem go ustami.... ,a wygląda on tak jak na tym zdjęciu. http://allegro.pl/zawor-z...5645685702.html a tu jest widoczny taki czarny walcowaty z białym paskiem po prawej stronie ten dolny http://allegro.pl/fiat-se...5629015792.html i jeszcze jedna fotka http://archiwum.allegro.p...3569733187.html doczytałem w necie idzie do tzw.mapsensora . |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 25-10-2015, 10:08
Bolid: Seicento 900 |
|
|
takie coś przy gazie i hydraulicznej regulacji nie wróży raczej dobrze jeśli ten zaworek nie pomoże. bo jak na moje oko to będą wypalone gniazda zaworów jak to mi się w skodzie zdarzyło. regulacja pomagała tylko na chwilę i to też nie całkiem |
|
|
|
 |
Jarson75
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 39 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 25-10-2015, 10:09
Bolid: seicento 900 +LPG |
|
|
Czyli on przepuszczać ma tylko w jedną stronę? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-10-2015, 10:39
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Wydaje mi się ze to nie jest zaworek a filterek. Ja mam dwie sztuki i też oba sprawdzałem dmuchając i oba przepuszczają w obie strony. Prawidłowe podłączenie to o ile dobrze pamiętam biała część ma być od strony map sensora. Ten zaworek nawet jeśli nie jest podłączony w odpowiednim kierunku nie będzie powodował opisanych przez ciebie objawów. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 25-10-2015, 11:26
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
barkor napisał/a: | Prawidłowe podłączenie to o ile dobrze pamiętam biała część ma być od strony map sensora. |
Zdaje mi się że tam z jednej strony tego 'filterka" powinien być napis "carb" = carburator, czyli "z angielska" = gaźnik i tą stroną powinien być przypięty do wtrysku. |
|
|
|
 |
Jarson75
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 39 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 25-10-2015, 11:36
Bolid: seicento 900 +LPG |
|
|
Dzięki za info to już go wykluczam...jutro podjadę na komputer bo mam umówione z gościem że teraz mam podłączenie i sprawdzenie błędów za free,a dalej to..... |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-10-2015, 12:11
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
wojtek12321 napisał/a: |
Zdaje mi się że tam z jednej strony tego 'filterka" powinien być napis "carb" = carburator, czyli "z angielska" = gaźnik i tą stroną powinien być przypięty do wtrysku. |
Tak, z jednej strony jest "carb" a z drugiej "dist", ale nie mogłem nigdy dojść co te skróty oznaczają, to teraz przynajmniej połowicznie wyjaśniłeś:) W każdym razie na pewno czarna część ma być podczepiona do kolektora a biała do mapsensora, sprawdziłem w google zdjęcia silników seicento i wszystkie mają w ten sposób podłączone, ja u siebie również tak mam. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Jarson75
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 39 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 25-10-2015, 12:53
Bolid: seicento 900 +LPG |
|
|
Tylko mój ten filterek jest jak z pierwszego zdjęcia cały czarny stożkowy kształt z obu stron i żadnych oznaczeń... |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-10-2015, 17:36
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Jarson75 napisał/a: | Tylko mój ten filterek jest jak z pierwszego zdjęcia cały czarny stożkowy kształt z obu stron i żadnych oznaczeń... |
Widocznie masz ten filtr z cinquecento, bo w seicento nie spotkałem się z takim, mam seja z pierwszych miesiąców produkcji (oryginalnie była 900setka) i też mam filtr biało czarny. Tak czy siak, nim bym się akurat nie przejmował, ważne żeby wszystko było szczelne jeśli chodzi o ten wężyk i filtr. A jeśli osprzęt silnika już w zasadzie cały sprawdziłeś to zdiagnozowałbym sam silnik czy nie jest to jakaś mechaniczna usterka. Pojechałbym do ogarniętego mechanika i niech zmierzy ciśnienie sprężania i obejrzy te popychacze hydrauliczne. Jak coś stuka w silniku to jest to już jakiś konkretny objaw, mechanik by pewnie zdiagnozował. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Jarson75
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 39 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 25-10-2015, 23:42
Bolid: seicento 900 +LPG |
|
|
Będę musiał zajrzeć na te popychacze ,ale zaczynam obawiać się że przy tym stukającym popychaczu mógł się już napalić zawór i gniazdo zaworowe,tak jak pisałeś wcześniej trzeba sprawdzić ciśnienie na cylindrach i wszystko się okaże .......i wtedy no cóż głowica w górę |
|
|
|
 |
Adasko
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 10 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 26-10-2015, 01:33
Bolid: Sej 900 |
|
|
Siemanko,
Nie będę zakładał nowego tematu bo chyba nie ma sensu. Otóż ja mam pytanie czysto teoretyczne: kupiłem 16.10 seja z 98 roku za nieduze pieniądze. Problem polega na tym ze lekko nacisnę hamulec a od razu się kola blokują. Zaprowadziłem do mechanika, okazało się że prawe tylne koło w ogóle nie hamuje... ogólnie posprawdzał mi itd. Wyszło, że mam do naprawy: prawy przód amortyzator(30% sprawności) ten hamulec cały, tulejka z przodu i klameczki mi nareperuje hurtem bo nie odskakują. Zaznaczam, że jest to mój pierwszy samochód. Krzyknął mi prawie 500 zł. Prosiłbym mniej więcej o ocene tegoz wydatku. Nie przepłaciłem i jak to ogólnie wygląda? Z góry dziękuje |
_________________ Szybkość to nie wszystko.. |
|
|
|
 |
|