FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silniczek krokowy Seicento 900
Autor Wiadomość
seik 
Bywalec

Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 58
Skąd: Jno
Wysłany: 27-08-2011, 14:31   Silniczek krokowy Seicento 900
   Bolid: seicento 900


Cześć wszystkim, włączyłem rano samochód a on cały czas wyje na biegu jałowym(potem przełączyłem na benzynę i to samo), odpiłem akumulator ale nic nie pomogło. Znajomy powiedział mi że możliwe że zawiesił mi się silniczek krokowy. Mam LPG. Czy silniczek krokowy to ten który jest pod śrubą do regulacji gazu? Ma on 2 śrubki, czy jeśli to ten silniczek mogę go odkręcić w tej pozycji? Czy muszę go całego wyjąć by wyczyścić? Szukałem fotek na forum ale wszystkie wygasły.
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 27-08-2011, 17:57   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Jak pod śrubą do regulacji gazu? Masz gaz na śrubę czy na silnik krokowy?

Poza tym jak problem jest i na gazie i na benzynie to dobierz się do silnika krokowego w korpusie przepustnicy. Poza tym podwyższone obroty mogą być spowodowane zaciąganiem lewego powietrza, także dobrze byłoby rozebrać korpus przepustnicy i sprawdzić w jakim stanie są wszelkie uszczelki i wymienić co trzeba (kosztują małe pieniądze w ASO). Dodatkowo należy sprawdzić czy wszystkie wężyki są w całości i czy któryś nie spadł, albo nie jest źle podłączony (tu już trzeba by porównać z jakimś zdjęciem).
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 27-08-2011, 19:40   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Zobacz czy nie ciągnie elektrozaworem oparów paliwa. Taka gumowa rurka co wchodzi do przepustnicy z niebieskiej plastikowej rurki. Może też przez serwo hamulcowe brać powietrze. Poniżej przepustnicy taka plastikowa ryrka dość dużej średnicy. Możesz ją zdjąć i zatkać otwór przy silniku i odpalić. Zobaczysz czy to tam ciągnie. Tak samo powyżej ten przewód z niebieskiej rurki. Jak to nie będzie to to silniczek krokowy do wymiany lub czyszczenia. Na pewno nie ten silniczek od gazu o ile go masz bo i tak dostaje się tam powietrze ponad przepustnicą czyli nie ma wpływu na wysokość obrotów na jałowym biegu. Zobacz jeszcze czy przepustnica po puszczeniu pedału "gazu" wraca do położenia zamkniętego czyli opiera się o zderzak. Silniczek krokowy ma cztery wejścia . Dwa zewnętrzne i dwa wewnętrzne przy badaniu multimetrem powinny mieć około 53 om. Jeśli któryś pomiar nie będzie miał wyniku to spalone uzwojenie. Ps. Twa miejscowość Jno=Inowrocław?
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
seik 
Bywalec

Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 58
Skąd: Jno
Wysłany: 01-09-2011, 08:13   
   Bolid: seicento 900


Dzięki wszystkim za informacje, okazało się że oprócz silnika krokowego, zacinała się linka, która otwiera przepustnice. Po przeczyszczeniu, i poskładaniu auto jeździ jak trzeba, od razu wymieniałem nowy termostat bo orginał miał już 10 lat i słabo grzał, i oczywiście nowy płyn do chłodnicy.
_________________
 
 
WSZMYT 
nówka sztuka ;)

Wiek: 63
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 1
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 24-07-2012, 19:29   
   Bolid: SEICENTO 899 LPG


U mnie pomogło zresetowanie czyli zdjęcie klem i zwarcie na kilkadziesiąt sekund.Sejo działa na gazie i benzynie ok.(na razie) :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum