Silniczek krokowy Seicento 900 |
Autor |
Wiadomość |
seik
Bywalec
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 58 Skąd: Jno
|
Wysłany: 27-08-2011, 14:31 Silniczek krokowy Seicento 900
Bolid: seicento 900 |
|
|
Cześć wszystkim, włączyłem rano samochód a on cały czas wyje na biegu jałowym(potem przełączyłem na benzynę i to samo), odpiłem akumulator ale nic nie pomogło. Znajomy powiedział mi że możliwe że zawiesił mi się silniczek krokowy. Mam LPG. Czy silniczek krokowy to ten który jest pod śrubą do regulacji gazu? Ma on 2 śrubki, czy jeśli to ten silniczek mogę go odkręcić w tej pozycji? Czy muszę go całego wyjąć by wyczyścić? Szukałem fotek na forum ale wszystkie wygasły. |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 27-08-2011, 17:57
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Jak pod śrubą do regulacji gazu? Masz gaz na śrubę czy na silnik krokowy?
Poza tym jak problem jest i na gazie i na benzynie to dobierz się do silnika krokowego w korpusie przepustnicy. Poza tym podwyższone obroty mogą być spowodowane zaciąganiem lewego powietrza, także dobrze byłoby rozebrać korpus przepustnicy i sprawdzić w jakim stanie są wszelkie uszczelki i wymienić co trzeba (kosztują małe pieniądze w ASO). Dodatkowo należy sprawdzić czy wszystkie wężyki są w całości i czy któryś nie spadł, albo nie jest źle podłączony (tu już trzeba by porównać z jakimś zdjęciem). |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 27-08-2011, 19:40
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Zobacz czy nie ciągnie elektrozaworem oparów paliwa. Taka gumowa rurka co wchodzi do przepustnicy z niebieskiej plastikowej rurki. Może też przez serwo hamulcowe brać powietrze. Poniżej przepustnicy taka plastikowa ryrka dość dużej średnicy. Możesz ją zdjąć i zatkać otwór przy silniku i odpalić. Zobaczysz czy to tam ciągnie. Tak samo powyżej ten przewód z niebieskiej rurki. Jak to nie będzie to to silniczek krokowy do wymiany lub czyszczenia. Na pewno nie ten silniczek od gazu o ile go masz bo i tak dostaje się tam powietrze ponad przepustnicą czyli nie ma wpływu na wysokość obrotów na jałowym biegu. Zobacz jeszcze czy przepustnica po puszczeniu pedału "gazu" wraca do położenia zamkniętego czyli opiera się o zderzak. Silniczek krokowy ma cztery wejścia . Dwa zewnętrzne i dwa wewnętrzne przy badaniu multimetrem powinny mieć około 53 om. Jeśli któryś pomiar nie będzie miał wyniku to spalone uzwojenie. Ps. Twa miejscowość Jno=Inowrocław? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
seik
Bywalec
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 58 Skąd: Jno
|
Wysłany: 01-09-2011, 08:13
Bolid: seicento 900 |
|
|
Dzięki wszystkim za informacje, okazało się że oprócz silnika krokowego, zacinała się linka, która otwiera przepustnice. Po przeczyszczeniu, i poskładaniu auto jeździ jak trzeba, od razu wymieniałem nowy termostat bo orginał miał już 10 lat i słabo grzał, i oczywiście nowy płyn do chłodnicy. |
_________________  |
|
|
|
 |
WSZMYT
nówka sztuka ;)
Wiek: 63 Dołączył: 24 Lip 2012 Posty: 1 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 24-07-2012, 19:29
Bolid: SEICENTO 899 LPG |
|
|
U mnie pomogło zresetowanie czyli zdjęcie klem i zwarcie na kilkadziesiąt sekund.Sejo działa na gazie i benzynie ok.(na razie) |
|
|
|
 |
|