FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ślizganie się paska klinowego
Autor Wiadomość
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-11-2013, 18:27   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Kolego sej600, 'z kąd' to nie wiem :lol:
To jeszcze raz napiszę specjalnie dla ciebie: regulator nie ma nic wspólnego z paskiem bo w alternatorze znajduje się po przeciwnej stronie, tak więc nie ma z nim nic wspólnego.
Pasek hula po kole pasowym napędzając wirnik altka, na końcu wirnika jest komutator po którym ślizgają się szczotki, a te z kolei są umieszczone w regulatorze napięcia przykręconym do obudowy altka. Rozumiesz czy dalej masz wątpliwości?
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Spopielar 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Radom
Wysłany: 05-11-2013, 21:00   
   Bolid: Seicento 900 98'


W takim razie kolego X-raT, jak wytłumaczysz żywotność paska wynoszącą całe 2 tygodnie, fakt iż przy rozświetleniu zegarów silnik jakby "stracił parę km" oraz że samo rozjaśnienie pojawia się w momencie gdy słychać ślizganie się paska, gdyby wina leżała po stronie samego paska w momencie uślizgu kontrolki powinny przygasnąć z racji słabszego ładowania, jeśli jednak tak się nie dzieję nie ma możliwości aby był to sam pasek
 
 
sej600 
Nałogowiec

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 120
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 05-11-2013, 23:29   
   Bolid: 1,2 8V


X-raT napisał/a:
regulator nie ma nic wspólnego z paskiem bo w alternatorze znajduje się po przeciwnej stronie, tak więc nie ma z nim nic wspólnego
nie mam więcej pytań :rotfl: :rotfl:
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 06-11-2013, 00:03   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Kolego Spopielar, mam pewną koncepcję rozwiązania tego "sporu" kup za kilka, maksymalnie kilkanaście złotych prosty multimetr, zastosuj się do wskazówek kolegiX-raT, który dość jasno opisał jak sprawdzić regulator napięcia i wtedy będziesz pewien, czy tak naprawdę on jest winowajcą tego zamieszania. Najlepiej jakbyś nagrał jakiś filmik, w którym pokazane będą wartości napięcia jakie będą osiągane w trakcie pracy silnika. Być może zaoszczędzisz trochę grosza, a miernik przyda się na pewno w przyszłości.
 
 
Spopielar 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Radom
Wysłany: 06-11-2013, 17:26   
   Bolid: Seicento 900 98'


Spór można powiedzieć rozwiązany, zrobiłem pomiar multimetrem napięcie było 14,45 i ciągle rosło jak doszło do 15,50 to skończyłem pomiar żeby nie zemdleć :)) . Regulator kupiony jutro lub jeszcze dzisiaj zabieram się za wymianę a że jest dostęp to powinienem dosyć szybko się uwinąć :smile:
 
 
sylwesterop 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 45
Skąd: Op
Wysłany: 06-11-2013, 17:33   
   Bolid: seicento


Tylko nie złam szczotki :grin:
 
 
Spopielar 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Radom
Wysłany: 12-11-2013, 19:21   
   Bolid: Seicento 900 98'


Wymieniłem elementy stary pasek nie miał praktycznie żadnego ząbka i sam rozpadał się w rękach więc moim zdaniem ten w bagażniku był poprostu dosyć sparciały, problem z rozjaśnianiem żarówek zniknął po wymianie regulatora jednak po przejechaniu pewnego czasu pasek zaczął czasami piszczeć (bardziej na zimny silnik i nie często), stan paska powierzchownie jest bez zarzutów jednak zauważyłem iż jest luźniejszy niż był w momencie wymiany

Rozumiem że nowy pasek poprostu rozciągnął się do jakiegoś momentu i teraz należy powtórzyć naciąganie żeby było ok ? :smile:
 
 
sylwesterop 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 45
Skąd: Op
Wysłany: 12-11-2013, 20:15   
   Bolid: seicento


Dobrej jakości pasek raczej nie powinien zmieniać swoich parametrów podczas eksploatacji wymiar trzyma kord niestety w XXI wieku cofamy się technicznie, jak ci piszczy podciągnij możesz też zastosować preparat antypoślizgowy w spreju.
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 12-11-2013, 20:16   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Spopielar napisał/a:
powtórzyć naciąganie żeby było ok ?

Tak, możesz to zrobić jeżeli widzisz i czujesz że zrobił się zbyt lużny.
 
 
Spopielar 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Radom
Wysłany: 12-11-2013, 23:22   
   Bolid: Seicento 900 98'


Nie tylko widzę luz ale i słyszę :-P . Co prawda dla mnie też jest dziwne że pasek sam się wyciągnął jednak powiedzmy że mogło tak się stać, jutro naciągne jeśli znowu się rozciągnie trzeba będzie szukać problemu w którymś z kół na których się obraca :-P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum