FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonda lambda - czy warto kupić zamiennik?
Autor Wiadomość
Trobin 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-08-2011, 15:50   Sonda lambda - czy warto kupić zamiennik?
   Bolid: Fiat Seicento SX 0,9


Dziś mój mechanik poinformował mnie, że w moim Seicento popsuła się sonda lambda i koszt oryginalnej to ok. 300 zł (oczywiście plus robocizna). Mówił też, że zamienników nie opłaca się kupować, ponieważ coś w nich nie pasuje i trzeba styki przerabiać. Czy to prawda i rzeczywiście musiałbym wydać ponad 300 zł, żeby silnik dobrze pracował czy jednak jakiś zamiennik pasowałby do mojego auta? Ilu przewodowa jest sonda lambda w Seicento 0.9?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 30-08-2011, 17:06   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Oryginalne mamy bosha sondy. Wymieniałem dwa razy. Pierwszy raz na boscha też ale drugą już na NTK (to samo co NGK)i chodzi do dzisiaj nawet na LPG tak że nie ważne jaki producent. Oczywiście nie kupuj tzw "no name" sondy bo nie wiadomo ile pociągnie. Ale jak wiesz jaka firma i opinie znasz to kupuj zamiennik . Ważne by była czteroprzewodowa ( z podgrzewaniem) Nawiasem jaka robocizna z wymiana sondy? Odkręcić ,przełożyć wtyk(jeśli zamiennik) Wkręcić i gotowe. Może byc problem troszkę z odkręceniem ale nie aż taki
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Trobin 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-08-2011, 12:18   
   Bolid: Fiat Seicento SX 0,9


Jeszcze nie wiem jaka robocizna, dziś może się dowiem. A na czym dokładnie polega to "przełożenie wtyku"?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 31-08-2011, 13:32   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jak kupujesz sondę uniwersalną to nie masz końcówki czyli wtyczki a same przewody.Wtyczkę sondy mamy w okolicy centralki wtrysku taka płaska na cztery przewody. Musisz uciąć kawałek przewodów z wtyczką przy starej sondzie i połączyć z sondą nową najlepiej po połączeniu zalutować .Przed ucięciem wymierz przewody według starej długości by pasowała, przewód mamy dość długi.Nie jest to trudne bo są kolory zunifikowane dwa białe przewody to podgrzewanie sondy, szary -masa i czarny-sygnałowy gdzie przekazuje napięcie do sterownika. Najwięcej trudności może sprawić wykręcenie starej sondy jeśli dość mocno skorodowała w układzie wydechowym
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 31-08-2011, 13:42   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


no ponoć odkręcenie sondy to nie lada wyzwanie :wink:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum