 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
SS 900 szarpie, dusi się, z rury dziwnie "pierdzi" |
Autor |
Wiadomość |
Pocisk90
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 17-08-2015, 13:50 SS 900 szarpie, dusi się, z rury dziwnie "pierdzi"
Bolid: Seicento |
|
|
Witam. Problemy jak w opisie, samochód szarpie i dusi się, a spaliny z rury wydechowej też nie wydalają się tak płynnie i cicho tylko dziwnie głośno i z takimi impulsami, po prostu potocznie mówiąc takie pierdzenie bo ciężko to inaczej opisać słowami. Problem jest zarówno gdy silnik pracuje na benzynie jak i na gazie, jednak w gazie jest zdecydowanie gorzej.
W obu przypadkach silnik pracujący na luzie zachowuje się tak jakby miał za chwilę zgasnąć i ma się wrażenie, że co jakiś trzeba mu przygazować. Natomiast podczas jazdy gdy samochód zaczyna rwać i szarpać, a puści się pedał gazu bądź wciśnie sprzęgło to owe rwanie i szarpanie ustępuje, po czym jak znowu doda się gazu to znowu szarpie.
PS: po kilkunastu kilometrach jazdy czyli gdy silnik się zagrzeje, na benzynie sytuacja jest w miarę dobra, ale daleka od ideału, a gaz bez znaczenia- ciągle bez zmian ta sama sytuacja. |
|
|
|
 |
Sieman
nówka sztuka ;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 39 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-08-2015, 15:51
Bolid: Seicento 900 SX |
|
|
Zapłon jakiś felerny, albo czujnik położenia wału Problem się pojawił z dnia na dzień czy narastał stopniowo ? |
|
|
|
 |
Pocisk90
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 17-08-2015, 17:09
Bolid: Seicento |
|
|
Stopniowo.
Samochód zapala bez zarzutów, tylko chodzi tak jakby miał "zdechnąc" . Ciężko to opisac, musiałbym nagrac krotki filmik, który wieczorem tutaj udostępnię. |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 17-08-2015, 18:03
Bolid: Seicento 900 |
|
|
na początek świece i kable zapłonowe do zmiany |
|
|
|
 |
Pocisk90
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 18-08-2015, 06:03
Bolid: Seicento |
|
|
Aktualizacja: wieczorem przejechałem samochodem kilkadziesiąt kilometrów. Sytuacja ma się tak jeśli chodzi o benzynę: pierwsze kilometry jak powyżej czyli dusi, szarpie i "pierdzi" jednak po rozgrzaniu się silnika jest dobrze, także nawet stojąc na czerwonym świetle nie szarpie i nie trzeba gazowac. To koniec pozytywów bo przechodzę do gazu- otóż na gazie przestało przerywać, dusić itp bo... wcale już samochód nie jedzie. Samochód przełącza sie na gaz, słychać ten dźwięk przelaczenia natomiast samochód zachowuje się tak jakby zabrakło paliwa. Proszę więc o radę, czy najpierw zająć się tymi świecami i kablami czy najpierw udać się na przegląd instalacji? |
|
|
|
 |
Peter_1965
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Lip 2010 Posty: 9 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-08-2015, 07:57
Bolid: 900 |
|
|
na początek wykręć świece i sprawdź jak wyglądają - nie powinny być czarne, zaolejone ani z dużą ilością nagaru -opisz albo wklej fotkę
przytrzymaj u wylotu rury wydechowej (oczywiście przy włączonym silniku!) białą chusteczkę higieniczną i sprawdź, czy nie zbiera się na niej szybko sadza
nie myłeś przypadkiem komory silnika myjką ciśnieniową? jeżeli elektryka wysokiego napięcia jest stara, to mogły powstać przebicia, iskra jest słaba lub nie ma jej na niektórych cylindrach wcale
sprawdź czy gumowe wężyki w komorze silnika nie są uszkodzone, lub nie spadły z końcówek na których były założone; w szczególności ten, który prowadzi z okolic tzw komputera
stan filtra powietrza i odmy?
jeżeli to wszystko jest ok to dalsza diagnoza w kierunku czujnika położenia wału |
|
|
|
 |
pawwel
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2015 Posty: 27 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 20-08-2015, 10:34
Bolid: Seicento Van 1.1 MPI 2004 |
|
|
Dla mnie to jasno wygląda na świecie+przewody WN do wymiany, ostatecznie cewka.
Dlaczego?
Auto nie pracuje na wszystkie cylindry, autor nie podał informacji czy w/w wymiany były dokonywane, a powinny być robione stosunkowo często(z wyj. cewki).
Na korzyść powyższego problemu z układem zapłonowym przemawia również to, że na gazie pracuje gorzej - gaz jest bardziej wymagający odnośnie stanu w/w elementów.
Ciepły silnik pracuje lżej oraz otrzymuje mniejszą(proporcjonalnie) mieszankę do silnika zimnego, więc to może usypiać problem.
Powyższe napisałem z własnego doświadczenia, u mnie pomogła wymiana świec (NGK 11zł/szt) oraz przewodów WN (Bosch ok. 54zł komplet) |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|