FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczekla pod pokrywą zaworów.
Autor Wiadomość
Olonor 
Nałogowiec


Wiek: 36
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 210
Skąd: Łódź / Selkirk
Wysłany: 28-04-2013, 01:03   
   Bolid: One Point One MPI


ja mam 1.1... i najprawdopodobniej w Poniedziałek wezme się do pracy...
i jak juz to pokazałem na forum śrubą oryginalną juz ktos gwint zerwał i zrobił patent :)

_________________

One Point One - Multi Point Injection
 
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 28-04-2013, 01:07   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


To bierz się do pracy, żadnej filozofii nie ma :) . Ja mam MPI, starszej generacji co prawda ale jak robilem ostatnio uszczelkę to wtryski ani troche mi nie przeszkadzały. 20 min roboty. Jeśli bedzie nagar na pokrywie w środku to możesz oczyścić jakas benzynka.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 28-04-2013, 12:58   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


jankoxxx1 napisał/a:


partactwo taka robota i inaczej tego nie można nazwać


porady tyś to kiedyś rozbierał wogóle chyba nie a z tego co sądzę to są tu nie liczni którzy kiedykolwiek w kanale byli,po takich doradach dla nie doświadczonych może ktoś więcej zepsuć i kłopotów narobić niż naprawić

nie wiem co źle napisałem? Starczy czytać ze zrozumieniem - teraz tego uczą w szkołach


jankoxxx1 napisał/a:
uważaj na ten pierścień plastykowy lubi pękać przy zdejmowaniu na monowtrysku

A jak go już znajdziesz to mi pokaż ten plastykowy pierścień bo nie widziałem chyba takiego czegoś. Tylko przy szukaniu nie przyświecaj zapalniczką
Domyślam się ze chodzi o przekładkę izolującą zespół wryskiwacza od przepustnicy ale ta podkładka jest mocowana na kołkach ustalających i bez potrzeby nie zdejmuje się jej - tak więc nie pęknie
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 28-04-2013, 13:08   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


jankoxxx1 napisał/a:

partactwo taka robota i inaczej tego nie można nazwać


porady tyś to kiedyś rozbierał wogóle chyba nie a z tego co sądzę to są tu nie liczni którzy kiedykolwiek w kanale byli,po takich doradach dla nie doświadczonych może ktoś więcej zepsuć i kłopotów narobić niż naprawić


Haha :)) kolego, zapomniałeś dziś tych Twoich pigułek? Łyknij zanim znów siądziesz na forum :))
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 28-04-2013, 13:26   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


macher ma rację, opisał wszystko dobrze.

jankoxxx1 A swoją drogą jak ktoś tego nie skapował, lub wie że nie da rady to niech nie zabiera się do roboty. Sam ogarniam mechanikę, ale wolałem się spytać dla pewności bo się przeraziłem z racji że w innych pojazdach wystarczyło owiewki zdjąć i odkręcało się pokrywy, a tu multum przewodów w tym miejscu jest :P

A napier... wszędzie silikonu to już nie partactwo? :))
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
zieluny 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Krak
Wysłany: 28-04-2013, 19:21   
   Bolid: sc sporting


saper94 napisał/a:
A napier... wszędzie silikonu to już nie partactwo? :))


Wszedzie to partactwo ale danie troche po uszczelce to juz mysle nie. Tak robilem po pokrywa i termostatem. Lepiej dac troche niz nie dac i ma cieknac. Przeciez sylikon to nie grzech... :)
_________________
Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego ;)
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 28-04-2013, 19:34   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Ja silikonu na przekór wszystkiemu nie dałem i zobaczymy :)) Uszczelka Elring, trzyma już 8 dni ostrego piłowania i kilkaset km. Stara założona w warsztacie kiedyś zaczęła cieknąć po tygodniu :))
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
zieluny 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Krak
Wysłany: 28-04-2013, 19:36   
   Bolid: sc sporting


Kazdy robi jak chce :) Jeden daje drugi nie :)
Wazne aby bylo to zrobione z glowa i dzialalo.
_________________
Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego ;)
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 28-04-2013, 19:47   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


zieluny napisał/a:
Kazdy robi jak chce :) Jeden daje drugi nie :)

Nie wnikam :lol:

zieluny napisał/a:
Wazne aby bylo to zrobione z glowa i dzialalo.

Wszystko dokładnie i na spokojnie ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Olonor 
Nałogowiec


Wiek: 36
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 210
Skąd: Łódź / Selkirk
Wysłany: 29-04-2013, 00:27   
   Bolid: One Point One MPI


Słuchajcie... się kłucicie o partactwo czy nie...
każdy się kiedyś uczy rozpieprzy to bd musiał kupić trzeba się liczyć z takimi wydatkami :P
ja akurat sie kosztami nie martwie bo za dniówkę kupie skrzynie a za trzy 1.2 mpi :) więc jak się zebie to sie kupi nowe :)
_________________

One Point One - Multi Point Injection
 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 29-04-2013, 00:48   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Olonor, to do mafii należysz, czy co... :lol:
ja tam takiej roboty za partactwo nie uznaje, wszystko profi, tyle że nie trzeba demontowac połowy gratów i płynu spuszczać, co jest sporym ułatwieniem ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Olonor 
Nałogowiec


Wiek: 36
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 210
Skąd: Łódź / Selkirk
Wysłany: 29-04-2013, 01:01   
   Bolid: One Point One MPI


rzuć okiem na miasto w którym mieszkam to zrozumiesz moje zarobki :)
za seja zapłaciłem 6 dniami pracy :) a za stawkę godzinową kupuję 4.45L paliwa :)
6.19(godzina) / 1.39(litr)
_________________

One Point One - Multi Point Injection
 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 06-09-2013, 12:35   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Mogę poinformować że od czasu wymiany uszczelka nie cieknie ;)

Zero silikonu, nic nie spiłowałem :P
Nawet pokrywy i przepustnicy nie wyciągałem, ale uniosłem ją na ~3cm w górę, tak żeby jakoś nową wsunąć :))

Na koniec dodam że dobry klucz imbusowy to podstawa... Więc jak ktoś chce odkręcać pokrywę marketówkami, to niech lepiej odpuści sobie.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Pepiś 
Bywalec

Wiek: 40
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 82
Skąd: SK / TOP / NO
Wysłany: 06-09-2013, 15:38   
   Bolid: Było : Seicento SX


no czytam czytam i nic nie kumam. jak wymienic taka uszczelke pod pokrywa zaworow? :znudzony:
 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 06-09-2013, 16:07   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


No to mały manual dla opornych :P
1)demontujemy kopułkę przepustnicy, wraz z rurą dolotu, odmą (cienki i gruby przewód) i pokrywką puszki filtra powietrza i odkładamy gdzieś żeby nam to nie przeszkadzało
2)odkręcamy podstawę cewek zapłonowych i odłączamy ich zasialnie - przewodów WN nie trzeba odłaczać, niech sobie cewki leżą swobodnie
3) wypinamy od przepustnicy wtyczki od: silnika krokowego, czujnika temperatury, czujnika położenia przepustnicy
4)odłączamy od przepustnicy wężyk map-sensora (po co ma przeszkadzać)
5)wypinamy ze złączek trzymających wszelkie wężyki naokoło (żeby były sobie luźno, później się je ułoży)
6)odkręcamy przepustnicę od pokrywy (2 śruby pod czarną kopułką, którą zdemontowaliśmy, czy są inne nie pamiętam szczerze) tak żeby można było ją lekko do góry unieść
7)odkręcamy pokrywę (imbus)
8 ) wyciągamy starą uszczelkę po lekkim uniesieniu pokrywy (na 3 cm starczy nawet i wystarczy trochę się nagimnastykować)
9)wycieramy szmatką ze zmywaczem do silikonu, lub benzyną głowicę i pokrywę (miejsce styku z uszczelką)
10)DOKŁADNIE wciskamy uszczelkę w rowek w głowicy, następnie stawiamy pokrywę na głowicy i UPEWNIAMY SIĘ 10x czy uszczelka na pewno siedzi tak jak powinna
11)przykręcamy lekko pokrywę, żeby nie wypadła uszczelka i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

I to cała filozofia, żadnych płynów i tym podobnych nie trzeba spuszczać.

Przy okazji można jeszcze wyszarpać z grubej rury odmy tłumik płomieni i go wymyć dokładnie w benzynie z zanieczyszczeń olejowych, a następnie wcisnąć go na swoje miejsce.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum