Uszczekla pod pokrywą zaworów. |
Autor |
Wiadomość |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 19-04-2013, 19:41 Uszczekla pod pokrywą zaworów.
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Na tym forum znalazłem już taki temat jak wymienić + inny gdzie też było o tym napisane.
Jednak każdy ma swoje własne zdanie na ten temat i się trochę zakręciłem przez nadmiar wykluczających się informacji.
Interesuje mnie czy możliwa jest wymiana uszczelki bez tarcia pokrywą na papierze ściernym, demontażu przepustnicy (nie chcę sobie więcej problemów narobić), oraz używania silikonu (z silikonem to nie robota)?
Czym odkręcić śruby mocujące pokrywę?
Z jaką siłą to później dokręcić?
Chcę się za to zabrać jutro rano więc jak ktoś ogarnia temat, proszę pilnie o pomoc. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-04-2013, 19:57
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Możesz odkręcić bez demontażu przepustnicy ale musisz wtedy
-odłączyć węże paliwowe
-odłączyć węże podgrzewania przepustnicy.
Przy demontażu po kawałku przepustnicy możesz przy odrobinie zdolności ekwilibrystycznych darować sobie upuszczanie wody i odpinania węży. Odsuniesz wszystko na bok i pokrywę wysuniesz. Oczywiście cewki zapłonowe trzeba odkręcić lub chociaż kable odpiąć z cewek.
Do odkręcenia potrzebny dobry inbus bodajże rozmiaru 5 . Pokrywę warto zeszlifować . Ja tak mam z milimetr półtora zebrane i dokręcone te śruby inbusowe mam długim płaskim wkrętakiem i trzyma.Zawsze można dokręcić inbusem w razie konieczności |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 19-04-2013, 20:07
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Kurde, trochę sporo roboty... Chyba sobie odpuszczę w takim razie, bo jakbym to zaczął rozbierać z silnikiem w budzie, to dzień spokojnie
Ja to mogę nawet co miesiąc wymieniać, byle teraz jak najszybciej i najłatwiej wymienić...
Szlifowanie nie wchodzi w grę, bo za dużo czasu (którego nie mam) mi to by zajęło. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
Ostatnio zmieniony przez saper94 19-04-2013, 20:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-04-2013, 20:11
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Mi to by zajęło z godzinkę ale tak na szybko. Szlifowanie to 5 minut. Ale jak nie chcesz to Twoja wola Panie |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 19-04-2013, 20:17
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
macher, wiesz, tyle że nigdy nie wymieniałem tego, a jak się dowiaduje że tu tyle rozbierania... to już lepiej litr oleju kupić.
Najbardziej to mnie przeraża ta przepustnica, gdzie jest nawalone tych węży, których nie chcę ruszać, bo coś zacznie cieknąć i stres żeby to poskładać wtedy jak najszybciej. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
kriscyr
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 10 Mar 2013 Posty: 100 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 19-04-2013, 21:20
Bolid: Fiat Seicento SX |
|
|
Ja jak u mnie wymieniałem uszczelke to nic nie szlifowałem (nie ma takiej potrzeby) odkręciłem sruby od pokrywy uniosłem ja przeczyściłem szmatą i wsunolem ją tak by dobrze siedziała. Trwało to raptem ok 30 min. Nic nie cieknie |
_________________ http://www.seicento.pl/vi...er=asc&start=60 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 19-04-2013, 21:27
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
kriscyr, czyli że nie odłączałeś przepustnicy? Bo najbardziej mi zależy na tym właśnie... Wtedy to i ja się w 30 minut z tym uporam
Z tym szlifowaniem sądzę podobnie, że nie ma potrzeby |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
kriscyr
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 10 Mar 2013 Posty: 100 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 19-04-2013, 21:40
Bolid: Fiat Seicento SX |
|
|
Tam masz wszystko zintegrowane, nic tam wiecej nie odłaczałem, musisz tylko uwazac zeby t dobrze uszczelke wsunąć |
_________________ http://www.seicento.pl/vi...er=asc&start=60 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 20-04-2013, 21:08
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Uszczelka wymieniona Musiałem jednak rozebrać przepustnicę na 2 części + odłączyć przewody od przepustnicy, zdjąć kopułkę, odmę, przewody powypinać z uchwytów, cewki odkręcić... Roboty było, wkurzania się jeszcze więcej.
Podstawa to dobry klucz imbusowy - nawet dorobiłem taki na grzechotkę sobie.
Nową uszczelkę też było ciężko wsunąć w rowek, ale dałem radę
Przy okazji przeczyściłem odmę i tłumik płomieni w benzynie ekstrakcyjnej. Doszedłem do wniosku, że to była jednak chyba wina odmy że coraz mocniej dmuchało spod pokrywy - tłumik płomieni był zapchany cały syfem z oleju A odma to przecież odpowietrzenie... powietrze znalazło sobie inną drogę pewnie - przez uszczelkę...
Uszczelka firmy Elring - 18 zł. Czyli zabawa nie aż taka droga... ile czaso i praco chłonna. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 20-04-2013, 21:30
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
a i tak bedzie sie pociło |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 20-04-2013, 21:37
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Uncrossed napisał/a: | a i tak bedzie sie pociło |
To jest norma w Fiatach... Już 126p tak miały W Cinquecento nie cieknie jedynie.
W Seicento spartolili sprawę i po pewnym czasie zawsze trochę dmucha spod niej
Ważne że aktualnie wyciek ustał, bo jak mam czas to nie problem dla mnie zrobienie tego |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
rysiu
Nałogowiec ABG

Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 06 Sty 2011 Posty: 764 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 22-04-2013, 18:03
Bolid: Fiat Seicento 0.9 2000r. |
|
|
saper94, też mam 900 ale u mnie suchuteńko od nowości jakiś ewenement na skale światową? |
_________________ Kamil, mój bolid:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=359469
"Naprawa ABS'u bez komputera jest jak macanie kobiety przez ścianę"
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 22-04-2013, 18:23
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
rysiekRysiu, wiesz, u mnie lekko ciekło, ale mechanik kiedyś się zabrał (taki burak) i wstawił jakąś chińską uszczelkę chyba , bo po 2 dniach znowu ciekło... ostatnio, po zimie już lało się na maxa i było widać jak ubywa oleju, a ten spływa aż po misce i kapie... teraz wycieki ustały |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Olonor
Nałogowiec

Wiek: 36 Dołączył: 01 Sty 2013 Posty: 210 Skąd: Łódź / Selkirk
|
Wysłany: 23-04-2013, 21:54
Bolid: One Point One MPI |
|
|
u mnie tez cieknie (1.1MPI) i muszę wymienić szukam dobrego opisu to zrobię Video tutoriala |
_________________
One Point One - Multi Point Injection |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 24-04-2013, 09:23
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Olonor, wymiana akurat jest banalna
W MPI nie wiem czy nie musisz demontować listwy wtryskowej, żeby był lepszy dostęp , ale ręki uciąć sobie nie dam Po prostu patrzysz pod maskę i stwierdzasz co możesz zdemontować żeby było łatwiej |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
|