FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
uzczelka pod glowica
Autor Wiadomość
czarna 
nówka sztuka ;)

Pomogła: 1 raz
Wiek: 38
Dołączyła: 17 Kwi 2007
Posty: 17
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 07-03-2008, 23:05   uzczelka pod glowica
   Bolid: seicento


szanowni forumowicze mam prosbe czy ktos wie jakie sa objawy jak pojdzie uszczelka pod glowica?? dzieki za wszelkie info :)
_________________
czarna
 
 
bialy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 1
Skąd: krakow
Wysłany: 07-03-2008, 23:20   
   Bolid: seicento


W głowicy są kanały,w jednych plynie ciecz chłodząca, w drugich olej, w innych powietrze.
Jeśli pęknie uszczelka,lub głowica, wtedy coś miesza się z czymś :)
np. olej z woda, lub powietrze ładuje sie do układu chłodzenia...(
Objawy są takie, że po zapaleniu silnika wyrzuca plyn chłodzący przez korek (mówimy że ładuje kompresję :) ), twarde przewody, silnik dostaje krytycznej temperatury,lub płyn dostaje się do oleju bądż na odwrot i wtedy widac na korku oleju biało-żółtawe masło :) albo w płynie tłuste olejowe oczka.
Istnieje także możliwość, że jakiś płyn poprzez uszczelke wydostaje się na zewnątrz a to widać gołym okiem.
 
 
ArturS 
coś innego


Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 244
Skąd: Zabrze
Wysłany: 07-03-2008, 23:23   
   Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner


Poniżej cytaty:
Do podstawowych oznak uszkodzenia uszczelki pod głowicą należą:
-spadek mocy silnika
-utrudniony rozruch, silnik jest zalewany przez płyn chłodniczy
-kopcenie auta na biało (nie mylić, kiedy jest chłodno i auto kopci na biało gdyż to normalna oznaka)
-swąd płynu chłodniczego w spalinach (zapach podobny do zapachu płynu)
-znaczny ubytek cieczy chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym, co może doprowadzić do przegrzania się silnika !
-podwójny stan na bagnecie oleju, czyli bagnet jest mokry od oleju i powyżej od płynu
- duża ilość jasno brązowej mazi pod korkiem wlewu oleju (można jednak pomylić z normalną sytuacją gdy auto robi małe przebiegi i maź wówczas też się pojawia)
kilka objawów padniętej uszczelki
- gdy kompresja przedostaje się do układu chłodzenia: większa temperatura płynu powodująca dużo częstsze włączanie się wentylatora chłodnicy; duże ciśnienie w układzie chłodniczym: twarde węże, płyn wydostaje się na łączeniach rur, wylatuje przez korek zbiornika wyrównawczego, często widać bąbelki w zbiorniku wyrównawczym, bądź po odkręceniu korka chłodnicy (jeśli jest, w zależności od samochodu)
- gdy płyn chłodzący dostaje się do układu smarowania: z oleju robi się maź koloru "kawa z mlekiem"
- gdy olej przedostaje się do układu chłodzenia: na powierzchni płynu chłodzącego np w zbiorniku wyrównawczym widać pływające oka czyli tłuszcz (jak w rosole :) )
- płyn chłodniczy dostał się do cylindra: silnika nie można uruchomić, rozrusznik nie kręci, silnik się nie kręci, próba odpalenia "na pych" kończy się piszczeniem opon

U mnie w sc i hondzie jak i u kumpla w astrze jak poszła UPG to wypychało płyn chłodniczy poprzez zbiornik wyrównawczy. Poza tym, mimo że auto dużo jeździło pod korkiem wlewu oleju było dużo mazi, a olej zmienił barwę z normalnej na "kawa z mlekiem". No i silnik właściwie kaszlał a nie chodził, a potem w ogóle nie chodził.
_________________
P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN

reklama
 
 
 
 
arcosz 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 14
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 08-03-2008, 10:59   
   Bolid: Seicento 1108 MPI


Artur, to ja spytam tak
W zbiorniku wyrównawczm mam zawsze bardzo duze cisnienie, ale nie cieknie przy glowicy...
Czy to moze byc wystarczajacy znak o uszkodzeniu uszczelki??
Aha, no i brak mocy jest. Z tym ze ja mam te autko od pol roku i od poczatku jakies slabe takie jest. Czy mozliwe ze przez uszczelke traci tę moc, i że po takim czasie (pol roku) nie przybywa nowych oznaków uszkodzonej uszczelki??
aha, i pali tez nie od razu, pare sekund trzeba przytrzymac( ok.2 ,3s)
_________________
Czasami na drodze spotyka sie szalenców, pedzą na złamanie karku, wbrew rozsadkowi... naprawde.. czasami az cięzko ich wyprzedzic
Ostatnio zmieniony przez arcosz 08-03-2008, 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
defektos 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 9
Skąd: Żarki
Wysłany: 08-03-2008, 13:01   
   Bolid: Fiat Seicento


Sprawdź kompresje miernikem, napisz też coś więcej co się dzieje podstawowe pytanko czy samochód pracuje na wszystkich cylindrach
_________________
defekt
 
 
 
arcosz 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 14
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 09-03-2008, 10:06   
   Bolid: Seicento 1108 MPI


kompresja jest od 11 do 13 bar wiec spoko, pracuje na wszystkich ale szarpie silnikiem, nierowno chodzi, ale tylko na wolnych obrotach
_________________
Czasami na drodze spotyka sie szalenców, pedzą na złamanie karku, wbrew rozsadkowi... naprawde.. czasami az cięzko ich wyprzedzic
 
 
ArturS 
coś innego


Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 244
Skąd: Zabrze
Wysłany: 09-03-2008, 12:31   
   Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner


Pół roku lekko uszkodzona uszczelka nie wytrzyma. Chyba nawet pół miesiąca nie da rady. Ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym w SC jest normalną oznaką (wiele innych aut ma regulowane ciśnienie układu przed zbiornikiem - np jest to korek w chłodnicy). Twoje problemy biorą się skąd indziej. Najlepsze co można zrobić to jechać do mechanika żeby auto podpiął pod komputer, zobaczył błędy, wykasował je i jeszcze raz sprawdził.
_________________
P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN

reklama
 
 
 
 
uki23 
nówka sztuka ;)

Wiek: 43
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 1
Skąd: opolskie
Wysłany: 09-03-2008, 20:48   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Witam.Ja u siebie tez podejrzewam UPG.Auto słabe,pocie sie troche przy uszczelce i dzisiaj zauważyłem bąbelki z zbiorniczku płynu chłodniczego.Dobrze mysle??A tak wogole mam pytanko czy przy wymianie uszczelki trzeba zrobić szlif głowicy??

Dodam jeszcze ze dzisiaj było troche ciepło i jak przejechalem sie pare kilometrów na postoju włączył mi sie wentylator.
Ostatnio zmieniony przez uki23 09-03-2008, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ArturS 
coś innego


Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 244
Skąd: Zabrze
Wysłany: 10-03-2008, 06:59   
   Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner


uki23 napisał/a:
Witam.Ja u siebie tez podejrzewam UPG.Auto słabe,pocie sie troche przy uszczelce i dzisiaj zauważyłem bąbelki z zbiorniczku płynu chłodniczego.Dobrze mysle??A tak wogole mam pytanko czy przy wymianie uszczelki trzeba zrobić szlif głowicy??

Dodam jeszcze ze dzisiaj było troche ciepło i jak przejechalem sie pare kilometrów na postoju włączył mi sie wentylator.

Jak walnie UPG to skutki są zauważalne dość mocno i nie pozostawiają wiele do myślenia. Mi kilka razy się wydawało, że UPG padnięta (i to w wielu autach) a było ok.
_________________
P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN

reklama
 
 
 
 
czarna 
nówka sztuka ;)

Pomogła: 1 raz
Wiek: 38
Dołączyła: 17 Kwi 2007
Posty: 17
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 10-03-2008, 16:21   
   Bolid: seicento


dzieki za wszelkie info :) uszczelka wymieniona wszytsko jest ok nie dymi tak bardzo jak przezd remontem i nie pluje takim brudnym olejem z woda itp ale niestety nadal szarpie ;/ chyba czeka mnie wizyta u goscia z kompem ;/ nie wiecie jaka jest cena takiego sparwdzenia ?
_________________
czarna
 
 
ArturS 
coś innego


Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 244
Skąd: Zabrze
Wysłany: 10-03-2008, 17:50   
   Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner


30-50zł
_________________
P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN

reklama
 
 
 
 
czarna 
nówka sztuka ;)

Pomogła: 1 raz
Wiek: 38
Dołączyła: 17 Kwi 2007
Posty: 17
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 10-03-2008, 18:21   
   Bolid: seicento


dzieki za info ;) dam znaka co wyszlo po wizycie na kompie ;(

[ Dodano: 11-03-2008, 13:37 ]
Witam, po wizycie u mechanika+komp wykazalo, ze moze byc uszkodzony czujnik obrotu walow przez co jest przerywanie na jezdzie ;/
_________________
czarna
 
 
tomasz9244 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 27
Skąd: warszawa
Wysłany: 28-03-2008, 19:14   
   Bolid: seicento 0,9 SPI


Piszecie tu o wysokim ciśnieniu w układzie. Ale chyba zawsze powstanie jakieś ciśnienie ? Czyli jak odkręcę korek zbiornika wyrównawczego To będzie słychać krótkie syknięcie ? Tak ? Także to chyba normalne ?
 
 
Pe 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 24
Skąd: Piła / Poznań
Wysłany: 28-03-2008, 19:53   
   Bolid: SC 900 [99r]


To normalne :)
_________________
Dzienniczek auta. Spalanie: 5,55L/100km
 
 
 
Rafal 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 29-03-2008, 15:54   
   Bolid: Seicento 1,1 spi.....((()))) 2000r.


U mnie poci sie troszke przy glowicy ale nie ma spadku mocy ani oczek w zbiorniczku.....co mamrobic wymieniac uszczelke? na bagnecie tez nie ma wzrostu oleju , od wymiany do wymiany jest pelen poziom......nie ma kawy z mlekiem na bagnecie....owszem mam majonez pod korkiem ale tylko chyba dla tego ze robie male odcinki....Ale zadne objawy padnietej uszczelki nie objawiaja sie? :sad: No moze w zbiorniczku jak sie latarka poswieci to troszke jakas jak by to powiedziec rzesa plywa troszke ale to jak sie latarka poswieci bo golym okiem nie widac.........poradzcie koledzy......
_________________
RAFFAELLO:)))
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum