FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylator podpięty na krótko MPI
Autor Wiadomość
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-06-2011, 22:33   Wentylator podpięty na krótko MPI
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Hello :grin:
Jestem przekonany, że nie jeden z Was już coś takiego zrobił albo ma zamiar zrobić;) chodzi mi konkretnie o podłączenie wentylatora chłodnicy tak, żeby można było odpalać go nie zależnie np z kabiny jakimś przełącznikiem. Mam na myśli seja MPI bo w nim wentylator sterowany jest przez czujnik i kompa.
Dodam tylko, że wiem co to lutownica, kabelki, gniazdo bezpiecznika, no i w sumie tyle:D Ma ktoś plan jak to wykonać w miarę prostym sposobem? :))
 
 
mariusz1606 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 650
Skąd: Żółtowo
Wysłany: 07-06-2011, 23:34   
   Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E


tzn ja o tym myślałem ale sobie odpuściłem bo nie wiem kiedy by go wyłączyć czy nie zrobił bym tego za wcześnie bądź za póżno
 
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-06-2011, 23:37   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


mariusz1606 napisał/a:
tzn ja o tym myślałem ale sobie odpuściłem bo nie wiem kiedy by go wyłączyć czy nie zrobił bym tego za wcześnie bądź za póżno


Wiesz, już nie w tym rzecz, żeby go co do sekundy włączać czy coś, tylko żeby po prostu był "w razie co" taki włącznik :grin:
 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 08-06-2011, 16:54   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


Manuala kiedyś zrobiłem: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=22855 ...
 
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-06-2011, 18:46   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Wow, sorry nie zauważyłem zupełnie, dziękuje:)





Ale:)...
I tak będą z tym problemy :mg:
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-05-2012, 23:51   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Siema
Odgrzewam temat:)
Po roku nic nie robienia ponawiam swoje siły na zamiary i chcę zrobić ten włącznik. Ze schematu z manuala rozumiem może z 30% ale mam inny pomysł:D

Jak wiadomo, wentylator w MPI można bardzo prosto włączyć na "krótko" przez wsadzenie kabelka w dwie dziurki, wcześniej wyjmując przekaźnik.
Czy mogę najzwyczajniej się podpiąć pod te dwa kable (w manualu to jasnoniebiesko-czarny i fioletowy) które dochodzą od dołu do tych dziurek i na końcu podpiętych kabli zamontować zwyczajny przełącznik 0/1? Przekaźnik zostawiając na swoim miejscu, czyli jak ON będzie chciał się włączyć to się włączy.
Teoretycznie ww. zwarcie kabelkiem dwóch dziurek niczym nie grozi, minutę też tak można trzymać i dłużej, więc....? :cool:
 
 
Verchi 
Nałogowiec


Pomógł: 30 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 524
Skąd: LBN
Wysłany: 04-05-2012, 00:06   
   Bolid: SCS 1.4 16V


Możesz oczywiście. Ale zdaje mi się, że włącznik musi być na minimum 20A. Choć nie wiem na bank jak to ma się tam do załączania przekaźnika?...

Ja kupiłem ten do siebie, bo też robię takowy bajeł:

http://allegro.pl/wlaczni...2099767532.html

Tyle, że ja podpinam to w SPi do włącznika wentylatora w chłodnicy.

Inna opcja, to zrobienie mini instalacji na przekaźniku samochodowym 12V 30A i wtedy możesz dać zwykły włączniczek.

W innym wypadku zjarasz se seja :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100

Najszybszy sej w mieście :D :P
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-05-2012, 00:15   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


A jak dam przełącznik 16A/250V?:D
Ewentualnie może wpiąć w któryś kabel np. bezpiecznik? chociaż przed wentylatorem jest jeden bezpiecznik dosyć duży, chyba 30A..
 
 
Verchi 
Nałogowiec


Pomógł: 30 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 524
Skąd: LBN
Wysłany: 04-05-2012, 00:26   
   Bolid: SCS 1.4 16V


Tu nie chodzi o napięcie, a o natężenie. Może być 250V o malutkim natężeniu i niewiel zrobi, a może być 12V o dużym natężeniu i może być nieprzyjemnie. Chodzi tu o to, że zjara Ci przełącznik, zrobi zwarcie i w tragicznej końcowce mojej historii zapali Ci coś pod deską rozdzielczą i zfajczy seja ;) przewody też powinny być minimum 2,5mm^2
_________________
Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100

Najszybszy sej w mieście :D :P
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 04-05-2012, 11:42   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Zostaw przekaźnik i przełącznik załóż do jednego z tych cienkich kabelków - sterowanie cewką przekaźnika. Grube to obwód silnika wentylatora.Zapewne tam jest już stały plus a sterownik załącza masą (ale może być na odwrót- sterowanie plusem a masa stała- nie znam zbytnio kluczowania tego przekaźnika). Jak założysz tak jak napisałem to wystarczy przełącznik o małej obciążalności styków - kilka amper - tyle ile potrzebuje cewka przekaźnika.Lepiej byłoby odciąć przewód który idzie od sterownika by nie wprowadzać zamieszania do jego procesora ale może wyskoczyć błąd - jeśli sterownik monitoruje ten obwód.Przełącznik o dużym amperażu powinien być w SPI gdzie nie ma przekaźnika i prąd płynie spory. W MPI jest przekaźnik który przejmuje na siebie ten prąd.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum