FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana linki zmiany biegów
Autor Wiadomość
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-06-2012, 19:10   Wymiana linki zmiany biegów
   Bolid: Seicento 900 LPG


Dziś jak wracałem z pracy pękła mi linka zmiany biegów pod samym domem. Dotoczyłem się na luzie :) Pękła linka lewa niedaleko lewarka.

Da się to zrobić samemu bez kanału pod blokiem ?

Bardzo proszę o wskazówki wymiany.
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 05-06-2012, 20:14   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


jak dobrze zabezpieczysz samochód po podniesieniu go na lewarku to wymienisz, zabawa jest przy przeciąganiu linki pod spodem. Końcówki linek z wybieraka i w koszu najlepiej podważyć kluczem płaskim. Powodzenia
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-06-2012, 21:14   
   Bolid: Seicento 900 LPG


A da rade jakoś od góry ją nakierować od kokpitu albo od silnika jak wymontuje się filtr powietrza ? Po odpięciu z tych kulek z jednej i drugiej strony coś będzie ją jeszcze trzymać ? Pancerz jakoś jest przytwierdzony ?
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 05-06-2012, 21:39   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


pancerz jest przymocowany do obudowy kasety i do przelotek na skrzyni za pomocą blaszek. Tak jak pisałem sporo zabawy jest z przeciągnięciem w okolicach blach alu osłaniających wydech i między ścianą a przekładnią kierowniczą
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-06-2012, 20:29   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Od strony silnika poszło ładnie. Odpiąłem z tej kulki i wyciągnąłem tą blachę. Nie wiem jednak jak wyciągnąć od strony lewarka. Blacha jest chyba od góry ale za cholerę nie mogę jej podważyć. Zaglądałem od spodu i chyba trzeba odkręcić te 4 śruby od całego koszyka lewarka ? Oprócz tych dwóch blaszek przy końcówkach pancerza trzyma go jeszcze coś pośrodku ?
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 06-06-2012, 21:06   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


opuść kosz odkręcając te 4 śruby (klucz 13) i będziesz miał wszystko jak na talerzu.
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-06-2012, 14:30   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Wymieniłem elegancko jest.

Od początku miałem kłopoty ze zmianą biegów. Musiałem zawsze bardzo mocno uderzać lewarek - czasem parę razy, by bieg wskoczył. Zawsze myślałem, że to skrzynia. Biegi nie wchodziły i ciekła niemiłosiernie. Od tego uderzania najpierw został mi lewarek w ręku - bo urwało się to plastikowe mocowanie, a teraz ta linka. Skrzynia nawet nie cieknie, bo uszczelniłem ją podkładając kawałek szmatki pod śrubę..

Tak przy okazji czy wymienia się obie linki na raz czy wystarczy jedną tą pękniętą ? Ja wymieniłem jedną - lewą, bo myślę, że skoro druga dobra to nie mam sensu.. Teraz zastanawiam się, czy dobrze zrobiłem i ta druga zaraz nie pójdzie..

Od strony silnika ten uchwyt do linek jest oderwany
(tam gdzie mocuje się te blaszki do pancerza linki) - całkowicie się rusza. Da się to zespawać w tym miejscu ?
 
 
krzycho506 
Nałogowiec
Krzycho


Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 620
Skąd: Wadowice
Wysłany: 07-06-2012, 14:48   
   Bolid: VAN MPI we GAZIE


podepnę się pod temat

jak zlikwidować luzy na lewarku zmiany biegów aby nie miał luzów tak jak jest w nowym samochodzie :wink: :?:

przez wymianę linek :?:
_________________
A mój roboczo-wóz spala tylko

Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 <<
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 07-06-2012, 15:17   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


krzycho506, zestaw naprawczy lewarka, było na forum 100 razy
_________________

 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 07-06-2012, 15:29   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


ten uchwyt jest do skrzyni przykręcany
 
 
krzycho506 
Nałogowiec
Krzycho


Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 620
Skąd: Wadowice
Wysłany: 07-06-2012, 16:35   
   Bolid: VAN MPI we GAZIE


Łukasz, :dzieki:
_________________
A mój roboczo-wóz spala tylko

Więcej...
>> http://www.motostat.pl/me.../stats/id/72905 <<
 
 
BARTEK18LOL 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 8
Skąd: Majków Duży
Wysłany: 07-04-2013, 14:39   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 --->1.2 8v


Witam

Podepne sie pod temat :)

Chce wymienic linki zmiany biegów razem z koszykiem i pytanie do was czy jest jakas róznica miedzy 1.1 SPI a 1.1 MPI ??

Chodzi mi czy wg sa jakies roznice ??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum