wymiana plynu hamulcowego |
Autor |
Wiadomość |
Gumiś666 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2009, 20:09
|
|
|
Cytat: | W jaki sposób wymienić fachowo płyn hamulcowy, jaka jest procedura? Czy ktoś to robił albo widział jak to się robi? W układzie bez ABS-u. Proszę o wypowiedzi. |
na początek bardzo dokładnie wyczyścił bym odpowietrzniki z przodu jako tako pójdą ale z tyłu..... może skończyć się wymianą cylinderków wysysasz stary płyn np strzykawką potem lejesz nowy płyn i odpowietrzasz najpierw prawy tył, lewy przód, lewy tył, prawy przód, ktoś depta po hamulcu i trzyma ty odkręcasz odpowietrznik, jak pedał zejdzie do ziemi to zakręcasz i tak samo aż pojawi się nowy płyn |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 23-04-2009, 20:15
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
a czemóż to taka kolejność ? kiedyś z ojcem w jego mobilu robiłem to robilismy prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.... działa idealnie hamulcyk.... |
|
|
|
 |
Gumiś666 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2009, 20:36
|
|
|
fulara, powiem ci że to tylko taka wiedza książkowa, metoda na krzyż, powód jest taki zę przód i tył jest na innych obwodach i dlatego najpier tył potem przód al eodpowietrzanie jest dowolne <- sprawdza sie obojętnie jak odpowietrzasz |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 23-04-2009, 20:40
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
|
|
|
|
 |
Darol
nówka sztuka ;)
Pomógł: 10 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2009, 12:12
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
blondas napisał/a: | warto nalac dot 4 ale powinno sie wtedy wymieniac ten plyn czesciej bo przynajmniej w teorii szybciej absorbuje wode... |
aby nie jest odwrotnie? moim zdaniem 5.1 szybciej się starzeje i szybciej absorbuje wodę |
|
|
|
 |
Darol
nówka sztuka ;)
Pomógł: 10 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2009, 12:16
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
Gumiś666 napisał/a: | Cytat: | W jaki sposób wymienić fachowo płyn hamulcowy, jaka jest procedura? Czy ktoś to robił albo widział jak to się robi? W układzie bez ABS-u. Proszę o wypowiedzi. |
na początek bardzo dokładnie wyczyścił bym odpowietrzniki z przodu jako tako pójdą ale z tyłu..... może skończyć się wymianą cylinderków wysysasz stary płyn np strzykawką potem lejesz nowy płyn i odpowietrzasz najpierw prawy tył, lewy przód, lewy tył, prawy przód, ktoś depta po hamulcu i trzyma ty odkręcasz odpowietrznik, jak pedał zejdzie do ziemi to zakręcasz i tak samo aż pojawi się nowy płyn |
ja robię to troszkę inaczej, a dokładnie mówiąc do tego opisu dorzucam jeszcze jedną czynność
zlewam najpierw płyn z zacisków - luzuję odpowietrznik, wciskam cylinderek, blokuję go aby nie wyszedł i pompuję hamulcem aż cały płyn wyjdzie,
wiem zapowietrza się układ i jest więcej pracy, ale przynajmniej nie mam w zacisku mieszaniny starego z nowym
może to lekka przesada, ale cóż |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-04-2009, 12:50
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
a powiedzcie mi jak to robi mechanik ? bo zrobił mi to w pojedynke.... szacun |
|
|
|
 |
Darol
nówka sztuka ;)
Pomógł: 10 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2009, 13:07
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
fulara napisał/a: | a powiedzcie mi jak to robi mechanik ? bo zrobił mi to w pojedynke.... szacun |
są specjalne odsysarki do płynu, np. firma Tesam chyba z Nowego Sącza ma takie w swojej ofercie
musisz mieć tylko sprężarkę
wyciągasz płyn ze zbiorniczka, wlewasz nowy, a potem podchodzisz do każdego koła, luzujesz odpowietrznik i wyciągasz płyn(zasysasz go przez rzeczony odpowietrznik
to tak w skrócie |
|
|
|
 |
Yool
Bywalec

Pomógł: 40 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 96 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 24-04-2009, 13:25
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Ja to chyba robię najprościej. Wyciąga stary płyn ze zbiorniczka później nalewam nowego do pełna. potem wg kolejności prawe tylne, lewe przednie, lewe tylne i prawe przednie odkręcam odpowietrzniki i spokojnie czekam aż pojawi się nowy płyn. Jak się założy czysty wężyk na odpowietrznik to spokojnie da się poznać kiedy leci nowy. Trzeba tylko kontrolować ilość płynu w zbiorniczku żeby powietrza nie zassało. |
|
|
|
 |
Darol
nówka sztuka ;)
Pomógł: 10 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2009, 13:42
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
Yool napisał/a: | Ja to chyba robię najprościej. Wyciąga stary płyn ze zbiorniczka później nalewam nowego do pełna. potem wg kolejności prawe tylne, lewe przednie, lewe tylne i prawe przednie odkręcam odpowietrzniki i spokojnie czekam aż pojawi się nowy płyn. Jak się założy czysty wężyk na odpowietrznik to spokojnie da się poznać kiedy leci nowy. Trzeba tylko kontrolować ilość płynu w zbiorniczku żeby powietrza nie zassało. |
metoda prosta, ale ma pewną wadę, nigdy w ten sposób nie masz 100% czystego płynu w przednich zaciskach
popatrz na ułożenie przewodów elastycznych i odpowietrznika w zacisku, wszystko jest na górze i przy wyciśniętym cylinderku nowy płyn miesza się ze starym, a dokładnie nowy wchodzący przewodem elastycznym ma krótką drogę do odpowietrznika.
to tak trochę jakby wymieniać olej, kiedy jednocześnie spuszczasz stary i wlewasz nowy z nadzieją że nowy jest na tyle inteligentny aby zostać w silniku i jednocześnie wypchnąć stary |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-04-2009, 14:28
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
tak, tylko ze olej to inna sprawa, wiadomo - scieknie i sie napełnia nowym. a tutaj jak sie ciut zmiesza to sie chyba nic nie stanie ? grunt ze 90% jest nowego... |
|
|
|
 |
Darol
nówka sztuka ;)
Pomógł: 10 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2009, 14:55
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
fulara napisał/a: | tak, tylko ze olej to inna sprawa, wiadomo - scieknie i sie napełnia nowym. a tutaj jak sie ciut zmiesza to sie chyba nic nie stanie ? grunt ze 90% jest nowego... |
procentowo nie wiem
stać to się nic nie stanie, każda kropla nowego płynu poprawia parametry całości w układzie hamulcowym.
Tak jak to opisałeś, robię w przypadku samochodów w których płyn jest wymieniany co roku i delikatnie eksploatowany
w przypadku pojazdów gdzie w żyłach płynie jakieś kilkuletnie bagno, to najpierw spuszczam stary, płuczę układ, zalewam nowym i odpowietrzam |
|
|
|
 |
Fantozzi
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: kielce
|
Wysłany: 24-04-2009, 16:53
Bolid: seicento 900 |
|
|
W seju w układ wchodzi 0,4litra ja kupiłem oryginalny włoski według instrukcji TUTELA TOP 4 temperatura wrzenia 270 stopni. Jest to dot 4. kolor ma jak nafta do lamp, lekko żółtawy, ale przeźroczysty. Kosztuje 22pln 0,5 litra. Zgadzam się absolutnie żeby całkowicie wypuścić stary płyn z zacisków z przodu, a z tyłu to profilaktycznie wymienię cylinderki.
Zrobię to u mechanika już się umówiłem. I będę napierał żeby opróżnił płyn z przednich zacisków. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-04-2009, 17:34
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
ja dałem mechanikowi 2x 0,5 L i mi nie oddał reszty... więc musiało tam wejsc 0,8 tak mysle.... chyba ze sobie coś dla siebie zostawił. 0,4 L coś to mi sie nie widzi, to mniej niż piwo... |
|
|
|
 |
Fantozzi
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: kielce
|
Wysłany: 24-04-2009, 21:31
Bolid: seicento 900 |
|
|
tak podaje instrukcja. 0,4litra zeskanowałem pojemnośći ale nie wiem jak wkleić zdjęcia |
|
|
|
 |
|