FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana plynu hamulcowego
Autor Wiadomość
Gumiś666
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2009, 20:09   

Cytat:
W jaki sposób wymienić fachowo płyn hamulcowy, jaka jest procedura? Czy ktoś to robił albo widział jak to się robi? W układzie bez ABS-u. Proszę o wypowiedzi.

na początek bardzo dokładnie wyczyścił bym odpowietrzniki ;P z przodu jako tako pójdą ale z tyłu..... może skończyć się wymianą cylinderków ;P wysysasz stary płyn np strzykawką potem lejesz nowy płyn i odpowietrzasz najpierw prawy tył, lewy przód, lewy tył, prawy przód, ktoś depta po hamulcu i trzyma ty odkręcasz odpowietrznik, jak pedał zejdzie do ziemi to zakręcasz i tak samo aż pojawi się nowy płyn ;P
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 23-04-2009, 20:15   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


a czemóż to taka kolejność ? kiedyś z ojcem w jego mobilu robiłem to robilismy prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.... działa idealnie hamulcyk....
 
 
Gumiś666
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2009, 20:36   

fulara, powiem ci że to tylko taka wiedza książkowa, metoda na krzyż, powód jest taki zę przód i tył jest na innych obwodach i dlatego najpier tył potem przód ;) al eodpowietrzanie jest dowolne ;) <- sprawdza sie obojętnie jak odpowietrzasz ;)
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 23-04-2009, 20:40   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


:wink:
 
 
Darol 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 10 razy
Wiek: 51
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2009, 12:12   
   Bolid: SC 1.1 MPI


blondas napisał/a:
warto nalac dot 4 ale powinno sie wtedy wymieniac ten plyn czesciej bo przynajmniej w teorii szybciej absorbuje wode... :wink:

aby nie jest odwrotnie? moim zdaniem 5.1 szybciej się starzeje i szybciej absorbuje wodę
 
 
Darol 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 10 razy
Wiek: 51
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2009, 12:16   
   Bolid: SC 1.1 MPI


Gumiś666 napisał/a:
Cytat:
W jaki sposób wymienić fachowo płyn hamulcowy, jaka jest procedura? Czy ktoś to robił albo widział jak to się robi? W układzie bez ABS-u. Proszę o wypowiedzi.

na początek bardzo dokładnie wyczyścił bym odpowietrzniki ;P z przodu jako tako pójdą ale z tyłu..... może skończyć się wymianą cylinderków ;P wysysasz stary płyn np strzykawką potem lejesz nowy płyn i odpowietrzasz najpierw prawy tył, lewy przód, lewy tył, prawy przód, ktoś depta po hamulcu i trzyma ty odkręcasz odpowietrznik, jak pedał zejdzie do ziemi to zakręcasz i tak samo aż pojawi się nowy płyn ;P

ja robię to troszkę inaczej, a dokładnie mówiąc do tego opisu dorzucam jeszcze jedną czynność
zlewam najpierw płyn z zacisków - luzuję odpowietrznik, wciskam cylinderek, blokuję go aby nie wyszedł i pompuję hamulcem aż cały płyn wyjdzie,
wiem zapowietrza się układ i jest więcej pracy, ale przynajmniej nie mam w zacisku mieszaniny starego z nowym
może to lekka przesada, ale cóż
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-04-2009, 12:50   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


a powiedzcie mi jak to robi mechanik ? bo zrobił mi to w pojedynke.... szacun
 
 
Darol 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 10 razy
Wiek: 51
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2009, 13:07   
   Bolid: SC 1.1 MPI


fulara napisał/a:
a powiedzcie mi jak to robi mechanik ? bo zrobił mi to w pojedynke.... szacun

są specjalne odsysarki do płynu, np. firma Tesam chyba z Nowego Sącza ma takie w swojej ofercie
musisz mieć tylko sprężarkę
wyciągasz płyn ze zbiorniczka, wlewasz nowy, a potem podchodzisz do każdego koła, luzujesz odpowietrznik i wyciągasz płyn(zasysasz go przez rzeczony odpowietrznik
to tak w skrócie
 
 
Yool 
Bywalec


Pomógł: 40 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 96
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 24-04-2009, 13:25   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Ja to chyba robię najprościej. Wyciąga stary płyn ze zbiorniczka później nalewam nowego do pełna. potem wg kolejności prawe tylne, lewe przednie, lewe tylne i prawe przednie odkręcam odpowietrzniki i spokojnie czekam aż pojawi się nowy płyn. Jak się założy czysty wężyk na odpowietrznik to spokojnie da się poznać kiedy leci nowy. Trzeba tylko kontrolować ilość płynu w zbiorniczku żeby powietrza nie zassało.
 
 
 
Darol 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 10 razy
Wiek: 51
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2009, 13:42   
   Bolid: SC 1.1 MPI


Yool napisał/a:
Ja to chyba robię najprościej. Wyciąga stary płyn ze zbiorniczka później nalewam nowego do pełna. potem wg kolejności prawe tylne, lewe przednie, lewe tylne i prawe przednie odkręcam odpowietrzniki i spokojnie czekam aż pojawi się nowy płyn. Jak się założy czysty wężyk na odpowietrznik to spokojnie da się poznać kiedy leci nowy. Trzeba tylko kontrolować ilość płynu w zbiorniczku żeby powietrza nie zassało.


metoda prosta, ale ma pewną wadę, nigdy w ten sposób nie masz 100% czystego płynu w przednich zaciskach
popatrz na ułożenie przewodów elastycznych i odpowietrznika w zacisku, wszystko jest na górze i przy wyciśniętym cylinderku nowy płyn miesza się ze starym, a dokładnie nowy wchodzący przewodem elastycznym ma krótką drogę do odpowietrznika.
to tak trochę jakby wymieniać olej, kiedy jednocześnie spuszczasz stary i wlewasz nowy z nadzieją że nowy jest na tyle inteligentny aby zostać w silniku i jednocześnie wypchnąć stary :)
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-04-2009, 14:28   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


tak, tylko ze olej to inna sprawa, wiadomo - scieknie i sie napełnia nowym. a tutaj jak sie ciut zmiesza to sie chyba nic nie stanie ? grunt ze 90% jest nowego...
 
 
Darol 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 10 razy
Wiek: 51
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2009, 14:55   
   Bolid: SC 1.1 MPI


fulara napisał/a:
tak, tylko ze olej to inna sprawa, wiadomo - scieknie i sie napełnia nowym. a tutaj jak sie ciut zmiesza to sie chyba nic nie stanie ? grunt ze 90% jest nowego...


procentowo nie wiem
stać to się nic nie stanie, każda kropla nowego płynu poprawia parametry całości w układzie hamulcowym.
Tak jak to opisałeś, robię w przypadku samochodów w których płyn jest wymieniany co roku i delikatnie eksploatowany
w przypadku pojazdów gdzie w żyłach płynie jakieś kilkuletnie bagno, to najpierw spuszczam stary, płuczę układ, zalewam nowym i odpowietrzam
 
 
Fantozzi 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: kielce
Wysłany: 24-04-2009, 16:53   
   Bolid: seicento 900


W seju w układ wchodzi 0,4litra ja kupiłem oryginalny włoski według instrukcji TUTELA TOP 4 temperatura wrzenia 270 stopni. Jest to dot 4. kolor ma jak nafta do lamp, lekko żółtawy, ale przeźroczysty. Kosztuje 22pln 0,5 litra. Zgadzam się absolutnie żeby całkowicie wypuścić stary płyn z zacisków z przodu, a z tyłu to profilaktycznie wymienię cylinderki.
Zrobię to u mechanika już się umówiłem. I będę napierał żeby opróżnił płyn z przednich zacisków.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-04-2009, 17:34   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


ja dałem mechanikowi 2x 0,5 L i mi nie oddał reszty... więc musiało tam wejsc 0,8 tak mysle.... chyba ze sobie coś dla siebie zostawił. 0,4 L coś to mi sie nie widzi, to mniej niż piwo...
 
 
Fantozzi 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: kielce
Wysłany: 24-04-2009, 21:31   
   Bolid: seicento 900


tak podaje instrukcja. 0,4litra zeskanowałem pojemnośći ale nie wiem jak wkleić zdjęcia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum