wymiana plynu hamulcowego |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24-04-2009, 22:14
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
moze mechanik sobie zostawil cos dla siebie
0,4L.... hmmm malutko |
|
|
|
 |
Fantozzi
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: kielce
|
Wysłany: 25-04-2009, 19:42
Bolid: seicento 900 |
|
|
Ale jak byłem w ASO to też powiedzieli że trzeba dwie banieczki żeby dobrze przepłukać.
chcieli 120zeta za wymianę razem z płynem. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25-04-2009, 20:58
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
no widzisz, nie wiem, nawet jak sobie wzial pare mililitrów płynu, to dobry dot 4 10 zeta kosztuje |
|
|
|
 |
Fantozzi
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: kielce
|
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 02-11-2009, 16:26
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Panowie, jakiś pomysł co zrobić z zardzewiałym zjechanym odpowietrznikiem? Zalałem wszystkie cztery wd-40, po pół godziny tylnych nie mogę ruszyć, na dodatek jeden zjechany, przednich nie próbowałem ale wyglądają ok - nie są zardzewiałe. Zostawię to na tydzień, ale obawiam się że to wiele nie da.
Spróbuję za tydzień to ruszyć kluczem nasadkowym, powinien lepiej chwycić niż klucz płaski. Ale jak nie pójdzie to rozwiercić wiertłem np. 4? Jak potem wyjąć te resztki odpowietrznika z gwintu?
Jaki rozmiar odpowietrznika kupić? Bo widzę że są różne rozmiary..
Z drugiej strony jak można robić takie kiepskie jakościowo odpowietrzniki Takie atrakcje tylko w Fiacie. |
|
|
|
 |
Danielek
Nałogowiec
Pomógł: 21 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 447 Skąd: WWL
|
Wysłany: 02-11-2009, 17:32
Bolid: Toledo 1.8 20V |
|
|
W fiacie kolego zapieczone odpowietrzniki to norma z rozwiercaniem i bawieniem się w reanimacje tego mija się z celem ponieważ nowy cylinderek kosztuje ok 12 zl i przewód miedziany krótki który łączy się z gumowym na wachaczu ok 7 zł wymieniasz to i po kłopocie. Radzę ci kupic też ten krótki przewód bo zapewne też się zapiekl i go nie odkręcisz. Ostatnio też to przerabialem |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 02-11-2009, 17:42
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Czyli nowy cylinderek+przewód miedziany tak? Bo na końcu piszesz o jakimś krótkim przewodzie, masz dalej na myśli ten miedziany czy mowa już o tym gumowym?
Podajesz ceny części oryginalnych czy zamienników? Przewód miedziany trzeba wyginać? Ale chyba nie jest to jakiś problem?
Jest jakiś sposób żeby mi cały płyn nie wyciekł z układu? Niby mógłbym żabką ścisnąć przewód gumowy ale ma już swoje lata i pewnie się zniszczy. Bo nie mam kanału i najlepiej by mi się odpowietrzało bez koła no ale to nikt nie może wsiąść wtedy naciskać pedał Dlatego mi zależy żeby sobie tego mocno nie zapowietrzyć.. |
|
|
|
 |
Danielek
Nałogowiec
Pomógł: 21 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 447 Skąd: WWL
|
Wysłany: 02-11-2009, 18:20
Bolid: Toledo 1.8 20V |
|
|
Tak podaje ci ceny nowych czesci nie pamietam już ale chyba kupowałem cylinderek zamiennik a krótki przewód (miedziany) oryginał który idealnie pasuje i nic nie trzeba wyginąć łączy się on na wachaczu z tym gumowym i jeśli jest on stary to wątpię w to że da się go odkrecic od cylinderka. Koło będziesz musiał zdjąć przy wymianie cylinderka bo będziesz musiał zdjąć bęben. Nie ma co kombinować z wierceniem itp tylko trzeba wymienić te czesci które się po prostu zużywają i jest to norma w seicento że się zapiekaja. Nawet jeśli scisniesz przewód gumowy to i tak zapowietrzysz układ ponieważ plyn splynie z przewodu miedzianego a mając zapieczony odpowietrznik nie odpowietrzysz tego. Nie ma innego sposobu jak wymiana tych elementów chyba że jakimś cudem uda ci się to odkręcic. Pozdro |
|
|
|
 |
raq22100
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 23 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 03-11-2009, 09:19
Bolid: Seicento 900 '01 & Honda Civic 1.4 iS '99 |
|
|
A nie lepiej pojecahć do seriwsu? Mi to zrobili wraz z płynem za 50zł, nie dosć że syzbko to mam pewność że jest to dobrze zrobiony, odsysają sprężarką. Uważam że za 50zł nie opłaca się bawić....
A w ASO fiata to im się chyba w d***e poprzewracało 120zł za wymiane? To w ASO hondy chcieli 50zł + płyn.... |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 03-11-2009, 15:34
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
No widzisz, mnie cieszy robota przy aucie, poza tym mam pewność co jest zrobione i jak. Ostatnio płyn wymieniali "fachowcy" i teraz widzę - odpowietrznik zjechany - pewnie nawet nie zmienili płynu z tyłu.
Byłem w Fiacie i cylinderki zamienniki mają po 30zł, oryginały 50zł, więc zamówię lepiej przez internet, nie lubię dawać zarobić zdziercom. Gdzie kupić przewody miedziane? W ASO powiedzieli że jako takich nie sprzedają, tylko dorabiają w serwisie W sklepie Seicento na naszym forum również nie widzę, na allegro też... Gdzie to kupić? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-11-2009, 15:37
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
gandw napisał/a: | No widzisz, mnie cieszy robota przy aucie, poza tym mam pewność co jest zrobione i jak. Ostatnio płyn wymieniali "fachowcy" i teraz widzę - odpowietrznik zjechany - pewnie nawet nie zmienili płynu z tyłu.
Byłem w Fiacie i cylinderki zamienniki mają po 30zł, oryginały 50zł, więc zamówię lepiej przez internet, nie lubię dawać zarobić zdziercom. Gdzie kupić przewody miedziane? W ASO powiedzieli że jako takich nie sprzedają, tylko dorabiają w serwisie W sklepie Seicento na naszym forum również nie widzę, na allegro też... Gdzie to kupić? |
wez sobie kup cylinderki delphi - dasz 15 zeta i z głowy... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Danielek
Nałogowiec
Pomógł: 21 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 447 Skąd: WWL
|
Wysłany: 03-11-2009, 16:09
Bolid: Toledo 1.8 20V |
|
|
Gdzie kupic przewody miedziane? Ja kupilem w pierwszym lepszym sklepie fiata bez problemu koszt to 7zł idealnie pasuje cylinderki też są ogólnie dostępne bo mają zastosowanie w kilku modelach fiata ich koszt to 12zł. Trzeba trochę po szukać chyba że ktoś lubi dorabiać zdziercow tak jak kolega wyżej pow ja wolę zrobic coś sam przy samochodzie. Ale po to ktoś wymyślił aso żeby trzepac kasę na takich którzy mają 2 lewe lecę i lepiej wywalic 50 czy tam 100 za głupia wymianę płynu hamulcowego niż uwalic się w smarach i mieć z tego satysfakcję. |
|
|
|
 |
Gomez
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 21 Sie 2007 Posty: 110 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-11-2009, 21:07
Bolid: Seicento sporting '98 |
|
|
Tak się zastanawiam jakie są głowne powody dla wymiany płynu poza faktem wchłaniania wody i obniżeniem temp. wrzenia (prosiłbym w miare możliwości konkrety nie uzasadnienie że ,,się starzeje'') |
_________________ Seicento Sporting
V max 163km/h
0-100 14,3s (G-tech)
miasto 6,0 - 9,3l
trasa4,4 - 5,6l
 |
|
|
|
 |
Bobster
Bywalec

Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 54 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-11-2009, 21:22
Bolid: Fiat Albea 1,2 16V |
|
|
Konkret: Hamujesz awaryjnie i nagle pedał wpada w podłogę, a auto przestaje hamować.
Jest to skutek zapowietrzenia się układu poprzez zagotowanie się płynu hamulcowego. |
_________________ Trzeba znać swoje możliwości... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-11-2009, 21:44
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Bobster napisał/a: | Konkret: Hamujesz awaryjnie i nagle pedał wpada w podłogę, a auto przestaje hamować.
Jest to skutek zapowietrzenia się układu poprzez zagotowanie się płynu hamulcowego. |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
|