FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana plynu hamulcowego
Autor Wiadomość
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-04-2009, 22:14   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


moze mechanik sobie zostawil cos dla siebie :))

0,4L.... hmmm malutko
 
 
Fantozzi 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: kielce
Wysłany: 25-04-2009, 19:42   
   Bolid: seicento 900


Ale jak byłem w ASO to też powiedzieli że trzeba dwie banieczki żeby dobrze przepłukać.
chcieli 120zeta za wymianę razem z płynem.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-04-2009, 20:58   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


no widzisz, nie wiem, nawet jak sobie wzial pare mililitrów płynu, to dobry dot 4 10 zeta kosztuje :)
 
 
Fantozzi 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: kielce
Wysłany: 25-04-2009, 21:03   
   Bolid: seicento 900


orginalny włoski TUTELA TOP4 temperatura wrzenia 270 stopni kosztuje 22zety 0,5 litra. Jest to dot 4 http://www.flpoland.pl/html_oleje/auto_h_top4.htm
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 02-11-2009, 16:26   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Panowie, jakiś pomysł co zrobić z zardzewiałym zjechanym odpowietrznikiem? Zalałem wszystkie cztery wd-40, po pół godziny tylnych nie mogę ruszyć, na dodatek jeden zjechany, przednich nie próbowałem ale wyglądają ok - nie są zardzewiałe. Zostawię to na tydzień, ale obawiam się że to wiele nie da.

Spróbuję za tydzień to ruszyć kluczem nasadkowym, powinien lepiej chwycić niż klucz płaski. Ale jak nie pójdzie to rozwiercić wiertłem np. 4? Jak potem wyjąć te resztki odpowietrznika z gwintu?

Jaki rozmiar odpowietrznika kupić? Bo widzę że są różne rozmiary..

Z drugiej strony jak można robić takie kiepskie jakościowo odpowietrzniki :-? Takie atrakcje tylko w Fiacie.
 
 
 
Danielek 
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 447
Skąd: WWL
Wysłany: 02-11-2009, 17:32   
   Bolid: Toledo 1.8 20V


W fiacie kolego zapieczone odpowietrzniki to norma z rozwiercaniem i bawieniem się w reanimacje tego mija się z celem ponieważ nowy cylinderek kosztuje ok 12 zl i przewód miedziany krótki który łączy się z gumowym na wachaczu ok 7 zł wymieniasz to i po kłopocie. Radzę ci kupic też ten krótki przewód bo zapewne też się zapiekl i go nie odkręcisz. Ostatnio też to przerabialem
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 02-11-2009, 17:42   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Czyli nowy cylinderek+przewód miedziany tak? Bo na końcu piszesz o jakimś krótkim przewodzie, masz dalej na myśli ten miedziany czy mowa już o tym gumowym?

Podajesz ceny części oryginalnych czy zamienników? Przewód miedziany trzeba wyginać? Ale chyba nie jest to jakiś problem?

Jest jakiś sposób żeby mi cały płyn nie wyciekł z układu? Niby mógłbym żabką ścisnąć przewód gumowy ale ma już swoje lata i pewnie się zniszczy. Bo nie mam kanału i najlepiej by mi się odpowietrzało bez koła no ale to nikt nie może wsiąść wtedy naciskać pedał :lol: Dlatego mi zależy żeby sobie tego mocno nie zapowietrzyć..
 
 
 
Danielek 
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 447
Skąd: WWL
Wysłany: 02-11-2009, 18:20   
   Bolid: Toledo 1.8 20V


Tak podaje ci ceny nowych czesci nie pamietam już ale chyba kupowałem cylinderek zamiennik a krótki przewód (miedziany) oryginał który idealnie pasuje i nic nie trzeba wyginąć łączy się on na wachaczu z tym gumowym i jeśli jest on stary to wątpię w to że da się go odkrecic od cylinderka. Koło będziesz musiał zdjąć przy wymianie cylinderka bo będziesz musiał zdjąć bęben. Nie ma co kombinować z wierceniem itp tylko trzeba wymienić te czesci które się po prostu zużywają i jest to norma w seicento że się zapiekaja. Nawet jeśli scisniesz przewód gumowy to i tak zapowietrzysz układ ponieważ plyn splynie z przewodu miedzianego a mając zapieczony odpowietrznik nie odpowietrzysz tego. Nie ma innego sposobu jak wymiana tych elementów chyba że jakimś cudem uda ci się to odkręcic. Pozdro
 
 
raq22100 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 23
Skąd: Chełm
Wysłany: 03-11-2009, 09:19   
   Bolid: Seicento 900 '01 & Honda Civic 1.4 iS '99


A nie lepiej pojecahć do seriwsu? Mi to zrobili wraz z płynem za 50zł, nie dosć że syzbko to mam pewność że jest to dobrze zrobiony, odsysają sprężarką. Uważam że za 50zł nie opłaca się bawić....

A w ASO fiata to im się chyba w d***e poprzewracało 120zł za wymiane? To w ASO hondy chcieli 50zł + płyn....
 
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 03-11-2009, 15:34   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


No widzisz, mnie cieszy robota przy aucie, poza tym mam pewność co jest zrobione i jak. Ostatnio płyn wymieniali "fachowcy" i teraz widzę - odpowietrznik zjechany - pewnie nawet nie zmienili płynu z tyłu.

Byłem w Fiacie i cylinderki zamienniki mają po 30zł, oryginały 50zł, więc zamówię lepiej przez internet, nie lubię dawać zarobić zdziercom. Gdzie kupić przewody miedziane? W ASO powiedzieli że jako takich nie sprzedają, tylko dorabiają w serwisie :-? W sklepie Seicento na naszym forum również nie widzę, na allegro też... Gdzie to kupić?
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-11-2009, 15:37   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


gandw napisał/a:
No widzisz, mnie cieszy robota przy aucie, poza tym mam pewność co jest zrobione i jak. Ostatnio płyn wymieniali "fachowcy" i teraz widzę - odpowietrznik zjechany - pewnie nawet nie zmienili płynu z tyłu.

Byłem w Fiacie i cylinderki zamienniki mają po 30zł, oryginały 50zł, więc zamówię lepiej przez internet, nie lubię dawać zarobić zdziercom. Gdzie kupić przewody miedziane? W ASO powiedzieli że jako takich nie sprzedają, tylko dorabiają w serwisie :-? W sklepie Seicento na naszym forum również nie widzę, na allegro też... Gdzie to kupić?


wez sobie kup cylinderki delphi - dasz 15 zeta i z głowy...
_________________

 
 
Danielek 
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 447
Skąd: WWL
Wysłany: 03-11-2009, 16:09   
   Bolid: Toledo 1.8 20V


Gdzie kupic przewody miedziane? Ja kupilem w pierwszym lepszym sklepie fiata bez problemu koszt to 7zł idealnie pasuje cylinderki też są ogólnie dostępne bo mają zastosowanie w kilku modelach fiata ich koszt to 12zł. Trzeba trochę po szukać chyba że ktoś lubi dorabiać zdziercow tak jak kolega wyżej pow ja wolę zrobic coś sam przy samochodzie. Ale po to ktoś wymyślił aso żeby trzepac kasę na takich którzy mają 2 lewe lecę i lepiej wywalic 50 czy tam 100 za głupia wymianę płynu hamulcowego niż uwalic się w smarach i mieć z tego satysfakcję.
 
 
Gomez 
Nałogowiec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 110
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-11-2009, 21:07   
   Bolid: Seicento sporting '98


Tak się zastanawiam jakie są głowne powody dla wymiany płynu poza faktem wchłaniania wody i obniżeniem temp. wrzenia :?: (prosiłbym w miare możliwości konkrety nie uzasadnienie że ,,się starzeje'')
_________________
Seicento Sporting
V max 163km/h
0-100 14,3s (G-tech)
miasto 6,0 - 9,3l
trasa4,4 - 5,6l
 
 
Bobster 
Bywalec


Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-11-2009, 21:22   
   Bolid: Fiat Albea 1,2 16V


Konkret: Hamujesz awaryjnie i nagle pedał wpada w podłogę, a auto przestaje hamować.
Jest to skutek zapowietrzenia się układu poprzez zagotowanie się płynu hamulcowego.
_________________
Trzeba znać swoje możliwości...
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-11-2009, 21:44   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Bobster napisał/a:
Konkret: Hamujesz awaryjnie i nagle pedał wpada w podłogę, a auto przestaje hamować.
Jest to skutek zapowietrzenia się układu poprzez zagotowanie się płynu hamulcowego.



:brawo: :brawo:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum