Wymiana wkładu stacyjki bez kluczyka. Pomocy! |
Autor |
Wiadomość |
zwara
Bywalec
Wiek: 44 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 09-10-2012, 14:39 Wymiana wkładu stacyjki bez kluczyka. Pomocy!
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
Zgubiłem ostatni kluczyk od seicento.
Postanowiłem wymienić wkłady zamków i stacyjki.
Problem w tym że nie mam już kluczyka
Z tego co wyczytałem to "wystarczy" włożyć kluczyk, przekręcić, podważyć jakąś blaszkę i wkład stacyjki wychodzi.
No ale co w momencie gdy kluczyka nie mam ?
Da się to jakoś łatwo wymienić mimo braku kluczyka ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 09-10-2012, 15:33
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
wymień całą stacyjke |
|
|
|
 |
amatorii
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 33 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-10-2012, 17:42
Bolid: Young 99 |
|
|
Dokładnie, trzeba będzie wymienić całą stacyjkę. Ja jak wymieniałem z kluczykiem to ciężko mi wyszła.
JEŚLI NIE MASZ IMMOBILISERA (Tylko w celu naprawy!!!):
W ostateczności można ją przewiercić i może da się ją wtedy przekręcić na MAR. Tylko potrzebne bardzo dobre wiertło do metalu. Dobierasz je tak aby minimalnie było większe od otworu na kluczyk, wiercisz na głębokość kluczyka standardowego po obu stronach szpary. Później przekręcasz śrubokrętem. |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 09-10-2012, 17:45
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
o wiele mniej roboty z wymianą całości |
|
|
|
 |
zwara
Bywalec
Wiek: 44 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 09-10-2012, 21:21
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
Kupiłem już zestaw 2 kluczy z 5 wkładami (w tym stacyjki) za 60zł, czyli jak rozumiem muszę rozwiercić.
Trudno jak się nie uda i rozwalę, to kupie używaną stacyjkę za 30zł i będzie.
Co do Imo to puki co je mam, ale znajomy mechanik powiedział że mi je wykasuje z komputera jak mu go przywiozę. Więc już nie będzie.
Dorobienie fabrycznego kluczyka kosztowało by mnie 360zł klucz + 250 code karta + 50-100zł programowanie. Za 700zł to drugi silnik do niego można kupić. Powariowali!
Wole nie mieć imo i załatwić to za < 150-200zł. Bo jak rozumiem wykasowanie imo z kompa i zwykły nowy wkład załatwia sprawę.
Jeszcze tylko jedno. Trzeba na coś uważać przy demontażu kompa i stacyjki ?
Rozumiem że Aku ma być odłączony. Ale czy coś jeszcze ?
Dzięki za pomoc. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 09-10-2012, 22:02
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
jak będziesz miał usunięty immo to musisz odpiąć od stacyjki pętlę albo kable od puszki immo pod deską bo jak tego nie zrobisz to przy próbie odpalenia komputer przyuczy się immo z kluczyka.
A na drugi raz to szukaj na forum bo u mnie za 300pln miałbyś : kluczyki, stacyjkę, wkładki drzwi i klapy, korek wlewu, puszkę immo i komputer |
|
|
|
 |
amigos
nówka sztuka ;)
Wiek: 49 Dołączył: 01 Paź 2012 Posty: 3 Skąd: Olsztyn, Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2012, 20:35
Bolid: Seiciento 1.1MPI LPG |
|
|
A może by tak dało dorobić wkładki do kluczyka? Mam w swoim jeden do zapłonu i 2 inne do drzwi i klapy a chciałbym wszystko jednym. |
|
|
|
 |
zwara
Bywalec
Wiek: 44 Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 61 Skąd: Opole
|
Wysłany: 14-11-2012, 10:23
Bolid: Seicento 1.1 s |
|
|
No więc poszło spoko.
Po otwarciu auta i odkręceniu tapicerki, wyciągnięcie wkładu zamka z drzwi to banał - wystarczyło wyciągnąć 1 blaszkę spod wkładu i wkład z obudową wychodzi z zamka.
Ze stacyjką troszkę gorzej, ale też nie było tragedii. Nacięcie zrywalnych śrub brzeszczotem, odkręcenie stacyjki, 10 min zabawy wiertarką i wkład wydobyty.
Nowe wkłady założone i wszystko śmiga.
Temat to zamknięcia. |
_________________
 |
|
|
|
 |
adse
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 15 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 17-11-2012, 11:11
Bolid: Seicento 0,9 |
|
|
A czy sam wkład stacyjki jest jakoś powiązany z immo?
Bo gdyby wymienić wszystkie wkładki łacznie ze stacyjką, a chip ze starego oryginalnego kluczyka przełożyć do nowego, to powinien immo działać z nową stacyjką czy nie? |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 17-11-2012, 11:48
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
adse napisał/a: | Bo gdyby wymienić wszystkie wkładki łacznie ze stacyjką, a chip ze starego oryginalnego kluczyka przełożyć do nowego, to powinien immo działać z nową stacyjką czy nie? |
Tak powinno działać bez problemu.
U mnie jest wymieniona cała stacyjka, ale nie było sensu kombinować z immo i stary kluczyk jest poprostu jest przyklejony do czujnika immo... wszystko działa super, tylko immo jest, ale jakby go nie było... |
|
|
|
 |
NSKK2
Antypirat drogowy
Pomógł: 33 razy Wiek: 51 Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 104 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17-11-2012, 12:42
Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510 |
|
|
Można też przykręcić lub przykleić starą główkę z transponderem do główki nowego kluczyka oczywiście po odcięciu grota.Immo będzie normalnie działał. |
_________________ Jedź ostrożnie!!! |
|
|
|
 |
adse
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 15 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 18-11-2012, 09:28
Bolid: Seicento 0,9 |
|
|
Dzięki za informację. Jeszcze ciekawostka dla tych co tu zajrzą, a nie wiedzą. Jak dorabiałem kiedyś zużyty kluczyk, to do dorobionego przełożyli od razu chip ze starego kluczyka. Zamiennik-ślepak od razu miał przygotowane w środku miejsce na chip. Kosztowało wprawdzie 70 zł., ale za to szybko i bez problemów, a immo w dorobionym kluczyku działa nadal tak samo jak fabryczny. Jak ktoś ma zdolności manualne to pewnie sam mógłby to przełożyć, ja wolałem nie ryzykować, że coś popsuję. Ale teraz jeszcze mnie kusi, żeby wszystko na jeden kluczyk zrobić. Tym bardziej, że bębenek w drzwiach się już czasem zacina.
A może ktoś wie z doświadczenia, czy do nowego oryginalnego kluczyka (nie zamiennika) od wersji "niekodowanej" da się jakoś rozsądnie wmontować ten chip? Jeśli nie, to do kosztów całej operacji dojdzie dorobienie w punkcie zamiennika z przełożeniem chipa. |
|
|
|
 |
|