FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana wkładu stacyjki bez kluczyka. Pomocy!
Autor Wiadomość
zwara 
Bywalec

Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Opole
Wysłany: 09-10-2012, 14:39   Wymiana wkładu stacyjki bez kluczyka. Pomocy!
   Bolid: Seicento 1.1 s


Zgubiłem ostatni kluczyk od seicento.
Postanowiłem wymienić wkłady zamków i stacyjki.

Problem w tym że nie mam już kluczyka :/
Z tego co wyczytałem to "wystarczy" włożyć kluczyk, przekręcić, podważyć jakąś blaszkę i wkład stacyjki wychodzi.
No ale co w momencie gdy kluczyka nie mam ?
Da się to jakoś łatwo wymienić mimo braku kluczyka ?
_________________

 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 09-10-2012, 15:33   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


wymień całą stacyjke
 
 
amatorii 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-10-2012, 17:42   
   Bolid: Young 99


Dokładnie, trzeba będzie wymienić całą stacyjkę. Ja jak wymieniałem z kluczykiem to ciężko mi wyszła.
JEŚLI NIE MASZ IMMOBILISERA (Tylko w celu naprawy!!!):

W ostateczności można ją przewiercić i może da się ją wtedy przekręcić na MAR. Tylko potrzebne bardzo dobre wiertło do metalu. Dobierasz je tak aby minimalnie było większe od otworu na kluczyk, wiercisz na głębokość kluczyka standardowego po obu stronach szpary. Później przekręcasz śrubokrętem.
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 09-10-2012, 17:45   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


o wiele mniej roboty z wymianą całości
 
 
zwara 
Bywalec

Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Opole
Wysłany: 09-10-2012, 21:21   
   Bolid: Seicento 1.1 s


Kupiłem już zestaw 2 kluczy z 5 wkładami (w tym stacyjki) za 60zł, czyli jak rozumiem muszę rozwiercić.
Trudno jak się nie uda i rozwalę, to kupie używaną stacyjkę za 30zł i będzie.

Co do Imo to puki co je mam, ale znajomy mechanik powiedział że mi je wykasuje z komputera jak mu go przywiozę. Więc już nie będzie.

Dorobienie fabrycznego kluczyka kosztowało by mnie 360zł klucz + 250 code karta + 50-100zł programowanie. Za 700zł to drugi silnik do niego można kupić. Powariowali!
Wole nie mieć imo i załatwić to za < 150-200zł. Bo jak rozumiem wykasowanie imo z kompa i zwykły nowy wkład załatwia sprawę.

Jeszcze tylko jedno. Trzeba na coś uważać przy demontażu kompa i stacyjki ?
Rozumiem że Aku ma być odłączony. Ale czy coś jeszcze ?

Dzięki za pomoc.
_________________

 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 09-10-2012, 22:02   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


jak będziesz miał usunięty immo to musisz odpiąć od stacyjki pętlę albo kable od puszki immo pod deską bo jak tego nie zrobisz to przy próbie odpalenia komputer przyuczy się immo z kluczyka.
A na drugi raz to szukaj na forum bo u mnie za 300pln miałbyś : kluczyki, stacyjkę, wkładki drzwi i klapy, korek wlewu, puszkę immo i komputer
 
 
amigos 
nówka sztuka ;)

Wiek: 49
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 3
Skąd: Olsztyn, Warszawa
Wysłany: 18-10-2012, 20:35   
   Bolid: Seiciento 1.1MPI LPG


A może by tak dało dorobić wkładki do kluczyka? Mam w swoim jeden do zapłonu i 2 inne do drzwi i klapy a chciałbym wszystko jednym.
 
 
 
zwara 
Bywalec

Wiek: 44
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Opole
Wysłany: 14-11-2012, 10:23   
   Bolid: Seicento 1.1 s


No więc poszło spoko.
Po otwarciu auta i odkręceniu tapicerki, wyciągnięcie wkładu zamka z drzwi to banał - wystarczyło wyciągnąć 1 blaszkę spod wkładu i wkład z obudową wychodzi z zamka.
Ze stacyjką troszkę gorzej, ale też nie było tragedii. Nacięcie zrywalnych śrub brzeszczotem, odkręcenie stacyjki, 10 min zabawy wiertarką i wkład wydobyty.
Nowe wkłady założone i wszystko śmiga.
Temat to zamknięcia.
_________________

 
 
adse 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: Racibórz
Wysłany: 17-11-2012, 11:11   
   Bolid: Seicento 0,9


A czy sam wkład stacyjki jest jakoś powiązany z immo?
Bo gdyby wymienić wszystkie wkładki łacznie ze stacyjką, a chip ze starego oryginalnego kluczyka przełożyć do nowego, to powinien immo działać z nową stacyjką czy nie?
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 17-11-2012, 11:48   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


adse napisał/a:
Bo gdyby wymienić wszystkie wkładki łacznie ze stacyjką, a chip ze starego oryginalnego kluczyka przełożyć do nowego, to powinien immo działać z nową stacyjką czy nie?

Tak powinno działać bez problemu.
U mnie jest wymieniona cała stacyjka, ale nie było sensu kombinować z immo i stary kluczyk jest poprostu jest przyklejony do czujnika immo... wszystko działa super, tylko immo jest, ale jakby go nie było...
 
 
NSKK2 
Antypirat drogowy

Pomógł: 33 razy
Wiek: 51
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 104
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-11-2012, 12:42   
   Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510


Można też przykręcić lub przykleić starą główkę z transponderem do główki nowego kluczyka oczywiście po odcięciu grota.Immo będzie normalnie działał.
_________________
Jedź ostrożnie!!!
 
 
adse 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: Racibórz
Wysłany: 18-11-2012, 09:28   
   Bolid: Seicento 0,9


Dzięki za informację. Jeszcze ciekawostka dla tych co tu zajrzą, a nie wiedzą. Jak dorabiałem kiedyś zużyty kluczyk, to do dorobionego przełożyli od razu chip ze starego kluczyka. Zamiennik-ślepak od razu miał przygotowane w środku miejsce na chip. Kosztowało wprawdzie 70 zł., ale za to szybko i bez problemów, a immo w dorobionym kluczyku działa nadal tak samo jak fabryczny. Jak ktoś ma zdolności manualne to pewnie sam mógłby to przełożyć, ja wolałem nie ryzykować, że coś popsuję. Ale teraz jeszcze mnie kusi, żeby wszystko na jeden kluczyk zrobić. Tym bardziej, że bębenek w drzwiach się już czasem zacina.

A może ktoś wie z doświadczenia, czy do nowego oryginalnego kluczyka (nie zamiennika) od wersji "niekodowanej" da się jakoś rozsądnie wmontować ten chip? Jeśli nie, to do kosztów całej operacji dojdzie dorobienie w punkcie zamiennika z przełożeniem chipa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum