Zbyt wysokie wolne obroty |
Autor |
Wiadomość |
vince
nówka sztuka ;)
Dołączył: 08 Cze 2007 Posty: 2 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 02-08-2007, 10:22 Zbyt wysokie wolne obroty
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
Problem z wolnymi obrotami mam taki, że są one zbyt wysokie wg mechanika 1200, a ponieważ jeżdżę na gazie powinny być 900-1000. Silniczek krokowy jest nówka, a mimo to mechanik nie mógł obniżyć obrotów poniżej wspomnianych 1200. Dodam, że wyższe obroty dotyczą jazdy zarówno na benzynie jak i LPG. Co robić w takim przypadku? |
|
|
|
|
jerzyk
Loża szyderców
Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-08-2007, 11:13
Bolid: Audi |
|
|
wygląda to tak jakby ciągle miał ssanie (nie masz czasem jakiegoś chipa allegerowego?)
od kiedy tak się dzieje, czy występują jakieś inne objawy: szarpanie, nierówna praca, strzały w tłumik itp |
_________________
|
|
|
|
|
ADAMSKY
Nocny zwiadowca Nadworny Akustyk
Pomógł: 130 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 547 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 02-08-2007, 11:38
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
polecam podpiecie pod komp
info znajdziesz w opcji szukaj - tematow bylo troche
przyczyny moga tkwic tez w lapaniu "falszywego" powietrza - w sumie jesli to usterka mechaniczna to mechanik powinien ja wykryc (podjedz do kogos kompetentnego) |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez ADAMSKY 02-08-2007, 11:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 02-08-2007, 11:38 zbyt wysokie wolne obroty
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Cześć. Problem może tkwić w łapaniu lewego powietrza do korpusu przepustnicy. Sprawdź elektrozawór na pochałaniaczu oparów paliwa. Może nie zamyka się i daje za wiele powietza. Moż eciągnie przewodem serwa hamulcowego?. Taki objaw wskazuje na za dużą ilośc powietrza i nie da rady obniżyć. Przewody muszą być szczelne. Jeszcze skoro masz gaz, może uszczelka któraś przepuszcza przy korpusie przepustnicy a jak masz nowy krokowiec sparwdź czy dobrze osadzony. U mnie był nierówno i obroty wolne zawieszało na wyższym poziomie.Ale suma sumarum szedłbym po linii fałszywego powietrza. |
|
|
|
|
vince
nówka sztuka ;)
Dołączył: 08 Cze 2007 Posty: 2 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 02-08-2007, 11:55
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
Auto nie było podrasowywane (żadnych chipów), na poprzednim krokowcu silnik chodził nierówno i mechanik zalecił wymianę. Zanim jednak wymienił na nowy przeczyścił starocia i wolne obroty, choć wysokie były całkiem równe. Wtedy stwierdził, że nie da się odpowiednio wysterować starego i musi być nowy krokowiec. Na nowym jeżdżę miesiąc.
Jeszcze jedno nierówna praca silnika zaczęła się od wymiany świec na NGK (dla gazu), wówczas auto zyskało nieco na dynamice. |
|
|
|
|
|