Powrót paliwa. |
Autor |
Wiadomość |
Fast1028
Nałogowiec
Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 05-05-2016, 22:11 Powrót paliwa.
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
Zauważyłem ,iż w moim silniku 1.2 16v z P1 poprzedni właściciel zaślepił powrót paliwa.
Ktoś może mi wyjaśnić jakim celem najprawdopodobniej?
W lewym nadkolu jest zbiorniczek,który powinien być połączony z przepustnicą w miejscu nadwyżki paliwa anie jest. I tak się zastanawiam co z tym fantem zrobić
Dodam ,że autko jeździ na LPG. |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-05-2016, 07:59
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
W nadkolu nie jest zbiornik tylko pochłaniacz par paliwa, filtr węglowy z zaworkiem zasilanym z przekaźnika pod maską. Można to zaślepić i nie powinno nic się dziać - pod warunkiem że to nie było fabryczne 1.1mpi.
Ale generalnie układ pochłaniacza nie ma nic wspólnego z powrotem paliwa z listwy. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
Fast1028
Nałogowiec
Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 06-05-2016, 09:49
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
A no to objasniłeś mi kwestie
W takim razie ja cos myle.
Zrobie fotke dla jasności... |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
|
devil92
Bywalec
Pomógł: 3 razy Wiek: 32 Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 75 Skąd: się tu wziąłem?
|
Wysłany: 06-05-2016, 10:19
Bolid: Seicento Van 1.2 16V |
|
|
X-raT napisał/a: | W nadkolu nie jest zbiornik tylko pochłaniacz par paliwa, filtr węglowy z zaworkiem zasilanym z przekaźnika pod maską. Można to zaślepić i nie powinno nic się dziać - pod warunkiem że to nie było fabryczne 1.1mpi.
Ale generalnie układ pochłaniacza nie ma nic wspólnego z powrotem paliwa z listwy. |
A co jeśli było fabryczne 1.1mpi i przy swapie na 1.2 16V P1 jest usunięty pochłaniacz i zaślepiony powrót? |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-05-2016, 13:06
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Mpi nie miało powrotu po1.
A powrót robi się z przewodu miedzianego fi 8mm kupowanego w metrażu jako paliwowy pod FSO.
Do tego kosz pompy spi i wszystko gra jak powinno. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-05-2016, 17:13
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
Potwierdzam że seicento 1.1MPI nie ma seryjnie powrotu
Wkładając 16V są 2 opcje:
- albo zatykasz powrót na listwie, spalanie robi się szatańskie ( przy takiej konfiguracji tankowałem za 50zł i robiłem 50km )
- zrobić powrót z przewodu paliwowego ( ja przerobiłem jeden z dwóch zaworków odpowietrzających w baku i wszystko pięknie grało ) |
|
|
|
|
Fast1028
Nałogowiec
Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 06-05-2016, 20:38
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
U mnie właśnie powrót jest zaślepiony.
Skoro u mnie są przewody z układu par paliwa, to mogę je wykorzystać jako odpływ paliwa
Przewody są takie same jak paliwowe tylko musiałbym przewód połączyć z bakiem tak jak poradził MateuszLDZ
Tylko w którym miejscu jest to odpowietrzenie |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-05-2016, 21:11
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Czyli pompa mpi z regulatorem ciśnienia w koszu + drugi regulator w listwie paliwowej + powrót przez ori układ odpowietrzenia zbiornika. Pełna profeska.
I tak realnie brak odpowietrzenia zbiornika . |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
Fast1028
Nałogowiec
Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 07-05-2016, 06:46
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
O taki regulator na przepustnicy przy odpływie Ci chodzi
|
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-05-2016, 09:34
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Co to jest?!
|
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
Fast1028
Nałogowiec
Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 07-05-2016, 12:52
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
X-raT napisał/a: | :shock:
Co to jest?!
|
nie znasz się
A tak na serio pod maską mam max rzeźbę
Ogarne i to ale puki co mam pilniejsze rzeczy. |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-05-2016, 13:21
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Fast1028 napisał/a: | ... puki co mam pilniejsze rzeczy. | Jasne. Tylko żebyś wcześniej nie spłonął |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
Fast1028
Nałogowiec
Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 09-05-2016, 16:28
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
Nie krakaj |
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
|
Fast1028
Nałogowiec
Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 276 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 11-05-2016, 06:32
Bolid: SC 1.2 16V Turbo |
|
|
W którym miejscu mógłbym się podłączyć z powrotem
|
_________________ Sc 1.1 MPI SC 1.2 16V T |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-05-2016, 08:45
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Zgodnie ze sztuką.
Koszt z spi bo ma króciec powrotny + dodatkowy przewód miedziany fi 8 przez podłogę do komory.
Pisałem o tym powyzej |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
|