Dodatkowe wskaźniki |
Autor |
Wiadomość |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
osi
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 13 Skąd: Krk
|
Wysłany: 01-11-2010, 15:18
Bolid: SC |
|
|
Panowie, gdzie najlepiej założyć adapter z czujnikiem AG? Tak jak niektórzy piszą za termostatem czy na wężu do chłodnicy? |
|
|
|
 |
kaziu1985pn
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 237 Skąd: poznań
|
Wysłany: 13-03-2012, 18:43
Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2 |
|
|
silnik mpi
gdzie wpakować dodatowe czujniki:
- temp wody
- temp oleju
- ciśnienie oleju
znajda sie jakieś zaslepki zamiast których dało by się wmontować czujnik ?? bo podobno podkładka pod filtr oleju ciężko bo miejsca mało. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen. |
|
|
|
 |
folgi
Nałogowiec

Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 148 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-03-2012, 11:04
Bolid: SC |
|
|
Otwór w pompie oleju można zrobić, ale dużo roboty, ewentualnie trójnik pod fabryczny czujnik ciśnienia oleju. Zdecydowanie podstawka pod filtr jest najwygodniejszym rozwiązaniem, miejsca jest od groma, ja przy turbo zmieściłem podstawkę pod chłodnicę oleju |
_________________ potrubowany
SC 1.2 8V Turbo |
|
|
|
 |
kaziu1985pn
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 237 Skąd: poznań
|
Wysłany: 22-03-2012, 18:28
Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2 |
|
|
folgi, nawet jesli mam mpi z tym katem wiszacym przy silniku ?? |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen. |
|
|
|
 |
radavan
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 19 Gru 2011 Posty: 224 Skąd: PO
|
Wysłany: 22-03-2012, 20:10
Bolid: avensis 2.0 |
|
|
słuchajcie a można dostać do seja takie gniazdo na 3 dodatkowe wskażniki na słupek ? |
_________________ sc 1.1 '00, ibiza fr '07, avensis '02 |
|
|
|
 |
intermis
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2008 Posty: 62 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 22-03-2012, 22:46
Bolid: Seicento Sporting 1.1 SPI / 1.2 MPI |
|
|
Uniwersalny uchwyt na 3 wskaźniki możesz kupić ale samemu musisz to dopasować do słupka, dedykowanych do Seicento nigdy nie widziałem. |
|
|
|
 |
folgi
Nałogowiec

Wiek: 38 Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 148 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-03-2012, 14:15
Bolid: SC |
|
|
kaziu1985pn jak widać u mnie też jest ciasno się podstawka mieści
A tu masz czujnik ciśnienia oleju zamontowany na trójniku pod oryginalnym czujnikiem, poniżej jest czujnik temperatury oleju wkręcony w otwór zrobiony w pompie oleju.
 |
_________________ potrubowany
SC 1.2 8V Turbo |
|
|
|
 |
radavan
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 19 Gru 2011 Posty: 224 Skąd: PO
|
Wysłany: 24-03-2012, 12:06
Bolid: avensis 2.0 |
|
|
intermis napisał/a: | Uniwersalny uchwyt na 3 wskaźniki możesz kupić ale samemu musisz to dopasować do słupka, dedykowanych do Seicento nigdy nie widziałem. |
no trudno, pokombinuję z tym uniwersalnym |
_________________ sc 1.1 '00, ibiza fr '07, avensis '02 |
|
|
|
 |
kaziu1985pn
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 237 Skąd: poznań
|
Wysłany: 24-03-2012, 12:26
Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2 |
|
|
folgi, dzieki wielkie faktycznie się da |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen. |
|
|
|
 |
intermis
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2008 Posty: 62 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 10-04-2012, 22:52
Bolid: Seicento Sporting 1.1 SPI / 1.2 MPI |
|
|
Pany mam w głowicy 1.2 MPI wkręcony seryjny czujnik temperatury wody jednopinowy (pod wskaźnik w Punto). Aktualnie mam to podpięte pod kontrolkę, która w miarę rozgrzewania silnika świeci/żarzy się coraz jaśniej (normalny objaw na takim czujniku). Plan jest taki, że odpinam kontrolkę i do czujnika podpinam jeden kabel (biały kabel?) od zegara Auto Gauge, co z drugim kablem? Z tego co wiem to jest to masa (czarny kabel?), w którym miejscu ją najlepiej podpiąć? |
|
|
|
 |
Verchi
Nałogowiec

Pomógł: 30 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 524 Skąd: LBN
|
Wysłany: 11-04-2012, 16:28
Bolid: SCS 1.4 16V |
|
|
Ten czujnik co masz w silniku jednopinowy to potrzebuje tylko jeden przewód sygnałowy do wskaźnika ag. Sam się masuje, że tak to nazwę.
Nie wiem jaki masz ten wskaźnik, ale ja mam indiglo i tak:
Inwerter posiada 2 przewody: biało-czarny to plus po światłach postojowych, czarny masa.
Od wskaźnika idą 3 przewody oprócz tego:
G - masa - gdziekolwiek do budy
I - plus po stacyjce (zasilanie wskaźnika)
S - sygnał (właśnie idący do twojego czujnika)
Mogłem literki pomylić bo nie pamiętam jak tam dokładnie jest oznaczone |
_________________ Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100
Najszybszy sej w mieście |
|
|
|
 |
intermis
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2008 Posty: 62 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 12-04-2012, 23:03
Bolid: Seicento Sporting 1.1 SPI / 1.2 MPI |
|
|
Mam zegar z serii SM Warning (na silniczku krokowym). Zasilanie jest na jednej wtyczce / kostce (białej) czteropinowej: stały + z akumulatora na czerwonym przewodzie, masa na czarnym przewodzie, + po stacyjce na białym przewodzie, + po światłach na pomarańczowym przewodzie (do przyciemniania podświetlenia). Zasilanie jest sprawą jasną i jest opisane w instrukcji. Na drugiej wtyczce / kostce (niebieskiej) podpina się czujnik, są przy niej (i przy czujniku z zestawu) dwa przewody - biały i czarny. Który podłączyć do wskaźnika jednopinowego od Punto i co zrobić z drugim przewodem? |
|
|
|
 |
pinin
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-04-2012, 08:18
Bolid: SC 1.3T |
|
|
Jeden podpinasz do czujnika, drugi masujesz obok niego do silnika. Polaryzacja nie ma znaczenia - to termistor NTC, poczytaj w sieci jak chcesz. Dobrą metodą na sprawdzenie takiego termistora jest odwrócenie polaryzacji - przy obu podpięciach musi wskazywać to samo. Jeśli tak nie jest, to znaczy, że jest uszkodzony. |
_________________ 00' SC 1.3T
04' R53 |
|
|
|
 |
intermis
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2008 Posty: 62 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 13-04-2012, 09:51
Bolid: Seicento Sporting 1.1 SPI / 1.2 MPI |
|
|
Dzięki, tyle potrzebowałem wiedzieć. W takim razie zarobię na tym przewodzie oczko i przykręcę do którejś śrubki w okolicy. |
|
|
|
 |
|